Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 276 572
  • 66 539

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Katsoin tuon Masked Singerin, kun vaimo ja kuopus sitä seuraa. Tiedän tarkasti ketä maskien alla piilee. Se ruttotohtori on Kari Ketonen, hiiri on se pukeutumisjäbä, Sami Sykkö, ja se pakkasherra on Samuli Edelmann.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tämä Super Jannen uusi sinkku on kyllä vuoden parhaita biisejä:





En ole varsinaisesti tullut tunnetuksi suomiräbän sanansaattajana, mutta Super Jannesta olen tykännyt aina. Jannen musassa on ollut aina paljon soulia, ja siitä on toisaalta puuttunut sellainen räbälle tyypillinen uhoaminen.

Tämäkin on lähempänä Isokynä Lindholmia kuin sellaista keskivertoräbää. Hienoa ja kaunistakin stadilaista tarinointia hyvällä sanomalla.

Hieno biisi.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Katsoin tuon Masked Singerin, kun vaimo ja kuopus sitä seuraa. Tiedän tarkasti ketä maskien alla piilee. Se ruttotohtori on Kari Ketonen, hiiri on se pukeutumisjäbä, Sami Sykkö, ja se pakkasherra on Samuli Edelmann.
Pakkanen on norjalaisen tummahkon humppayhtye Satyriconin Frost. Noin vaan on bläkkisukko lähtenyt suomalaiseen viihdepläjäykseen, muuttanut taiteilijanimensä suomeksi eikä kukaan muu tajua kuin minä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viime viikolla tippui Susanna Laine ja tänään Krista. Eikö siellä katsomossa ole ketään selvinpäin? Tohtori on jo kolmatta viikkoa heikoilla hangilla.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tein minäkin kuivakakun. Kyllähän yksi kakku kalpenee @vilperin saavutusten äärellä. Mausteinen puolukkakakku oli tämä. Ei ollut vaikea tehdä ja ongelmat alkoi vasta irroitusvaiheessa. Kakku jäi kiinni vuokaan. Kun sitä noiduin keittiössä ääneen niin mies tuli paikalle sanomaan että eikö siihen (vuokaan) jäänyt jo joku kakku kiinni. Niinhän se oli (suklaakakku se oli). Olisi ehkä kannattanut heittää vuoka jo silloin pois. Kyseessä on Tupperin reilut 20 vuotta vanha silikonivuoka josta aikoinaan irtosi kaikki. Nyt tarttuu... Ikä on tullut ehkä vastaan. Laitoin vuu'an roskiin. Kakku on kuulemma tosi hyvä sanoi mies. Itse maistan vasta huomenna.
 

Liitteet

  • IMG_20201218_192417.jpg
    IMG_20201218_192417.jpg
    246,7 KB · kertaa luettu: 72

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Olin tuossa telepäätteillä Karjalaan yhteydessä, vaikutti homma skeidalta kaverilta. Pyysin ystääväni tulemaan huomenna tänne ja viettäköön joulun pyhät myös! Karjailaiset myö autetaan ain kaik vaikka muut väheksyyy! Hittoiks näist sano Gennadi häist!
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Itse olen -87 tuotantoa ja ihmettelen vieläkin että mikä perkele vaivasi vuosina 2005-2007 vuosikerran -85-87- naisia.

Hirveällä työllä heruu, mutta aina se vitun amis-Ahti vaihtoi kampiakselin kattolamppua jonkun kaunottaren kanssa.

Itse olen vahva 7+ ja sittemmin huomannut että ysärin naiset olleet hyvinkin fiksuja. Ja samalla ne oman ikäiset alkaneet vonkumaan.

Ja kovin tietoisia olleet ysärinkin daamit. Vittuilua nk. mummolle?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Saatana, David Bowie on kova. This chaos is killing me. So bye bye love. Kovin ukko ikinä, Englannin Ismo Alanko.
 

ace

Jäsen
Tovi sitten saavuin kotiin joululomanviettoon. Kuuliainen kansalainen kun olen, meinaan viettää ne suositellut 72h karanteenissa, ennenkuin menen Covidtestiin, toivottavasti karanteeni loppuu silloin negatiiviseen testitulokseen.

Nyt kuitenkin on niin kiva olla kotona, ettei malttaisi mennä nukkumaan. Jääkaapissa oli kaljaa ja avasin myös itselleni ostamani tuliaispullon samantien. Tv:tä olisin halunut katsella, mutta jostain syystä se ei ota signaalia vastaan miltään laitteelta, 5kk sulki taisi olla sille liikaa. Täytyy tutkia huomenna tarkemmin.

Onneksi netti pelaa, jospa vähän musaa kuuntelisi ja fiilistelisi vielä hetken kotona oloa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tiedän itsekin olevani hiukan lapsenmielinen että ei tarvitse erikseen haukkua. Tämä on vaan tätä heikosti nukkumista juuri vähän ennen jouluaattoa. Perinteistä ja tuttua minulle, joulua alkaa odottamaan jo niin paljon että unikaan ei maistu aivan samalla lailla kuin normaalisti.

Äskettäin eli noin neljän aikoihin nimittäin heräsin. Ja saas nähdä saako sitä vielä unen päästä kiinni? Odotin kyllä että tänä poikkeuksellisena vuonna ei ongelmia nukkumisen kanssa olisi mutta näemmä väärässä olin. Eilen kun menin poikkeuksellisen myöhään maatekin, siinä varmaan aikavälillä kello 21-22.

No, odotan pääseväni tänään kokkaamaan. Pitäisi tehdä jouluksi tänään porkkanalaatikot, savuporokoskenlaskijajuustolla täytetyt lihapullat ja hillosilmät. Tohinaa riittää siis tänäänkin.

Ja minun ihana joulun menu on nyt vähitellen varmistumassa ja voin sen luonnoksen kertoa täälläkin. Tähän toki voi tulla vielä muutoksia. Eli lämmin pöytä sisältäisi tietenkin nämä itsetehdyt perinteiset joululaatikot eli imelletty peruna-, porkkana- ja lanttulaatikot. Sitten olisi tarkoitus tehdä jonkin verran paahtopaistia, sitten olisi näitä äsken mainitsemiani lihapullia, kinkkua ja maksapasteijaa sekä joululimppua.

Tuollaisen pienehkön juustotarjottimenkin ostin ja siihen eilen vähän jouluksi juustoja. On tarjolla sitten pieni pala perinteistä paistettua munajuustoa, leipäjuustoa, Ritarijuustoa ja myös niin ikään pieni pala jotain ruohosipulilla ja sipulilla maustettua vahajuustoa.

Kalatarjottimenkin myös jouluksi teen ja siihen valikoitui pienet rasiat lasimestarin silliä, silakkarullia, säilöttyä savuahventa ja graavattua sekä kylmäsavustettua lohta. Ja josko vielä pallasta pienen palan ostaisin...

Sitten salaatteina jouluna on rosollia kastikkeineen, kaupasta valmiina ostettuja savulohisalaattia, metsäsienisalaattia ja italiansalaattia. Sekä sitten teen ehkä pienen satsin itse sitä Waltfordin salaattia. Ja sitten on vielä marinoituja punasipuleita. Ja koko ateriakokonaisuuden kruunaa itse tekemäni piparijäädyke.

Näistä salaateista ja kaloista en tiedä kuinka kauan säilyy avattuina sitten. Mutta noita lämpimiä ruokia varten minulla on ostettuna useita pieniä foliovuokia. Tarkoitukseni on sitten pakastaa ruokaa pieninä, ehkä jopa vain kerta-annoksina. Kun pakastimessa on kyllä tilaa mutta samaa ei voi sanoa jääkaappitilasta jouluna.

Ajattelinkin pakastaa pieniä annoksia yhteen vuokaan niin ehtii ne syömään ajoissa pois, eivät vie jääkaapistakaan tilaa kun yhden satsin syö aina kerralla pois ja näin sitä pakastinta tulee enemmän hyödynnettyä kylmäsäilytykseen kun siellä sitä tilaa kuitenkin tosiaan on.

Minulla on kyllä nyt niin runsaasti ruokaakin jouluksi että syön näitä varmaan vielä pitkään joulun jälkeenkin. Mutta mitäs sillä on väliä kun tosiaan se pakastin löytyy.

Olisipa jo joulu niin pääsisi herkuttelemaan. Kun en jouluna varmaan läheisiäkään näe ja lahjoja saa niin syöminen on nyt se ehdoton ykkösjuttuni tänä jouluna. Siihen ruoka-ja herkkupuoleen olenkin nyt panostanut. Ja toki myös joulukoristeisiin olen panostanut. Eihän tässä malta odottaa joulua tosiaan että pääsee maistelemaan noita eri herkkuja.

Rahaa on tänä vuonna uponnut ehkä vähän yllättäen hieman enemmän kuin monena aiempana jouluna mutta siihen on vaikuttanut se ennen kaikkea että muutamana aiempana vuonna ollaan isäni kanssa jaettu joulun menoerät, Minä olen vastannut ja maksanut leipomiset ja porkkana-ja lanttulaatikot, isä sitten muut. Nyt sitten jouduin yksin hommaamaan kaiken jouluksi kun vietän jouluakin yksin.

Mutta ei tämä joulu minua perikatoon vie siltikään ja hyvä määrä jää rahaa säästäönkin vielä joulun jälkeenkin. Ja täytyy huomioida tosiaan sekin että syön aika pitkään vielä näitä joulun ruokia ja herkkuja. Mutta kuitenkin, ihan vesi valuu kielelle kun kuvittelen jo mielessäni joulun ruoka-ja herkkupöytääni. Tule jo joulu kultainen...
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Vaikka en sinänsä ole jazzukko vaan enemmänkin rockmies, on minua aina viehättänyt Iiro Rantalan avomielinen suhtautuminen musiikkiin ja elämään yleisesti. Meidän miehiä, selvästi.

Ymmärrän sen, jos joku ei tunne tai teeskentelee ettei tunne jotain päivänpolttavaa tubettajaa. Se voi olla kulttuurinen kannanotto. Jos ei tunne Iiro Rantalaa, paljastaa vain sivistymättömyytensä. Se ei ole coolia, se on säälittävää.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Lähtiskös lumiukkoa tekemään? Tai vaikka laskemaan mäkeä... Pieni lapsenmielinen Iisoppi alkaa heräilemään.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Tämä Super Jannen uusi sinkku on kyllä vuoden parhaita biisejä:





En ole varsinaisesti tullut tunnetuksi suomiräbän sanansaattajana, mutta Super Jannesta olen tykännyt aina. Jannen musassa on ollut aina paljon soulia, ja siitä on toisaalta puuttunut sellainen räbälle tyypillinen uhoaminen.

Tämäkin on lähempänä Isokynä Lindholmia kuin sellaista keskivertoräbää. Hienoa ja kaunistakin stadilaista tarinointia hyvällä sanomalla.

Hieno biisi.


Musiikki mausta ei voi kiistellä, mutta toverin maku on kyllä alaspäin kaikella tavalla. Meillähän vallitsi niin hyvä konsennus ainakin ysärin helmistä! Jotta ei mene liian syvälle niin ehdotan konsennukseksi Kouvolan omaa poikaa ja rauhallista joulun odotusta.



 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Se on konsensus. Ja musiikkimaku on yhdyssana.
 

Glove

Jäsen
Youtube tyrkyttää päiväkotimainoksia. Vihjaako se, että mun pitäs mennä semmoseen vai pitäisikö tässä alkaa vielä lisääntymään, että Touhulalle riittää asiakkaita? Muutenkaan niillä ei taida algoritmit olla ihan kohdillaan kun ovat mulle mainostaneet esimerkiksi raskaustestejä ja pikkuhousunsuojia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös