Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 314 782
  • 66 797

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Oikein mukavaa Itsenäisyyspäivää kaikille.

Täällä tämä päivä näyttää valkenevan hyvin sumuisena ja synkkänä.
 

Liitteet

  • IMG_20201206_092511~2.jpg
    IMG_20201206_092511~2.jpg
    803,4 KB · kertaa luettu: 109

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Sekä presidentti että pääministeri lupasivat meille, että Suomi selviää koronasta. Hip hei! Tosiasia on kuitenkin se, että kaikki muutkin maat selviävät siitä. Ja hyvä niin. Kaikilla on siis syytä kansallismielisyyteen. Mutta me selviämme koska meillä on SISU ja ollaan parempia kuin muut.

Hyvää itsenäisyyspäivää.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kehtaako sitä itsenäisyyspäivänä ja kerrostaloasujana hieman siivota asunnossaan? Käyttää imuria ja niin edelleen? Mitens on? Onko itsenäisyyspäivä niin pyhä päivä että silloin ei siivota kerrostaloissa varsinkaan vai voiko sitä?

Tänään aloitin muuten sitten varsinaiset jouluvalmistelut. Leivoin aamulla ässiä (patapaidat tykkää varmasti, heh heh) ja kohta kauppakäynnin jälkeen pitäisi vielä leipoa niitä palstalla kuuluisiksi nousseita hannatätejä. Ja en tiedä varmaksi vielä, ehkä leivoin vielä lisää ässiäkin. On se ässien leivonta vaan niin kivaa. Edes jossain pääsee näin hämeenlinnalaisenakin leipomaan ässiä... Jos tajuatte mitä meinaan.

Ässiä tuli leivottua aamulla vain 35 kappaletta ja pähkäilen nyt että riittääköhän tuo määrä. Nyt tosin kyllä sitten leivoin niitä todellakin maltilla ja saattaisi tuokin pläjä jo ässiä riittääkin kun jouluna on sitten niin paljon kaikkea muutakin. Ja vietän joulun nyt kuitenkin yksin.

Kivaa tämä joulun valmistelu. Edes jotain piristystä tämän muuten synkähkön ja pimeän ajan keskelle.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kehtaako sitä itsenäisyyspäivänä ja kerrostaloasujana hieman siivota asunnossaan? Käyttää imuria ja niin edelleen? Mitens on? Onko itsenäisyyspäivä niin pyhä päivä että silloin ei siivota kerrostaloissa varsinkaan vai voiko sitä?
No mitäs luulet? Eiköhän tuo siivoaminen ja muukin normaali elämä ole ihan sallittua päivämäärästä riippumatta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
No mitäs luulet? Eiköhän tuo siivoaminen ja muukin normaali elämä ole ihan sallittua päivämäärästä riippumatta.

No luulin sitä että ehdin jo imuroimaankin asuntoni. Jotenkin sitä vain alkoi taas miettimään kaikenlaisia vaihtoehtoja mielessään läpi ja onko tänään liian pyhäpäivä siivoamiselle.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
No luulin sitä että ehdin jo imuroimaankin asuntoni. Jotenkin sitä vain alkoi taas miettimään kaikenlaisia vaihtoehtoja mielessään läpi ja onko tänään liian pyhäpäivä siivoamiselle.
Itsenäisyyspäivä lienee ihan sopiva päivä tehdä mikä itsestä hyvältä tuntuu, lain puitteissa toki.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No luulin sitä että ehdin jo imuroimaankin asuntoni. Jotenkin sitä vain alkoi taas miettimään kaikenlaisia vaihtoehtoja mielessään läpi ja onko tänään liian pyhäpäivä siivoamiselle.
Kun Joulurauha on julistettu aattona klo 12, niin silloin ei pidä sinun siivoaman. Tänään voit kyllä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kun Joulurauha on julistettu aattona klo 12, niin silloin ei pidä sinun siivoaman. Tänään voit kyllä.
Ja sanassakin sanotaan että muista pyhittää lepopäivä!

En tiä oonko ainoo, mutta täytyy tunnustaa että noille Vilperin pohdinnoille tulee tahattomasti repeiltyä tämän tästä. Ei kait saisi? Vai olenko nyt vaarallisilla vesillä? Saankohan tästä hyvästä satikutia? Kuinkahan modet suhtautuvat kommenttiini?
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja sanassakin sanotaan että muista pyhittää lepopäivä!

En tiä oonko ainoo, mutta täytyy tunnustaa että noille Vilperin pohdinnoille tulee tahattomasti repeiltyä tämän tästä. Ei kait saisi? Vai olenko nyt vaarallisilla vesillä? Saankohan tästä hyvästä satikutia? Kuinkahan modet suhtautuvat kommenttiini?
Sanon tämän hyvällä ja suurella lämmöllä, mutta eipä taida olla asiaa mistä se ei stressais.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Toi on kyllä totta, mutta leipomisen suhteen stressi tulee siitä, mitä leivotaan ja kuinka paljon.
Ja näinä aikoina varsinkin jos on tottunut isomman satsin leipomaan, niin uskaltaako ketään kutsua leipomuksista nauttimaan saatika kenellekään niitä viemään. Nyt olisi hyvä hetki muunnella palstaklassikkoa ja tiputtaa ässänhimoisille ystäville ässiä kirjekuoressa postilaatikkoon.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Erja Lyytinen televiissiossa. Antaisin.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Onko täällä virallinen itsenäisyyspäivän seuranta vai missä ketju viipyy?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Just, täällä haukutaan ja arvostellaan (taas) minua. Tietäisi vaan sitten mitä muuttaa itsessään ja ennen kaikkea miten? Luonteensa muuttaminen kun ei tunnetusti helppoa ole. Sen kuitenkin myönnän että stressaan paljon asioista ja jotkut pohdinnoista voi aiheuttaa joissakin ihmisissä varmaan hilpeyttäkin.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
En ole pariin viikkoon dokannut, eilen olin taas pitkästä aikaa kupilla kavereiden kanssa, ja voi luoja tätä krapulaa. Tätäkö se tulee tästedes olemaan? Viisi pitkää join, ja tänään koko päivän tuntunu siltä kun olis vasaralla lyöty päähän. Huhhuh.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Just, täällä haukutaan ja arvostellaan (taas) minua. Tietäisi vaan sitten mitä muuttaa itsessään ja ennen kaikkea miten? Luonteensa muuttaminen kun ei tunnetusti helppoa ole. Sen kuitenkin myönnän että stressaan paljon asioista ja jotkut pohdinnoista voi aiheuttaa joissakin ihmisissä varmaan hilpeyttäkin.
Veli veli vilperi... Kokemuksesta sanon sen sinulle, että ei kannata ottaa ihan kaikkia Johnny-sedän sanomisia sydämen asiana. Hänellä nyt on tunnetusti melko vahvat reaktiot tiettyihin asioihin, en minä siltikään usko että hän niillä mitään pahaa tahtoo tai tarkoittaa.

Mä itse ainakin tykkään kovasti lukea juuri esimerkiksi sinun, @Hera80 ja @Iisoppi kaltaisten aitojen, sydämellisten kirjoittajien kertomia tarinoita arjen eri käänteistä iloineen, suruineen, onnistumisen tunteineen ja pettymyksineen. Ei sinun tarvitse kenenkään vuoksi muuttua tai muuttaa itseäsi. Vaikutat kaikin puolin aidolta, välittävältä, ystävälliseltä ja mukavalta ihmiseltä, johon tutustuisin mielelläni jos joskus satuttaisiin törmäämään vahingossa.

En mäkään suutu tai ota itseeni, vaikka Johnny inhoaa avoimesti viherpiiperöitä ja ituhippejä, jollaiseksi ainakin osittain tunnustaudun aamupalashotteineni ja matéuutejuomineni. Olen just semmonen sydämeltäni vihreänvärinen eläintenhalaajatyyppi, jollaisista Johnny näkee varmaan kauhukuvia mielessään, mut ihan jees heebo hänkin silti on.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Just, täällä haukutaan ja arvostellaan (taas) minua. Tietäisi vaan sitten mitä muuttaa itsessään ja ennen kaikkea miten? Luonteensa muuttaminen kun ei tunnetusti helppoa ole. Sen kuitenkin myönnän että stressaan paljon asioista ja jotkut pohdinnoista voi aiheuttaa joissakin ihmisissä varmaan hilpeyttäkin.
Nyt jäitä hattuun! Pitää osaa nauraa itselleen. Tykätty persoona olet.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Nyt jäitä hattuun! Pitää osaa nauraa itselleen. Tykätty persoona olet.
Mä teen tätä itseasiassa joka päivä, nauran itselleni. Tänäänkin olin ihan itsekseni tuolla keittiössä alkamassa keittämään spagettia. Aloin siinä puhumaan spagetin keittämisestä itsekseni niin hölmöllä äänellä, että aiheutin itse itselleni naurukohtauksen.

Moneen asiaan kyllä suhtaudun elämässä vakavasti. Perhe, opinnot, rakkaus, perinteet, ruoka, maailmantila... Mun oma persoona ei kuitenkaan kuulu niiden vakavasti otettavien asioiden listalle. Olen vähän semmoinen lämminhenkinen hölmö, hassutteleva tumpelo.
On mussa kyllä myös syvällinen, vakavoituva ja tunteellinen puoli, joka tulee esiin tietyissä tilanteissa, kuten esimeriksi äsköisessä viestissä.

Mutta noin muuten, en ota edes itse itseäni kovin vakavasti, koska nautin (kuivan) huumorin heittämisestä aivan mahdottomasti ja nauru pidentää ikää.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Veli veli vilperi... Kokemuksesta sanon sen sinulle, että ei kannata ottaa ihan kaikkia Johnny-sedän sanomisia sydämen asiana. Hänellä nyt on tunnetusti melko vahvat reaktiot tiettyihin asioihin, en minä siltikään usko että hän niillä mitään pahaa tahtoo tai tarkoittaa.

Mä itse ainakin tykkään kovasti lukea juuri esimerkiksi sinun, @Hera80 ja @Iisoppi kaltaisten aitojen, sydämellisten kirjoittajien kertomia tarinoita arjen eri käänteistä iloineen, suruineen, onnistumisen tunteineen ja pettymyksineen. Ei sinun tarvitse kenenkään vuoksi muuttua tai muuttaa itseäsi. Vaikutat kaikin puolin aidolta, välittävältä, ystävälliseltä ja mukavalta ihmiseltä, johon tutustuisin mielelläni jos joskus satuttaisiin törmäämään vahingossa.

En mäkään suutu tai ota itseeni, vaikka Johnny inhoaa avoimesti viherpiiperöitä ja ituhippejä, jollaiseksi ainakin osittain tunnustaudun aamupalashotteineni ja matéuutejuomineni. Olen just semmonen sydämeltäni vihreänvärinen eläintenhalaajatyyppi, jollaisista Johnny näkee varmaan kauhukuvia mielessään, mut ihan jees heebo hänkin silti on.
Veit hipit suustani, veli Breeze.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös