Tervetuloa kerhoon. Itse koen lähinnä ignorefiilistä kun pistän esim facessa tai whats apissa viestin niin olen huomannut että jotkut vastaa kun ovat lukeneet viestin.
Osa sitten on online mutta eivät syystä tai toisesta ole kiinnostuneet lukemaan viestiä, lukevat sen silloin kun huvittaa. Sitten tämä kolmas ryhmä on se joka lukee viestit kyllä mutta ei vastaa niihin.
Oma siskoni varsinkin on hyvin usein sellainen joka jättää vastaamatta viesteihin. Ja onhan tuo ärsyttävääkin, joskus saattaa jättää vastaamatta ihan tärkeisiinkin viesteihin tai sitten jää miettimään itse että mikähän se vastaus olisi ollut.
Minä pyrin itse vastaamaan kyllä viesteihin joita saan yksityishenkilöiltä, niin sähköpostiin, whats upiin, faceen, jatkikseen kuin myös ihan puhelimeenkin. Pyrin vastaamaan viesteihin ja jos en vastaa jostain syystä niin jää se painamaan mieltänikin. Syys-lokakuun aikana taisin saada kaksi yksityisviestiä täällä Jatkoajassa ja aihekin oli tärkeä mutta niihin jäi silti vastaamatta ja vähänkö painoi mieltä. Kun en heti vastannut ja aikaa vierähti niin en sitten saanut niihin myöhemminkään vastattua enää.
Joskus on myös käynyt niin että kun minulla on hieman erilainen vuorokausirytmi yleensä kuin tavallisesti ihmisillä on. Eli menen ajoissa maate ja kytken maate mennessäni kännykän älä häiritse-tilaan. Muilta ihmisiltä on voinut tulla eri paikkoihin viestejä silloin kun itse olen vedellyt jo sikeitä ja tämän vuoksi on saattanut mennä joihinkin viesteihin vastaamisessa poikkeuksellisen kauan.
Eli sähköpostin ja tekstarit kyllä tarkistan heti aamulla ja täällä tulleet viestit näen heti aamulla tänne tullessani mutta Facebookin Messenger ja Whats up on herkästi paikkoja joista en viestejä muista heti aamulla tsekata. Joskus on mennyt ihan päivän puolelle kun olen illalla tulleen viestin huomannut ja siihen vastannut.