Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 308 075
  • 66 747

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Huh, nyt vasta näin viestisi ja olin jo hiukan huolissani kun mitään ei kuulunut. Syynä olisi voinut olla uskoon tulo, nynnyily, kuolema, mutta nyt ilmeisesti vaan kiireitä.
Täytyy myöntää että olin minäkin jo hieman huolestunut, kun ei lähettämääni viestiäni oltu viikkoon tai ylikin edes luettu. Suoraan sanoen pelkäsin jo pettterille ystävänsä pernaveikon kohtaloa, mutta onneksi näin ei ainakaan vielä käynyt.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sauli Niinistön koirasta ja Jenni Haukiosta tuli mieleeen, että Sauli Niinistö on viides Suomen Tasavallan presidentti elinaikanani ja ensimmäinen voittanut ehdokas, jota olen presidentinvaaleissa äänestänyt. Aikasemmin mentiin aina häviäjien vankkureissa. Olihan se iloinen asia saada Suomeen v. 2012 porvaripressa pitkästä aikaa, varsinkin Suomen historian ensimmäisen ja surkeimman vihervassaripresidentin jälkeen.
Itse äänestin aikoinaan voittajaa, kun olin Ahtisaaren vankkureissa Rehniä vastaan. Oli muistaakseni suht tiukka kisa, mutta kuitenkin selvä. Eikä mua Lissuakaan vastaan sinällään mitään ollut, mutta se ruotsalaisuus siinä sen verran häiritsi, että äänestämään mentiin. Enkä ole sittemmin tainnut muuten äänestääkään. Soinin ehdokkuutta odotellessa...........
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
@redpecka Ei ole kyse mistään muistikorteista vaan puhtaasti keskittymisvaikeuksista tai jostain sellasesta jutskasta. Se pitää olla just eikä melkein.
Myönnän että minussa taitaa olla hiemaan samaa vikaa Jomppa. Joko teen kaiken viimeisen päälle tunnollisesti ja kunnolla, tai en tee ollenkaan. Puolivillainen tekeminen ei ns. kuulu omaan pelikirjaan.

Ja oon toisaalta myös vähän sellainen, että osaan keskittyä tosi tarkasti siihen mitä mä teen jos se on mun aivoja stimuloivaa tekemistä. Tylsiin asioihin, niin kuin esim. siivoaminen vaatii yleensä sen, että mua potkii hieman ensin persuksille.

Kyllä mä sitten sen jälkeen siivotakin osaan. Vähän motivaatiota ja porkkanaa kehiin, ehkä yksi läimäytys päälle, niin kyllä lähtee koko kämppä kiilltämään enemmän kuin posliinikaupan design-kokoelma. Eihän tupakatkaan syty ilman tulta hei!

PS. En polta.
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hitsi, täällähän ihan maa valkeana lumesta ja taivaalta tulee koko ajan lisää. Olisihan se hyvä jos nämä lumet nyt pysyisi (valkoinen joulu olisi kiva).
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tarkimmin kun tässä aloin miettiä niin ei lumi nyt mikään pelkkä ilo ole kun sitä tulee koko ajan lisää. Olen harjannut rappuset jo kolmeen kertaan. Ja ne pitää taas harjata kun lähtee ulos. Kolasin pihan ja kyllähän siinä hiki tuli. Jos vielä pitää kolata tuo meidän tie niin voi siinä tulla isää ikävä. Täytyy vain ajatella että on hyvää hyötyliikuntaa...
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hitsi, täällähän ihan maa valkeana lumesta ja taivaalta tulee koko ajan lisää. Olisihan se hyvä jos nämä lumet nyt pysyisi (valkoinen joulu olisi kiva).
Ne sulaa täällä Lahdessa kyllä pois. Luvattu +2 tänään ja +5 lähipäiville. Juhannuskeli.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ne sulaa täällä Lahdessa kyllä pois. Luvattu +2 tänään ja +5 lähipäiville. Juhannuskeli.
Niinhän se taitaa olla. Puhuin just äidin kanssa puhelimessa asiasta. Äiti seuraa noita säätiedotuksia tarkemmin kuin minä.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Lumitilanne kuvassa tänään klo 8, lähteenä Ilmatieteen laitos. Ei ole lapissakaan paljoa. Muualta Suomea lumet kerkeävät sulamaan Jouluksi.
 

Liitteet

  • Screenshot_20201216-125137.png
    Screenshot_20201216-125137.png
    563 KB · kertaa luettu: 69

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä kun on ollut puhetta lumitilanteesta, niin voinen todeta, että vituttaa nämä vetiset nykytalvet. Puoli vuotta enemmän tai vähemmän märkää. Eikä siinä muuten kai mitään olisi, mutta kun tuolla vanhalla herralla on furunkoloosi (kirjoitinkohan ton oikein). Tarkoittaa sitä, että tassut pitää pitää kuivina ja puhtaina. Näillä keleillä saa jatkuvasti olla pesemässä ja kuivaamassa. Sama rumba koko ajan päällä. Ai että nautin noista muutamista pakkaspäivistä tossa välissä. Mutta kaveri täyttää helmikuussa 10-v, joten kohta sitä on jo ikävä yhteisiä pesuhetkiä. Rakastan sua.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Siivosin saunan. Nyt juon ansaittua mukillista päiväkahvia kera joulutortun, luumuhillolla tietty. Lunta sataa edelleen.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse olen vain miettinyt, että miten on mahdollista että tuo Halonen oli eka pressa kehäkolmosen sisältä ever? Kumminkin eniten populaa sisäpuolella ja luulisi ettei heinähattuja äänesteltäisi kevein perustein. Kai se puoluekanta sitten merkkaa loppujen lopuksi kumminkin. So säd.

Ei ole kuin vähemmistö sisäpuolella. 1 miljoona kehäkolmosen sisällä ja 4 miljoonaa ulkopuolella noin suunnilleen. Siten on ihan oikein, että landelta tulee enemmän pressoja kuin hesasta.
 

redpecka

Jäsen
Ei ole kuin vähemmistö sisäpuolella. 1 miljoona kehäkolmosen sisällä ja 4 miljoonaa ulkopuolella noin suunnilleen. Siten on ihan oikein, että landelta tulee enemmän pressoja kuin hesasta.
Hyvät argumentit ladot pöytään. Vähän vaikea tässä enää pyristellä mihinkään.

Tietty jos simuloitaisiin miljoona vuotta niin joka viides kerta kaiketi pressa tulisi kehäkolmosen sisäpuolelta.

En kyllä enää muista mihin tämä liittyi. Onneksi ei olla jossain politiikkaketjussa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mietin välillä seksin harrastamista jonkun muun kanssa kuin mieheni. Se kiihottaa minua. Ne ajatukset on vain mukavaa mielikuvitusleikkiä eikä tarkoitus ole mitään toteuttaa. Kunhan kuvittelen ja nautin kuvitelmien tuomasta mielihyvästä.
Yllättäen @Johnny B. Goode tykkää tästä. Ellen tietäisi, voisin melkein luulla että......
Siivosin saunan. Nyt juon ansaittua mukillista päiväkahvia kera joulutortun, luumuhillolla tietty. Lunta sataa edelleen.
Onko sulla päiväkahviseuraa tortun lisäksi?

Edit. äh väärä nimimerkki en ollutkaan Johnnylla kirjautuneena.

Mitä giggityä täällä tapahtuu...? Ajojahti!!

Vai onko me jääty kii, @Iisoppi ...?
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Lumitilanne kuvassa tänään klo 8, lähteenä Ilmatieteen laitos. Ei ole lapissakaan paljoa. Muualta Suomea lumet kerkeävät sulamaan Jouluksi.

Itä-Suomessa näyttäisi satavan justiinsa reippaasti lunta, ja perjantaina vielä lisää. Sitten tulee kyllä suojaa, mutta eiköhän jossain Kuopiossa ole valkean joulun todennäköisyys aika suuri. Ei kenties ehdi yli 10 cm hanki sulaa muutamassa plussapäivässä.

Lapissa ja Kainuussa, Pohjois-Karjalassa tuo valkea joulu nyt on aivan varma.

Voi laittaa jo lööpin "Lähes koko maahan valkea joulu". Jos maan pinta-alasta 60 % Pohjois- ja Itä-Suomessa on lumen peitossa, niin tuohan on ihan totta.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Hovimäki-tsekkaus taas tähän väliin, nyt on kolmoskausi menossa ja sitä on neljä jaksoa jäljellä. Neljä kauttahan tuota tehtiin ja jaksoja yhteensä 44, seuraava jakso on 30/44.

Onhan tämä hyvä sarja, mutta ei tämä Mestertonin suursarjoista ole kyllä kuitenkaan Metsoloiden tasolla. Ongelma tässä sarjassa on se että vähän liikaa on tapahtumia siihen nähden että jaksojen määrä on kovin rajallinen. Jotkut hahmot esimerkiksi muuttuvat ihan turhiksi ja heitä kirjoitetaan ulos vähän turhan hätäisesti. En nyt tiedä tarvitseeko näin vanhasta sarjasta spoilereita käyttää, mutta laitanpa nyt kuitenkin. Jos on ok että kirjoittaa ilman spoilereita niin sanokaa vaan, mutta pistetään nyt toistaiseksi vielä.

Aiemmin mainitsin tuosta Sundeliuksesta, jota siis esitti Metsoloiden Stigun näyttelijä, niin hän oli n. puolitoista kautta suht keskeinen hahmo koko sarjan ajan, mutta sitten tuo lopulta kirjoitettiin ulos koska "kuoli häkämyrkytykseen". Tämä tapahtui aikajanalla Turun palon jälkeen, sinänsä vähän hölmösti kirjoitettu kun tuo Turun palo oli traaginen tapahtuma ja Sundelius asui Turussa, olishan tuon voinut vaikka niin kirjoittaa että se kuolema olisi ajoittunut tuohon palon yhteyteen. Nyt siis Sundelius selvisi palosta mutta kuoli sitten lopulta tulipalon aiheuttamaan häkämyrkytykseen.

Toinen mitä ihmettelin hieman oli Magnuksen enon Johan Boijen poiskirjoitus. Hahmo pyöri aika paljon mukana vielä kakkoskauden alkuun saakkka, mutta poistuminen tapahtui sitten ihan yhtäkkiä ja hahmon kuolemaa ei taidettu edes mainita mitenkään. Rooli nyt oli toki pienehkö, mutta sen verran paljon tyyppi kuitenkin esillä oli että olisihan tuosta voinut vähän isommin mainita. Tai ylipäätään edes mainita jotain.

Ylivoimaisesti typerin asia tässä kolmen ekan kauden aikana on kuitenkin Carl-Magnuksen kehitys kakkos- ja kolmoskauden välillä. Näyttelijä vaihtuu ja samalla tuntuu muuttuvan koko ukon persoona ihan täysin. Tyypistä tulee suoraan sanottuna täysi luupää idiootti ja melkoinen kyrpä jota kiinnostaa vain hevoset. Jännä sinänsä kun kakkoskaudella Carl-Magnus oli fiksu nuorimies josta tuli kartanon isäntä ja tämä kuunteli esim. pehtooriksi palkattua Sepän Erkkiä kohtalaisen paljon. Kolmoskaudella Calle oli sitten ihan täysi tampio ja Erkkiäkin alkoi touhu vituttamaan.

Kaikkein älyttömintä tässä oli sitten se että Carl-Magnus kirjoitettiin sarjasta ulos kakkoskauden alkupuolella kun menehtyy tulipalosta tulleisiin palovammoihin ja kartanon isännäksi nousee Callen poika Wilhelm. Käytännössä Wilhelm on sitten tuollainen "nuori Carl-Magnus" eli fiksu isäntä joka suhtautuu asiallisesti niihin jotka miestä neuvovat ja Erkki alkaa sitten jälleen tehdä yhteistyötä Wilhelmin kanssa. Mikä järki? Periaatteessa kaikki jatkui ennallaan mutta Carl-Magnus piti kirjoittaa sarjasta ulos vaikka hahmo oli suht nuori. Joo, piti saada draamaa mukaan mutta eihän tuossa nyt ollut mitään järkeä.

Mutjoo, sellasta. Hyvä sarja mutta ei missään nimessä Metsoloiden tasolla.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Hovimäki-tsekkaus taas tähän väliin, nyt on kolmoskausi menossa ja sitä on neljä jaksoa jäljellä. Neljä kauttahan tuota tehtiin ja jaksoja yhteensä 44, seuraava jakso on 30/44.

Onhan tämä hyvä sarja, mutta ei tämä Mestertonin suursarjoista ole kyllä kuitenkaan Metsoloiden tasolla. Ongelma tässä sarjassa on se että vähän liikaa on tapahtumia siihen nähden että jaksojen määrä on kovin rajallinen. Jotkut hahmot esimerkiksi muuttuvat ihan turhiksi ja heitä kirjoitetaan ulos vähän turhan hätäisesti. En nyt tiedä tarvitseeko näin vanhasta sarjasta spoilereita käyttää, mutta laitanpa nyt kuitenkin. Jos on ok että kirjoittaa ilman spoilereita niin sanokaa vaan, mutta pistetään nyt toistaiseksi vielä.

Aiemmin mainitsin tuosta Sundeliuksesta, jota siis esitti Metsoloiden Stigun näyttelijä, niin hän oli n. puolitoista kautta suht keskeinen hahmo koko sarjan ajan, mutta sitten tuo lopulta kirjoitettiin ulos koska "kuoli häkämyrkytykseen". Tämä tapahtui aikajanalla Turun palon jälkeen, sinänsä vähän hölmösti kirjoitettu kun tuo Turun palo oli traaginen tapahtuma ja Sundelius asui Turussa, olishan tuon voinut vaikka niin kirjoittaa että se kuolema olisi ajoittunut tuohon palon yhteyteen. Nyt siis Sundelius selvisi palosta mutta kuoli sitten lopulta tulipalon aiheuttamaan häkämyrkytykseen.

Toinen mitä ihmettelin hieman oli Magnuksen enon Johan Boijen poiskirjoitus. Hahmo pyöri aika paljon mukana vielä kakkoskauden alkuun saakkka, mutta poistuminen tapahtui sitten ihan yhtäkkiä ja hahmon kuolemaa ei taidettu edes mainita mitenkään. Rooli nyt oli toki pienehkö, mutta sen verran paljon tyyppi kuitenkin esillä oli että olisihan tuosta voinut vähän isommin mainita. Tai ylipäätään edes mainita jotain.

Ylivoimaisesti typerin asia tässä kolmen ekan kauden aikana on kuitenkin Carl-Magnuksen kehitys kakkos- ja kolmoskauden välillä. Näyttelijä vaihtuu ja samalla tuntuu muuttuvan koko ukon persoona ihan täysin. Tyypistä tulee suoraan sanottuna täysi luupää idiootti ja melkoinen kyrpä jota kiinnostaa vain hevoset. Jännä sinänsä kun kakkoskaudella Carl-Magnus oli fiksu nuorimies josta tuli kartanon isäntä ja tämä kuunteli esim. pehtooriksi palkattua Sepän Erkkiä kohtalaisen paljon. Kolmoskaudella Calle oli sitten ihan täysi tampio ja Erkkiäkin alkoi touhu vituttamaan.

Kaikkein älyttömintä tässä oli sitten se että Carl-Magnus kirjoitettiin sarjasta ulos kakkoskauden alkupuolella kun menehtyy tulipalosta tulleisiin palovammoihin ja kartanon isännäksi nousee Callen poika Wilhelm. Käytännössä Wilhelm on sitten tuollainen "nuori Carl-Magnus" eli fiksu isäntä joka suhtautuu asiallisesti niihin jotka miestä neuvovat ja Erkki alkaa sitten jälleen tehdä yhteistyötä Wilhelmin kanssa. Mikä järki? Periaatteessa kaikki jatkui ennallaan mutta Carl-Magnus piti kirjoittaa sarjasta ulos vaikka hahmo oli suht nuori. Joo, piti saada draamaa mukaan mutta eihän tuossa nyt ollut mitään järkeä.

Mutjoo, sellasta. Hyvä sarja mutta ei missään nimessä Metsoloiden tasolla.

Jätkähän ahmii jaksoja aikamoiseen tahtiin. Ja aikaa jää vielä töiden tekoon(?) ja RDR 2:n pelaamiseen.

Saanko arvata, ei vaimoa/lapsia? Kateellisena sivusta seuraan...
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Siis monellako tunnarilla Johnny täällä veivaa? Vai saako sitä edes näin huumorin varjolla vihjata tai kysyä?
Voisi nimittäin hyvinkin olla niin, että @Turha Kaukalo on sekä @Johnny B. Goode että @Iisoppi
Jouduin äskettäin korjaamaan foliokypärästäni repeämän, mutta sieltä kerkesi luikahtaa ilmoille epäilys ja päätelmä, että myös @Hera80 ja @Sämppäri täytyy olla osa tätä viekasta performanssia.

Jos tulee pelikieltoa niin se vaan todistaa, että olen melko lähellä liskoihmisten jäljillä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Siis monellako tunnarilla Johnny täällä veivaa? Vai saako sitä edes näin huumorin varjolla vihjata tai kysyä?
Voisi nimittäin hyvinkin olla niin, että @Turha Kaukalo on sekä @Johnny B. Goode että @Iisoppi
Jouduin äskettäin korjaamaan foliokypärästäni repeämän, mutta sieltä kerkesi luikahtaa ilmoille epäilys ja päätelmä, että myös @Hera80 ja @Sämppäri täytyy olla osa tätä viekasta performanssia.

Jos tulee pelikieltoa niin se vaan todistaa, että olen melko lähellä liskoihmisten jäljillä.
MINÄ olen Jatkoaika!
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jätkähän ahmii jaksoja aikamoiseen tahtiin. Ja aikaa jää vielä töiden tekoon(?) ja RDR 2:n pelaamiseen.

Saanko arvata, ei vaimoa/lapsia? Kateellisena sivusta seuraan...
Hyvin arvattu. Vielä täytyy käyttää aika hyödyksi kun sitä itselle on...

Työt tulee tosiaan hoidettua kotona ja siinähän säästää aikaa päivää kohti helpostikin sellaiset 45 minuuttia normaaliin nähden = melkein yhden jakson verran Hovimäkeä. Reilua parin jakson päivätahtia tässä on menty siitä asti kun sarjaa aloin tasan kaksi viikkoa sitten katsomaan.

Jos jostain pitää olla kiitollinen niin siitä että työaikani on 30h viikossa joten siitä jää vielä normaalia paremmin vapaa-aikaa. Varmasti voisin normaalia 37,5-40 tunnin viikkoakin tehdä, mutta toisaalta olen laskenut että todennäköisesti tienettava rahasumma ei etenkään nettona olisi niin paljon merkittävästi isompi että siitä varsinaisesti hyötyä olisi. Ennemmin ainakin tällä hetkellä nautin tuosta että vapaa-aikaa on enemmän, aikaa riittää pleikkarin pelaamisen ja Hovimäen lisäksi kyllä ulkoiluun yms :D vaikka nyt pimeään vuodenaikaan sitä valoisaa aikaa on hankala saada ulkona liikkumiseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös