Edelleen ikävä Johnnyä.Nyt on taas alakerta siivottu... Ja sitten syömään.
Pitkästä aikaa on stalkkerin tapainen. Kaveri (not my friend) lähettelee viestejä ja "ilmaantuu" samoille huudeille joihin olen sanonut meneväni. Tosi kiva. Hän kuuluu näihin kummallisiin "ystävän etsijöihin", mutta minä en etsi ystäviä vaan toivon erkaantuvani parista ystävästä. Yhdestä loisesta taisin päästä lopultakin eroon, siihen meni aikaa ja oli vittumaista mutta sitten keksin, että sanon sille, että tota noin, sä olit äsken väärässä, niin a vot, pösilöstä ei ole sen jälkeen juuri kuulunut. Sen kuulin, että oli sanonut minun "suuttuneen" hänelle. Uskomaton tyyppi.
Joo tollaset on kyllä ärsyttäviä. Itellä ei oo kyllä ollut ikinä tollasia.
Ja oishan se ollu noloa jos oisit just ollu alakertaa siivoomassa.Piti viikolla pitää kevyt puhuttelu miehen lapselle. Että ei ole sopivaa pamahtaa tänne ilmoittamatta parin kaverin kanssa. "Ai, eiks tää okkaa mun koti", tokaisee teini. Asia nyt vaan on niin että tämä on oikeastaan teinin koti vain silloin kun siitä on sovittu äidin ja isän kanssa ja välillä. Äiti ottaa niin helposti pulttia jos asiat ei mene sovitusti. Tänne voi tietenkin aina tulla mutta siitä pitää ilmoittaa äidille ja/tai isälle...ja totella jos äiti (tai isä) kieltää menemästä/tulemasta... Ja olisihan se
minunkin kiva tietää että vieraita on tulossa kun kuitenkin aika paljon olen kotona, etätöissä tai vapaalla. No tässä on vielä opeteltavaa ja sopeutettavaa kun tilanteet muuttuu ja vuosia karttuu...
Mutta puutarhanhoito on @Iisoppi n lempihommaa.Ja oishan se ollu noloa jos oisit just ollu alakertaa siivoomassa.
Minulla on valinnanvaikeus. Auttakaapa ja sanokaa joku numero väliltä 1-24. Kiitos jo etukäteen.
Mä oon alkanut funtsimaan että olis pitänyt käydä testeissä aina kun on ollut jännä olo. Siis että saisi merkinnän, jos se joku koronapassi tulisi vai onko joku vastaava jo tullut. Tossa Ala-Malmin torillakin on rekka aina tiistaisin.Koronatestin otto on joka kerta ollut yhtä epämiellyttävää. Tällä kertaa lisäjännitystä toi se, että meinasin aivastaa kun tikku oli nenässä.
Mä oon alkanut funtsimaan että olis pitänyt käydä testeissä aina kun on ollut jännä olo. Siis että saisi merkinnän, jos se joku koronapassi tulisi vai onko joku vastaava jo tullut. Tossa Ala-Malmin torillakin on rekka aina tiistaisin.
Joku päivä ne on joo. Mä en vaan oikein kahvia juo, vaikka just aamulla kyllä ostin kaks pakettia Kulta Katriinaa kun Kasarmintorin S-Marketissa oli 1.49. Täytyy antaa joillekin mummolle tuolla käteen ja polkea karkuun.Eikö siellä torilla ole melko tarkkaan tiistaisin myös Helsingin Vapaaseurakunnan auto tarjoiluineen? Perjantaisin on Piritorilla.
Näemmä pitää olla itsekin aktiivinen vielä silloinkin kun on jo maksellut pois nuo ulosottovelat. Tämä ehkä neuvoksi muille vastaavassa tilanteessa oleville. Ainakin mikäli haluaa pois nuo kaikki luottohäiriömerkinnät sun muut vastaavat. Ja kukapa ei niistä eroon haluaisi? Kun helpottaa kuitenkin elämää kummasti.
Olen tässä yrittänyt hakea luottokorttia sen jälkeen kun pääsin eroon noista veloista. Sieltä on kuitenkin tullut aina kielteinen päätös. Hakemus on joka ainut kerta hylätty. Ja siihen on aina tullut ilmoitus että jos on kysyttävää niin ota yhteyttä Suomen Asiakastietoon. No erään tämän palstankin nimimerkin osin vinkkaamana otinkin sitten piruuttain tänään tuonne yhteyttä puhelimitse. Ja sittenhän ne asiat rupesivat selviämään.
Eli Suomen Asiakastieto Oy ei ollutkaan saanut kaikkia merkintöjä ulosottovirastolta siitä että kaikki velat on kuitattu ja olen selvillä vesillä. Noh minun piti nyt sitten ottaa yhteys vielä tuonne ulosottovirastoonkin josta ne nyt vasta toimittavat kaikki tiedot tuonne Suomen asiakastietoon.
Ulosottovirastossa on ruuhkaa mutta tämä en tiedä titteliä mutta sanotaan nyt sitten vaikka asiakaspalvelija laittoi asiani kiireelliseksi koska helpottaa kuitenkin asunnon ja luottokortin hakemista. Mutta korkeintaan menee kuukausi siis ja minä voin aloittaa elämän kokonaan puhtaalta pöydältä taas, ilman mitään häiriömerkintöjä.
Olisin tässä tilanteessa ollut ehkä jo selvästi aiemminkin jos olisin vain heti tajunnut ottaa yhteyttä tuonne asiakastietoon ja ulosottoon. Mutta parempi myöhään? Mutta näemmä itsekin on syytä olla aktiivinen vielä senkin jälkeen kun velat on kuitattu mikäli haluaa noista maksuhäiriömerkinnöistä eroon.
Minulla tämä nyt tulee varmasti helpottamaan seuraavan asunnon etsimistä. Josko seuraavassa asunnossa nyt olisi sitten jo isompi keittiö ja parveke ainakin?
Olen ollut siinä käsityksessä, että maksuhäiriömerkintä poistuu rekisteristä vasta jokunen vuosi ulosottovelkojen maksamisen jälkeen.