Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 340 072
  • 66 858

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
On nuo ruotsalaiset vaan. Ja tuo Kattis Ahlström on jotenkin ihQ.

Juontamansa tietokilpailun, YLEllä näkyvän Muurin viimeisimmässä urheilupuolen kysymys koski skandaalia suomalaisessa yhdistetyssä. Siinä sitten puivat hetken lento-ominaisuuksia ja tiskirättejä nivusissa. Suomalaiset.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jännä sinällään, vaikka kolme maailmanmestaruutta voitettu niin silti niistä peleistä ei yhtä kovia muistoleimoja ole jäänyt.
Tullut vedettyä viimeistään pelin jälkeen sellaiset lukemat mittariin niin vähäisetkin muistikuvat kadonneet? ;)

Itsellä on jäänyt kyllä viimeisen parinkymmenen vuoden ajalta hyvin mieleen Suomen kiekkopelit ja aika monet muutkin ratkaisupelit. Ainoat arvokisojen ratkaisupelit joita en ole nähnyt on olleet vuoden 2006 MM-kisojen pronssi- ja finaalipeli. Silloin tuli lähdettyä sunnuntaina ulkomaille niin tuo ratkaisupelien päivä jäi näkemättä, Suomi voitti pronssipelissä Kanadan ja Ruotsi finaalissa Tshekin. Välieristä toki jäänyt mieleen kun Riku Hahl ampui kiekon puolesta kentästä Tshekin maaliin ja Antero Mertarantaa lainaten MILAN HNILICKA SANOO HUHHUIJAA! Muistan itse asiassa tuon pelin olleen vähän sellainen että Suomi olisi jotenkin ansainnut mennä finaaliin, mutta tapansa mukaan puppeloi Tshekille tuon ja Tshekki taisi voittaa 3-1. Oisko viimeinen maali tullut tyhjiin.

Tuon kevään huippuhetki oli toki Lordin euroviisuvoitto ja sehän oli siinä lauantai-iltana/la-su yönä ja se on jäänyt mieleen. Viisujen jälkeen sitten lähdettiinkin kohti Helsinkiä ja lentokenttää.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Voi helkkari. Sain myytyä yhden vaaterievun eilen nettikirpputorilla. Minun oli alunperin se tarkoitus myydä idealla että ostaja noutaa ostoksensa mutta kun tämä ostaja halusi ostaa vaatteen vaikka asuu kauempana ja kysyi josko postitus onnistuisi.

No suostuin tuohon postittamiseen koska ajattelin että kauppa se on mikä kannattaa. Karsastan kyllä tuotteiden postitusta koska en ole oikein koskaan mitään postitellut (muuta kuin kirjeitä ja kortteja) ja senkin takia koen olevani huono siinä.

Ja niinhän siinä sitten kävi että mokasin tuossa postittamisessa. Alihinnoittelin nimittäin postittamiseen menevät kulut ja lopulta jään voitolle kai tässä tapauksessa jonkin euron verran. Heh, ei ole paljoa. No paljoa en kyllä menetäkään, rahallisesti jotain neljä euroa ja vanhan vaaterievun. Ehkä tärkeintä tässä tapauksessa on nyt se että saan kokemusta tuosta postittamisesta? Ensimmäinen kerta on usein se vaikein joten on varmaan hyvä saada se eka postittamiskokemus nyt vihdoin?

Tämä vaate maksoi itsessään viisi euroa. Ajattelin että vitosella olisi kuitattu nuo postituskulut ja pyysin tältä ostajalta kympin. Postituksen otin Tori.fi:n oman postituspalvelun kautta joka olikin jopa yhteensä ainakin melkein 9 euroa! Ärrä-paketilla tuotteen olisi kai saanut edullisemmin perille, jollain 6 eurolla.

No virheet ja kokemukset tosiaan opettavat. Nyt tili auki tämän postittamisen osalta vihdoin ja voin jatkossakin miettiä voisinko myydä tuotteita netissä siten että olisin myös valmis postittamaan niitä?
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Otin Ruutu + palvelun Ilveksen jalkapallopelien takana ja ihan tyytyväisenä sen vissiin kympin maksan, mutta eihän tuolla kyllä jumalauta ole mitään muuta katsottavaa sisältöä.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Sen kerran kun yrität, laitat rahaa likoon, niin yksikään niistä asioista ei onnistu. Loppu yrittäminen.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Sen kerran kun yrität, laitat rahaa likoon, niin yksikään niistä asioista ei onnistu. Loppu yrittäminen.
Kyä näim o
Yodakin sen jo tiesi, pitää tehdä tai olla tekemättä.
Ja on vielä niin vammaiselta kuulostava sanakin, yrittää, yritys. Yriyriyri.
Mutta älä veli lannistu, kyllä siitä hyvä vielä tulee.
 

444

Jäsen
Joskus kun on kuumeessa ja flunssassa dokannut niin olo on ollut seuraavana päivänä aika mielenkiintoinen, mutta voin kuvitella että korona plus känni vie fiiliksen ihan uusiin sfääreihin.
Tää on jännä. Tasan yksi kokemus, kun elin vaarallisesti. Elämäni poskiontelontulehdus, mutta työnantaja suorastaan vaati lähtemään firman tarjoamalle ryyppyreissulle Tallinnaan. Muistikuvat puolenyön jälkeen osimoilleen nolla, ja seuraavana päivänä oli krapulaa lukuunottamatta olo kuin uudesti syntynyt. Voidaanko tästä päätellä, että alkoholi paransi? Tuskin. Mutta ikimuistoinen reissu. Siltä osin kun on muistikuvia. Nuoret: älkää kokeilko tätä kotona; kokeilkaa sitä jossain muualla.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Vaihteeksi hieman huonommin nukuttu yö takana. Tai näitä huonosti nukuttuja öitä on nyt ollut viime aikoina melko paljon taas. Viidestä viime yöstä olen kaksi yötä nukkunut huonosti. Sen keskiviikon ja torstain välisen yön nukuin huonosti viime viikolla ja nyt tämän viime yön.

Molemmissa huonosti nukutuissa öissä on samanlaisia piirteitä eli se nukahtaminen on mennyt tosi myöhälle, jonnekin lähelle kahtatoista. Sitten kun olen saanut unen päästä kiinni niin olen nukkunut kyllä sikeästi ja hyvin.

Silloin keskiviikon ja torstain välisenä yönä viime viikolla niin ne jalkapohjien kivut myös valvotti. Se oli ensimmäinen kerta kun nuo kivut häiritsi nukkumista. Nyt viime yönä taas oli varmaan tyypillistä ongelmaa vapaiden jälkeen siirtymisessä työrytmiin. Stressasin varmaan sitä työntekoa taas alitajunteisesti kun työvuorot jääneet parin viime viikon aikana vähiin. Toisaalta myös, jännitän jonkin verran töihin menoa nyt kun selviää ovatko nuo lääkekuuri ja lepo auttaneet jalkapohjakipuihin. Kotona ne on selkeästi jo auttaneet, toivottavasti myös työpäivä olisi kivuton.

Eli töihin sitä pitäisi nyt mennä ja toivon että pystyn tekemään tämän työviikon taas jo normaalisti. Ilman kipujakin. En kehtaisikaan enää käydä lääkärin vastaanotolla ja hakemassa saikkua lisää mahdollisesti mutta kai se siinä tapauksessa pakko on jos jalkaongelmat yhä jatkuvat.

Tällä viikolla on myös torstaina sitten vihdoin se jalkahoito. Siitä uskon olevan myös apua näihin jalkapohjaongelmiin ja ensi viikon maanantaina on jo edessä se hetki kun aletaan mittailemaan jalkapohjiani ja tekemään minulle niitä tukipohjallisia. Tässä on kyllä nyt toivekkuutta ilmassa kun on ollut tuota lepoa, tulehduskipulääkkeen syöntiä ja kohta on jalkahoitoa sekä tukipohjallisten tekoa plus aktiivista jumppaa niin uskon vakaasti että näistä nyt on sitten apua jalkapohjakipuihini. Ja jos nämäkään ei helpotusta ongelmiini tuo niin sitten on jo vaikea sanoa mikä sitä apua toisi. Mutta mennään nyt ensin eteenpäin näillä askelmerkeillä!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
No niin, työvuoro tehty ja se oli sitten kivuton työvuoro! Uskokaa tai älkää mutta ei tuntunut kivun kipua koko työvuoron aikana. Ei ole tainnut olla minulla näin kivutonta työvuoroa vielä lainkaan ennen tätä päivää koko nykyisessä työpaikassa.

Nyt ollaan menossa oikeaan suuntaan. Ja valoa näkyy sittenkin tunnelin päässä ja tilanteeni ei niin toivottomalta enää vaikutakaan. Lääkekuuri on jo tehonnut ja varmasti myös tuo jumppa. Vielä kun tällä viikolla on se jalkahoito ja hieronta sekä ensi viikolla aletaan tekemään minulle niitä tukipohjallisia niin johan kummasti on toivo kivuttomuudesta herännyt.

Tämäkään työpäivä ei kuitenkaan vielä ollut kuin kuuden ja puolen tunnin pituinen että jäihän siihen vielä spekuloitavaa. Olisiko kivut alkaneet tuntumaan kahdeksan tunnin työvuoron aikana ja siellä loppupuolella entä alkaako kipua tuntumaan kun tekee useamman työvuoron peräkkäin?

No merkki paremmasta tämä ilman muuta oli jo!
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Noni. Elämme jännän äärellä. Kohta alkaa info miten ja milloin alkaa putkiremppa. Hinta nyt lienee noin suurinpiirtein tiedossa, mutta siihenkään en luota. Liian usein nähnyt siltä toiselta puolelta miten budjetit kusee. Silloin mä vain tosin näin perustelut että miksi näin nyt tällä kertaa kävi. Vielä voin vaikuttaa. Jälkikäteen vain olla vaikea.

No, osaan olla tänäänkin hankala kysymyksilläni. Onneksi on hyviä yhteyksiä entisen työnantajan tiimoilta. Mua ei kuseteta.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Noni. Elämme jännän äärellä. Kohta alkaa info miten ja milloin alkaa putkiremppa. Hinta nyt lienee noin suurinpiirtein tiedossa, mutta siihenkään en luota. Liian usein nähnyt siltä toiselta puolelta miten budjetit kusee. Silloin mä vain tosin näin perustelut että miksi näin nyt tällä kertaa kävi. Vielä voin vaikuttaa. Jälkikäteen vain olla vaikea.

No, osaan olla tänäänkin hankala kysymyksilläni. Onneksi on hyviä yhteyksiä entisen työnantajan tiimoilta. Mua ei kuseteta.
Tuli taas todistettua kuinka sekasin tän taloyhtiön 9 osakkaasta 4 on ihan pihalla. Itse ostin, tässä ollaan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tunti, ehkä puolitoista on nyt unta odotettu... Ei ole vielä näkynyt. Linnut laulaa tuolla ulkona keväistä serenaadia. Minä vain makaan täällä. Silmät tuntuu tahmeilta vaikka pesin illalla kaikki meikit muka kunnolla pois. Ärsyttävää...
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Tunti, ehkä puolitoista on nyt unta odotettu... Ei ole vielä näkynyt. Linnut laulaa tuolla ulkona keväistä serenaadia. Minä vain makaan täällä. Silmät tuntuu tahmeilta vaikka pesin illalla kaikki meikit muka kunnolla pois. Ärsyttävää...
Vaihdetaanko: saat tuon saatanallisen fasaanien kokoontumisen ja mä meikkien pesun? Ikävä kyllä kuovi ei enää haittaa nukkumista, kuten pari viikkoa kerkesi.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tunti, ehkä puolitoista on nyt unta odotettu... Ei ole vielä näkynyt. Linnut laulaa tuolla ulkona keväistä serenaadia. Minä vain makaan täällä. Silmät tuntuu tahmeilta vaikka pesin illalla kaikki meikit muka kunnolla pois. Ärsyttävää...
Kuin kävi?
Mun etupihalla olevat lokit herätti vähän turhan aikaiseen. Nyt kun on jo se aika että pitää tuo ikkuna olla auki, kämpästä tulee muuten helposti liian lämmin.

Lokeista tuli mieleen: silloin kun olin nuori ja komea (nyt olen vain ja), lähdin Lönkan Lihasta kesäkuun alkupäivinä kohti kotia (yksin, senkin pervot). Aamuinen pieni sumu ja lokit metelöi kun käpöttelen koti Pitkää Siltaa ja himaa. Silloin vielä pystyi steissilläkin mennä raiteiden yli, ei mistään alikulusta ollut tietoakaan. Nythän ne rakentaa jo lisää alikulkua.

Siis lokit huutaa ja mä itsekseni mietin että "tää on mun Stadi". Ette te landet tiedä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Sullahan on ollut mukava aamupäivä. Minä olen vaan lukenut ja kirjoittanut.

@Turha Kaukalo Aika naurettavaa touhua. Meikäläinen on äijjjämäisesti keskittynyt tänään lainaamiseen, tägäämiseen, jakamiseen ja kirjanmerkkien tekemiseen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tässähän alkaa itseäkin jännittämään vähitellen vaikka olen HPK-fani. Tänään voi olla raumalaisilla vihdoin ja viimein edessä ISO päivä sekä ilta ja toivottavasti se sitä myös on. Kyllä raumalaisille suo tuon mestaruuden, hehän eivät ole sitä tainneet voittaa ihan muutamaan vuoteen...

Sitten onkin ikuisuusvitsit vähitellen murrettu. Suomi on voittanut Euroviisut ja edennyt jalkapallon arvokisoihin sekä Lukko toivottavasti nyt ei sula vaan voittaa kultaa myös miesten jääkiekossa.

Huippua. Antaa nyt vain mennä Lukko, voittakaa se perhanan mestaruus nyt vihdoin ja viimein. Nyt on teidän aika. Minäkin soitan täällä Final countdownia ja olen ihan fiiliksissä. Yleensä asetun altavastaajan puolelle mutta nyt, nyt olen pleijareiden alusta asti ollut Lukon puolella ja oikeastaan jo aiemminkin. Siitä lähtien vähintään kun selvisi että HPK ei mestaruutta tänä keväänä voita.

Yhtä ikävää asiaa tämä kuitenkin mahdollisesti tietää ja se on se että HPK:n on aika luopua hallitsevan tittelistä. Mutta Lukolle jos kelle näiden vuosien jälkeen on tuo titteli hienoa ojentaa.

Minä olen muutamankin kerran käynyt Raumalla ja en niiden kokemusten myötä ole ainakaan raumalaisista ylimielistä kuvaa saanut. Leppoisaa sakkia. Raumalaiset, tehkää se! Vihdoin!
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Vaikka Turussa onkin hädintuskin 20 astetta, niin mahtaakohan nyt lämpimin keli, jolloin SM-liigaa on pelattu? Keväisin tuskin on ollut näin lämmintä, mutta ehkä alkukierroksilla joskus syyskuussa? Täällä Tuusulassa olisi miehekkäät 24,5 astetta, joten sillä ainakin varmaan ennätys paukkuisi.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Enhooel juttuloita lueskelin ja aivot alkoi ajaa taas rallia. Tuli etiäinen ja ounastelen pettyväni pudotuspelien lopputulemasta. Hienoja juttuja tullaan toki näkemään, Florida ja Avs jatkaa ainakin tokalle kierrokselle ja Canes luonnollisesti raivaa ittensä finaaleihin asti. Vituttaa vaan jo valmiiks, että muovinen Vegas voittaa pytyn tänä vuonna. Vittuperkelesaatana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös