Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 592 314
  • 68 296

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Asuntoni aikamoisessa kunnossa. Alkaa jo vähitellen muistuttamaan sitä kuntoa missä eräs asuntoni oli silloin kun ryyppäsin, rellestin ja olin kai vähän masentunutkin muutama vuosi takaperin. Noh, nyt on vielä kuitenkin onneksi matkaa siihen pisteeseen. Puuttuvat ainakin likaiset ja homeisetkin astiat ja roskat lattialta.

Ei asuntoni muuten nyt niin sekainen olisi mutta kun olen kanniskellut esille komeroista ja varastosta tavaraa, kuvannut niitä myyntiä varten ja jättänyt tavarat sitten vaan levälleen. Jotain tarvitsisi tehdä ja tänään onkin siivouspäivä.

Täytyy kai tyhjentää tuo yhden hyllyn päällys ja koittaa siihen kerätä kaikki ne tavarat siististi pinoon jotka ovat tällä hetkellä myynnissä tai jotka aion myydä. Sitä tavaraa on yllättävän paljon mitä yritän tällä hetkellä myydä mutta mikään ei tunnu menevän kaupaksi. Nyt on myynnissä myös paljon muutakin kuin pelkkiä miesten vaatteita.

Noh, tämän viikonlopun aikana ja vasta tänäänkin ilmoitellut viimeisimmät tavarat myyntiin että toivottavasti ne sieltä menee myös kaupaksi.

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson
Huomenna uuteen röipaikkaan. Kylläpä taas jännittää. Mikähän siinä on kun nämä asiat jännittää aina ihan vitusti ja kaikenlaisia skenaarioita tulee käytyä läpi...

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montako viestiketjua olette piilottanut? Mulla näyttäisi olevan joku n. 80.

En ole piilottanut yhtään ketjua. Ei minua häiritse nuokaan ketjut tuolla seassa jotka eivät kiinnosta hevon vittuakaan. Osaan sieltä seasta kyllä helposti poimia myös ne kiinnostavat ketjut ja jättää huomioimatta ne minulle epäkiinnostavat. En siis näe tarvetta viestiketjujen piilottamiselle.

Suosikkijoukkue
Raipen SaiPa
Jos on kerran hylännyt sen Whatsappin uuden tietosuojahomman pyytääkö ohjelma sitä uudestaan vai pitääkö jotenkin manuaalisesti

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Jos on kerran hylännyt sen Whatsappin uuden tietosuojahomman pyytääkö ohjelma sitä uudestaan vai pitääkö jotenkin manuaalisesti

Voi pyytää tai olla pyytämättä. Jos ei pyydä niin:
Asetukset -> Tili -> Kaksivaiheinen tunnistus

Suosikkijoukkue
Raipen SaiPa
Voi pyytää tai olla pyytämättä. Jos ei pyydä niin:
Asetukset -> Tili -> Kaksivaiheinen tunnistus
Jees, äitimuori sen kertaalleen hylännyt "palatakseen myöhemmin tarkemmin siihen" ja nyt paniikissa kun deadline.

Sanoin että oota pari päivää tai tee tuo.

ace

Jäsen
Apple TV, se telkkariin liitettävä lisälaite. Parempaa keksintöä ei ihmiskunta ole pystynyt tekemään.

Neliskulmaiset pyörät valitsisin ehdottomasti, jos Apple TV:n saisin siitä huolimatta pitää.

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Täälä kun tuntuu olevan enemmänkin ihmisiä jotka piilottaa valtaosan ketjuista niin ihan mielenkiinnosta kysyn oletteko huomanneet "seuratut ketjut" ominaisuutta? Siitä voi vaikka tehdä kirjanmerkin jolloin palstalle saapuessaan menee suoraan siihen osioon kmissä näkee vain niitä seurannassa olevia = kiinnostavia ketjuja. Sitten voi halutessaan vilkaista niitä muitakin tunkion nurkkia. Jotenkin hyvin epäkätevää piilottaa suuri osa palstan sisällöstä, monet niistäkin jotka ohittaa saattaa joskus myöhemmin olla vaikka ajankohtaisia tai muuten mielenkiintoisia omastakin mielestä. Toki on olemassa myös ketjuja jotka voi piilottaa esim. visailut tai "hassutteluketjut" jos tietää ettei sellaiset kiinnosta nyt eikä tulevaisuudessa.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Minun ei tarvitsisi piilottaa yhtäkään ketjua, jos yhden osion voisi piilottaa. Antilöylyhuoneistisessa liikkeessä on tilaa, liity sinäkin.

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Pitkästä aikaa olin salilla ja se kyllä teki höpökkää. Kun olin lähteillä pois alkoi armoton sade. No, sade laantui juuri sopivasti sen verran, että viitsin lähteä ulos ja ajattelin mielessäni silti kaikki mahdolliset kirosanat. Mitä vielä. Tuntui niin vapauttavalta ja rentouttavalta kastua kunnolla kesäsateessa. Meinasin jopa jäädä ulos odottamaan sateen loppumista. ❤

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Jahas. Siellä on taas katsottu yksi NHL:n pudotuspeliottelu ja koko tarunhohtoisen fanipoikaosasto toimittajakuntaa myöten saarnaa sormea heristäen, kuinka Suomikiekossa tehdään kaikki väärin ja tarunhohtoisessa kaikki oikein.

Jokakeväistä toistoa. Jos Sihvonen laskee viivelähtöjä niin laskeeko nää pelissä mustelmia merkityksellisenä tekijänä?

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tänään kävin mittauttamassa jalkapohjani siellä apuvälineliikkeessä vai mikä onkaan virallisesti. Nyt alkoi niiden tukipohjallisten tekeminen minulle. Noin kolmen viikon päästä pitäisi minun saada ne pohjalliset käyttööni. Pohjalliset kustantavat nyt sitten lopulta 210 euroa mutta pitäisi niiden olla myös tosiaan hyvä ratkaisu ja vievän lähes kokonaan kivut pois.

Kyllähän taas tuokin asiantuntija löysi jalkapohjistani yhtä sun toista vikaa. Pahin kaikista on nyt sitten kai se luupiikki, sellainen minulla kai on? Sitten on sitä pitkittäisholvin laskeutumaa ja vähän askelvikaakin. Mutta noilla tukipohjallisilla melko paljon pitäisi korjaantua.

Kyllähän tässä on kuultu matkan varrella yhtä ja toista eksperttiä ja asiantuntijaa. Lääkäreitä, tuota jalkapohjien mittaajaa ja fysioterapeuttia, jalkahoitajaa sekä olen huomannut että melko moni taviskin muuttuu tällaisissa asioissa helpostikin ns. asiantuntijaksi ja neuvojaksi.

Vähän jo väsymykseen asti olen saanut kuulla selvityksiä siitä mitä jaloissani on hyvin mahdollisesti vialla ja mitä kannattaa tehdä että jalat saa kuntoon. No, noita virallisia asiantuntijoita se kannattaa eritoten tietenkin kuunnella vaikka kyllä yksi tuttuni jo maaliskuussa pelkäsi ja ounasteli jalassani olevan luupiikin. Sekä yksi työkaveri joka on hoitaja niin sanoi kiinnittäneensä huomiota siihen että minulla saattaa olla askelvirhe.

Noh, joka tapauksessa. Eilen kyselin sellaisesta HPK-riipuksesta Sekalaisten kysymysten ketjussa. Tänään olin siihen liikkeeseen yhteydessä jonka epäilin tuon riipuksen valmistaneen ja kyllähän se niin on että sen riipuksen on valmistanut hattulalainen Hopeajaloste joskus vuonna 2005? ja yhä nykyäänkin heillä on myynnissä noita riipuksia ja riipuksen arvo on noin 60-80 euroa ketjusta riippuen. Poistinkin sitten kysymykseeni sieltä kysymysketjusta kun sain vastauksen muuta kautta.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Pääkaupunkiseudulla olen kyllä käynyt monta kertaa. Täytyypä katsoa kartasta missä on Savio kun en ole siellä tietääkseni käynyt. Kai siellä on hotelli tai vähintään leirintäalue, jossa voi majoittua?
Elä hyvä mies nyt Saviolle mene, on siellä majoitusta tahi ei. Keravalle ei halua kukaan, Savio on siellä.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
En nyt mitenkään itserakas ole mutta tänään oli pakko ottaa töissä valokuva aikaansaannoksistaan. Paikasta missä olen töissä lähtee siis joka arkipäivä ruoka-annokset myös vanhusten koteihin ja ruoka-annokseen kuuluu lämmin ruoka, salaatti ja jälkiruoka. Minä vastasin tänäänkin tuosta salaattipuolesta ja sainpas aikaan omasta mielestäni herkullisen näköiset koteihinkin jaettavat kipot salaatteja.

Koteihin jaetaan salaatteja tuolta hieman suppeammin kuin mitä salaatteja on tarjolla sitten paikan ruokasalissa. 2,2 desilitran kippoon yleensä pistetään 1-2 salaattia ja tänään tein salaatiksi ihan vain vihersalaattia ja tuon salaatin päälle laitoin sitten marinoituja punajuuria. Pääruoka kun oli kinkku-kasviskiusaus niin hyvin sopi nuo punajuuret yhteen pääruoankin kanssa.

Vihersalaatin tein tällä kertaa vesimelonista, reitiisistä ja Amerikan salaatista sekä oli siinä vähän myös jotain muuta vihreätä. Salaattiin laitoin hieman myös kivasti väriä tuomaan niin porkkanaraastetta. Punajuuret puolestaan tehtiin kokonaisista punajuurista joita ei siis oltu mitenkään sinänsä etukäteen maustettu tai muuta vastaavaa. Punajuuret keitettiin eilen, viipaloitiin ja sitten tein marinadin jonka kaadoin punajuurien päälle. Punajuuret olikin yllättävänkin hyviä.

Laitan kuvat tännekin noista aikaansaannoksistani. Nyt kannattaa vaan muistaa se että työpaikkanihan on paikka jossa valmistetaan lounasruokaa eli ihan a la carte annoksien tasolle ei ylletä kuitenkaan ulkonäöllisesti mutta kyllähän nuokin nättejä on.

Liitteet

• IMG_20210519_095856561.jpg
    IMG_20210519_095856561.jpg
    240,9 KB · kertaa luettu: 141
  • IMG_20210519_095911885.jpg
    IMG_20210519_095911885.jpg
    251,6 KB · kertaa luettu: 130

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Tein sen virheen, että lähdin tuulisella säällä kävelylle ilman pipoa ja eiköhän ole jäätävä päänsärky jo 15 minuutin jälkeen. Onneksi kesä helteillä ei tätä ongelmaa ole, mutta vähänkin viileä ja tuulinen keli lenkillä niin päänsärky on taattu ilman pipoa tai jotain pumpulia korvissa. Mistähän lienee johtuu tämä.

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Asioita jotka vituttaa just nyt. No, piti vaihtaa tänään lakanat. Pois otin vanhat ja ajattelin ihan hetken päästä laittaa puhtaat tilalle. Unohdin koko homman. Joten arvaatte loppu tuleman.
Nukun ilman lakanoita, ei jaksa tässä vaiheessa uusia laittaa. Ehkä toka kerta eläissäni näin, siis kotonani.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Aamu-uutisissa kuvaa Blinken/Lavrov -kokouksesta. Näytti kun jokasen penkin edessä olis votkapullo. No helevetti. Siä joko pidetään bileet jossain vaiheessa tai sitten kaivetahan puukoot esiin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy