Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 321 567
  • 66 813

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tänään on siis palstalla huoltokatko joskus iltapäivästä. Kysymys kuuluukin, mitä me teemme sillä välin? Päivitämme sivua ja odotamme palstan aukeamista? Olen huolissani monesta palstaveljestä ja siitä että miten tämä tuleva odotus oikein sit kestetään.

Tsemppiä jokaiselle, toivottaen Jomppa
Aamupäivällä mietin josko perustaisin ketjun mitä aiot tehdä Jatkoajan Huoltokatkon aikana ja selviydytkö Huoltokatkosta.

No enpä sitten jaksanut.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kaikkea se korona teettää. Mä olen lihonut. Ja huomenna pitäisi olla alasti nähtävänä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Pizzagate tuli sitten Jatkoaikaankin. Hesarilla (Helsinginkatu, väylä Helsingissä) oli useita kemikaalivanoja. "People, you can see the strings." – Regina Phalangie
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Pizzagate tuli sitten Jatkoaikaankin. Hesarilla (Helsinginkatu, väylä Helsingissä) oli useita kemikaalivanoja. "People, you can see the strings." – Regina Phalangie
Nyt oot, Turhis, väärässä. Tai ainakin kirjottelet nimiä väärin.
watch
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Esimerkiksi saaret olivat hienoja kokemuksia joita tämä kaveri kaipaisi nytkin. Rauhoittaisi kummasti mieltä kun pääsisi viikoksi tai pariksi miettimään syntyjä syviä veden ympäröimänä.
Tässä veljelle vahva suositus mainosvideon muodossa:

 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lapsena tuli käytyä erilaisissa paikoissa lomilla. Esimerkiksi saaret olivat hienoja kokemuksia joita tämä kaveri kaipaisi nytkin. Rauhoittaisi kummasti mieltä kun pääsisi viikoksi tai pariksi miettimään syntyjä syviä veden ympäröimänä.
Tässä veljelle vahva suositus mainosvideon muodossa:



Miten rupesikin soimaan päässä tämä



Mutta Isle of Mania voi kyllä ihan oikeasti suositella, vaikka tuskin tähän aikaan vuodesta. Hienoa luontoa täynnä ja Douglas on yllättävänkin vilkas kaupunki. AInakin itse viihdyin siellä paremmin kuin jotenkin ahtaalta tuntuvilla kanaalisaarilla.

Minulle avautui jokin aika sitten, että Utöllä on jonkinlainen kylä ja nykyään hotellikin. Jotenkin olen kuvitellut, että se on suurinpiirtein kallioluoto ja majakka. Sitä voisi joskus itse harkita piipahtamiskohteena - kesällä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tältä näyttää kun saa turpaan mieheltä... Tai siis ei todellakaan vaan törmäsin oksaan metsätöissä (kuva huono kun puhelin on kehno). Kuulustaako uskottavalta?
 

Liitteet

  • IMG_20201119_205623.jpg
    IMG_20201119_205623.jpg
    70 KB · kertaa luettu: 175

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Miehet mustissa kolme, en ole tainnut tätä koskaan nähdä. Hitsin hyvä leffa, ehkä. No joo, mitä tässä totuutta kieltämään. Olen taas tehnyt syvän virheen eikä se teille kaikille ole mikään yllätys. Olen ryypännyt koko viikon. Maanantain ja tiistain olin lähes täysin tavoittamattomissa. Keskiviikkona aloin vähän heräämään arkeen mutta tänään oli taas mahdollisuus parantaa oloa ja otin siitä kiinni. Nyt en ehkä ole niin huonossa kunnossa kun alku viikosta koska tajuan että olen tehnyt väärin ja kadun. Silti kaipaan vielä muutamaa drinkkiä jotka vähän vielä helpottaisivat oloa. Ei ne sitä tekisi. Mies on ollut melko välinpitämätön koska hän taisi tajuta että rakastin sen hetken viinaa enemmän kuin häntä. Tällä hetkellä en usko sitä... rakastan miestäni syvästi. En silti ymmärrä miksi hänet taas tähän alistin. Miehellä on uhkavaatimus. Huomenna minun pitää täristä ja oksentaa kaikki pois että hänen lapsensa voi tulla meille. En tiedä jaksanko... Siis kohdata lasta tämän kamalan viikon jälkeen.

Olen ajatellut että voisin kokeilla taas antabusta, toveri @vilperiö se on taitanur auttaa Tai jotain. Nyt taidan lähteä ylös miehen viereen. Koska huomenna on tosi kyseessä... Se on pakko kestää kun sen on itse rakentanut. Pelottaa yö... Painajaiset, säpsähtelyt, oudot ajatukset, pahoinvointi ja hikoaminen.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Tältä näyttää kun saa turpaan mieheltä... Tai siis ei todellakaan vaan törmäsin oksaan metsätöissä (kuva huono kun puhelin on kehno). Kuulustaako uskottavalta?

Tältä näyttää kun sain turpaani tiskipöydältä muutama vuosi takaperin... liukastelin kotonani ja iskin pääni suoraan pöytään... Eipähän ole ollu kiire tämän jälkeen.
 

Liitteet

  • IMG_20170908_093125.jpg
    IMG_20170908_093125.jpg
    20,9 KB · kertaa luettu: 145

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Alan valmistamaan ensimmäistä satsia kombuchaa. Taidan siis olla vähintäänkin hipsteri. Hävettää.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@Iisoppi minua antabus auttaa aina. Niin tälläkin kertaa. Olen niin arkakin että kun on peloteltu alkoholin ja antabuksen yhteiskäytön mahdollisista seuraamuksista niin en niitä samaan aikaan käytäkään.

En tiedä siis onko se antabuksen vaikutus vai se henkinen tila ja pelko mikä pistää olemaan juomatta antabuksen vaikutuksen alla mutta joka tapauksessa, pystyn olemaan juomatta alkoholia silloin kun käytän antabusta. No, tärkeintä että pysyn nollalinjalla alkoholin käytön suhteen.

Ja mitä voisin sanoa Iisopille? No, koita olla murehtimatta silti liikoja ja olla itsellesi armollinen. Repsahduksia tulee välillä mutta ne pitää vain hyväksyä. Itsensä pitää pystyä hyväksymään virheitä tekevänä ihmisenä.

Ja minä olen taas niin toivoa täynnä. Ihan helvetin pienistä asioista se toiveikkuus tällä hetkellä syttyy taas. Tänään näin ihastustani hetken, katsoin nyt häntä suoraan silmiin ujosti ja minusta tuntuu että siihen hän vastasi sillä että hänen silmiinsä tuli iso ilon pilkahdus. Silmät on sielun peili? Maski jätti näkemättä hymyilikö hän myös mutta se iloisuus mikä hänen silmistään suorastaan loisti kun katsoin häntä, niin se pisti taas funtsaan että ei tämä nyt ihan sula mahdottomuus välttämättä taas olekaan.

Muiden ihmisten läsnäolo ja työt estivät tällä kertaa ihastuksen kohteelle puhumisen.

Ja vituttaa tämä yhä jatkuva unen katkonaisuus. Nyt nukuin pari tuntia ja heräsin taas kesken unien. Varmaan menee jälleen hetken verran kunnes nukahdan taas. Ja nyt on jo yöunet muutenkin tunnin lyhyemmät kun täytyy perjantaina mennä jo kuuteen töihin. No, onneksi on taas jo perjantai ja viikonloppuvapaa edessä.
 

444

Jäsen
Tältä näyttää kun saa turpaan mieheltä... Tai siis ei todellakaan vaan törmäsin oksaan metsätöissä (kuva huono kun puhelin on kehno). Kuulustaako uskottavalta?
Osumatarkkuus on kieltämättä ihailtava.

Mulla on elämäni aikana oikea silmä ottanut ihan kiitettävästi osumaa. Useimmiten isosiskon toimesta. Toki sillain tyylikkäästi, että kerran tönäisi kotona -> silmä edellä sohvan kulmaan. Toisen kerran tönäisi -> silmä edellä oven reunaan. Kerran otin omaehtoisesti lätkämailasta silmäkulmaan, siinä kävi jo vähän tuuriakin, ettei tullut sentti sivuun. Sitten on silmäluomessa jokin mystinen pitkä arpi, jonka synnystä edes äiti ei osaa sanoa mitään, vaikka on ollut siinä hyvin pienestä asti. Skidinä oli myös tapana lasketellessa mennä aina metsän puolelle laskemaan, ilman suojalaseja tietenkin, kuten ysärillä oli tapana. Yhden kerran napsahti oksa niin hiton kipeästi keskelle silmää, etten ihan hetkeen mennyt uudestaan. Yllättäen ööga mustana, mutta onneksi ehti räpsähtää luomi siihen eteen. Vasempaan silmään ei ole tainnut koskaan osua mitään. Ja silti oikea silmä on se, joka näkee tarkemmin.

Vähän lähti harhapoluille. Ole @Iisoppi armollinen itsellesi. Itsensä ruoskiminen ei auta mitään. Tiedät mokanneesi, todennäköisesti tiedät, mitkä asiat siihen johtivat. Keskity mieluummin siihen, että kyseiset triggerit pysyvät hallinnassa. Tai enhän mä asiasta mitään tiedä, mutta tuntuisi loogiselta. Kuitenkaan se itsensä syyttely ja mielipahassa vellominen ei lopulta auta mitään. Siitä mulla on kokemusta eri yhteydessä paljonkin, ja koskaan ei ole tuonut mitään hyvää mukanaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ihan perinteinen ja vanhanaikainen maitokiisseli mansikkahillosilmällä on muuten yllättävän hyvää. Töistä tuota sai kantaa monta purkkia kotiin tänään ja eilen kun oli joku virhe sattunut jälkiruokien jaossa ja monta purkkia maitokiisseliä hilloineen oli jäänyt ylimääräisiksi.

Niitä sai sitten viedä ilmaiseksi kotiin. Ja tärkeänä täsmennyksenä sanon että tätä virhettä minä en muuten tehnyt. Mutta jos on joskus ajatuksena kokata kotonakin jälkiruokaa niin voin suositella kyllä maitokiisseliäkin. Kuullostaa ehkä tosi just vanhanaikaiselta ja aikansa nähneeltä mutta maistuu kyllä erinomaiselta ihan nykypäivänäkin.

Jaahas, ja se alkoi muuten viikonloppu taas. Ja nyt se viikonloppu on vapaakin sellainen. Kyllähän vapaat aiheuttavat aina ison riemun tunteen, olivat ne sitten arkena tai viikonloppuna. Kokata tuskin tarvitsee tänäkään viikonloppuna kun sain muutenkin taas rahaa vasten ruokaa mukaan töistä.

Mutta josko saisi levättyä nyt kunnolla ja koristeltua tuon tekokuusen. Jos en saa setvittyä tuota kynttiläjohtosotkua niin heitän ne roskiin ja ostan jotkut ledivalot niiden tilalle ja kiroan hetken hukkaan mennyttä 25 euroa. No, ei ole kauaa kuin hukkaan meni kuukaudessa pelien takia jopa 700 euroa. 25 euroa ei tunnukaan tämän jälkeen missään.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Töissä on muutenkin ollut muuten välillä tosi hyviä jälkiruokia. Mutta sellaisia mitkä voi ensin aiheuttaa mitä hemmettiä toikin on-fiiliksen. Tyyliin pullavanukasta ja musikkakukkoa.

Pullavanukaskin on ihan sairaan hyvää mutta en minäkään sellaista ollut ennen tuota työpaikkaa missään syönyt tai kotona tehnyt. Koskaan kai moisesta kuullutkaan. Samat sanat voi sanoa mustikkakukosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös