Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 308 768
  • 66 754

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Opettaja soittelee mulle ja lähettää viestejä. On kännissä. Onhan perjantai. Tuli vähän déjà-vu-fiilis. Tästähän voisi yleistää että opettajat on perjantait, lauantait ja lomat kännissä. Kyllä mä ymmärrän. Olisin minäkin jos joutuisin semmoista sakkia viikot kestämään.
@Evil -opettaja vai joku muu ope?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Opettaja soittelee mulle ja lähettää viestejä. On kännissä. Onhan perjantai. Tuli vähän déjà-vu-fiilis. Tästähän voisi yleistää että opettajat on perjantait, lauantait ja lomat kännissä. Kyllä mä ymmärrän. Olisin minäkin jos joutuisin semmoista sakkia viikot kestämään.
@Evil -opettaja vai joku muu ope?
Mie soittelen ainoastaan akustista perseräpsytintä.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyvää yötä
 

Liitteet

  • IMG-20210115-WA0004.jpg
    IMG-20210115-WA0004.jpg
    121,6 KB · kertaa luettu: 130

444

Jäsen
Lainattu Rip-ketjusta.



Tähän täytyy tarttua vielä sen verran että pyhän kolmiyhteisen paskaläjän, eli Jumalasta vittuilun sijaan ainoat moukaroinnin kohteet tulisivat olla valikoivasti raamatun tekstejä tulkitsevat ihmisviemärit.

Evankeliumi=ilosanoma on monissa eri seurakunnissa ja sitä kautta uskovien keskuudessa muovattu uhkailukeinoksi vaikka se kirjaimellisesti viittaa ihan päinvastaiseen.

Raamattu on todella ristiriitainen teos, mutta sieltäkin käy selväksi ettei ihmisen tule leikkiä Jumalaa eikä tuomaria. Oikeasti hyvä uskovainen ihminen toteuttaa evankeliumia positiivisen kautta, rakastaa lähimmäistään ja jättää kaiken homovihan, helvetillä uhkailun ja väkivaltaan viittailun pois pelikirjastaan. On siis ihminen eikä enempää.

Tähän kaikkeen liittyen on tullut oman historian kautta käytyä lukuisia keskusteluja seurakunnissa vaikuttavien ihmisten kanssa ja melko moni onkin todennut että on parempi pyrkiä hyvään ja sitten eräänä päivänä se kaikkivaltias saa avata mistä oli kyse.

Raamattu on monille buffetti tai sitten kirjaimellisesti tulkittava teos. Toki sillä erotuksella että ne keskeiset hyvyyteen ohjaavat pointit unohdetaan. Onneksi monien oman ikäluokan ja vähän vanhempien uskovaisten keskuudessa on päätetty sivuuttaa ikäloppujen fossiilien ajattelumalli.

Valitettavasti edelleen löytyy noita @demitra n kaltaisiakin tapauksia. Ironista kyllä, mutta toteuttavat paholaisen työtä.

Ja ei, en ole uskovainen vaikka olen altistunut vuosien ajan uskon hyville ja pääasiassa huonoille puolille.
En mä tästä oikeastaan ole eri mieltä. Mutta tuota kolmatta kappalettasi korjaisin siten, että pudotetaan sieltä se ”uskovainen” pois. Oikeasti hyvä ihminen toimii juuri noin riippumatta siitä, uskooko jesseen vai belsebuubiin vai vaikka ihan itseensä. Ihminen joka perustelee omat valintansa sillä, että uskoo johonkin tiettyyn moosekseen, on minun silmissäni melkoisen arvaamaton ihminen. Mikäli tahto tehdä hyvää ja elää hyvää elämää tulee omasta itsestään sisältä, niin lähtökohta on huomattavasti parempi. Silloin se perustuu johonkin aivan muuhun kuin ulkoiseen auktoriteettiin.

Oma historiani pitää sisällään jos ei nyt uskontohihhulismia niin vähintäänkin seurakunta-aktiivisuutta. Tuota kesti aivan liian pitkään. Ja vaikka ko. ajanjaksoon sisältyy myös hyviä asioita, niin todella selväksi sinä aikana kävi myös se, minkälaisia hahmoja tuo evankelis-luterilainen kirkkomme pitää palkkalistoillaan. Sellaista helvetillistä (pun intended) itsensä korostamista, itsensä muiden yläpuolelle nostamista ja uskonnon nimissä suoranaisen paskan suoltamista. Ja vaikka ko. seurakunta on hyvinkin vapaamielinen monessa kirkkoa yleisesti askarruttavissa asioissa, niin yhtälailla siellä sai monesti tuntea itsensä aidosti huonoksi ihmiseksi, kun nämä vitun fariseukset pääsivät ääneen. Silkkaa henkistä pahoinpitelyä ko. laitos.

Se että käytän termiä Pyhä Kolmiyhteinen Paskaläjä johtuu siitä, että se on tässä tapauksessa totta juuri minulle. Ihan vastaavaa termiä voisin käyttää muistakin ”jumalista”, joiden nimissä vainotaan ihmisiä ja käyttäydytään kuten mikäkin ihmisperse. Jos ihmiset ovat valmiit julistamaan jotain jumalaa ja samalla raiskaavat lapsia tämän jumalansa nimessä, niin kyseinen jumala edustaa minulle juuri tuota termiä. Ei mitään muuta. ”Järkevä” uskovainen puolestaan osaa sivuuttaa tällaisen termin siinä missä senkin, että kirjoitan nimet sun muut pienellä samassa asiayhteydessä. Termillä ei ole tarkoitus loukata uskovaisia - siinähän uskovat, ei ole minulta pois - vaan tuoda esille se, mitä mieltä minä olen moisesta kaikkivaltiaasta, joka sallii tuon kaiken paskan.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
@Ishmael

Uskosta ja uskovaisista saa puolestani käyttää siis millaista kieltä haluaa. Halusin vain tuoda esiin että omien kokemusten pohjalta aika moni itseään uskovaiseksi kutsuva on ilman uskoakin ihmisperse.

Voi mennä vähän saivartelun puolelle, mutta hyvä uskovainen ihminen on myös hyvä ihminen tuossa minun pointissani. Minusta on fiksua tuoda tuo uskovaisuus kuitenkin esiin kun juurikin kaikki ansaittu ja ansaitsematon kritiikki leimaa myös hyvät yksilöt. Eli se usko maalataan taatusti yleistävään sävyyn yhtälöön.

Muutoin ollaan samoilla linjoilla siitä miten röyhkeästi, vastuuttomasti ja tuhoavasti kaikkea paskaa uskontojen nimissä on tehty ja tehdään.
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kännissä soittelu on kuitenkin suhteellisesti vähentynyt nykyään veikkaisin. Itekin sitä harrastin aikoinaan.
Minä en soita kuin kännissä. Kitaraa siis. Selvänä joskus joutuu puhelinta. Mutta mieluiten soitan vaan stereoita.
 

444

Jäsen
@Ishmael

Uskosta ja uskovaisista saa puolestani käyttää siis millaista kieltä haluaa. Halusin vain tuoda esiin että omien kokemusten pohjalta aika moni itseään uskovaiseksi kutsuva on ilman uskoakin ihmisperse.

Voi mennä vähän saivartelun puolelle, mutta hyvä uskovainen ihminen on myös hyvä ihminen tuossa minun pointissani. Minusta on fiksua tuoda tuo uskovaisuus kuitenkin esiin kun juurikin kaikki ansaittu ja ansaitsematon kritiikki leimaa myös hyvät yksilöt. Eli se usko maalataan taatusti yleistävään sävyyn yhtälöön.

Muutoin ollaan samoilla linjoilla siitä miten röyhkeästi, vastuuttomasti ja tuhoavasti kaikkea paskaa uskontojen nimissä on tehty ja tehdään.
Jos uskovainen ihminen on ihmisperse ja käyttäytyy näin uskonsa tähden, niin koen voivani käyttää heistä minkälaista kieltä haluan. Sama pätee ihmisiin, jotka ovat ihmisperseitä ilman uskontoa. En minä pidä uskovaisia yleisesti ottaen iljettävinä tai vastenmielisinä. Sen sijaan henkilöitä, jotka ovat valmiita tuomitsemaan esim. homoseksuaalisuuden, koska uskonto, ansaitsevat kärkevän kritiikkini. Minun mielestäni. Mikäli joku pitää minua tämän vuoksi iljettävänä ja vastenmielisenä ihmisperseenä, niin se on mielestäni ihan ok. Kumpaakaan tässä tapauksessa ei lopulta kiinnosta toistensa mielipiteet.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko mitään postiennakon tyylistä enää olemassa, missä saisi avata paketin ennen maksua kassalla?
Pari arvokasta tuotetta pitäisi yksityiseltä lapista etelään hommata niin...

edit:ilmeisesti postiennakolla homma vielä onnistuu, jos myyjä kirjoittaa paketin päälle saa avata ennen maksua?
 
Viimeksi muokattu:

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
katselin äsken tori.fi ilmoituksia. Sitten silmille hyppäsi Ville Peltosen MM95 finaalissa käyttämä maila. Jolla on myyjän mukaan tehty vielä voittomaalikin. Oli pakko tiedustella että mistä saanut tämän. Oli saanut huoltajalta ottelun jälkeen. Mailasta löytyy vielä kaikkien pelaajien nimmarit. Hinta vain 150e..tämähän on vähän kuin Espanjassa sulle myydään aito Rolexi 10e hinnalla
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
katselin äsken tori.fi ilmoituksia. Sitten silmille hyppäsi Ville Peltosen MM95 finaalissa käyttämä maila. Jolla on myyjän mukaan tehty vielä voittomaalikin. Oli pakko tiedustella että mistä saanut tämän. Oli saanut huoltajalta ottelun jälkeen. Mailasta löytyy vielä kaikkien pelaajien nimmarit. Hinta vain 150e..tämähän on vähän kuin Espanjassa sulle myydään aito Rolexi 10e hinnalla
Halvalla lähtee, heh.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
katselin äsken tori.fi ilmoituksia. Sitten silmille hyppäsi Ville Peltosen MM95 finaalissa käyttämä maila. Jolla on myyjän mukaan tehty vielä voittomaalikin. Oli pakko tiedustella että mistä saanut tämän. Oli saanut huoltajalta ottelun jälkeen. Mailasta löytyy vielä kaikkien pelaajien nimmarit. Hinta vain 150e..tämähän on vähän kuin Espanjassa sulle myydään aito Rolexi 10e hinnalla
Kai niitä oli järjettömällä tuurilla sattunut myyntiin vielä kaksin kappalein?
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Sentään oli osunut oikean merkkinen maila..
Oli pakko laittaa palautetta tuonne tori.fi ylläpitoon että ottakaa pois tuo ilmoitus ennen kuin joku menettää rahansa aivan kuraan
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
katselin äsken tori.fi ilmoituksia. Sitten silmille hyppäsi Ville Peltosen MM95 finaalissa käyttämä maila. Jolla on myyjän mukaan tehty vielä voittomaalikin. Oli pakko tiedustella että mistä saanut tämän. Oli saanut huoltajalta ottelun jälkeen. Mailasta löytyy vielä kaikkien pelaajien nimmarit. Hinta vain 150e..tämähän on vähän kuin Espanjassa sulle myydään aito Rolexi 10e hinnalla
Ei kannata noin harvinaista mailaa ostaa halvalla, kyllä mailan arvoa kannattaa nostaa, koska se arvonnousuhan tulee suoraan ostajalle. Eli rapsakasti vaan tarjota 15 tonnia.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Ei kannata noin harvinaista mailaa ostaa halvalla, kyllä mailan arvoa kannattaa nostaa, koska se arvonnousuhan tulee suoraan ostajalle. Eli rapsakasti vaan tarjota 15 tonnia.
Siis tämä on se hetki kun vedetään pikavipit tappiin ja myydään vaikka toinen munuainen..
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Otin aamupalaksi reissumiestä suolamuikuilla. Oli hyvää. Muikut oli niin suolaisia että sain varmaan päivän-parin annoksen suolaa jo aamupalalla. Verenpaine huutaa hoosiannaa..No minulla se on varsin alhainen ihan luonnostaan (sukuvika?)...
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Onko mitään postiennakon tyylistä enää olemassa, missä saisi avata paketin ennen maksua kassalla?
Pari arvokasta tuotetta pitäisi yksityiseltä lapista etelään hommata niin...

edit:ilmeisesti postiennakolla homma vielä onnistuu, jos myyjä kirjoittaa paketin päälle saa avata ennen maksua?
S-ryhmällä ainakin on jäätelö, jonka saa syödä jo kaupassa. Maksaa sitten vaan kuoret kassalla, jos muistaa.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Otin aamupalaksi reissumiestä suolamuikuilla. Oli hyvää. Muikut oli niin suolaisia että sain varmaan päivän-parin annoksen suolaa jo aamupalalla. Verenpaine huutaa hoosiannaa..No minulla se on varsin alhainen ihan luonnostaan (sukuvika?)...
Hieman väsineet silmät luki yhden i-kirjaimen kirjaimeksi L ja naurahdushan siitä syntyi. Älä kerro miehellesi, ei välttämättä arvosta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Noniin sitten seuraava ihmettelyn aihe:

Äsken kun kokkaili ja liesituuletin oli päällä niin hetken kuluttua sieltä tippui pari pisaraa vettä. Ei siis mitenkään lorottamalla tullut vaan pari tippaa tuli. Googlailin taas ja vastaavia kokemuksia muillakin, mutta ei oikein selvinnyt onko miten akuutista vaarasta kyse.

Kovien pakkasten aikaan tätä on kai ihmisille käynyt, nythän täällä on ollut kovat pakkaset keskiviikosta eteenpäin. Keskiviikkona viimeksi oli liesituuletin päällä, silloin ei mitään käynyt. Sen jälkeen tosiaan muutama päivä kiinni ja nyt ne pari tippaa sieltä tuli pois.

Soitellaanko sitä heti huoltoyhtiöön vai jäänkö seuraamaan esim. kelien lauhtumista ja muutenkin tuon tuulettimen käyttäytymistä jos se nyt alkaa jatkuvasti vettä ihan kunnolla valuttamaan?

Tägätään vaikka @MacRef
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Veli @Roger Moore En ole mikään kiinteistöekspertti, mutta elämänkokemusta on jo vähän ja väitän ainakin vähän omaavani ymmärrystä fysikaalisista ilmiöistä ja omaavani pienesti loogillista päättelykykyä.

Kuulostaa siltä, että muutama vesipisara on ihan kondenssivettä tai jotain muuta isoista lämpötilaeroista johtuvaa kosteutta. Keskiviikkona kun olet liesituuletinta käyttänyt, on sinne putkeen mennyt sisältä lämmintä ilmaa. Ja sisällä ollutta kosteutta myöskin. Ja ehkä sitä pääsee sinne ilman käyttöäkin vähäsen. Ulkona kun on kylmä ja lämpötilaero on suuri, niin sinne hormiin kehittyy vähän kosteutta, ehkä jopa pientä jäätä tai huurretta. Aika lailla sama ilmiö kuin siellä saunan venttiilin kannessa.

Tänään kun aloit käyttämään liesituuletinta, pääsi sinne putkeen lämmintä ilmaa ja sinne kertynyt huurre tai jopa pieni jäämäärä suli ja painovoiman vaikutuksesta tippui sitten muutamana vesipisarana alas.

Itse en olisi mitenkään huolissani, jos liesituuletin toimii ja vettä tuli vain muutama pisara. Jos ihan lorottamalla alkaa tulla tai tuuletin alkaa temppuilemaan, niin sitten vähän eri asia.

diskleimeri: Koska en ole kiinteistöalan ammattilainen, niin mitään, mitä minä näistä kiinteistöihin liittyvistä asioista kommentoin, ei saa eikä voi käyttää minua vastaan, mikäli ne ovatkin ihan pielessä ja aiheutuu lopulta jotain isompaa harmillisuutta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Itse en olisi mitenkään huolissani, jos liesituuletin toimii ja vettä tuli vain muutama pisara. Jos ihan lorottamalla alkaa tulla tai tuuletin alkaa temppuilemaan, niin sitten vähän eri asia.
Joo, näin ajattelinkin että kun puhuttiin tosiaan parin tipan putoamisesta niin ei tässä kait ole mistään isommasta kysymys. Ja toki kun ihan maalaisjärjellä mietin, niin jos nyt ihan väärin en muistele niin ainakaan näin kovia pakkasjaksoja ei ole näin montaa päivää putkeen ollut täällä sinä aikana kun olen tässä asunut eli kohta kaksi vuotta. Ja ylläripylläri nämä pari juttua sattuivat juurikin tässä pakkasten aikaan.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Joo, näin ajattelinkin että kun puhuttiin tosiaan parin tipan putoamisesta niin ei tässä kait ole mistään isommasta kysymys. Ja toki kun ihan maalaisjärjellä mietin, niin jos nyt ihan väärin en muistele niin ainakaan näin kovia pakkasjaksoja ei ole näin montaa päivää putkeen ollut täällä sinä aikana kun olen tässä asunut eli kohta kaksi vuotta. Ja ylläripylläri nämä pari juttua sattuivat juurikin tässä pakkasten aikaan.
Juu, kun tuommoiset asiat tulee ensimmäistä kertaa eteen ja kyse on omasta asunnosta, niin kyllähän se hieman säikäyttää. Tai jos nyt ei säikäytä, niin ainakin mietityttää sen verran, että haluaa ymmärtää, mistä on kyse.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Juu, kun tuommoiset asiat tulee ensimmäistä kertaa eteen ja kyse on omasta asunnosta, niin kyllähän se hieman säikäyttää. Tai jos nyt ei säikäytä, niin ainakin mietityttää sen verran, että haluaa ymmärtää, mistä on kyse.
Jeps juuri näinhän se menee. Eipä tässä tosiaan pariin vuoteen vielä ole mitään ihmeempiä kummastelun aiheita tullut niin hyvä aloittaa vähän tällaisella kevyemmällä, heh...

Ihan hyvää saumaan toki tuli tämä ihmettelyn aihe, tulipahan samalla nimittäin irroitettua tuo liesituulettimen rasvasuodatin ja pestyä se. Onneksi ei mitenkään erityisen skeidainen ollutkaan, mutta parempihan se on pestä tässä vaiheessa kun ei ole kamalasti vielä rasvoittunut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös