Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 371 560
  • 66 936

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vastaus löytynee Kardemumman yöstä.
Piitulaiset osuvat vielä lähemmäs. Kasper ja Jesper - ja mikäli myös Savonlinnasta kotoisin oleva Joonas on samaa sarjaa, niin ollaan jo tosi lähellä. Eliteprospects ei merkkaa Joonasta samaan veljessarjaan, mutta liekö siihen luottaminen.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Vastaus löytynee Kardemumman yöstä.
Olisiko vielä tarkennuksena Kardemummani yöstä viitaten veljesten nimien i-päätteisiin.

Vaikka toisaalta veljessarja kuulostaisi komealta vaikka muodossa "Kasperi, Jesperi...ja Pasi". Tai jos sieltä olisikin tyttö tullut, niin nimeksi olisi varmaan annettu Unelma Sirpa Leena Kotkaniemi.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Voitin juuri Elisan arvonnassa neulomisohjeet heidän fanipipoon. Aika unohtumaton sunnuntai menossa.
Paranee vaan. Mitäköhän ne tuumaa Elisan liikkeessä, kun tulen sisään ryöstämään kyseisen puljun heidän ohjeilla askarrellut pipo ja naamari päässä?

Paskat on muuten palkinnot.
 

Liitteet

  • F1E4BF36-67CF-4F6B-9846-275B37C8F94A.png
    F1E4BF36-67CF-4F6B-9846-275B37C8F94A.png
    333,2 KB · kertaa luettu: 143
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Paranee vaan. Mitäköhän ne tuumaa Elisan liikkeessä, kun tulen sisään ryöstämään kyseisen puljun heidän ohjeilla askarrellut pipo ja naamari päässä?

Paskat on muuten palkinnot.
Kyllä noilla voitoilla kelpaa polttaa takanaan kaikki mahdolliset sillat ja aloittaa uusi parempi elämä. Ehkä suunnaksi joku aurinkoparatiisi, jossa kelpaa köllötellä pipossa ja naamarissa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Paranee vaan. Mitäköhän ne tuumaa Elisan liikkeessä, kun tulen sisään ryöstämään kyseisen puljun heidän ohjeilla askarrellut pipo ja naamari päässä?

Paskat on muuten palkinnot.
Välillä isojenkin firmojen markkinoinnista pärähtää ulos melkoisen kuppaista lahjaa ja palkintoa. Taitaa korona-aika avata jonkun mielestä mahdollisuuksia tuottaa ”maailmanluokan asiakaskokemusta kustannustehokkaasti”. Voin hyvin kuvitella, kuinka markkinointitiimin ja palvelumuotoilufirman brainstormingissa on keksitty, että asiakkaista on moni nyt etätyössä, lomautettuna tai irtisanottuna, joten nyt niillä on aikaa näperrellä hauskoja elisapipoja ja idioottinaamareita.

Liikelahjoilla voi näppärästi osoittaa asiakkaalle arvostusta tai sen puutetta. Olin ostanut monta vuotta kaikenlaista tavaraa yhdestä kumppaniyrityksestä, joka toimi myös liikelahjabisneksessä. Siksi oli luontevaa, että he lähettivät asiakkailleen joululahjoiksi pieniä liikelahjoja omista näytevalikoimistaan, siis toki brändäämättöminä. Nuo sitten lähettivät joulun alla aina jotain käsiin jäänyttä vanhaa ryönää, ettei ”hyvää” tavaraa olisi tarvinnut heittää pois. Tahmaisen tuntuisesta kankaasta tehty oksennuskuvioinen skraga oli mainio. Tuote oli ollut solmion kunnosta ja pakkauksen haalistumisesta päätellen varmaan vuosikymmenen verran jossakin varaston perällä. Toinen hyvä lahja oli paristokäyttöinen parin euron taskulamppu, jonka patterit olivat ehtineet vuosien varrella jo kuivahtaa. Mahtaa noilla olla hauskaa joulun alla miettiä nurkkia siivotessaan, löytyisikö taas jotain jätteitä pukinkonttiin laitettavaksi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Varo mistä unelmoit,se voi toteutua. Näin lauletaan Fintelligensin Hoida homma-kappaleessa ja taas on yksi pienen pojan haave toteutettu. Nimittäin ostin tänään omaankin asuntoon oikein täysmittaisen tekokuusen. Täksi jouluksi vain päätin ottaa tämän ison askeleen kun ei tiedä vaikka joutuisin joulunkin viettämään yksin omassa asunnossani. Pitäähän se kuusi löytyä joka pirtistä.

Tämä merkitsee minulle, suurelle ja innokkaalle jouluihmiselle paljon! Hieno askel eteenpäin asuntoni koristelussa jouluiseksi. Ja kuusi tuo kyllä hyvin tunnelmaa asuntooni. Wau! Vielä se on kyllä naku kuusi kun tänään vasta kuusen ostinkin. En ole vielä ehtinyt koristeita ostamaan mutta ehkä se joulupuu tästä hiljalleen rakentuu? Nyt on ainakin mukavaa tekemistä jatkossakin kun pitää koristeita hommata.

Oli vain kova raijaaminen kun sain kuusen raijata tänään isossa, pitkässä ja painavassa laatikossa kotiin kävellen. Matkaa oli noin kaksi kilometriä. Mutta jaksoinhan minä ja tuli siinä varmaan hyvää lihasharjoitusta samalla. Ja on se kuusi komea! Olen niin iloinen.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Piitulaiset osuvat vielä lähemmäs. Kasper ja Jesper - ja mikäli myös Savonlinnasta kotoisin oleva Joonas on samaa sarjaa, niin ollaan jo tosi lähellä. Eliteprospects ei merkkaa Joonasta samaan veljessarjaan, mutta liekö siihen luottaminen.
Nyt hiljaa hiljaa hiivitään näin Kardemumman yössä. On kaikki kansa pötköllään, vain rosvot raataa työssä. Kun pakko on niin siepataan, ei tarpeetonta milloinkaan. Hei rensselit selkähän, nassakat kourahan, Kasper ja Jesper ja....

Muistot vie vieläkin noin neljänkymmenen vuoden taakse Brändö Gymnasiumiin. Tästä tuli nyt mulle päivän karvamato.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ostin nyt tekokuuseenkin valotkin Tokmannilta. Olipas kuitenkin iso yllätys ja pettymyskin kuinka sekaisin tuo johto oli tuossa laatikossa. Voi vittu, onko nuo johdot yleensä noin sekaisin? Vai enkö tajua jotain? En ole koskaan asentanut kuuseen valoja. Isä tai joku sisko aina hoitanut sen homman.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Ostin nyt tekokuuseenkin valotkin Tokmannilta. Olipas kuitenkin iso yllätys ja pettymyskin kuinka sekaisin tuo johto oli tuossa laatikossa. Voi vittu, onko nuo johdot yleensä noin sekaisin? Vai enkö tajua jotain? En ole koskaan asentanut kuuseen valoja. Isä tai joku sisko aina hoitanut sen homman.

Sama hommahan se on joka vuosi. Joku perkeleen tonttu käy ne johdot kieputtamassa aina vain pahempaan solmuun, vaikka ne kuinka nätisti yrittää sinne laatikkoon laittaa. Muutaman viikon kuluttua pääsen itsekin huutamaan taas kerran vittusaatanaa.

Odotan innolla.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minä olen nyt aika tyytyväinen ja onnellinen. Uskon että saan asunnostani vähitellen sellaisen kuin olen aina halunnutkin. Kivan jouluisen, tunnelmallisen ja kodikkaankin siinä samalla. Vielä kun saisi tuon kuusen koristeltua. Koristeet hommasin jo tänään mutta ne sekaisin olevat kynttiläjohdot vähän viivästyttää koristelua.

Tätähän minä halusin. Ja minä olen minä enkä muuksi muutu. Jos en kelpaa sinun elämääsi tällaisena niin ei sitten väkisinkään. Pahasti en ole koskaan sanonut kenellekään mutta joskus sanon hyvästi. Mutta ei kait siihen kuitenkaan ole tarvetta?

Mutta tarkoitan sitä että marraskuun puolivälissä jo joulukoristeita täynnä oleva asunto ei ole välttämättä monen muun juttu. Mutta mitä sen väliä, tämä on minun asuntoni. Ja minä tykkään ihan helkkaristi.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mutta tarkoitan sitä että marraskuun puolivälissä jo joulukoristeita täynnä oleva asunto ei ole välttämättä monen muun juttu. Mutta mitä sen väliä, tämä on minun asuntoni. Ja minä tykkään ihan helkkaristi.
Ei ole ei. Mulle se ei ole edes joulukuun puolessa välissä. Saattaa just ennen aattoa joku koriste ilmestyä. No, partsille laitan valot. Mökin terassille laitoin jo, mutta ne nyt on pimeyttä karkottamaan. Kukin tyylillään.
 

Glove

Jäsen
Mutta tarkoitan sitä että marraskuun puolivälissä jo joulukoristeita täynnä oleva asunto ei ole välttämättä monen muun juttu. Mutta mitä sen väliä, tämä on minun asuntoni. Ja minä tykkään ihan helkkaristi.
Kukin tyylillään, kunhan kaupat ei alkaisi soittaa joulumusiikkia kovin aikaisin. Minä haen muovikuusen varastosta luultavasti aatonaattona kun lapset on tulossa. Porukalla sitten koristellaan se ja ehkä sinne joku lahjakin ilmestyy juurelle. Aaton joulupuuro on varmaan ainoa jouluruoka mitä teen. Ei viitsi yhdelle laittaa kun ei noille kersoille juuri maistu. Paitsi se puuro. Tapanina voisi sitten kerätä kuusen pois viemästä tilaa.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Mutta tarkoitan sitä että marraskuun puolivälissä jo joulukoristeita täynnä oleva asunto ei ole välttämättä monen muun juttu. Mutta mitä sen väliä, tämä on minun asuntoni. Ja minä tykkään ihan helkkaristi.
Ei ole joulu minun juttu, mutta jos siitä tykkää pidemmänkin kaavan mukaan niin miksipä ei. Itselle riittää kun tekee ne jouluruoat sinne aaton tienoille. Niitä tykkään kyllä syödä muutaman päivän.

Mutta joulu tulla jolkuttaa, ja piparia tulet varmastikkin saamaan kun joulu on. Ja ehkä jo aiemminkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös