Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 328 954
  • 66 848

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No joo, kai tuohon ajatteluuni vaikuttaa sekin että tulen perheestä jossa rahan käyttö oli tarkkaa ja ylimääräinen raha piti lähinnä säästää. Sekä kun melko tiukka kotikasvatus kun on taustalla niin saatan ajatella ensin itsekin aika tarkasti rahan käytöstä.

Mutta onhan se kivaa kun on rahaa nyt vähän enemmän käytettävänä ja pystyy nauttimaan enemmän vapaa-ajastakin. Nyt kuitenkin lopetan netin käytön ja alan nauttimaan maisemista. Täällä risteilyllä kun olen jo.
Käy töissä - - > saa rahaa - - > tee jotain kivaa.

Tuo kiertokulku on vähän niin kuin sen työssäkäynnin pointti.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Käy töissä - - > saa rahaa - - > tee jotain kivaa.

Tuo kiertokulku on vähän niin kuin sen työssäkäynnin pointti.

No näinhän se taitaa olla. Kiva juttu että ette tyrmänneet täällä minun ratkaisujani viettää tätä lauantaita. Eikä noissa ratkaisuissani minua itseänikään muu asia vaivannut kuin se päätös että otan täältä Tuuloksesta oikein hotellihuoneen.

Nyt olen tosiaan täällä hotellihuoneessani ja kohta lähden sinne Kapakanmäelle, sinne on tästä kuitenkin vielä kai matkaa parisen kilometriä. Kapakanmäki on siis tällainen suosittu tanssipaikka jos joku ei tiennyt.

Mutta oli erikoista kun saavuin tänne Tuuloseen bussilla niin jouduin reteesti vain kulkemaan jonkun pellon läpi ja ojan yli. Alkuun ihmettelin että kun tuo Tuulonen on tuossa vastapäätä mutta mitään tietä sinne ei näy kulkevan. Enkä sellaista tietä lopulta bussipysäkiltä tullessa helposti löytänytkään vaan piti tarpoa pienellä riskilläkin pellolla. No, maanomistaja ei tullut kuitenkaan aseellaan uhkaamaan mutta olihan siinä melko pitkiä heiniä että toivottavasti ei mikään punkki päässyt yllättämään. Niitä kun on alkanut kai olemaan entistä enemmän myös manner-Suomessa.

Kysyin kaupassa virkailijalta joka hoitaa samalla myös hotellin vastaanottoasiat että onko kukaan bussilla kulkeva koskaan maininnut että tänne on vaikea kulkea etenkin bussista ja ensikertalaisena. Sain selville että ei tänne oikein sieltä linja-autoasemapysäkin puoleiselta suunnalta edes mitään selvää tietä kuljekaan vaan virallisesti pitää kiertää pitkähkö matka. Ymmärsi kuulemma hyvin ajatukseni vaikka kukaan muu kyseisestä asiasta ei ole suoraan koskaan mitään sanonutkaan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Huomenna, jos Jumala suo, tulee mieheni lapsi ystävänsä kanssa meille. Yöksi on luvattu ottaa teinit. Kyllä tästä puhuttiin jo alku kesästä mutta jotenkin ajattelin että ehkä se unohtuu. No niin ei käynyt. Minua kyllä jännittää ihan hitosti että miten osaan olla ettei minua tarvitse hävetä. En oikein osaa olla uusien ihmisten kanssa vaan mieluummin vetäydyn. En halua olla ihan daiju "äitipuoli". Olen silti jotenkin iloinen että nyt on tullut aika jolloin miehen lapsi voi esitellä meidän kodin ystävälleen "omana paikkanaan". Kai tämä tästä omalla painollaan mutta... Uskokaa vaan että minua jänskättää hitosti miten menee.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Jaa kai se pitää lähtiä kirjastoon kun sattuu aukeamaan näin seitsemältä, eikä ole muutakaan tekemistä. Aampupalan ja kahvit ehtii kyllä syödä ja juoda vähän myöhemminkin.

Omatoimikirjastot, kiitos kun olette olemassa.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Tilasin juuri itselleni uuden passin ja kuvallisen henkilökortin. Nouto tapahtuu Matkahuollosta. Mutta. Nouto vaatii passin tai kuvallisen henkilökortin tai valtakirjan jollekin muulle. Ajokortti ei kelpaa. Eli passin voi siis noutaa kuka tahansa muu paitsi minä itse, minulla kun ei ole passia eikä kuvallista henkilökorttia. Passi on hukassa ja henkilökorttia en ole ennen omistanut.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tämän kertainen reissuni on nyt ohi ja olen ollut jo kello 12 lähtien kotona. On aina mukavaa palata kotiin vaikka tällä kertaa minulla ei ollut varsinaisesti asioita joita olisin reissussani erityisesti kaivannut. Kotkan reissulla kaipasin esimerkiksi suihkussa käynnin helppoutta kun siellä suihku oli huoneen ulkopuolella ja se oli yhteinen suihku muiden majoittujien kanssa. Nyt kun oli oikein hotellihuone käytössä niin siellä oli monet "ylellisyydet" kuten just oma suihku huoneessa.

Tämä reissuni oli varsin onnistunut ja kannattihan sinne sitten lopulta lähteä. Jäi hyvä fiilis reissusta. Ainoa miinus tuosta tosiaan että sieltä kauppakeskus Tuulosesta sai oikeasti taas lähtiessäkin tarpoa pellon läpi että pääsi nopsasti sinne tiellä missä bussipysäkit ovat. Hassua kun ei ole tehty mitään tien pätkää siihen pellolle. Ei edes mitään varsinaista oikopolkua ole. Luulen että joku maanomistaja estänyt tuon?

J.Karjalainen veti ihan hyvän keikan ja oli mahtavaa päästä pitkästä aikaa kuuntelemaan livemusiikkia. Jokunen kappale oli joukossa joka ei minua säväyttänyt mutta kyllä Karjalainen veti monet varsinaiset hittikappaleensakin,.myös Väinön jossa itse lauloi myös nyt sen vieraskielisen osuuden laulusta. Ainoa hittikappale minkä muistan nyt äkkiseltään ja mikä jäi laulamatta taisi olla Sankarit. Mutta sanoisin että Karjalaisen setti oli myös mukavan, jopa ehkä poikkeuksellisenkin pitkä kun kesti lähes kaksi tuntia. Yleensä keikat joita olen ollut kuuntelemassa on kestänyt maksimissaan tunnin-puolentoista tunnin verran.

Mutta hyvin sopi minulle tuollainen pidempi keikka. Kello 1.00 olin sieltä sitten vasta muistaakseni takaisin hotellihuoneellani, koska olihan sinne Kapakanmäelle sieltä hotellista noin 1,8 kilometrin kävelymatkakin.

Mutta juu, kyllä on ollut iso aukko siinäkin kun ei ole päässyt varsinkin koronan takia aikoihin livemusaa kuuntelemaan. Ainakin joku puolentoista vuoden tauko tähän taisi tulla edellisen keikan jälkeen kun nyt sitten pääsi taas keikalle.

Kyllähän viime viikonloppuna täällä Hämeenlinnassa olisi ollut Wanaja Festarit mutta nekin missasin kun olin siellä Kotkassa.

Ei tässä aktiviteeteista enää kaipaa sitten kuin Rinkelinmäelle pääsyä taas ja pääsyä muutenkin lätkäkatsomoihin. Mutta ehkä sinnekin sitten syksyllä taas pääsee? Toivottavasti.

Lyhyet sanat sanon vielä myös siitä eilisestä risteilystä. Eli sekin oli yllättävänkin mukava kokemus ja elämys tällaisellekin joka on lähes koko tähänastisen elämänsä elänyt Hämeenlinnassa tai Hattulassa. Oli kiva nähdä maisemia myös järveltä. Oli hienoja maisemia paljon matkan varrella ja kyllä siellä risteilylläkin nautti olostaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Sue

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Tilasin juuri itselleni uuden passin ja kuvallisen henkilökortin. Nouto tapahtuu Matkahuollosta. Mutta. Nouto vaatii passin tai kuvallisen henkilökortin tai valtakirjan jollekin muulle. Ajokortti ei kelpaa. Eli passin voi siis noutaa kuka tahansa muu paitsi minä itse, minulla kun ei ole passia eikä kuvallista henkilökorttia. Passi on hukassa ja henkilökorttia en ole ennen omistanut.

Sama tilanne tuli itsellänikin vastaan alkuvuodesta kun täytyi hommata henkilökortti. Piti valtuuttaa vaimo hakemaan se Matkahuollosta.
 

Uutinen itsessään on ikävä, mutta onpa hienoa nähdä miten löytyy ihmisiä jotka ovat valmiita pyyteettömästi auttamaan.
Muistan kun lueskelin katoamisen aikaan ja sitä seuraavina vuosina suht aktiivisesti murha.infon keskustelupalstaa. Nyt tuntuu oudolta että löytyi noinkin läheltä ja noinkin ilmiselvästä paikasta. Näinhän se yleensä taitaa mennä, tuskin itsemurhan takia tarvitsee kovin kauas mennä. Kadonneet löytyy yleensä läheltä katoamispaikkaa.

Perheelle tärkeää saada surutyö päätökseen ja Jussille lepopaikka. Todella hienoa toimintaa noilta etsijöiltä ja mitalia vaan kaulaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Paras mahdollinen kotiruoka eli perunalaatikko meni juuri uuniin. Pekonia vielä vähän siinä päällä niin ai että. Täytyy kyllä kipaista vielä hakemassa puolukkahilloa lähikaupasta niin on täydellinen kokonaisuus.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Kaikenlaista. Toivottavasti ainakin suomalaiset välttyvät loukkaantumisilta.

Tokion olympialaisissa urheilijoiden sängyt ovat aiheuttaneet keskustelua.

Japan Today kertoi aiemmin tällä viikolla, että Tokion olympiakylän sängyt on valmistettu kierrätettävästä, tukevasta pahvimateriaalista.

Kansainvälisen olympiakomitean mukaan sängyt eivät kestä ”äkkinäistä liikettä”. Entrepeneur-lehden mukaan Tokion olympiasängyt ovatkin ”seksin estävät sängyt”.

Kun sängyllä makaa, se kestää painoa, mutta totta kai pahvi kuten puukin murtuu, jos päällä pomppii, olympiakyläpomo Takashi Kitajima sanoi AP:n mukaan.

edit. Se olikin fake news.

 
Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Oli se mökillä todella kiva kolmeviikkoinen, mutta täytyy sanoa että tässä kaupunkiin tulossa on todellakin hyvät puolensa.

Ei setämiehen pää aina mihin kääntää kun on ruokaa tarjolla. Sopiiko näin sitten enää edes sanoa.
No, kiva kun olette olemassa. Saattoi siellä joku Jatkislainenkin päästä hyväksyvän katseen "uhriksi".
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen luvannut itselleni että en ala vielä tässä vaiheessa miettimään jatkuvatko työni vai ei nykyisen määräaikaisen sopimuksen jälkeenkin. Koska hulluksihan siitä tällainen vähän vainoharhainen ja jossitteleva persoona tulisi. Täytyy vaan oppia sietämään sitä epävarmuutta mikä seuraa siitä että työt saattavat myös loppua nykyisen sopimuksen päätyttyä.

Mutta kun esimies meni sitten sivulauseessa avaamaan tuon "miettimisen". Siinä sanoin että tuli ihan kivat lomarahat. Esimies siihen sitten totesi että ja mietipäs että seuraavassa lomakierrossa sinullakin on sitten jo täyspitkät lomat. Tarkoittaen siis tällä nyt sitä samalla että minulla jatkuisi työt koska ennen kaikkea oli jo ensi kesän lomasta puhe!

Minä vain siihen sitten että niin jos minulla jatkuvat työt täällä. Tähänkin esimies vain virkoi hymyssä suin että epäiletkö sinä muka sitä? Sanoin siihenkin sitten vielä että kun olen tällainen varman päälle pelaaja. Se on kuulemma hyväkin mutta jatkoni on kuulemma silti melko varma.

No joo, hyvältähän tuo keskustelu kuullosti ja antoi kivan fiiliksen. Jatkoni on kyllä aina tuolla mennyt lopulta niin ettei minun ole varsinaisesti itse siitä vielä tarvinnut edes kysyä vaan asia on hoidettu minun puolestani.

Mutta eiköhän ole silti aika vielä laittaa tämä asia hyllylle vielä muutamaksi kuukaudeksi ja yrittää vain jatkossakin tehdä työnsä hyvin tuolla ja hyvällä asenteella. Se riittää sitten mihin riittää. Mutta ei tässä kannata liikaa vielä alkaa tuolla päätään vaivaamaan kun ei tämä asia nyt varmaan lopullisesti ratkea kun vasta joskus joulukuussa. Nykyinen sopimukseni kun kestää sinne vuoden loppuun asti kuitenkin.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Olisipa jo torstai. Silloin saan tänne vieraaksi lyhyen mutta vaikuttavan palstauran tehneen nuoren rumpalin eli Punamustan. Ajattelin viedä hänet heti torstaina golfaamaan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Olisipa jo torstai. Silloin saan tänne vieraaksi lyhyen mutta vaikuttavan palstauran tehneen nuoren rumpalin eli Punamustan. Ajattelin viedä hänet heti torstaina golfaamaan.
Älä nyt heti pilaa nuoren miehen mieltä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Vähän saa elämään lisää mielenkiintoa ja intoa kun alkaa vähitellen suunnittelemaan vapaa-ajalla tuota kesälomareissua. Innostun niin herkästi aina noista edessä olevista lomareissuista ja joku on joskus kai sanonutkin niin oivallisesti että tuntuu kuin reissuun saisi lisää pituutta kun suunnittelee ensin sen reissun melko tarkkaan ja kartoittaa sitä kaikkea mitä kohdepaikoissa on erilaisia matkailu-, ravintola-, kulttuuri-, luonto- ja aktiviteettivaihtoehtoja tarjolla.

Ensiksikin pitää rajata ne raamit jonka sisälle tuon reissun pitää mahtua. Eli reissu saa kestää korkeintaan nyt seitsemän yötä koska olen ajatellut toisen lomaviikkoni olla ihan vain kotosalla. Sitten reissu saisi maksaa korkeintaan yhteensä kaikkine menoerineen 600 euroa.

Se tuntuu isolta määrältä rahaa ja onkin sitä, siksi toisaalta reissu pitää suunnitellakin nyt hyvin etukäteen että saisi mahdollisimman paljon irti kuohkeahintaisesta reissusta. Toisaalta ei tuo nyt niin iso summa ole koska kyllähän ne majoittumiset vain vie melko ison osan tuosta jo. Siltikin kai veisi vaikka telttailisi koska se telttakin pitäisi ensin ostaa. Ja siksi toisekseen, myös ruokakulut vievät jonkin verran jo tuosta summasta. Vaikka ostaisikin viikon ruoat kaupasta, tulisi hintaa varmaan ainakin noin 40-50 euroa.

No, toisaalta mitä vähemmällä rahallisesti reissusta pääsee niin sen parempi se on. Maksimisumma mitä reissu saisi maksaa on sen 600 euroa mutta eihän se tarkoita sitä että sen täytyy maksaa tuon verran. Vaan säästöä se on pienikin säästö.

Siksi otankin hyviä ideoita vastaan siitä miten säästää reissukuluissa? Turha kuitenkaan tarjota sitä telttailuvaihtoehtoa sillä siihen en lähde ainakaan nyt kun lähden yksin reissuun. Ja varmaan reissuni on nyt tällainen kiertoreissu vai mikä lie roadtrip eli sen sijaan että olisin koko viikon yhdessä samassa paikassa niin nyt olen ajatellut tehdä tällaisen reissun Hämeenlinna->Lappeenranta>Savonlinna>Mikkeli>Hämeenlinna. Reissut tällöin maksaa varmaan vähän enemmän kuin mitä silloin maksaisi jos viettäisi vain yhdessä paikassa reissunsa. Laskeskelin jo eilen että matkat tekisi yhteensä halvimmillaan kai vähän yli 60 euroa. No, ei mikään kovin kallis yhteishinta silti.

Ainoa mikä noihin reissun kohdekaupunkeihin saattaa vielä vaikuttaa on tämä surullisen kuuluisa koronatilanne. Mutta muutenhan nuo kaupungit kuullostaa minun korvaani ihan kivoilta paikoilta. Mikkelissä kyllä joskus käynyt mutta siitä on jo jokunen vuosi aikaa, Lappeenrannassa nyt en ole tainnut käydä kuin vieraspelireissuilla. Elämäni ensimmäisen hotelliyönikin kyllä vietin Lappeenrannassa joskus vasta 2000-lucun alkupuolella yön yli vieraspelireissuilla mutta ei silloinkaan tutuksi tulleet kuin korkeintaan yökerhot ja baarit Lappeenrannassa jäähallin lisäksi ja aamuvarhaisella sitten grillikioskin vedyt ja atomit.

Savonlinnassa taas olen viimeksi vieraillut vuonna 1996. Tuolloin teimme sinne reissun koulusta. Eli Suomesta löytyy silti vielä paljon paikkakuntia joista innostuu vaikka olenkin paljon kiertänyt Suomea ensin perheen kanssa kun perhe on ollut vuodesta 1988 lähtien karavaanareita, isä on vieläkin. Vaikka ei enää reissaa kai läheskään niin paljoa. Ja nyt olen viime vuosina reissannut sitten yksin Suomessa. Joskus voisi lähteä ulkomaillekin mutta ei sen aika ole vielä ainakaan.

Nettimobiilipankin arkistointipalvelussa on sekin hyvä puoli että sen avulla voi laskea paljonko rahaa on kulut esimerkiksi siellä viime kesän viikon Rauman reissulla. Muistelisin että sain tulokseksi vähän alle 700 euroa! Tosin, valitettavasti viime kesänä join jonkin verran myös alkoholia. Ja siitäkin tuli lisäkulua.

Jaa, no kyllähän näistä reissuasioista voisi jo nyt kirjoittaa ummet ja lammet mutta tulee turhan pitkä viesti jos vielä jatkaisin tätä parilla kappaleella. Savonlinnassa ja/tai Lappeenrannassa pitää kai lähteä jollekin risteilyllekin taas ja Savonlinnasta muistan viime kesän suunnitelmista jo sen että siellä tarjottiin myös erikoisempaa laivan hyttimajoitusta, tuolloin jäi Savonlinnaan muutenkin lähtemättä mutta ehkä tänä kesänä voisi testata erilaisempaakin majoitusvaihtoehtoja. Tai eihän tuo nyt mikään erikoinen majoitusvaihtoehto ole paljon risteilevälle mutta minulle se on.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jaa oonkohan mää taas pannu jonku paksuksi kun juutuupi mainostaa mulle Pamperseja?
Mitäköhän mä sit oon tehnyt, kun Wish mainostaa esimerkiksi alushousuja Nicolas Cagen kuvalla...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Vekkeleitä otuksia nämä teinit. Meidän teini vähän usutti kaveriaan kyselemään... Hih, hih... seksistä. Tai oikeastaan minun ja mieheni välisestä seksuaalisesta kanssa käymisestä. Ja se on asia josta olen ilmoittanut että en tule yksityiskohtaisesti koskaan puhumaan teinin kanssa. Saa riittää tieto että sitä on ja se on hyvää (ehkä jonkin mielestä tuossa on liikaakin tietoa).

Kysymys kuului siis "Montako kertaa viikossa te harrastatte seksiä? Toi haluaa tietää" (ja osoitti sormella mieheni lasta). Päädyin tokaisemaan ettei siitä nyt kirjaa pidetä että vaikea sanoa (sen sijaan että olisin ottanut "en kommentoi"- linjan). Ystävä totesi jotain että niin paljon ettei edes muista ja ehdi laskea. Ja sitten nauraa räkätettiin päälle. Totesin että loppujen lopuksi kyse on siitä että ei sillä määrällä ole niin väliä kunhan molemmat ovat tyytyväisiä. Ja kyllähän tuo asia (montako kertaa) on vain minun ja mieheni yksityisasia enkä sitä enempää avaa teinille ja hänen ystävälleen. Täytyy nyt sanoa että jälkikäteen taas kerran huvitti koko tapaus. Vekkeleitä otuksia me taidetaan olla kaikki tyynni.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Teini (se miehen siittämä versio) tuli puolen ysin jälkeen ales kun oli vähän kerrottavaa. Hän oli kuulemma sanonut ystävälleen ettei se isän vaimo ihan vähästä hätkähdä vaikka siltä seksijuttuja kyselisi. Ettei ei hän varsinaisesti "käskenyt" kysellä mitään. Että se nyt vaan oli silleen vaan sen ystävän idea. Se on vähän sellainen hupsu, kuten tiedät. Sanoin että eipä mitään, kyllä minulta saa kysellä mieltä kiinnostavista asioista. Vastailen mitä näen sopivaksi. Sitten hetki hiljaisuutta... "Tulin sanoneeksi että olet alkoholisti, anteeks", tunnusti teini hiljaa. Sanoin että ei se mikään salaisuus ole että on ihan OK kertoa asia jos siltä tuntuu. Hali vielä päälle ja teini ryntäsi yläkertaan ystäväänsä herättämään tms.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös