Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 323 543
  • 66 831
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tosa pallokisoja katellessa on osunu sumusiin silmiini toi mainos, missä on sellanen 80-90 taitteen tietokonegrafiikka. Ihan hauska idea ja toimii. Ja taas pääsee täältä vaipanvaihdon ja katetrin tyhjentämisen jälkeen heittään hampaattomana että " Whhiddu, khu dää jonned ei dajuu..".
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Tosa pallokisoja katellessa on osunu sumusiin silmiini toi mainos, missä on sellanen 80-90 taitteen tietokonegrafiikka. Ihan hauska idea ja toimii. Ja taas pääsee täältä vaipanvaihdon ja katetrin tyhjentämisen jälkeen heittään hampaattomana että " Whhiddu, khu dää jonned ei dajuu..".
Tuosta viestistä tuli vain mieleen, kun eilen joku laittoi linkin juttuun mielenkiintoisesta ruokapaikasta: HS Vantaa | Tältä maistuu Super Mario: Vantaalainen ravintola löysi erikoisen markkinaraon rakastetuista videopeleistä

Pitää joskus kyllä käydä tuolla pelaamassa Nintendoa ja syömässä Giana Sisters kun kerran suht lähellä on ja raflalla hienot kotisivutkin: Pizza | Gamer Deli | Vantaa
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Taas tuli palaa
Palaessaan ei tuo mitään uutta
Aivan kuin salaa
Se lisää kansan katkeruutta
Ja kun katseemme
Toisen tyhjän katseen kohtaa
Menemme sinne
Missä uusi aurinko hohtaa
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Taas tuli palaa
Palaessaan ei tuo mitään uutta
Aivan kuin salaa
Se lisää kansan katkeruutta
Ja kun katseemme
Toisen tyhjän katseen kohtaa
Menemme sinne
Missä uusi aurinko hohtaa
Lappeenrantalaisena minua aina ilahduttaa Kotiteollisuuden nostaminen esiin jonkun naapurijengin kannattajan toimesta. Ei kyllä ihmetytä, että jengi on HIFK. Elämäni ensimmäinen matsikin pk seudulla oli HIFK-SaiPa, kun kaverini veivät katsomaan moista muutettuani tänne pk-seudulle.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Prodigy on edelleen vitun kovaa musaa.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuosta viestistä tuli vain mieleen, kun eilen joku laittoi linkin juttuun mielenkiintoisesta ruokapaikasta: HS Vantaa | Tältä maistuu Super Mario: Vantaalainen ravintola löysi erikoisen markkinaraon rakastetuista videopeleistä

Pitää joskus kyllä käydä tuolla pelaamassa Nintendoa ja syömässä Giana Sisters kun kerran suht lähellä on ja raflalla hienot kotisivutkin: Pizza | Gamer Deli | Vantaa

Jos joku tois vanhan kunnon Pac Manin johonkin baariin, olisin ensimmäinen asiakas. Olinhan Turun vanhan legendaarisen "Yläpelihallin" hallitseva Pac Man - kunkku.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ollaan pyöritetty pari vuotta Airbnb-kämppää tässä Turun keskustassa. Tähän mennessä kaikki menny pääsääntöisesti hyvin, paria pikkupoikkeusta lukuunottamatta. Nyt tuli kuitenkin iso huti, osittain omista virheistä.

Tiistaina tuli ihan normaalivaraus kahdeksi yöksi. Töissä oli vähän kiirettä samaan aikaan ja puolihuolimattomasti hyväksyin tarjouksen sen tarkemmin profiilia tsekkaamatta. Avaimia viedessäni totesin heti jätkän olevan hamppi. Oli silloin jo kännissä ja/tai aineissa, viinalle kuitenkin haisi. Viestissään kertoi tulevansa lomamatkalle Turkuun, mutta mukana ei kuitenkaan ollut minkäänlaista kassia tmv. Viisas olis jo tässä vaiheessa puhaltanu pelin poikki, mutta toisaalta Airbnb:lla on melko kovat sanktiot, jos peruutat varauksen.

Torstaiaamuna jätkä laitto viestiä, ett voisko hän punkata viel seuraavankin yön kämpässä. EI ollu varauksia päällä, joten pienen harkinnan jälkeen suostuin tähän, kunhan asukki poistuis perjantaina puoleen päivään mennessä ja kämppä olis siistissä kunnossa. Maksun kanssa alko sitten ongelmat. Kaikenlaista säätämistä siinä oli ja ihmetytti sekin, jollei pysty 60€:n maksua suorittamaan heti, vaan piti odottaa jonnekin iltapäivään.

No, sovittiin treffit kämpän eteen iltapäivällä ja sit tulikin viesti, ett hän ei ehdi paikalle ja sopiiko, jos kaveri tuo käteisenä rahat. Tässä vaiheessa hamppitutka hakkas jo punasella ja vastasin, ett meen tsekkaamaan kämpän ja katotaan, miten jatketaan. Asuntoon mennessäni siellä patsasteli kaks surkea umpioutoa narkkia ja kämppä törkeässä kunnossa, pöydällä mm. neuloja ja ruiskuja. Kierrokset nousi sekunnissa sataan ja sanoin narkeille, että teillä on tasan minuutti aikaa kerätä kamanne ja painua vittuun täältä. Aika nöyrästi lähtivät ja ilmoitin samalla, että avaimien on syytä palautua kymmenen minuutin sisällä tai laitan poliisit perään. Keräsin jäljelle jääneet kamat roskineen päivineen jätesäkkiin ja lähdin odottelemaan avaimia. Rappukäytävässä sitten törmäsinkin kahteen hemmoon. Toinen kämpässä olleista surkimuksista oli ilmeisesti hakenu tuekseen jonkun gorillan, joka oli kuitenkin porukan fiksuin ja pyyteli siinä kovin anteeksi. Nappasin avaimet gorillalta, annoin vastalahjaksi narkin jätesäkkiin keräämäni kamat ja käskin apinoiden painua helvetin nopeasti vittuun, enkä halua nähdä heitä enää ikinä.

Onhan tossa Airbnb-hommassa aina omat riskinsä, mutta tää oli ylivoimaisesti pohjat. Otin opiksi ja tiukensin varausehtoja. Ai saattana, että vituttaa toi narkkarijengi, ei mitään arvostusta tolle paskasakille.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
@Reverent
Aikamoista. Kuinka paljon Airbnb antaa tilaa "kämpän" omistajalle tehdä riskianalyysiä siinä vaiheessa, kun se majoittuja jo odottaa avaimia koura ojossa, mutta jonka habitus viittaa johonkin aivan muuhun kuin iloiseen kaupunkituristiin?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Meillä on vähän outo tunnelma kotona. Kiistaa on minun "television katselusta". Miehen mielestä katson nyt liikaa (EM-) jalkapalloa ja se kuormittaa minun jo muutenkin herkkää mieltä (huono kausi taas päällä, enemmän "Matkalla alkoholismiin"-ketjussa). Itse taas olen sitä mieltä pelien katsominen rentouttaa ja auttaa hetkeksi unohtamaan omat murheet. Vähän sellainen muna vai kana- tilanne... Eilen sanoin miehelle että kyllähän nämä aikanaan loppuu, älä huoli. Mies tokaisi siihen että sitten siihen Tokion olympialaiset päälle. Niinhän se vähän on, olympialaiset on mukavaa seurattavaa. Enkä minä nyt on ole tässä vaimon tehtäviä unohtanut. Aina ollut ruoka joko uunissa tai edelliseltä päivältä lämmitettävä kun mies on tullut töistä. Henkevät keskustelut ja "aviolliset velvollisuudet" voi hoitaa otteluiden välissä. Mutta nyt lähdetään mökille jahka olemme syöneet. Pakkasin jo tabletin mukaan jos jonkun pelin katsoisi... ;-)
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Heitinpä talviturkin tänään. Aika harvinaista minulle ennen juhannusta ja toisaalta monta kesää mennyt että jäänyt kokonaan heittämättä kun vedet olleet liian kylmiä. Onneksi tuo Silvolan pikkulätäkkö oli jo lämmennyt tarpeeksi että pystyi käymään vedessä jäähdyttelemässä, kun muuten olisi ollut liian tukala keli katsella lasten pulikoimista pari tuntia.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mökillä möllötetään. Kyllähän tuo aurinko on paistellut aikalailla täydeltä terältä. Mukavaa on ollut uida ja saunoa vaikka ulkonakin on niin lämmin ollut ettei paljon saunaa tarvitse. Vesi on 23 asteista eli oikein uitattavaa.
 

Liitteet

  • Screenshot_20210619-162952~3.png
    Screenshot_20210619-162952~3.png
    345 KB · kertaa luettu: 107

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mites pelit?
Saksa-Portugali on oikein mielenkiintoinen. Saksa on kyllä vahva. Oma maali on ollut kova sana mutta juuri näytti Saksa että osaa tehdä itsekin maaleja. Eka peli meni ihan ohi, tuloksen kyllä katsoin 1-1. Ilta pelistä en vielä tiedä. Jos mies nukahtaa ajoissa niin ehdin katsomaan jos jaksan valvoa.

Miehelle on ihan OK että katson tämän yhden pelin, jonka siis itse valitsin, tänään. Itse hän lähti vähän uistelemaan. Loppujen lopuksi kompromissit on ihan mukavia. Peli, pari päivässä pitää mielen virkeänä... ;-)
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Saksa-Portugali on oikein mielenkiintoinen. Saksa on kyllä vahva. Oma maali on ollut kova sana mutta juuri näytti Saksa että osaa tehdä itsekin maaleja. Eka peli meni ihan ohi, tuloksen kyllä katsoin 1-1. Ilta pelistä en vielä tiedä. Jos mies nukahtaa ajoissa niin ehdin katsomaan jos jaksan valvoa.
Jalkapallo on yksinkertainen peli. 22 pelaajaa taistelee 90 minuuttia pallosta ja lopulta Saksa voittaa.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Vietin tänään ystävien asuntovaunulla campingalueella koko päivän ja tajusin, että karavaanarius ei totisesti olisi minua varten. Kun on työssään on jatkuvasti ihmisten kanssa tekemisissä, en jaksaisi sitä sosiaalisten kontaktien tulvaa vielä vapaa-aikanakin. Enkä ahtautta. Oli kyllä huikeaa tavata niin paljon ihmisiä, jotka rakastavat tuota vapaa-ajanviettotapaa.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Vietin tänään ystävien asuntovaunulla campingalueella koko päivän ja tajusin, että karavaanarius ei totisesti olisi minua varten. Kun on työssään on jatkuvasti ihmisten kanssa tekemisissä, en jaksaisi sitä sosiaalisten kontaktien tulvaa vielä vapaa-aikanakin. Enkä ahtautta. Oli kyllä huikeaa tavata niin paljon ihmisiä, jotka rakastavat tuota vapaa-ajanviettotapaa.
Uskon tuntevani itseäni sen verran, että tuo olisi normaalioloissa henkilökohtainen hell on earth: asuntovaunu - karavaanarialue - sosiaalisuus. Kuten sanoit, joillekin tuo passaa mainiosti ja hyvä niin.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Uskon tuntevani itseäni sen verran, että tuo olisi normaalioloissa henkilökohtainen hell on earth: asuntovaunu - karavaanarialue - sosiaalisuus. Kuten sanoit, joillekin tuo passaa mainiosti ja hyvä niin.

Amen to that. Jos joutuisin tuota lajia harrastamaan, lainaisin luultavimmin suosikkijoukkueeni sinulta...
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@Reverent
Aikamoista. Kuinka paljon Airbnb antaa tilaa "kämpän" omistajalle tehdä riskianalyysiä siinä vaiheessa, kun se majoittuja jo odottaa avaimia koura ojossa, mutta jonka habitus viittaa johonkin aivan muuhun kuin iloiseen kaupunkituristiin?
En tiedä, kun en oo aikasemmin tällasiin tilanteisiin törmänny. Viime kesänä jouduin perumaan yhden varauksen, kun asuntoon tulikin taloyhtön puolesta yllättävä remontin tarve ja olin unohtanut sulkea ko. päivät. Airbnb:lta tuli hirveet harjaukset ja piti selittää moneen kertaan, miksi peruin varauksen. Menetin samalla Supermajoittaja-statuksen, mikä sinänsä on ihan se ja sama. Muutenkin aika hankala ainakin alkuun on toi Airbnb:n appi. Asiat menee hyvin, niin kauan kun menee hyvin, mutta ongelmatilanteissa avun saaminen on melko hankalaa.
Jatkossa kuitenkin aion sanoa vähänkään epäilyttävälle tyypille ei kiitos, makso mitä makso. Tosiaan eka huono kokemus, kun pari vuotta ollaan homma pyöritetty ja vieraita ollu eri maista aika paljon.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Niin on aika mennyt taas hurjan nopeasti ja ensi viikolla on jo juhannus. Justiinhan vietin joulua koronan vuoksi yksin täällä asunnollani. Mutta niin se aika vain menee eteenpäin.

Juhannussuunnitelmia minulla ei vielä ole ja niitä olisi nyt korkea aika jo alkaa kehittelemään. Ettei taas tule istuttua vain kotona koko jussia. Se ongelma on tässä viime aikoina ollut että olen herkästi jäänyt kotiin viikonloppunakin vaikka ne ovat olleet vapaina minulla ja kelit ovat olleet mainiot. Pitäisikin kai ideoida ohjelmaa vapaapäiville etukäteen niin se varmaan vähentäisi sitä kotiin jäämistä. Ainakin juhannukseksi voisi yrittää suunnitella vielä jotain häppeningiä. Tosin, olenko jo liian myöhään liikkeellä?

Juhannus minulla on kai vapaa töistä. Olen kyllä tarvittaessa luvannut tehdä juhannuksenakin töitä mutta vain tarvittaessa. Meillä nimittäin palasi tässä hiljattain töihin yksi pitkään sairauslomalla ollut henkilö kokeilemaan työntekoa. Jos olisi joutunut uudelleen sairauslomalle niin minä tekisin Jussin töitä. Nyt ei liene tarvetta.

Jussit on mennyt tässä viime vuosina lähinnä vain kotona tai jopa töissä olemalla. Edellisin juhannus kun oli jotain muuta ohjelmaa niin taisi olla se ikimuistoinen Jussi vuonna 2012 kun olimme veljeni ja hänen parin työkaverinsa kanssa jussia viettämässä lammen rannalla tämän toisen työkaverin kotona. Jussi oli tuolloin erittäin hauska ja myös alkoholin sävyttämä ja ikimuistoiseksi se juhannus nousi sitten jälkeenpäin kun veljeni menehtyi pari viikkoa tuon jälkeen ja nämä juhannusbileet jäivät viimeisiksi yhteisiksi hetkiksimme veljeni kanssa.

Lapsuudessa tuli taas monet Jussit juhlittua juuri noilla asuntovaunu-alueilla. Ja ne olivat myös hauskoja tapahtumia, minä kyllä viihdyin karavaariharrastuksen parissa. Minulla ja meidän perheellähän on vahva karavanaaritausta, olemme olleet karavaanareita ja nimenomaan siis SFC-liiton jäseniä eli ns. aitoja karavaanareita vuodesta 1988 lähtien, olimme ennen tosi paljon mukana Kanta-Hämeen yhdistyksen toiminnassa ja järjestimme monet treffit kyseisen yhdistyksen alueelle sekä isäni toimi muutaman vuoden yhdistyksen puheenjohtajanakin. Hienot muistot on minulla karavaanariharrastuksesta.

Mutta tänä vuonna voisi taas yrittää tehdä jotain erilaista juhannuksena. Nythän alkaa olemaan jo musiikkitapahtumiakin ympäri Suomea että jos johonkin päin lähtisi reissuun ja musaa kuuntelemaan? Jos ei muuta niin korkeintaan paikalliseen ravintolaan jossa juhannuksena esiintyy Tauski. Tähän naurava hymiö...

Minulla ei ole myöskään tapana työasioita miettiä kotona mutta tänään ajattelin hieman uhrata vapaa-aikaani työasioiden mietiskelyyn ja ideoida sitä mitä salaatteja voisi juhannukseksi lähettää asiakkaiden koteihin. Ei noita kuitenkaan kunnolla ehdi miettimään työaikana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös