Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 605 173
  • 68 366

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Siirryin syöpäkääryleiden aktiivipolttamisesta sähkötupakkaan tammikuun ensimmäisinä päivinä. Muuten kaikin puolin muutos oli parempaan, mutta voi helvetti, että tulee hiisattua sisällä paljon. Tupakkaa polttaessa en polttanut käytännössä ikinä sisällä, mutta sähköröökin kanssa on ihan toinen juttu. Onneksi käytössä on varsin tehoton rimpula, joten nestemäärällisesti ei mene sentään niin älyttömästi.

Eipä siinä, kokonaan en ole päässyt syöpäkääryleistä eroon, koska aika ajoin tulee poltettua joko tupakki tai sikari. En siitä kuitenkaan mitään henkisiä ota niin kauan, kun en vaan sorru uudestaan polttamaan askia päivittäin. Varsinkin alkoholia nauttiessa annan mielihaluille periksi varsin herkästi.

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Aamukakinnan jälkeen vaaka näytti 100,1 kg eli jos tuossa olisin vielä parran sipaissu pois, niin olisi mennyt heittämällä alle sadan mitä se ei olekkaan aikoihin näyttänyt.
No sitä en tohdi ajatellakkaan, vaan koronan aikana hankituista parta jää ja läskit saa viimein lähtee.
Kohta uljas partani saa seurakseen ihailtavan kostokropan.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään alkoi sitten toistaiseksi pisin lomani sairaalasta. Eli aamulla pääsin kotiin ja palaan vasta ensi viikon tiistai-iltana takaisin. Se alkaa olemaan sitten myös todennäköisesti se kotiuttaminen hyvin lähellä. Ensi viikon keskiviikkona on itse asiassa kotiutuspalaveri ja jos kaikki menee hyvin niin voin päästä tuon jälkeen kotiutumaan.

Sosiaalityöntekijä kutsui ainakin tätä nyt alkanutta lomaani kotiuttamislomaksi ja kai tämä sellainen onkin. Testataan tällaisella pidemmällä lomalla miten sopeudun kotioloihin. Maanantaina tulee ensimmäistä kertaa myös kotikuntoutuksesta taas hoitajakin käymään asunnollani. Tarkoituksena on siis että jatkan nyt taas kotikuntoutuksen piirissä sen jälkeen kun olen sairaalasta pois päässyt.

Aika paljon odotan tuota kotiuttamistani vaikka ei sitä nyt enää niin paljoa tarvitsisi odotella. Nyt voi ajatella jo päässeensä kotiin, kun olen nyt pitkällä vapaalla ja päiviä osastolla ei tarvitse juurikaan luultavammin enää viettää. Eihän tuo herkkua ole ollut todellakaan olla tuolla osastolla mutta eiköhän ne päivät siellä ole nyt jo taas lusittu.

Parempi toisaalta ettei ihmeitäkään odota tuolta kotiutumiselta. Ettei tule pahimmillaan sitten pettymyksiä, sellaista tässäkö tämä kaikki nyt sitten olikin vain-fiilistä? Eiköhän sen kaiken mitä on edessä näe nyt tänään alkaneella pitkällä lomallakin? Paljon tyhjiä, vapaita päiviä on varmaan edessä sitten kotiuttamisen jälkeen kun ei minulla heti ole uutta työtäkään.

Mutta kyllä fiilis on silti hyvä. Hienoa että asiat ovat edenneet taas niin vauhdilla että pääsen varmaan ensi viikolla kotiutumaan. Ja onhan se mukavaa vietellä pitkiä vapaita ja kotiutua tällaiseen aikaan kun kevät on totisesti alkanut takatalvien jälkeen ja aurinko taas paistaa.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Olen muuten itsekin ensi viikosta alkaen lakossa. Pitääkö tässä nyt alkaa kunnon taistolaiseksi? Työn orjat sorron yöstä nouskaa.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Jatketaanpa
Olen muuten itsekin ensi viikosta alkaen lakossa. Pitääkö tässä nyt alkaa kunnon taistolaiseksi? Työn orjat sorron yöstä nouskaa.
Oletko siis hoitoalalla?

Nyt on aikaa matkustaa Ugandaan.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Jos @Moderaattorit menevät lakkoon, niin suljetaanko koko palsta sen ajaksi vai noudatetaanko tuollaisessa poikkeustilanteessa Purge -leffoista tuttua tyyliä eli kaikki rikokset ovat sallittuja tietyn aikaa?

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tilasin tänään sitten Ruutu plussan kuukaudeksi. Tilasin sen lähinnä siksi että näen Kauhajoen Karhu Basketin loput pudotuspeliottelut tältä keväältä. Onko niitä sitten edessä kuinka monta, niin sen tulevat pelit osoittaa? Eihän tuolla Ruutu plussalla nyt kovin paljoa hintaa ollut. Vain noin kympin maksaa kuukauden tilaus.

Pianhan sieltä alkaa jo taas yksi Kauhajoen Karhu Basketin välierämatsi Helsinki Seagulsia vastaan. Taitavat nyt voitot olla 2-1 Karhu Basketille ja neljällä voitolla pääsee finaaleihin. Sitähän sitä pitää toivoa että Karhu Basket menee tänä keväänä jälleen päätyyn asti.

Sen verran kiinnostaa kuitenkin minuakin tuon entisen opiskelukaupunkini korisylpeyden edesottamukset. Jos olisin kunnossa tänä keväänä ollut niin ties vaikka olisin eksynyt paikan päälle korismatsiinkin tuonne Helsinkiin? Sehän se kun iso tavoitteeni on tässä ollut, mennä joskus katselemaan korista ja Kauhajoen Karhu Basketin matsia livenä paikan päälle johonkin halliin?

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Aamukakinnan jälkeen vaaka näytti 100,1 kg eli jos tuossa olisin vielä parran sipaissu pois, niin olisi mennyt heittämällä alle sadan mitä se ei olekkaan aikoihin näyttänyt.
No sitä en tohdi ajatellakkaan, vaan koronan aikana hankituista parta jää ja läskit saa viimein lähtee.
Ainoa oikea tapa laihduttaa! Iso kakka, parta ja hiukset pois. Jos ei paino tipu tarpeeksi niin pitää olla koko päivä syömättä ja juomatta. Illalla sitten vaakaan jonka jälkeen onnellisena perhepizza ja mäyris.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viimeinen viikonloppu ennen the showta edessä. Jotenkin tyhjä olo. Pää on tyhjä ja takki on tyhjä. Olen kerran työurani aikana saanut potkut, joten periaatteessa tiedän, millainen olo minulla on toukokuun ensimmäinen päivä, kun pöly on laskeutunut. Mutta silti on tämä aikamoinen fiilis.

Jos olisin yhtään taipuvainen ryyppäämään, ryntäisin varmaan vastaanottamaan toukokuuta istunnon jälkeen lähimpään baariin, mutta kun olen päättänyt jo vuosia sitten, että kaikki paska, mitä elämä heittää eteen, pitää ottaa vastaan selvänä, niin semmoinen on suunnitelma myös ensi viikolla. Kerran se vain kirpaisee ja sen jälkeen voin alkaa keskittyä omaan elämääni ja sen rakentamiseen pala palalta.

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ei ihme, kun työ keittiössä tänään ei maistunut. Kuume nousi jo 39.4 asteeseen. Rapsakkaa. Eikä tarkene nukkua, niin pakko valvoa.

Second Best

Jäsen
Suosikkijoukkue
ässät
- 3 x viikon penaltti
- 1 x rikepiste (ei enää voimassa)
- 2 x ohjeistava yksityisviesti
- 1 x väliaikainen ketjunavauskielto (ei enää voimassa)
- 1 x ikuinen ketjunavauskielto (ei enää voimassa, mutta kesti vuosia, ne olivat pitkiä, vuodet, ja ketjut toki, KATEELLISET)

Järjestelmä antaa poikittaista mutta kavaraani kulkee in case epäseläää !!
Antaa tulla vaan, mua rupee heti aamusta pelottaa..

K

Kiekkokatsoja

Kenelle kostat, ja mitä?
On se hyvä juttu, jos saa laitettua itseään parempaan kuntoon. Tuotapa samaa, olen tehnyt itsekin. Pikkuhiljaa hyvä tulee. Toki kesällä on tarkoitus toisinaan olla renttunakin.

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kenelle kostat, ja mitä?
On se hyvä juttu, jos saa laitettua itseään parempaan kuntoon. Tuotapa samaa, olen tehnyt itsekin. Pikkuhiljaa hyvä tulee. Toki kesällä on tarkoitus toisinaan olla renttunakin.
Kaikille exille tulevat mukaanlukien. Yksi tuleekin huomenna poikkeamaan niin saa kalorit taas kyytiä.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kevään ensimmäinen sinivuokko bongattu. Ja ikuistettu...

Liitteet

• IMG_20220422_151621_HDR.jpg
    IMG_20220422_151621_HDR.jpg
    843,4 KB · kertaa luettu: 45

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Eilen tuli töissä mieleen et voisi tarkastaa milloin auto pitää katsastaa ja tarkastin asian traficomin sivuilta. No eipä olisi tarvinnut. Enpä muistanut 10v autottomuuden jälkeen että kyllä autoliikkeet muistuttavat auton haltijaa. Eilen odotti jo yksi tarjous kotona ja tänään toi posti kaksi lisää. Pitää ensi kerralla muistaa, että kun alkaa mainoksia postissa tulemaan niin katsastus on noin kuukauden päässä.

Yksi tarjouksista (vuosihuolto+katsastus) on muuten jopa sen verran hyvä että taidan tarttua tuohon. Samasta liikkeestä kun saa järkevään hintaan uudet kesärenkaat (kun sellaiset tarvitsen).

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Eilen tuli töissä mieleen et voisi tarkastaa milloin auto pitää katsastaa ja tarkastin asian traficomin sivuilta. No eipä olisi tarvinnut. Enpä muistanut 10v autottomuuden jälkeen että kyllä autoliikkeet muistuttavat auton haltijaa. Eilen odotti jo yksi tarjous kotona ja tänään toi posti kaksi lisää.
Ei muistuta mua ainakaan enää. Ennen tuli luukusta, pariin vuoteen ei ole näkynyt. Muistin vielä tänä vuonna. Ens vuonna voi olla sen verran dementiaa, että olisi ehkä parempi vaihtaa kosla sellaiseen, jota ei tarvitse ihan heti katsastaa. Mites ne vapaavuodet nykyään menikään?

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Ei muistuta mua ainakaan enää. Ennen tuli luukusta, pariin vuoteen ei ole näkynyt. Muistin vielä tänä vuonna. Ens vuonna voi olla sen verran dementiaa, että olisi ehkä parempi vaihtaa kosla sellaiseen, jota ei tarvitse ihan heti katsastaa. Mites ne vapaavuodet nykyään menikään?
Katsastusvuodet alusta alkaen on 3,5,7,9 ja kun 9v auton ostin niin 10 sitten seuraava ja tästä edespäin vuosittain.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hetken hävetti kävellä tuolla ulkona ihmisten ilmoilla kun ainoat ehjät kävelykengät olivat nastakengät. Ja niistä kun varsinkin jossain ostoskeskuksessa tulee sellaista ääntäkin kävellessä että ihmiset tietävät arvata että tyyppi kävelee vieläkin nastakengillä.

No, tänään vihdoin sain korjattua tuon kenkäongelman. Ostin uudet lenkkitossut. Kuoman kotimaiset kengät ja hintaakaan ei ollut kuin 49 euroa. Nämä lenkkarit ovat nyt myös niillä leveillä lestillä kun ne jalkaterapeutit sellaisia kenkiä minulle silloin syksyllä suositteli jalkakipujen vuoksi.

Ostin kenkäni täällä Hämeenlinnassa sellaisesta kaupasta kuin Kenkä Oscar ja kyllä oli muuten mahdottoman hyvä palvelu. Ei tarvinnut kuin sisään liikkeeseen mennä ja kertoa haluavansa ostaa leveälestiset kengät. Myyjä tiesi sanomattakin minkä kokoiset ja sain jäädä tuolille odottamaan kun myyjä haki minulle itse parit kengät kokeiltavaksi. Ne oli heti hyvät ja sopivat ja otin näistä ne jalkaan kevyemmän tuntuiset. Niin helppoa ja mukavaa oli kyllä asiointi tuolla liikkeessä. Kaikki tehtiin puolestani, maksaa sentään joutui itse.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minulla on ainoastaan Merrellin talvikengät, koska kaikki muut kenkäni ovat kuluneet niin nopeasti, että olen joutunut heittämään niitä roskiin. Toukokuun alussa pääsen vihdoin ostamaan itselleni lenkkarit ja luultavasti kesäkuussa vielä jonkinlaiset (halvat) kävelykengät, joita voi käyttää arkikenkinä.

Yleisesti ottaen tämä on ihan normaalia minulle eli omaan todella vähän kenkiä ja vielä vähemmän merkkivaatteita, koska niihin ei vaan riitä rahaa. Koska elelen säästöliekillä (toimeentulotuen minimimäärä), kulutan hyvin vähän rahaa mihinkään turhaan ja yleensä minulla on tilillä vielä runsas satanen, kun kuu vaihtuu.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minulla ei oikeastaan ole talvikenkiä ollenkaan. Yhdet nilkkurit on, joita käytän äärimmäisessä hädässä. Nekään eivät varsinaisesti ole talvikengät. Kesäkenkiä on kyllä vaikka kuinka. Ei siis kenkien puutteesta ole kyse.

Kyse on asenteesta. Minä en tunnusta talvea. Kävelen tennareissa ja lenkkareissa läpi talven. Talvi voi painua vittuun.

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika tarkalleen vuodenpäivät tuli kytisteltyä pienempää ja siten myös halvempaa kämppää tästä samasta talosta, ja viimein eilen tuli tehtyä vuokrasopimus. Kolme viikkoo aikaa rauhassa tehdä muuttoa pikkuhiljaa kerrosta alemmas eli ei paha muutto tulossa. Lisäksi eilen sovittiin uudessa työpaikassa jonne menin tuuraamaan, että alkuviikosta kirjoitetaan työsoppari. Eli kaikkiaan kelpo päivä.
Ens kuun lopulle vielä kolmee hommaa pukkaa, mutta sitten saa kaksi riittää, vaikkakin tykkään kyllä kun ei oo ollu hetkeen tekemisen puutetta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy