Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 316 311
  • 66 798

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No en ole mikään salapoliisi, neiti etsivä, lastentarhan kyttä. Ajokortti ja rekisteriote. Passi ja hammasharja. Ei ole mun homma selvittää kuka on kenenkin muija. Puoli kapakkaa soittelee perään. No on niitä muitakin baareja.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
No en ole mikään salapoliisi, neiti etsivä, lastentarhan kyttä. Ajokortti ja rekisteriote. Passi ja hammasharja. Ei ole mun homma selvittää kuka on kenenkin muija. Puoli kapakkaa soittelee perään. No on niitä muitakin baareja.

Täällä juniorit luuli että sä oot delannut. Seniorit vähän selvittivät, että pettter on ikuinen, mutteivät junnut uskoneet.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Sarjan oli tarkoitus jatkua tuosta vielä vissiin lähes silloiseen nykypäivään (en ole varma) mutta rahahanat meni kiinni (Yle?). Loppu on julkaistu kirjana ja minullakin se kirja jossain pitäisi olla mutta en tiedä missä.

Päällimmäiset muistot kirjasta spoilerissa. Lukeminen omalla vastuulla...
Loppuhan oli vähän kurja. Joku vanhuuden höperö (tai en nyt niin muista) lapseton Lindhof testamenttasi kartanon kodinhoitajalle joka kuvattiin kirjassa onnenonkijana (muistaakseni). Jotain sukulaisia (esim. sisarusten lapsia) olisi ollut mutta he eivät voineet testamentille mitään. Siihen loppui Lindhofien tarina kartanollaan.
Ja tämä kaikki ihan vaan vuosien takaa kaivettu muistista eli pieleen voi mennä. Siitä olen melko varma että Lindhofit menettivät kartanon jollekin naiselle joka oli kietonut vanhan Lindhovin sormensa ympärille.
Spoileriin vastausta spoilereiden takaa alla:

Oliko tuo lopetus siis kirjasarjassa? Sain tämän tv-sarjan pakettiin ja tässä tuo kartano jää Lennart Lindhofille joka siis on Felixin serkku. Felixillä alkaa kytkin luistamaan ja joutuu Lapinlahdelle hullujenhuoneelle ja Lennartille jää sitten kartanonhoito. Mutta Linthooveille tuo kartano kuitenkin vielä jää.

TV-sarjan sain siis tässä nyt päätökseen ja onhan se todettava että kokonaisuutena tämä viimeinen kausi oli kyllä melkoista skeidaa. Tai noh, hyviä näyttelijäsuorituksia nähtiin ja olihan sitä Felix-herran sekoilua ihan viihdyttävää seurata, mutta kyllä tuossa silti vähän laimea kuva jäi. Tapahtumat ovat tuossa 1900-luvun alussa joten siinä kuvataan vähän turhankin paljon samoja teemoja mitä esim. Täällä Pohjantähden alla -teoksissa ja tuollainen varsinainen kartanon herrojen elämä jää vähän sivummalle.

Se mikä tässä kohtalaisen pahasti kusi oli kyllä myöskin tuo aika kevyt aikahyppy 30 vuotta eteenpäin kolmoskauden ja neloskauden välillä. Tässä kun pääsi käymään se ettei vanhoja hahmoja ollut enää juurikaan mukana aiemmilta kausilta (paitsi se tuhatvuotias Axel Inberg) ja jos joitain olikin niin näyttelijät oli vaihtuneet. Välillä oli äärimmäisen hankala pysyä kartalla että kuka on kukakin ja mitä sukua kenelle.

Liekö sitten kuinka paljon tässä näkynyt se että sarja jouduttiin vähän kuin "lopettamaan kesken" eli tuohon kolmos- ja neloskauden väliin olisi kyllä ehdottomasti pitänyt saada jotain vähän tukevampaa tarinaa esitettäväksi. Nythän nähiin asioihin viitattiin lähinnä heittämällä jotain että "se teki sitä tätä ja tuota ja sitten kävi näin" ja eipä asiasta enää sitten puhuttukaan.

Vähän jäi sellainen "juostenkustu" lopetus tästäkin sarjasta, liekö sitten pahastikin Carl Mestertonin perisynti tällainen kun Metsoloissa kävi vähän sama. Toki ei lähellekään niin pahasti kuin tässä, Metsoloissa ehkä ihan ne pari viimeistä jaksoa olivat sellaisia että pikkusen turhan kiireellä hoidettiin asiat maaliin, Hovimäessä oikeastaan koko viimeinen tuotantokausi oli enemmän tai vähemmän turha. Tai ainakin ihan liikaa irrallaan kolmesta ensimmäisestä kaudesta.

Kokonaisuutena sarja kääntyy vahvasti toki plussan puolelle ja ehkä sellaisen kasin antaisin kouluarvosanana, mutta taso heittelee kyllä vähän liikaa. Eka tuotantokausi etenee hyvinkin sujuvasti ja on ihan kympin arvoista suorittamista, kakkoskausikin suurelta osin mutta kolmoskaudella tulee sitten pientä notkahtelua alussa, loppua kohti sekin menee kyllä parempaan suuntaan. Neloskaudella sitten hyvät näyttelijäsuoritukset pelastavat jonkin verran, mutta tiputtavat kokonaisarvosanan sieltä vahvasta kiitettävästä tuonne kasin paikkeille kyllä.

Tuli sitä Axel Inbergin ikää mietittyä, tutkin tuossa interwebsiä niin hahmo oli sarjaan tullessa 21-vuotias ja esiintyi viimeisen kerran toiseksi viimeisessä jaksossa 105-vuotiaana. Ja hahmolla oli tosiaan sama näyttelijä koko ajan. Hyvin vahvat kummelifiilikset tuli kyllä tästä kun viimeistä kautta seurasi. Vertailun vuoksi esim. Carl-Magnuksella oli kolme (tai neljä jos lasketaan vauva) eri näyttelijää koko sarjan aikana vaikka ei elänyt kuin jotain viisikymppiseksi.
 
Oliks tää Nobelaner se @pettter in suosikki? 1e 15c tölkki tosiaan tuolla Litukassa. Tästä on hirmu pitkä aika kun Nobea viimeksi oon juonut. Joskus silloin amisaikoina vuosia sit tuli kitattua kunnolla näitä keskellä päivää ja arvatkaa huvikseen oliko siinä vaiheessa haluja mennä sirkkelin äärelle. Amiksen vessaan vaan heti kittaamaan kun oli kerta reppu täyteen ostettu. No ei olisi varmaan tärissyt niin kuin muuten, mut vaarallista tietty silti. Turvallisuus ennen kaikkea, se on se tärkeä jutska muistaa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Onkos @Iisoppi täällä Päijät-Hämeessä aina näin pimeä? Tai Kymen puolella mä taidan olla.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Lista täynnä kovia jätkiä ja kauniita akkoja. Varmaan kelpais. 70 sceneä listalla ja alkaa olla tilanne se että on mietittävä mikä mahtuu ja mikä ei.
Jos olen oikein ymmärtänyt @Jomppa_Koo listaa, niin listan suorituksissa tarvitaan nimen omaan kovuutta.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Oliks tää Nobelaner se @pettter in suosikki? 1e 15c tölkki tosiaan tuolla Litukassa. Tästä on hirmu pitkä aika kun Nobea viimeksi oon juonut. Joskus silloin amisaikoina vuosia sit tuli kitattua kunnolla näitä keskellä päivää ja arvatkaa huvikseen oliko siinä vaiheessa haluja mennä sirkkelin äärelle. Amiksen vessaan vaan heti kittaamaan kun oli kerta reppu täyteen ostettu. No ei olisi varmaan tärissyt niin kuin muuten, mut vaarallista tietty silti. Turvallisuus ennen kaikkea, se on se tärkeä jutska muistaa.
Nobelaner on ihan kelvollista juotavaa humaltumistarkoitukseen. Ei sitä maun takia kyllä juo.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jouluna on kiva ilahduttaa lähimmäisiään, tietenkin muulloinkin. isälle minulla ei ole muuta lahjaa tänä vuonna mutta isä hakee luotani huomenna näitä leivonnaisia ja yhden konvehtirasian, yhteensä kassillisen verran. Toivottavasti näistä on iloa ja tuottaa joulumieltä! Kaikki kuvan leivonnaiset olen itse leiponut nyt jouluksi.

Ja nyt minulla on tämä uusi kännykkä. Kiva kun tällä näyttää saavan kuviakin tänne suoraan lisättyä? Ilman että tarvitsee tietokoneen kautta pyöritellä niitä kuvia. ja on tästä varmasti muutenkin paljon iloa ja hyötyä!
 

Liitteet

  • IMG_20201222_175914_01.jpg
    IMG_20201222_175914_01.jpg
    446 KB · kertaa luettu: 118
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Nobelaner on ihan kelvollista juotavaa humaltumistarkoitukseen. Ei sitä maun takia kyllä juo.
Vielä ei ole tullut hyvänmakuista alkoholijuomaa vastaan. Ehkä parempi niin.
 

mr hat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Pallo-Veikot
Nobelaner on ihan kelvollista juotavaa humaltumistarkoitukseen. Ei sitä maun takia kyllä juo.

Ihan samalta se maistuu kuin about kaikki kotimaiset peruslagerit - sama ostaa halvinta. Eipä sillä, aikansa ja paikkansa niilläkin, mutta jos oikeasti joltain maistuvaa olutta haluaa niin ehkä kannattaa ostaa jotain muuta.

E: typo
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ihan samalta se maistuu kuin about kaikki kotimaiset peruslagerit - sama ostaa halvinta. Eipä sillä, aikansa ja niilläkin, mutta jos oikeasti joltain maistuvaa olutta haluaa niin ehkä kannattaa ostaa jotain muuta.
Hyvän oluen juominen humaltumiseen on vähän tuhlausta. Tosin tässä tissuttelen Palm alella suoraan Belgiasta.
 

mr hat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Pallo-Veikot
Hyvän oluen juominen humaltumiseen on vähän tuhlausta. Tosin tässä tissuttelen Palm alella suoraan Belgiasta.

No mihinkään perskänneihin ei noita sovi tuhlata, eihän siinä pisteessä mitään makua erotakkaan, mutta kevyeen kalsarointiin oikein oivia tuotteita.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvän oluen juominen humaltumiseen on vähän tuhlausta. Tosin tässä tissuttelen Palm alella suoraan Belgiasta.
Periaatteessa ihan perusolut, mutta voittaa selvästi suomilagerit. Hyvä valinta
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ollut tänään vähän sellainen päivä että voi morjes! Kauhea kiirus töissä kun tuntui kaikkien mielestä että oli vähän henkilöstövajausta. Paljon ylimääräistä työtä joulun takia ja vain kolme töissä keittiöllä. Olisi nyt saanut olla enemmän väkeä kun joskus ihan normipäivänä on väkeä liikaakin, päät kolisee yhteen melkein.

No selvisin työpäivästä vaikka omasta ehdotuksesta olin vartin verran ylitöissäkin. Sitten kotonakin kova kiire ja työtä riittänyt täälläkin. Kaupoilla käyntiä, jouluvalmisteluja ja pyykin pesua. Pitäisi olla jo nukkumassakin mutta ei ehdi vielä.

Muutenhan tämä joulun valmistelu on sujunut hyvin ja leppoisasti. Mutta tämä päivä oli kiireinen, huh huh. No huomenna vielä yksi rykäisi ja sen jälkeen olisi viisi päivää vapaata ja jouluun rauhoittumista. Jouluna en enää syki vaan silloin naatin.

No oma valintahan tämä on taas tänä vuonna ollut että sykin joulun eteen ja onhan tämä muuten mennyt ihan kivasti mutta tämä päivä on ollut jostain syystä kovin kiireinen ja työn täytteinen. Mutta vielä korkeintaan huominen tällaista ja sit helpottaa!
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Periaatteessa ihan perusolut, mutta voittaa selvästi suomilagerit. Hyvä valinta
Joo ei tämä niin erityinen, ole mutta Suomesta ei saa kaupasta tällä hetkellä. Alko ei löydä niin tilasin suoraan Belgiasta 18 tölkkiä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo ei tämä niin erityinen, ole mutta Suomesta ei saa kaupasta tällä hetkellä. Alko ei löydä niin tilasin suoraan Belgiasta 18 tölkkiä.
Välillä tuota on ollut ainakin Ruoholahden Citymarketissa, ja Kaislassa saa hanasta. Mutta olen Belgian kuormaan aina täydennykseksi ottanut.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Välillä tuota on ollut ainakin Ruoholahden Citymarketissa, ja Kaislassa saa hanasta. Mutta olen Belgian kuormaan aina täydennykseksi ottanut.
Joo katsoin saako mistään K-kaupoista niin ei ollut valikoimassa. Oli sit helpointa tilata tuota useampi tölkki kerralla.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo katsoin saako mistään K-kaupoista niin ei ollut valikoimassa. Oli sit helpointa tilata tuota useampi tölkki kerralla.
Joo, taitaa tulla jotain kolmanneksen edullisemmaksikin. Ja saa kotiovelle.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuli yksi joulu mieleen tuolta yli kymmenen vuoden takaa. Kävin tapaamassa yhtä naista johon olin ihastunut, mutta ei se edennyt. Sieltä tulin kotiin joskus keskellä yötä ja aloin juomaan pakkaskylmää vodkaa. Meni se koko 0,7 litraa aamuun mennessä. Sitten nukkumaan ja päivällä heräsin ihan paskassa olossa sekä fyysisesti, että henkisesti.

Ei maistuisi tuommoinen enää. Kummallista kuinka kauan täytyi opetella ja elää, että oppi elämään.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
(Jouluvitsi) Ensi kerralla minun luokse tulevat @vetti , @Iisoppi ja @vilperi vetämään perseet vetin tarjoamalla savuviskillä. @Johnny B. Goode on ainoa muu joka saa pienen siivun, että pääsee maistamaan hyvää alkoholijuomaa ja esittää sen jälkeen iisopille iskumuuvejaan. @banaaninviljelijä kuitenkin iskee iisopin ja @Jomppa_Koo sekä @Punamusta katsovat toimitusta vierestä kateellisena. @nummenkallio , @Gennadi , @Glove ja minä istumme partsilla grillaamassa tietämättä mistään mitään. @pettter vetää salaa pullosta vessassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös