Asunnoltani noin kolmen kilometrin päässä sijaitsevassa kesäravintolassa (virallisesti Virvelin ranta) on tänä viikonloppuna jo kesän loppuunmyynti. Ravintola menee käsittääkseni siis tämän viikonlopun jälkeen taas kiinni ja kai se sitten joskus ensi vuoden kesän korvilla taas ovensa uudelleen aukaisee? Näin luulen, en varmaksi tiedä. Ravintola kuuluu samaan konserniin parin muunkin ravintolan kanssa niin kai tuo ihan kannattavaa on pitää raflaa auki vain kesäkuukaudet.
No oli miten oli niin loppuunmyynti siellä kuitenkin joka tapauksessa tänä viikonloppuna on. Esimerkiksi minua itseäni enemmänkin houkuttelevat ja kiinnostavat ruoka-annokset lähtevät kaikki nyt vain viiden euron hintaan. Ei mitään luksusaterioita vaan nyt ainakin vain makkara-, nuggetti-, ja kanapannuja tarjolla sekä sitten pannu joka on kaiken noiden yhdistelmä.
No, olihan tuolla syömässä käytävä. Ja hyvissä ajoin ennen kuin ateriat loppuvat. Eivät siis raijaa tuonne enää mistään kai lisää sapuskaa vaan myyvät varastossa olevat ruoat loppuun. Minä sain tuolta vielä tuon kaikkien pannujen yhdistelmän siis sillä viidellä eurolla. Ihan edulliseen hintaan ihan hyvää ruokaa.
Heti töistä päästyäni polkaisin pyörällä tuonne syömään. Hyvää ruokaa ja ihan kauniit järvimaisemat tuolla. Viihdyin kyllä.
Ja nyt alkoi sitten viikonloppu. Vapaista on aina nautittava vaikka tilanne on nyt tämä että mitä nopeammin sitten taas ensi viikon perjantai tulee vastaan niin sitä nopeammin loma alkaa. Pitäisi nauttia vapaista, ottaa rennosti vaikka päässä jyskää ajatus että mene nyt aika sitten nopsaan että pääsen loman viettoon. Siinä sitä on ristiriitaisia ajatuksia.