Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 611 074
  • 67 882

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
On varmasti ihmisiä jotka pitävät minua lähinnä hulluna kun leivon näinkin paljon jouluksi. Ja lienen tapoineni nykyään jo vähemmistössä. En tiedä kuinka ennen on sitten ollut?

Ainakin minun äitini leipoi paljon jouluksi ja teki monet ruoat, siitä nämä perinteet ja tavat on varmasti sitten periytynyt minulle? Ja luulen ja osin tiedän että äidin äiti teki aikoinaan myös paljon jouluvalmisteluja. Mutta esimerkiksi siskoni ei taida kovin paljoa jouluksi leipoa? Että ei nämä hassut tavat ole jostain syystä meidänkään suvussa periytynyt kuin minulle.

No sehän tässä on nyt sitten vain että vietän tämän vuoden joulun yksin joten menekki ruoille ei ole enää edes niin iso kuin muutamana aiempana jouluna. Toisaalta, monet pikkuleivät säilyvät kaapeissakin pitkään, kakut ja pasteijat pakkasessa ja niin edelleen. Ja jos ihan mahdottomalta tilanne alkaa näyttämään niin voihan näitä leipomuksia jaella eteenpäinkin.

Pyrin kyllä leipomaan tänä vuonna maltilla. Montaa eri lajia mutta ei läheskään niin paljoa kutakin lajia kuin ennen. Ja onhan tuo leipominen toisaalta kivaakin, ei tämä minulle pakkopullaa ole. Ainoastaan tuo tiskaaminen on kurjempi juttu kun ei ole edes tiskikonetta.

Äitini kyllä aikoinaan siivosikin jouluksi hullun lailla mutta tähän minä en taida ryhtyä. Minulle riittänee että siivoan yhä asuntoni kaksi kertaa viikossa. Pysyy asunto siistinä.

Ja jos te nyt ihan välttämättä haluatte kuulla sen leipomismenyyni niin sehän on: pikkuleivistä ruskeita pipareita (äsken hain tilaamani kilon taikinan paikallisleipomosta), ässiä, hannatätejä, hillosilmiä, herrasväen leipiä. Kuivakakuista tiikerikakku, herttoniemen kakku, maustekakku, taatelikakku ja ehkäpä myös murokakku ja hedelmäkakku. Lohi-ja jauhelihapasteijoita ja joulutorttuja. Sekä ehdottomana kruununa bebejä.

En noita todellakaan kaikkia kerralla syö mutta jos sitten vaikka helmikuunkin loppuun mennessä olisi jo iso määrä syötynä noista... Ja korostan tosiaan sitä että iso määrä noista leivonnaisista säilyy hyvänä aika pitkään. Onhan se sitten kiva kun varastoissa on herkkuja.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Pitkittäin vai poikittain? Joku ulkomaalainen kaveri kertoi aikoinaan nähneensä dokumentin, että Suomessa on maailman eniten synnynnäisiä poikkeamia liian lähelle naimisen takia...
Johtuu siitä kun valtaosan pienistä suomalaisista kunnista ja kylistä on perustanut joku yksi tai kaksi sukua. Kyllähän tuo näkyy siinä, että Suomessa on sellaisia perinnöllisiä sairauksia joista ei muualla maailmassa ole tietoakaan. Sitten nykyäänkin jos menee idässä tai pohjoisessa hankkimaan lapsia samasta kylästä peräisin olevan henkilön kanssa niin todennäköisyys perinnöllisiin sairauksiin about 10 kertaistuu.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Mietin TAAS sitä, että Pori vai Rauma. Ainakaan Raumaa en valitse mutta, ihan oikeasti, Pori. Ei ei ei ei.

Harjavalta olisi varmaan tasapainoisin valinta noiden kahden välillä. Oon siellä tainnut kaks kertaa käydä, en vakuuttunut.

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Mietin TAAS sitä, että Pori vai Rauma. Ainakaan Raumaa en valitse mutta, ihan oikeasti, Pori. Ei ei ei ei.

Mietit asiaa väärin.

Ole onnellinen että ne ovat saatanan lähellä toisiaan eikä esimerkiksi jokaisen viikon päätteeksi nähdä median välityksellä kun yksityisyrittäjä-hitsarit suuntaavat lännestä siivousfirmamafian luokse itään.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mietit asiaa väärin.

Ole onnellinen että ne ovat saatanan lähellä toisiaan eikä esimerkiksi jokaisen viikon päätteeksi nähdä median välityksellä kun yksityisyrittäjä-hitsarit suuntaavat lännestä siivousfirmamafian luokse itään.

Joo ja meri vieressä. Sitten Ruotsi. Tahtoisiko Ruotsi Rauman ja Porin? Ilmaiseksi menisi.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään oli tikka löytänyt talipötkölle, siis käpytikka jos tarkkoja ollaan. Onhan niitä muitakin tikkoja olemassa. Puukiipijäkin näytti päivällä kiertelevän puuta. Aika veikeä lintunen se... Muuten on ollut ruokintapaikalla vain niitä tavanomaisia tali- ja sinitiaisia.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Onhan niitä muitakin tikkoja olemassa.
Poliitikot ne vasta vittumaisia eläjiä ovatkin. Omahyväsiä persereikiä suuri osa. Sulat pitäis nyppiä yks kerrallaan toheloilta.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
4jättä

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Rupesin keskustelun takia kuuntelemaan The 3somea, koska muistan aikoinani viihtyneeni livekeikalla. Nyt tajuan ettei se johtunut musiikista vaan pelkästään laulajasta (joka oli muuten todella pienikokoinen).

Milla Alftan. Muistan kanssa, vaikka ei kuulu musiikkimakuuni. Mutta muistan mä hyvin Anneli Magnussoninkin eli Pandoran, vaikka oonkin julma ja armoton hevimies. Ja Kyra Pharaon ja Princessan ja ja... Aiiiiprrrrrrrkele!

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Milla Alftan. Muistan kanssa, vaikka ei kuulu musiikkimakuuni. Mutta muistan mä hyvin Anneli Magnussoninkin eli Pandoran, vaikka oonkin julma ja armoton hevimies. Ja Kyra Pharaon ja Princessan ja ja... Aiiiiprrrrrrrkele!
Pharao ei tainnut ikinä käydä Lappeenrannassa (tai sitten en vaan käynyt keikalla) mut muut näin siellä livenä opiskeluaikoina. Näihköhän siellä enää kukaan artisti edes käy poislukien paikalliset.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tuli mieleen Lapinlahden Lintujen keikalla aikoinaan kuultu heitto: "Turussa säilytetään virallista metrinmittaa ja sen nimi on Ressu Redford".

Olen kuullut sellaisen version, jossa Ressu Redfordin tilalla on Vanha Len.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy