Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 277 436
  • 66 549

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
No niin, hyvät huomenet vaan kaikille! Heräsin äskettäin eli just sopivaan aikaan. Ilman herätyskelloakin. En minä sitä heräämistä stressannut vaan arvasin että herään ilman herätyskelloakin ihan riittävän ajoissa varmaan taas ja niin kuin sitten heräsinkin. Minusta on tullut niin aamuvirkku nykyään että heräilen siinä 4-6 aikaan lähes aina. Ja nyt vielä varsinkin kun joulukin on jo aivan ovella.

Tänään vien kännykkäni puhdistettavaksi. Jos siitä vielä saisi toimivan kalun. Se on likaantunut lisää tuossa kun olen leipoessa sitä käyttänyt. Ei saisi varmaan, mutta kun en ole jaksanut kirjoitella käsin reseptejä paperille ja tulostintakaan ei ole. No, huomiseksi pitäisi saada joko kännykkä toimimaan tai sitten ostaa joku toinen herätyskello. Huomenna minulla on sitten kuuden aamu ja herääminen ajoissa ei olekaan niin itsestäänselvyys enää.

No, tässä nyt joka tapauksessa olen jonkin aikaa hereillä ja sitten lähden sinne labraan. Varmaan tiskaankin tuosta vähän aikaa seitsemän ja puoli kahdeksan välillä. Sen kaiken tiskaan mitä silloin ehdin tiskaamaan. Muutenhan tuo leipominen on ihan kivaa puuhaa mutta tuo jälkien korjaus, siinä minulla on petrattavaa. Nytkin keittiö kuin pommin jäljiltä! Huh, huh. Ja tuosta tiskaamisesta en kyllä tykkää yhtään, kun se kaiken kukkuraksi pitää käsin hoitaa.

Joulun leipomiset on nyt sitten tehty muuten. Eilen sain vielä aikaiseksi todella vähän herrasväen leipiä ja sitten hieman runsaammin bebejä. Herrasväen leivät mureni uunista pois otettuani ja sain niitä herrasväen leipiä aikaan vain seitsemän kappaletta! No, onneksi olin toisenlaisia marmeladipipareita tehnyt lauantaina eli hillosilmiä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Täytyy hattua nostaa, @vilperi , kun jaksat hössöttää joulusta. Mua kun ei tuo ollenkaan nappaa. Jos olisi normiaika niin olisin taas lähtenyt lämpimään karkuun.

Ja muutenkin sun viestit ovat sopivasti elämänmyönteisiä ja kivasti arjesta kertovia, vaikeuksia unohtamatta. Jatka samaan malliin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Täytyy hattua nostaa, @vilperi , kun jaksat hössöttää joulusta. Mua kun ei tuo ollenkaan nappaa. Jos olisi normiaika niin olisin taas lähtenyt lämpimään karkuun.

Ja muutenkin sun viestit ovat sopivasti elämänmyönteisiä ja kivasti arjesta kertovia, vaikeuksia unohtamatta. Jatka samaan malliin.

Veit munan ei kun sanan suustani.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt alkaa olla (n. kahden sadan) piirakkaurakka rypytyksen osalta voiton puolella. Paistamista on vielä pitkäksi aikaa. "Käteen sattuu, selkä väsyy... On niin kurjaa kun ei ole lunta, taikina on huonoa, puuro kovaa..." Siinähän sitä on äidin repertuaaria. Minä vain myöntelen kun en jaksa kinata. Olen jo niin tottunut hänen marmatukseen ja aiheet on hyvin samat vuosia. Ruokaa pitäisi tässä lämmitellä kun alkaa olla nälkä.
 

ace

Jäsen
Viimeinen päivä karanteenista käynnissä, vähän alkaa jo kyllästyttään. Reilu kausi katsottu The Mentalistia tänä aikana.

Varasin jo huomisaamulle ajan koronatestiin, toivottavasti tuloksia ei tarvitse odotella pitkään. Toki jos tulos on positiivinen, karanteeni jatkuu.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Viimeinen päivä karanteenista käynnissä, vähän alkaa jo kyllästyttään. Reilu kausi katsottu The Mentalistia tänä aikana.

Varasin jo huomisaamulle ajan koronatestiin, toivottavasti tuloksia ei tarvitse odotella pitkään. Toki jos tulos on positiivinen, karanteeni jatkuu.
Keski-Uudenmaan sairaanhoitopiirissä on tulokset tullut ainakin todella nopeasti. Ei ole vuorokauttakaan tarvinnut odottaa tulosta ja nopeimmillaan mennyt testin ottamisesta alle 12 tuntia ja tulos tuli keskellä yötä. Kyseessä tosin pieni lapsi, eli en tiedä kulkevatko heidän testintä jollain korkeammalla prioriteetilla, mutta tuskin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

Glove

Jäsen
Nyt on ostettu sen verran jouluruokaa, että saan lapset ruokittua kun ne tulee jouluna käymään. Pitäisi vielä hakea kuusi varastosta, että nuorimmainen saa sen koristella. Siinäpä se jouluvietto sitten on tänä vuonna. Ihan tarpeeksi minulle.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Just tässä pohdin, että pitäisikö soitella erääseen valtion virastoon työpaikan perässä vai ei. Sinänsä pätevyys riittää koulutuksen ja työkokemuksen myötä paperilla, mutta ilmoituksessa oli listattu myös kriittisiä osaamisalueita työn kannalta, joista kokemus nollatasoa. No, ei kai soitolla mitään menetäkään.
 
Top-50 on nyt kasassa kirjanmerkeissä. Löytyy esiintyjien nimet, scenen otsikko ja site josta se scene sit aina löytyy eli esim. Doctor Adventures tai Milfs Like It Big jne. Pleikkarilla kun tekee listan ja etsii niihin otsikot, niin monta tuntia siihen saa kyllä aikaa kulumaan. Suht helppo jutska kuitenkin silleen, kun tosi monen esiintyjän nimet muistaa ulkoa ja kirjoittaa sit vaan sen ukon tai akan nimen siihen hakukenttään. Scenejen otsikoissa ja niiden haussa on sit enemmän työtä, mutta tietty nekin löytyy hienosti just tuolta Data18-sivustolta. Otsikoiden kirjoittaminen tuonne kirjanmerkkeihin on se eniten aikaa vievä homma kun pleikkarilla et pysty niitä sinne suoraan vaan kopioimaan. Mut hoidetaan homma kotiin ja loppuun asti tällä kertaa.

Tää valkoinen teema palstalla on ihan hyvä taas pitkän tauon jälkeen.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Just tässä pohdin, että pitäisikö soitella erääseen valtion virastoon työpaikan perässä vai ei. Sinänsä pätevyys riittää koulutuksen ja työkokemuksen myötä paperilla, mutta ilmoituksessa oli listattu myös kriittisiä osaamisalueita työn kannalta, joista kokemus nollatasoa. No, ei kai soitolla mitään menetäkään.
Ehdottomasti soitat. Nuo "kriittiset osaamisalueet" on sellainen toiveiden tynnyri. Ei sellaista täydellistä löydy koskaan.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Nyt alkaa olla (n. kahden sadan) piirakkaurakka rypytyksen osalta voiton puolella. Paistamista on vielä pitkäksi aikaa. "Käteen sattuu, selkä väsyy... On niin kurjaa kun ei ole lunta, taikina on huonoa, puuro kovaa..." Siinähän sitä on äidin repertuaaria. Minä vain myöntelen kun en jaksa kinata. Olen jo niin tottunut hänen marmatukseen ja aiheet on hyvin samat vuosia. Ruokaa pitäisi tässä lämmitellä kun alkaa olla nälkä.
Oot kyllä aika kova mimmi... no, leipuri nyt ainakin....
Äitisi varmasti rakastaa noita yhteisiä puuhahetkiä kanssasi ja tuo sen esiin kovin suomalaiskansallisella tavalla - minunkin mieltäni lämmittää tuommoinen jouluvalmistelu yhdessä.

Me taas vaimoni kanssa saimme tänään tehtyä Joulun ruoka- ja juomaostokset suurimmaksi osaksi - jotain pientä vielä jäi seuraaville päiville. Yritimme hoitaa homman mahdollisimman stressittömästi ja onnistuimmekin siinä. Varasimme aikaa riittävästi ostoksiin ja niiden lomassa kahvi-/sämpylähetkeenkin. Vain tuo penteleen maski meinasi ruveta kyrsimään, kun hiosti mokoma lopussa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Olutta ei tarvitsekaan hakea kaupasta joulua varten kun Belgiasta tuli laatikollinen olutta. Eri pätevää tämmöinen, jaloviinaa pitää vielä hakea pullo. Tässä on minun jouluvalmisteluni.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Nyt alkaa olla (n. kahden sadan) piirakkaurakka rypytyksen osalta voiton puolella. Paistamista on vielä pitkäksi aikaa. "Käteen sattuu, selkä väsyy... On niin kurjaa kun ei ole lunta, taikina on huonoa, puuro kovaa..." Siinähän sitä on äidin repertuaaria. Minä vain myöntelen kun en jaksa kinata. Olen jo niin tottunut hänen marmatukseen ja aiheet on hyvin samat vuosia. Ruokaa pitäisi tässä lämmitellä kun alkaa olla nälkä.
No, tuliko se 200/300/400 täyteen? Äitee sai piirakkansa, eli selvisit hengissä, jälleen.

Nyt yksi pyyntö: loitsu sinne kylmää ja kosteaa, saisimme valkoisen joulun. Siinä muutaman kymmenen kilsan päässä teistä kuitenkin jouluani vietän.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jos laskin oikein, niin Jaromir Jagr on pelannut urallaan 2693 aikuisten peliä ja tehnyt niissä 2847 pistettä. Tamin jälkeen toiseksi kovin eurooppalainen?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Oot kyllä aika kova mimmi... no, leipuri nyt ainakin....
Kovin leipuri oli kyllä äitini joka teki taikinan, kuoret ja rypytti suurimman osan. Minun tehtäväni oli keittää kaksi kymmenen litran kattilallista riisipuuroa, laittaa peltejä valmiiksi, paistaa, voidella ja "pakata" yms. avustavat tehtävät (tuo, nuoda, vie...). Minä olin kyllä sitten se kovin keittäjä ja paistaja. Kyse ei ollut siitä että Iisoppi tekee hommat ja mutsi marmattaa.

Äitisi varmasti rakastaa noita yhteisiä puuhahetkiä kanssasi ja tuo sen esiin kovin suomalaiskansallisella tavalla.
Äitini sellainen ihminen joka harvoin osaa olla hiljaa... Juttua tulee maan ja taivaan väliltä. Välillä jopa tulee sanottua että mitäs mökötät taas (kun äiti on pidemmän aikaa hiljaa ja omissa ajatuksissaan). Hyvin paljon äidin jutuissa on sitä tyytymättömyyttä vallisevaan tilanteeseen. Ja ehkä ne vaan tarttuu paremmin korvaani kun se muu tarina mitä sieltä tulee...

tuliko se 200/300/400 täyteen? Äitee sai piirakkansa, eli selvisit hengissä, jälleen.
Vähän päälle kaksi sataa piirakkaa tuli. Enempään emme kyllä venyisikään. Oli se kyllä ihan rankka urakka mutta nyt on äidillä (joulu)piirakoita jakaa ystäville ja tutuille.

loitsu sinne kylmää ja kosteaa, saisimme valkoisen joulun. Siinä muutaman kymmenen kilsan päässä teistä kuitenkin jouluani vietän.
Ei kai sieltä Uudeltamaalta olla tulossa tänne Hämeeseen koronaa tuomaan... ;-)
No ei tuo sää minun hallussani ole, en ole mikään noita... Mutta voin toiveen valkoisesta joulusta lähettää taivaaseen mutta en usko senkään toimivan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Sain eilen taas viime vuoden tapaan tuollaisen tuotekassin joululahjaksi töistä. Tuotekassissa oli sisältönä annas-ruskeita pipareita, marenkeja, tuc-suolakeksejä neljällä eri maulla, kahvia kaksi pakettia (oikein Presidenttiä toinen paketti ja toinen paketti jotain Kipinä-erikoiskahvia), maissikakkuja,maitosuklaa pallopipareita, vihreitä kuulia, suklaakonvehteja, sitten jotain juustojen kanssa tarjottaviksi tarkoitettuja juustoja ja sinappisilliä. Sekä suklaamanteleita. Ja käsintehtyä glögiä yksi lasipullollinen (äkkiä vilkaistuani ei sisällä onnekseni alkoholia)

Siinäköhän oli koko tuotekassin sisältö? Käsittääkseni kyllä. Kiitollinen ja iloinen mielihän tuollaisesta tulee kun tuollaisen kassin saa. Minulla oli kyllä jo entuudestaan paljon syötävää jouluksi mutta olihan tuossa kassissa paljon sellaistakin mille on silti aina käyttöä, kuten kahvipaketit. Ja nuo tucit ja muut juustojen kanssa tarjottavat keksit otan myös ilolla vastaan sillä minulla on tänä vuonna sattumoisin myös koottuna se juustotarjotin. Nuo keksit ja juustot sopivat sitten hyvin yhteen. Ja moni kassin tuote varmaan säilyykin taas aika pitkään?

Ja tänään olen sitten päättänyt ostaa uuden matkapuhelimen! Minulle itselleni joululahjaksi minulta itseltäni. Tämä vanha kun alkanut hieman reistailemaan jo. No, onhan tämä vanha kapula jo lähes kaksi vuotta vanhakin jo. En mitään ihmeellistä kännykkää osta, vaan tuollaisen noin 247 euron arvoisen. Motorola sekin ja sisältää hyvän kameran.Nyt en malta odottaakaan että pääsen kännykkäkaupoille työpäiväni jälkeen!

Kun ei tämä joulu minua vararikkoon vienytkään vaikka kyllä yllättävän paljon rahaa upposi ja vielä vähän uppoaakin joulun viettoon tänä vuonna. No täytyy ajatella ruokien kannalta ainakin niin että siinä on kyllä sitten ruokaa pidemmäksi aikaa, ei vain kolmeksi päiväksi.

Ja nyt enää oikeasti vain pari hassua kuukautta ja ulosotossa oleva velka pitäisi olla kuitattu. Sitten vain uudelleen rahaa keräämään säästöönkin. Vaikka ei tämä kännyn ostokaan minulta kaikkia säästöjä siis vie, vaan jäähän säästöön silti melkein tonnin verran rahaa. Ja se on ihan hyvin minulle.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ei kai sieltä Uudeltamaalta olla tulossa tänne Hämeeseen koronaa tuomaan... ;-)
No ei tuo sää minun hallussani ole, en ole mikään noita... Mutta voin toiveen valkoisesta joulusta lähettää taivaaseen mutta en usko senkään toimivan.
Tuomme tietenkin :)

Tänä vuonna on kaikin puolin erilainen joulu. Tulen mutsin kanssa kaksistaan mökille. Älä sure, ostamme kamat jo täältä, emme tule sinua tahi lähipiiriäsi tartuttamaan.

Turkuun oli kutsu, mutta totesimme ettei tänä vuonna kannata kokoontua. Normaalisti kun porukkaa (ilman minua kun olen yleensä kaukana lämmössä jouluisin) on ympäri Suomea ja vähän muualtakin kokoontunut.

Näillä mennään.

E: mut jos kuitenkin vähän pyytäisit sinne Salpausselän pohjoispuolelle lunta?
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Joku oli saanut pelikieltoa kommentoituaan tätä viestiä, joka osuvuudessaan (vrt. pelikieltokommentti) (pun int.) on kauhistuttava:

Ehtivätköhän nämä Al-Hol äidit SDP:n ehdokkaiksi kunnallisvaaleihin vaiko vasta tuleviin Eduskuntavaaleihin?

Toisaalta tämä kuuluisi ketjuun, jossa mietitään että itkettäskö vai naurattasko, koska SDP:n toimistolla jo taatusti mietitään, että nythän saadaan hyviä ehdokkaita.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Perheen yhteinen siivous"hetki" on kyllä tosi mukava. Aluksi teini epäili että koko siivous on natsi-Iisopin keksintö. No ei ole ja mies siitä sanoikin että siivous in yhteinen juttu ja se tehdään koska sitten on kiva koristella siisti talo. Nyt se yksi maleksii naama nutturalla "pölyjä pyyhkimässä". Mies kyllä vaikuttaa siltä että kohta tulee kurinpalautusta (sanallisesti siis). Eipä tässä mitään... jatketaan. Ei siivous ole minullekaan koskaan herkkua ole ollut.
Mukavaa joulun odotusta vain kaikille niille jotka sitä viettää ja voimia myös heille jotka eivät joulusta piittaa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Perheen yhteinen siivous"hetki" on kyllä tosi mukava. Aluksi teini epäili että koko siivous on natsi-Iisopin keksintö. No ei ole ja mies siitä sanoikin että siivous in yhteinen juttu ja se tehdään koska sitten on kiva koristella siisti talo. Nyt se yksi maleksii naama nutturalla "pölyjä pyyhkimässä". Mies kyllä vaikuttaa siltä että kohta tulee kurinpalautusta (sanallisesti siis). Eipä tässä mitään... jatketaan. Ei siivous ole minullekaan koskaan herkkua ole ollut.
Mukavaa joulun odotusta vain kaikille niille jotka sitä viettää ja voimia myös heille jotka eivät joulusta piittaa.

Niin no joulusiivoushan on ihan uusi keksintö. Missä vitun nollanollalandiassa nää natsiteinit oikein elää? Varmaan joululahjaa Iisopilta kuitenkin odottaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös