Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 277 141
  • 66 541

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Työpaikaltani lähti kuntouttamisen vuoksi työkokeiluun hämeenlinnalaisen oikeastaan suosikki leipomo-kahvilaani eräs työntekijä. Hän lähti vuoden vaihteessa ja lupasin häntä käydä jossain vaiheessa siellä moikkaamassa. Tänään sain sitten vihdoin aikaiseksi mennä tuonne kahvilaan, just sopivasti ennen kuin sulkukin mahdollisesti sotkee kuvioita.

Tuli sellainen hyvä tunne kun sain taas yhden lupaamani asian pois tekemättömien tehtävien listalta. Se "ikävä" asia tuolla kahvilassa asioidessa on vain että sieltä esillä olevien leivonnaisten ääreltä on vaikea lähteä kotiin tyhjin käsin. Nytkin mukaan tarttui kokonainen broileripiirakka (kuva liitteenä). Piirakalla oli aika suolainen hinta eli 27 euroa mutta on se myös todella hyvää.

Pitää olla iloinen siitä että tällä kertaa makeisten leivonnaisten sijaan mukaan tarttui kuitenkin suht terveellinen suolainen piirakka. Ja kun ei ihan joka päivä tuolla asioi niin eiköhän se kohentunut talouteni kestä tämän.

Ja kun vauhtiin pääsin näiden ruokakuvien julkaisussa niin laitan myös toisen kuvan. Viime viikolla kävin pitkästä aikaa ravintolassa syömässä. Ravintola oli Fresno Hämeenlinnassa ja olihan siellä hyvä ruoka ja komea annos.
 

Liitteet

  • IMG_20210301_155235_024.jpg
    IMG_20210301_155235_024.jpg
    209,1 KB · kertaa luettu: 88
  • IMG_20210225_050031_886.jpg
    IMG_20210225_050031_886.jpg
    187,8 KB · kertaa luettu: 88

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ensimmäinen päivä uudessa työpaikassa takana ja sana työsuhde-etuudet sai itselleni kyllä aivan uuden merkityksen, kun lapaseen lyötiin heti kättelyssä lounaskortti, uusi puhelin sekä E-passi, johon työnantaja lyö vuosittain käytettäväksi 400 ernoa. Edellisessä työpaikassa viimeisen kymmenen vuoden aikana taidettiin muutaman kerran saada 80 euron arvosta tykyseteleitä, jotka nekin olivat vain pakollisia paheita tapaturmattomien päivien vuoksi.

On kyllä kertakaikkiaan aivan mahtava fiilis olla taas töissä. Ensivaikutelma työpaikasta ja työilmapiiristä on aivan mahtava. Kaiken hyvän lisäksi sain vielä suoraan vakituisen työsopimuksen (tietenkin koeajalla), joten siinäkin mielessä helpottaa aivan helvetisti, kunhan työni teen hyvin.

Näin jälkikäteen sanottuna korona loppupeleissä oli yksi parhaimmista asioista mitä työrintamalla minulle tapahtui. Vaikka tuttu ja turvallinen työ lähtikin alta, niin samalla pääsi pois myrkytetystä ilmapiiristä.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Jumalauta. Epäilen että joku käyttää salaa mun Netflix-tiliä tai sitten em. firmalla on sairas huumorintaju. Nimittäin nämä viimeaikaiset suositteluthan ovat silkkaa vittuilua. Viimesimpänä suositeltiin jonkun seulaksi ammutun läskin gettojoujoun elämäkertaa (?) ja aiemmin tuli suositus dokkarista jossa oli pääosassa jatsitupakki ja sen hienouksista kertovat mm. Snoop Dogg, Louis Armstrong ja muut musiikilliset ikirakkauteni. Mitä vittua täälä tapahtuu...?! Odottelen seuraavaksi fanileffaa jehovantodistajista tai vasemmistoanarkisteista. Vittu.
Vasemmistoanarkistina on pakko kertoa, että mun poikani se sitä sun tiliä näemmä käyttää, koska juuri katsoi kyseisen ghettojoujou leffan. Nyt menet ihan kiltisti ulos ja halaat ensimmäistä puuta, niin se helpottaa.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Aloin kuunnella Belinda Carlislea. Ihan kuin ois pikkupoika taas. Piti ostaa nyrkkeilysäkki, mutta Itiksestä ei moista löytynyt, niin ostin laatikon Kurjalaa, laitoin pojan kantamaan laatikon kotiin, isi ei jaksanut.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Aloin kuunnella Belinda Carlislea. Ihan kuin ois pikkupoika taas. Piti ostaa nyrkkeilysäkki, mutta Itiksestä ei moista löytynyt, niin ostin laatikon Kurjalaa, laitoin pojan kantamaan laatikon kotiin, isi ei jaksanut.
Mikähän Belindassa on. Teini Johnny ei ollu koskaan nähnyt edes kuvaa em. mimmistä, mutta aina kun kiimaisiin teinikorviini kantautui Circle in the sand, niin kuvittelin orhivani seksikästä maturetammaa paratiisisaaren biitsillä. Aiii prrrrkele.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Aloin kuunnella Belinda Carlislea. Ihan kuin ois pikkupoika taas. Piti ostaa nyrkkeilysäkki, mutta Itiksestä ei moista löytynyt, niin ostin laatikon Kurjalaa, laitoin pojan kantamaan laatikon kotiin, isi ei jaksanut.
Mä olin nuorena miehenä vähän ihastunut Belindaan.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Andy oli kaivettu seiskauutisiin. Mitähän seuraavaksi, varmaan Jere Tulosruudussa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Andy oli kaivettu seiskauutisiin. Mitähän seuraavaksi, varmaan Jere Tulosruudussa.
Tommosia mitättömyyksiä mitättömissä peijaisissa. Suomen itsenäisyyspäivän puhe tullaan vielä pitämään Suomen Turun Kuusamakujalta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Pakkohan se on olla, ku lasten äiti on hevosten hoitaja.
Ahh, heppatytöillä on yleensä aina hyvät perseet. Muutenkin ne vetää jotenkin pualeensa. Vähän niinku hoitsut. Kokeiltu on kumpaakin lajia. Mutta Kyra Kyrklundin tai Aino Nykoppin kanssa en kyllä alkas millekkään. "Kohuhoitsu" Kata Pantilan ex-miehen kanssa oltiin tosin skloddeina tuttuja. Eli melkein siis pannu Kataakin.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ahh, heppatytöillä on yleensä aina hyvät perseet. Muutenkin ne vetää jotenkin pualeensa. Vähän niinku hoitsut. Kokeiltu on kumpaakin lajia. Mutta Kyra Kyrklundin tai Aino Nykoppin kanssa en kyllä alkas millekkään. "Kohuhoitsu" Kata Pantilan ex-miehen kanssa oltiin tosin skloddeina tuttuja. Eli melkein siis pannu Kataakin.
Itsehän olen ollut hoitsu jo 24 vuotta ja olen itseäni kokeillut. Törkeen hyvä.

Jaa, semmoinen homma pojat, että nykyään mua vituttaa ihan armottomasti se, että en ole koskaan Kingston Wallia nähnyt. Ehkä parasta, mitä on Suomesta tullut.


 

Spire

Jäsen
Itsehän olen ollut hoitsu jo 24 vuotta ja olen itseäni kokeillut. Törkeen hyvä.

Jaa, semmoinen homma pojat, että nykyään mua vituttaa ihan armottomasti se, että en ole koskaan Kingston Wallia nähnyt. Ehkä parasta, mitä on Suomesta tullut.


En minäkään, paitsi toissa vuonna Kuoppiksen, Jyllin ja VHB:n soittaman "cover" keikan. Oli hyvä ja kakkosalbumi on bändin paras luonnollisesti. Tuntee olevansa elossa kun sitä kuuntelee. Ohessa kova styge yhtyeeltä:



 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Suomalaisista mieslaulajista, joo saan huutokonsertin päälle, mutta Samuli Edelman on ihan omaa luokkaa, kuten on myös näyttelijänä. Arvostan.
Tykkäät vaan kun se vilauttaa kullia joka leffassa. Vähä niinku Vihinen.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Suomalaisista mieslaulajista, joo saan huutokonsertin päälle, mutta Samuli Edelman on ihan omaa luokkaa, kuten on myös näyttelijänä. Arvostan.

Olet oikeassa. Ai niin mähän oon Samulin kanssa käytännössä sukua kun se käveli kerran jossain kiinalaisessa raflassa ohi. Se oli muuten hauska ravintelireissu muutenkin, kun meitä oli siinä puolisen tusinaa pösilöä ja toisessa päässä pöytää tehtiin varsin tarkkoja arvioita vähän kaikesta ja minä ja vastapäätä minua istunut kaveri silmäilimme välillä toisiamme ehkä vähän ilmehtienkin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tykkääköhän aikoinaan Ylen Aamua juontanut Sanna Savikko ottaa ennemmin savikkoon vai pusikkoon?
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Tykkääköhän aikoinaan Ylen Aamua juontanut Sanna Savikko ottaa ennemmin savikkoon vai pusikkoon?

Ihan kivannäköinen daami. Harmi vaan, kun joku työntäytyi savikkoon ja tuli raskaaksi sekä poistui ruudusta.

Onneksi Rosa Kettumäki, Kerttu Kotakorpi ja se nukkemainen Kreetta-Leena tms korvaavat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös