Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 593 486
  • 68 306

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Töissä avautunut taas pari asiaa. Aina kun on mahdollisuus vähänkään säästää itseään niin kannattaa säästää. En tarkoita toki mitään lusmuilua mutta esimerkiksi kärryjä kannattaa käyttää mahdollisimman paljon. Jos vain kärryjä on vapaana.

Itse toki oppinut tämän jo ajat sitten mutta vähän huvitti katsella perehdytyksessä ollutta henkilöä tänään joka väen väkisin kantoi sen melko painavan pesuainelaatikon. Sanoin hänelle kyllä että kannattaa käyttää kärryjä koska on järkevää säästää itseään aina kun se on mahdollista. En minä ainakaan pitäisi kärryjen kanssa kulkevaa laiskana vaan lähinnä fiksuna ja järkevänä. Ja nämä tuppaa olemaan usein vielä sellaisia asioita että eivät nämä vaikutukset välttämättä heti näy mutta joskus voi vaikka vituttaakin sitten kun ei osannut ajatella ergonomisemmin.

Ja sitten vituttaa sellainen asia että kun kysyin torstaina että voiko nuo melonit, banaanit, kurkut, salaatit olla tuolla ulkovarastossa kun se on luvannut pakkasen kiristyvän ulkona. Itse en ollut varma mutta oletin saavani varman vastauksen henkilöiltä joita asiaa kysyin eli paikan valituksista työntekijöiltä. No, jostain syystä minäkin sitten unohdin asian torstaina ja kun palasin tänään työpaikalle vapaiden jälkeen niin oli vastassa sitten se tieto että ne tuotteet niitä ei oltu saatu pois sieltä ulkovarastosta ja ne olivat jäätyneet.

Nyt kyllä avautui ja on ennenkin avautunut se asia että jos jotain huomaa töissä tai jos jokin asia vähänkin askarruttaa niin asia kannattaa ottaa puheeksi. Ja sitten sille asialle pitää tehdä jotain myös, riippuen tietenkin vastauksesta. Joskus on tapahtunut myös sitä että olen vain mielessä jotain asiaa ajatellut ja sitten onkin tullut eteen tilanteita että joku toinen ei huomannut tuotakaan... Ja se on ollut just se asia mikä minun mielessä oli.

Ja ei noiden tuotteiden jäätyminen ulkovarastosta nyt pelkästään minunkaan vastuulla ollut. Kaikilla se oli tiedossa että siellä on tavaraa ja jokainen olisi voinut tehdä hoksatessaan asialle jotain.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Voisko aamu paremmin alkaa? Hissi hajonnut. Junista ensimmäinen peruttu. Eikä viitsitä ilmoittaa että se seuraavakin on peruttu. Puolisen tuntia meni sitten asemalla. Ja miksiköhän mä olen mieluummin etätöissä? NIh. Tai taidan taas muuttaa ihan kaupunkiin. Metrot ja sporat kulkee.

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Toista päivää OYS:ssa parantelemassa nilkkatulehdusta. Parempaan päin menossa pikkuhiljaa, niin jokohan sitä pääsis viimeistään huomenna kotia.

4

444

Voisko aamu paremmin alkaa? Hissi hajonnut. Junista ensimmäinen peruttu. Eikä viitsitä ilmoittaa että se seuraavakin on peruttu. Puolisen tuntia meni sitten asemalla. Ja miksiköhän mä olen mieluummin etätöissä? NIh. Tai taidan taas muuttaa ihan kaupunkiin. Metrot ja sporat kulkee.
Tai aina voi muuttaa maalle, tuonne julkisen liikenteen ulottumattomiin. Työmatkat sitten autolla silloin, kun on tarvetta. Toki joistain pikku asioista täytyy sitten tinkiä, kuten 24/7 Prismasta ja Woltin kotiinkuljetuksesta. Valintoja.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tai aina voi muuttaa maalle, tuonne julkisen liikenteen ulottumattomiin. Työmatkat sitten autolla silloin, kun on tarvetta. Toki joistain pikku asioista täytyy sitten tinkiä, kuten 24/7 Prismasta ja Woltin kotiinkuljetuksesta. Valintoja.

Kunpa olisi kaupunki ilman julkista liikennettä, 247 Prismoja ja Woltin kotiinkuljetuksia.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
No en muuta maalle. Hyi. Käyn mökillä, se riittää. Auto on hallissa 6/7 päivää viikossa.

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Palstalla ovat aika ajoin esiintyneet: muurahaiskarhu, poliisikoira, kanahaukka.
Onko niiden lisääntymiseen liityvä geneettinen perimä todellakaan edes mahdollista?

Unettomia öitä on saanut aikaan myös paholaisrausku. Wanhan testamentin mukainen mielikuvani luo eteen rauskuparan agggrressiisen coituksen, jossa femailin rauskuruppanan sielullishenkinen sekä fyysinen selkäranka jörnitään hajalle.

Maailma on pelottava paikka. En nouda enää edes mainospostia.

Lisäisin listaan vielä lohikäärme ja kaupan hyllyltä tutun nauta-sian.

Lahtivalaaseen suhtautumista pitänee vielä hetki miettiä.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkosopimushuhujahan on kiva aina kuulla, eikö niin? No tänään tarjoilen sellaisen jatkosopparihuhun että tulen tämän viikon aikana vielä allekirjoittamaan nykyisen työnantajani kanssa peräti 8 kuukauden jatkosopparin!

Nykyinen työsopimus päättyy joka tapauksessa helmikuun puolivälissä ja tänään oli taas emännän kanssa puhetta asiasta ja aika iso tavoite on kuulemma että minun kanssani sorvattaisiin 8 kuukauden jatkosopimus!

Ja joka tapauksessakaan tässä ei tarvitse kauaa jännittää, sopimus allekirjoitettaneen jo tämän viikon aikana. Alan olemaan aika innoissani vaikka koskaan ei pidä nuolaista liian aikaisin. Jatkosopimus on hyvin varma asia, vain sopimuksen pituus on vielä vähän epävarma juttu. Olisin toki onnellinen jatkosopimuksesta, ja vieläpä pitkähköstä sellaisesta.

Kun oli pohjalla näin, ainoa suunta oli ylöspäin!

4

444

@vilperi Hienoja uutisia!
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että saitko mitään perusteluja sille, miksi aikomus on tehdä uusi määräaikainen työsopimus edellisen määräaikaisen työsopimuksen perään? Työnantajalla pitää olla tuossa tilanteessa selkeästi perusteltu syy toimia niin. Määräaikaisuuden syy tulee joka tapauksessa kirjata työsopimukseen, joten siitähän se viimeistään käy ilmi.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
@vilperi Hienoja uutisia!
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että saitko mitään perusteluja sille, miksi aikomus on tehdä uusi määräaikainen työsopimus edellisen määräaikaisen työsopimuksen perään? Työnantajalla pitää olla tuossa tilanteessa selkeästi perusteltu syy toimia niin. Määräaikaisuuden syy tulee joka tapauksessa kirjata työsopimukseen, joten siitähän se viimeistään käy ilmi.

No, vielä en saanut tällaista tietoa mutta uskon vakaasti että hommat menee ehtojen ja pykälien mukaan sitten aikanaan. Sitten kun varsinaisesti kirjoitetaan se sopimus. Oli tuossa edellisessäkin sopimuksessa kuitenkin syyksi mainittu palkkatuki. Ja työpaikkani on kuitenkin luotettava ja paikan sihteeri, sopimusten varsinainen laatija hyvä, tarkka työssään ja perillä hyvin eri pykälistä. Sen on kokemus osoittanut. Lisäksi on myös tarvittaessa työntekijänkin puolella.

Eikös kuitenkin kaksi määräaikaista sopimusta saa tehdä peräkkäin että hommat ei siihen kaadu? Minulle kun maistuu kyllä tuo muutaman kuukauden jatkosopimuskin. Etenkin jos se on 8 kuukauden sopimus.

4

444

No, vielä en saanut tällaista tietoa mutta uskon vakaasti että hommat menee ehtojen ja pykälien mukaan sitten aikanaan. Sitten kun varsinaisesti kirjoitetaan se sopimus. Oli tuossa edellisessäkin sopimuksessa kuitenkin syyksi mainittu palkkatuki. Ja työpaikkani on kuitenkin luotettava ja paikan sihteeri, sopimusten varsinainen laatija hyvä, tarkka työssään ja perillä hyvin eri pykälistä. Sen on kokemus osoittanut. Lisäksi on myös tarvittaessa työntekijänkin puolella.

Eikös kuitenkin kaksi määräaikaista sopimusta saa tehdä peräkkäin että hommat ei siihen kaadu? Minulle kun maistuu kyllä tuo muutaman kuukauden jatkosopimuskin. Etenkin jos se on 8 kuukauden sopimus.
Kyllähän niitä peräkkäisiä määräaikaisia sopimuksia saa tehdä, jos sille on peruste. Esim. sijaisuus on päyevä peruste noin lähtökohtaisesti. Liian usein työnantajalla vain on sellainen mielikuva, että perusteeksi riittää ”ei uskalleta tarjota vakituista, kun ei tiedetä, mihin suuntaan homma menee”, ja se taas ei ole pätevä syy ketjuttaa määräaikaisuuksia.

Mutta ihan huoletta voit tuikata nimen sopimukseen. Mikäli siinä on jotain lain hengen vastaista, niin laki on sinun puolellasi. Enkä minä siis lähtökohtaisesti epäile, että työnantajasi yrittäisi kepulikonsteja. Pisti vain silmään tuo seikka ja uteliaisuuteni heräsi. Ja tosiaan onnea töiden jatkumisesta! Kohta on vanhat synnit kuitattu velkojille ja aloitus puhtaalta pöydältä on mahdollinen. Siitä on syytä iloita.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Olen jäänyt vähän koukkuun värityssovellukseen tabletille (ks. liite). Valitaan pallukoista väri ja maalatavat alueet tulee harmaaruudullisina kuvaan. Sitten vaan sormella töpötään värit paikoilleen. Välillä saa kyllä etsiä viimeisiä pieniä palasia väritettäväksi.

Liitteet

• Screenshot_20210116-152605~2.png
    Screenshot_20210116-152605~2.png
    206,5 KB · kertaa luettu: 88
(1)
  • Tykkää
Reactions: npc

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olen nyt edellisinä kuukausina aika paljon kirjoittanut siitä miten asiani ovat menossa parempaan suuntaan hyvällä tahdilla. Toisaalta, se ei ole mikään ihme sillä olen niin innoissani. Se on hyvä tunne kun olet ensin kokenut sen pohjakosketuksen ja sitten nyt, on asiat menossa valoa päin. Tuntuu hyvältä. Asioilla on tapana sittenkin järjestyä vaikka aikaa se voi välillä viedäkin.

Tänään kirjoitin tuosta kuin hyvin todennäköisesti tulen allekirjoittamaan sen uuden jatkosopimuksen työpaikkani kanssa ja äsken kun katsoin paljonko minulla onkaan velkaa ulosotossa nyt, niin summa oli ensimmäistä kertaa alle tuhat euroa. Ennusteeni on että jo ensi kuun aikana tulen kuittaamaan velat pois kokonaan.

En tiedä mitä uutta nyt voisin tähän enää kirjoittaa mutta kyllä fiilis hyvä on. Toivottavasti nyt ei tule enää odottamattomia takapakkeja ja maton jalkojen alta pois vetämistä. Toivottavasti meno pysyy yhtä hyvänä vastaisuudessakin.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään oli mitä mainioin keli hiihtämiseen, muutama aste pakkasta ja auringonpaiste. Pieni viima meinasi vähän kiusata mutta nostin kauluria kasvoille niin ei käynyt poskipäihin. Toissa viikonloppuna vääntynyt nilkka antaa jo hyvin hiihtää.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Sue

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onko tämä ketju hieman hiipumassa? No, faktaa lienee ainakin se että oma kirjoitustahtini on hiipunut viime viikkoina. Kyllä yhä luen palstaa hyvin aktiivisesti mutta ei ole ollut oikein kiinnostaa juuri mitään tänne itse. Asiat ovat kyllä hyvin joten numeroa minä en tee oman kirjoitustahtini hiipumisesta mutta mietin vain...

Tänään oli aivan perkeleellinen keli kun tulin töistä kävellen kotiin. Siis ihan saatanallinen keli. Lunta oli satanut paljon ja kävi melkoinen viima. No, onnekseni selvisin kotiin ehjin nahoin. Hieman verkkaisempi oli kävelynopeuteni Sports Trackerinkin mukaan mutta kyllä sieltä silti kotiin tultiin.

Ja kyllähän se nyt on varmaa että työni tuolla työpaikassani jatkuvat. Ensi viikolla allekirjoitan uuden työsopimuksen ja seuraavan pestin pituus on vähintään puoli vuotta. Hieno juttu, ja se varsinkin on upeaa myös että palkkatyöt jatkuvat vaikken olekaan enää kai oikeutettu edes siihen palkkatuen saamiseen.

Lomapäiviäkin minulle kertynyt ja kertyy hieman kesään mennessä. Tämän ensimmäisen pestin aikana kertyi kymmenen lomapäivää ja kesään mennessä niitä kertyy vielä kolme lisää. Täytyy vain miettiä milloin noita lomapäiviä viettää, nyt alkukeväästä vai säästääkö kaikki kesäksi? Mutta joka tapauksessa, eipä minulla ennen ole juuri tällaisia virallisia lomapäiviä ollutkaan.

Timo Jutila lainaten eteenpäin on varmasti taas menty.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy