Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 593 571
  • 68 306

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt täällä on enää 0,2 astetta pakkasta. Huomenna on varmaan jo suojaa. Kunhan ei vettä sataisi...

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onks äijät ja muijat koskaan miettineet omia hautajaisia?

Itse mietin juuri. Ei, en ole kuolemassa, mutta on hienoa miettiä näitä.

Itse mietin juuri, että arkku tulee sisään Smashing Pumpkinsin Cherub Rockin alkutahtien mukaan. Sitä komeampaa sisääntuloa en voi kuvitella. Tuo rumpujen ja kitaroiden tykitys on nimimerkin @nummenkallio arvolle sopivaa.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Onks äijät ja muijat koskaan miettineet omia hautajaisia?

Itse mietin juuri. Ei, en ole kuolemassa, mutta on hienoa miettiä näitä.
En mutta siskon häämarssina kirkkoon tullessa soi imperial march. Hyvin se kanttoristi veti senkin. Ja muuten saatoin siskoni alttarille, koska isämme kuoli jo kauan ennen kuin kumpikaan meistä avioitui.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Meinattiin miehen kanssa lähteä naapurin pellolle hiihtämään kun sinne niitä latuja oli vedetty. Lumeenhan ne varmaan on peittynyt mutta pohjat on kuitenkin paremmat kuin umpihankeen hiihtäisi. En tiedä miten meidän (olemattomat?) voiteet sopii suojasäälle. Täällä on aste plussan puolella nääs.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minäkin juuri pohdin, mitä tekisin yllättäen ilmaantuneella ylimääräisellä rahalla. Talvitakin, tai noin -10 - +5 kelin takin, taskusta löytyi yllättäen 75 senttiä.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Minäkin juuri pohdin, mitä tekisin yllättäen ilmaantuneella ylimääräisellä rahalla. Talvitakin, tai noin -10 - +5 kelin takin, taskusta löytyi yllättäen 75 senttiä.
Hah! Nokitan, mun vastaavan takin taskussa oli 1,50! En tosin keksinyt mihin ne käytän. Tuolla kun ei saa oikein mitään mitä normaalisti ostan, kaikkea yhteensä siis. Ehkä voisi erikseen pastaa sitten käydä hakemassa.

Glove

Jäsen
Hah! Nokitan, mun vastaavan takin taskussa oli 1,50! En tosin keksinyt mihin ne käytän. Tuolla kun ei saa oikein mitään mitä normaalisti ostan, kaikkea yhteensä siis. Ehkä voisi erikseen pastaa sitten käydä hakemassa.
Mulla meni vielä paremmin. Annoin eilen kaverille kympin ja se antoi mulle satasen.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katson juuri Ketosta ja Myllyrinnettä Areenasta ja siitä opin, että Meksikossa tuoppi maksaa jotain 70 senttiä. Eli pitää lähteä Meksikoon tuopille. Helikopterilla.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kai minäkin voisin käydä nukkumaan. Mies nukkuu jo... tuhisee suloisesti. Ehkä annan nyt periksi ja käyn nukkumaan. Hyvää yötä!

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
George W. Bush on äärimmäisen hyvissä väleissä Michelle Obaman kanssa. Netissä on kuvia niistä kun ne halailee ja Bush ihan innoissaan liehittelee Michelleä. Onkohan niillä jotain vispilänkauppaa?

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kai minäkin voisin käydä nukkumaan. Mies nukkuu jo... tuhisee suloisesti. Ehkä annan nyt periksi ja käyn nukkumaan. Hyvää yötä!
No, kuin kävi? Huomenta kuitenkin!

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Oli kyllä huvittavaa, kun menimme eilen veli @Czescku ´n kanssa Pohjois-Haagan paikalliseen, eikä portsari meinannut päästää meitä sisään, kun meillä oli pelipaidat päällä. Lätkäfaneista on kuulemma huonoja kokemuksia, ne tappelevat. Oli kyllä todella eksoottista törmätä tuohon asenteeseen.

Onneksi meitä tuli puolustamaan eräs IFK-fani. Yhteinen selityksemme oli se, että jos KooKoo- ja SaiPa-fanit eli paikallisviholliset tulevat yhdessä baariin, eivätkä tappele edes keskenään, niin eivät ne silloin tappele varmaan kenenkään muunkaan kanssa. Portsari ei ole kyllä suomalaislähtöinen, joten tätä hän ei ehkä voinutkaan tietää, mutta hyvin kaveri on omaksunut sen, että lätkäfanit ovat pahoja ja ihan saatanasta.

Silti uskaltaisin väittää, että suurin osa näiden lähiöbaarien myllyistä syntyy kyllä ilman pelipaitaa. Lätkäfaniutta määräävämpi tekijä lienee sekakäyttö ja elämän koulu. Jos mamuportsari osasi yhtään lukea tilannetta, niin siinä oli kolmen eri joukkueen kannattajia, ja näistä vielä se ns. kotikentällään ollut eli IFK-fani tuli puolustamaan meitä kahta muuta ja sanoi, että kyllä jätkien pitää päästä sisään. Jos lätkäfanien keskinäinen vihamielisyys olisi totta, niin eiköhän tuo IFK-fanikin olisi ollut sitä mieltä, että menkää maalaisjoukkueiden kannattajat vittuun täältä. Siinä siis sitä vaarallista lätkäfaniutta kerrakseen.

Kiinnostaisi tietää, missä niitä lätkäfanien tappeluita on, kun ainakin itse olen niitä hyvin harvoin nähnyt. Ja luulen pyöriväni aika usein sellaisissa tilanteissa, missä tappeluita voisi tulla - jos niitä oikeasti tulisi. Juttelemaan tullaan kyllä, mutta yleensä se on ystävällistä, tyyliin moro, mitäs äijä. Pientä kuittailua voi tulla, mutta se kuuluu asiaan ja lätkäjätkät sen tunnistavat.

Näiden kohtaamisten käyttäytymismallit ovat yleisesti tiedossa, ja suurin osa kohtaamisista johtaa hauskaan jutusteluun. Laji yhdistää enemmän kuin joukkue erottaa.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jotain burrittoja pitäisi ensi kertaa tänään tehdä ja syödä. Kävi vain niin että en löytänyt kaupasta maissijauhoa vaikka kuinka etsin ja ohjeen mukaan niitäkin taikinaan tulee. Millä tuon maissijauhon voisi korvata tuossa? Enemmän vehnäjauhoja vai jopa perunajauhoja taikinaan? Ohjeessa ainakin sanottiin että ei tarkoita maissitärkkelystä tuo maissijauho sitten.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Teillä oli sentään vielä siedettävän väriset pelipaidatkin, mitenhän olisi käynyt Ässien tai IFK:n tulipunaisella asulla... täytyy ottaa oma pelipaita mukaan kun seuraavaksi hengailen kanssanne.
Kuten toisaalla sanoin, järjestetään joskus sellainen invaasio, missä 5-10 jätkää tulee jokainen eri pelipaidoissa samalla kertaa. Katsotaan kestääkö portsarin perse ja mitä se siihen yrittää sanoa.

"Pelipaita ei hyvä. Te ei pääse sisään. Te tappelee".

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ne burritot vai miten lie kirjoitetaankaan olivat hyviä. En ollut ennen tätä päivää edes kuullut näistä burritoista joten oli kiva kokeilla uusia ruokia. Minulla on tavoitteena muutenkin tänä vuonna kokeilla hieman enemmän itselleni uusia tuttavuuksia keittiössä. Se on ihan kiinnostavaa ja mielekästä, kokeilla uusia makuja.

Jos jollekin on epäselvää mitä nämä burritot ovat niin luonnehtisin niitä itse suolaisten täytettyjen lettujen eli kreppien ja tortillojen risteytykseksi. Laitan vaikka tämän viestin liitteeksi kuvankin näistä burritoista. Joskaan täysin siitä kuvasta ei tulekaan varmaan ilmi mitä nämä burritot ovat koska siinä vuoassa on tuota kerma-juustoraasteseosta päällä.

Mitäs muuta? Jostain syystä odotan nyt tosi paljon sitä hetkeä kun pääsen eroon lopullisesti niistä ulosottoveloista. En tiedä miksi odotan sitä hetkeä niin paljon koska eihän silloin tapahdu sinänsä mitään erikoista. Lähinnä varmaan tulee vaan lukemaan sinne nettisivuille että sinulla ei ole avoimia asioita täällä. Tai en minä varma ole kylläkään, tuleeko tuosta oikein jotain ilmoitusta erikseen?

Tai kyllähän tuota hetkeä toki ihan mielellään odottaakin kun pääsee veloista eroon. Se nostaa kuitenkin taloustilanteeni ihan uudelle, paremmalle tasolle. Saan kuukausittain tämän jälkeen paljon enemmän rahaa käteen kuin ennen ja onhan se nyt ihan mieletön asia.

Tänään tuli myös taas jo neljä kuukautta kuluneeksi siitä kun olen viimeksi pelannut rahapelejä. Se on jo hieno saavutus mutta koska kokemus on osoittanut että repsahtaminen voi tapahtua vielä niin en niin isoa numeroa tee tästä. Rauhaksiltaan eteenpäin.

Liitteet

• IMG_20210124_170300_804.jpg
    IMG_20210124_170300_804.jpg
    66,7 KB · kertaa luettu: 163
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tuo "amerikan kovimmat keräilijät" -sarjan Danielle on niiiin pantava. Ei mulla muuta. Jatkakaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy