Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 593 543
  • 68 306
Suosikkijoukkue
Raipen SaiPa

Uutinen itsessään on ikävä, mutta onpa hienoa nähdä miten löytyy ihmisiä jotka ovat valmiita pyyteettömästi auttamaan.
Muistan kun lueskelin katoamisen aikaan ja sitä seuraavina vuosina suht aktiivisesti murha.infon keskustelupalstaa. Nyt tuntuu oudolta että löytyi noinkin läheltä ja noinkin ilmiselvästä paikasta. Näinhän se yleensä taitaa mennä, tuskin itsemurhan takia tarvitsee kovin kauas mennä. Kadonneet löytyy yleensä läheltä katoamispaikkaa.

Perheelle tärkeää saada surutyö päätökseen ja Jussille lepopaikka. Todella hienoa toimintaa noilta etsijöiltä ja mitalia vaan kaulaan.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Paras mahdollinen kotiruoka eli perunalaatikko meni juuri uuniin. Pekonia vielä vähän siinä päällä niin ai että. Täytyy kyllä kipaista vielä hakemassa puolukkahilloa lähikaupasta niin on täydellinen kokonaisuus.

Suosikkijoukkue
Raipen SaiPa
Paras mahdollinen kotiruoka eli perunalaatikko meni juuri uuniin. Pekonia vielä vähän siinä päällä niin ai että. Täytyy kyllä kipaista vielä hakemassa puolukkahilloa lähikaupasta niin on täydellinen kokonaisuus.
Kaalilaatikko menee vielä hienon hienosti edelle.

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Kaikenlaista. Toivottavasti ainakin suomalaiset välttyvät loukkaantumisilta.

Tokion olympialaisissa urheilijoiden sängyt ovat aiheuttaneet keskustelua.

Japan Today kertoi aiemmin tällä viikolla, että Tokion olympiakylän sängyt on valmistettu kierrätettävästä, tukevasta pahvimateriaalista.

Kansainvälisen olympiakomitean mukaan sängyt eivät kestä ”äkkinäistä liikettä”. Entrepeneur-lehden mukaan Tokion olympiasängyt ovatkin ”seksin estävät sängyt”.

Kun sängyllä makaa, se kestää painoa, mutta totta kai pahvi kuten puukin murtuu, jos päällä pomppii, olympiakyläpomo Takashi Kitajima sanoi AP:n mukaan.

edit. Se olikin fake news.

Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Oli se mökillä todella kiva kolmeviikkoinen, mutta täytyy sanoa että tässä kaupunkiin tulossa on todellakin hyvät puolensa.

Ei setämiehen pää aina mihin kääntää kun on ruokaa tarjolla. Sopiiko näin sitten enää edes sanoa.
No, kiva kun olette olemassa. Saattoi siellä joku Jatkislainenkin päästä hyväksyvän katseen "uhriksi".

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen luvannut itselleni että en ala vielä tässä vaiheessa miettimään jatkuvatko työni vai ei nykyisen määräaikaisen sopimuksen jälkeenkin. Koska hulluksihan siitä tällainen vähän vainoharhainen ja jossitteleva persoona tulisi. Täytyy vaan oppia sietämään sitä epävarmuutta mikä seuraa siitä että työt saattavat myös loppua nykyisen sopimuksen päätyttyä.

Mutta kun esimies meni sitten sivulauseessa avaamaan tuon "miettimisen". Siinä sanoin että tuli ihan kivat lomarahat. Esimies siihen sitten totesi että ja mietipäs että seuraavassa lomakierrossa sinullakin on sitten jo täyspitkät lomat. Tarkoittaen siis tällä nyt sitä samalla että minulla jatkuisi työt koska ennen kaikkea oli jo ensi kesän lomasta puhe!

Minä vain siihen sitten että niin jos minulla jatkuvat työt täällä. Tähänkin esimies vain virkoi hymyssä suin että epäiletkö sinä muka sitä? Sanoin siihenkin sitten vielä että kun olen tällainen varman päälle pelaaja. Se on kuulemma hyväkin mutta jatkoni on kuulemma silti melko varma.

No joo, hyvältähän tuo keskustelu kuullosti ja antoi kivan fiiliksen. Jatkoni on kyllä aina tuolla mennyt lopulta niin ettei minun ole varsinaisesti itse siitä vielä tarvinnut edes kysyä vaan asia on hoidettu minun puolestani.

Mutta eiköhän ole silti aika vielä laittaa tämä asia hyllylle vielä muutamaksi kuukaudeksi ja yrittää vain jatkossakin tehdä työnsä hyvin tuolla ja hyvällä asenteella. Se riittää sitten mihin riittää. Mutta ei tässä kannata liikaa vielä alkaa tuolla päätään vaivaamaan kun ei tämä asia nyt varmaan lopullisesti ratkea kun vasta joskus joulukuussa. Nykyinen sopimukseni kun kestää sinne vuoden loppuun asti kuitenkin.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Olisipa jo torstai. Silloin saan tänne vieraaksi lyhyen mutta vaikuttavan palstauran tehneen nuoren rumpalin eli Punamustan. Ajattelin viedä hänet heti torstaina golfaamaan.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Olisipa jo torstai. Silloin saan tänne vieraaksi lyhyen mutta vaikuttavan palstauran tehneen nuoren rumpalin eli Punamustan. Ajattelin viedä hänet heti torstaina golfaamaan.
Älä nyt heti pilaa nuoren miehen mieltä.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Vähän saa elämään lisää mielenkiintoa ja intoa kun alkaa vähitellen suunnittelemaan vapaa-ajalla tuota kesälomareissua. Innostun niin herkästi aina noista edessä olevista lomareissuista ja joku on joskus kai sanonutkin niin oivallisesti että tuntuu kuin reissuun saisi lisää pituutta kun suunnittelee ensin sen reissun melko tarkkaan ja kartoittaa sitä kaikkea mitä kohdepaikoissa on erilaisia matkailu-, ravintola-, kulttuuri-, luonto- ja aktiviteettivaihtoehtoja tarjolla.

Ensiksikin pitää rajata ne raamit jonka sisälle tuon reissun pitää mahtua. Eli reissu saa kestää korkeintaan nyt seitsemän yötä koska olen ajatellut toisen lomaviikkoni olla ihan vain kotosalla. Sitten reissu saisi maksaa korkeintaan yhteensä kaikkine menoerineen 600 euroa.

Se tuntuu isolta määrältä rahaa ja onkin sitä, siksi toisaalta reissu pitää suunnitellakin nyt hyvin etukäteen että saisi mahdollisimman paljon irti kuohkeahintaisesta reissusta. Toisaalta ei tuo nyt niin iso summa ole koska kyllähän ne majoittumiset vain vie melko ison osan tuosta jo. Siltikin kai veisi vaikka telttailisi koska se telttakin pitäisi ensin ostaa. Ja siksi toisekseen, myös ruokakulut vievät jonkin verran jo tuosta summasta. Vaikka ostaisikin viikon ruoat kaupasta, tulisi hintaa varmaan ainakin noin 40-50 euroa.

No, toisaalta mitä vähemmällä rahallisesti reissusta pääsee niin sen parempi se on. Maksimisumma mitä reissu saisi maksaa on sen 600 euroa mutta eihän se tarkoita sitä että sen täytyy maksaa tuon verran. Vaan säästöä se on pienikin säästö.

Siksi otankin hyviä ideoita vastaan siitä miten säästää reissukuluissa? Turha kuitenkaan tarjota sitä telttailuvaihtoehtoa sillä siihen en lähde ainakaan nyt kun lähden yksin reissuun. Ja varmaan reissuni on nyt tällainen kiertoreissu vai mikä lie roadtrip eli sen sijaan että olisin koko viikon yhdessä samassa paikassa niin nyt olen ajatellut tehdä tällaisen reissun Hämeenlinna->Lappeenranta>Savonlinna>Mikkeli>Hämeenlinna. Reissut tällöin maksaa varmaan vähän enemmän kuin mitä silloin maksaisi jos viettäisi vain yhdessä paikassa reissunsa. Laskeskelin jo eilen että matkat tekisi yhteensä halvimmillaan kai vähän yli 60 euroa. No, ei mikään kovin kallis yhteishinta silti.

Ainoa mikä noihin reissun kohdekaupunkeihin saattaa vielä vaikuttaa on tämä surullisen kuuluisa koronatilanne. Mutta muutenhan nuo kaupungit kuullostaa minun korvaani ihan kivoilta paikoilta. Mikkelissä kyllä joskus käynyt mutta siitä on jo jokunen vuosi aikaa, Lappeenrannassa nyt en ole tainnut käydä kuin vieraspelireissuilla. Elämäni ensimmäisen hotelliyönikin kyllä vietin Lappeenrannassa joskus vasta 2000-lucun alkupuolella yön yli vieraspelireissuilla mutta ei silloinkaan tutuksi tulleet kuin korkeintaan yökerhot ja baarit Lappeenrannassa jäähallin lisäksi ja aamuvarhaisella sitten grillikioskin vedyt ja atomit.

Savonlinnassa taas olen viimeksi vieraillut vuonna 1996. Tuolloin teimme sinne reissun koulusta. Eli Suomesta löytyy silti vielä paljon paikkakuntia joista innostuu vaikka olenkin paljon kiertänyt Suomea ensin perheen kanssa kun perhe on ollut vuodesta 1988 lähtien karavaanareita, isä on vieläkin. Vaikka ei enää reissaa kai läheskään niin paljoa. Ja nyt olen viime vuosina reissannut sitten yksin Suomessa. Joskus voisi lähteä ulkomaillekin mutta ei sen aika ole vielä ainakaan.

Nettimobiilipankin arkistointipalvelussa on sekin hyvä puoli että sen avulla voi laskea paljonko rahaa on kulut esimerkiksi siellä viime kesän viikon Rauman reissulla. Muistelisin että sain tulokseksi vähän alle 700 euroa! Tosin, valitettavasti viime kesänä join jonkin verran myös alkoholia. Ja siitäkin tuli lisäkulua.

Jaa, no kyllähän näistä reissuasioista voisi jo nyt kirjoittaa ummet ja lammet mutta tulee turhan pitkä viesti jos vielä jatkaisin tätä parilla kappaleella. Savonlinnassa ja/tai Lappeenrannassa pitää kai lähteä jollekin risteilyllekin taas ja Savonlinnasta muistan viime kesän suunnitelmista jo sen että siellä tarjottiin myös erikoisempaa laivan hyttimajoitusta, tuolloin jäi Savonlinnaan muutenkin lähtemättä mutta ehkä tänä kesänä voisi testata erilaisempaakin majoitusvaihtoehtoja. Tai eihän tuo nyt mikään erikoinen majoitusvaihtoehto ole paljon risteilevälle mutta minulle se on.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jaa oonkohan mää taas pannu jonku paksuksi kun juutuupi mainostaa mulle Pamperseja?
Mitäköhän mä sit oon tehnyt, kun Wish mainostaa esimerkiksi alushousuja Nicolas Cagen kuvalla...

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Vekkeleitä otuksia nämä teinit. Meidän teini vähän usutti kaveriaan kyselemään... Hih, hih... seksistä. Tai oikeastaan minun ja mieheni välisestä seksuaalisesta kanssa käymisestä. Ja se on asia josta olen ilmoittanut että en tule yksityiskohtaisesti koskaan puhumaan teinin kanssa. Saa riittää tieto että sitä on ja se on hyvää (ehkä jonkin mielestä tuossa on liikaakin tietoa).

Kysymys kuului siis "Montako kertaa viikossa te harrastatte seksiä? Toi haluaa tietää" (ja osoitti sormella mieheni lasta). Päädyin tokaisemaan ettei siitä nyt kirjaa pidetä että vaikea sanoa (sen sijaan että olisin ottanut "en kommentoi"- linjan). Ystävä totesi jotain että niin paljon ettei edes muista ja ehdi laskea. Ja sitten nauraa räkätettiin päälle. Totesin että loppujen lopuksi kyse on siitä että ei sillä määrällä ole niin väliä kunhan molemmat ovat tyytyväisiä. Ja kyllähän tuo asia (montako kertaa) on vain minun ja mieheni yksityisasia enkä sitä enempää avaa teinille ja hänen ystävälleen. Täytyy nyt sanoa että jälkikäteen taas kerran huvitti koko tapaus. Vekkeleitä otuksia me taidetaan olla kaikki tyynni.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Teini (se miehen siittämä versio) tuli puolen ysin jälkeen ales kun oli vähän kerrottavaa. Hän oli kuulemma sanonut ystävälleen ettei se isän vaimo ihan vähästä hätkähdä vaikka siltä seksijuttuja kyselisi. Ettei ei hän varsinaisesti "käskenyt" kysellä mitään. Että se nyt vaan oli silleen vaan sen ystävän idea. Se on vähän sellainen hupsu, kuten tiedät. Sanoin että eipä mitään, kyllä minulta saa kysellä mieltä kiinnostavista asioista. Vastailen mitä näen sopivaksi. Sitten hetki hiljaisuutta... "Tulin sanoneeksi että olet alkoholisti, anteeks", tunnusti teini hiljaa. Sanoin että ei se mikään salaisuus ole että on ihan OK kertoa asia jos siltä tuntuu. Hali vielä päälle ja teini ryntäsi yläkertaan ystäväänsä herättämään tms.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Tämä päivä mukaanlukien vielä neljä työpäivää ja sitten alkaisi neljän viikon kesäloma. Pikkuhiljaa alan olla jo valmis. Olin itse asiassa jo n. kuukausi sitten juhannuksen aikoihin valmis. Noh ei paha. Varmaan viimeistään ylihuomenna on jo sellainen olo että loma on jo ihan tuossa ovella.

Tuntuu jopa että on ihan mielenköyhää jättää kesäloma näin loppuun, mutta toisaalta sitten kun loma koittaa niin tulee hyvä fiilis kun niin moni palailee lomilta ja itsellä se vasta alkoi.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
.... Sanoin että ei se mikään salaisuus ole että on ihan OK kertoa asia jos siltä tuntuu. Hali vielä päälle ja teini ryntäsi yläkertaan ystäväänsä herättämään tms.
Niinpä - totuuden takana ei ole enää mitään!
Se on sitten ihan oma lukunsa, miten kukin käsittelee ja ymmärtää totuuden, mutta sille ei totuuden puhuja voi mitään eikä useimmiten tarvitsekaan.

Edit: Sulla ja tuolla teinillä alkaa olla jo ihan luottamukselliset välit - vaalimiseen arvoinen asia....

Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin pallokerho
Tämä päivä mukaanlukien vielä neljä työpäivää ja sitten alkaisi neljän viikon kesäloma. Pikkuhiljaa alan olla jo valmis. Olin itse asiassa jo n. kuukausi sitten juhannuksen aikoihin valmis. Noh ei paha. Varmaan viimeistään ylihuomenna on jo sellainen olo että loma on jo ihan tuossa ovella.

Tuntuu jopa että on ihan mielenköyhää jättää kesäloma näin loppuun, mutta toisaalta sitten kun loma koittaa niin tulee hyvä fiilis kun niin moni palailee lomilta ja itsellä se vasta alkoi.

Täällä sama homma. Nyt kun jää kuukaudeksi lomalle, niin kesähän on vasta alussa. Etätöiden tuoman aikasäästön myötä olen onneksi pystynyt nauttimaan tästä alkukesästäkin varsin hyvin.

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2

Täällä sama homma. Nyt kun jää kuukaudeksi lomalle, niin kesähän on vasta alussa. Etätöiden tuoman aikasäästön myötä olen onneksi pystynyt nauttimaan tästä alkukesästäkin varsin hyvin.

Täällä kolmas potilas. En ole vielä ehtinyt edes kaipailla loman perään suuremmin eikä nytkään edes ole vielä se tunne päällä, että neljän viikon vapaus on koittamassa, koska sen verran paljon on tekemistä vielä ennen kuin pystyy vapautunein mielin loman aloittamaan mutta ehkä se tästä. Omien hommien kannalta järkevintä olisi pitää loma hieman aiemmin, koska suurin osa asiakkaistakin ovat jo nyt olleet lomalla ja palailevat ennen minua töihin. Eihän siinä mitään, kun kollegat hoitelevat sitten hommat kyllä lomani aikana, mutta jotenkin sitä kokee itsensä niin tärkeäksi eikä välttämättä luota että osaavat yhtä hyvin kuin minä, koska minähän olen maailman paras ja välttämättömin.

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Kumpi on kamalampaa lukemista, jos huomaat että ko. ketjuun on tullut parissa päivässä monta viestiä. Patrik Laineen ketju vai Liigajoukkueiden voimasuhteet-ketju?

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onks teidän fillareilla muuten lempinimiä? Mä oon ottanut ensin omasta nimestä kaks ekaa kirjainta ja sitten pyörän merkki. Ei ole katunturi eikä vihelkama vaan penishiki.

Pakko ottaa ankein fillari käyttöön kun noita hukkailee kännissä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy