Alan olla vähitellen entistä varmempi siitä että elämäni tulee olemaan henkisesti raskasta "taiteilijaluonteen" vuoksi. Lähes pakonomaisuuteen ajautuva tarkkuus ja täydellisyydentavoittelu eivät tunne armoa.
Iän tuoma kokemus ja itsetuntemus tulee auttamaan sua ennen pitkään, voin luvata sen. Eihän me artistiluonteet ikinä olla kovin helppoja tapauksia sen enempää itsellemme kuin aina välttämättä muillekaan. Tiettyyn ikään tullessa sitä alkaa kuitenkin tuntemaan itsensä läpikotaisin kaikkine oikkuineen ja puutteineen, ja itsetuntemus on ensimmäinen askel kohti itsensä hyväksymistä.
Mun ongelma oli varsinkin kasvuiässä että en oikein tahtonut antaa itselleni lupaa epäonnistua, koska epäonnistuminen tarkoitti mulle että en ollut tarpeeksi hyvä. En oikeastaan uskaltanut edes yrittää tiettyjä asioita koska se pelko siitä että tuntisin epäonnistuneeni jossain mulle tärkeässä, oli niin ylitsepääsemätön.
Epäonnistumisen tunne aiheutti minussa nuorempana vähemmyyden tunnetta ja joskus jopa raivoa. Ei mikään ihme että sain teini-ikäisenä äitini välillä huolestumaan, kun vetäydyin lukiopäivien jälkeen omaan huoneeseeni tahkoamaan tuntikaupalla Mario Kartia Nintendo Wiilläni huutaen ja kiroten itsekseni huonosti sujuneille online-peleille.
Tää mun kilpailuhenkisyys yhdessä intohimoisen luonteeni ja epäonnistumisen pelon kanssa tekivät musta silloin joskus aika vihaisen, katkeran ja välillä jopa hieman ylimielisen pöyhkeän teinin.
Jossain kohtaa taisin sitten kasvaa aikuiseksi, kun tajusin että epäonnistuminen on täysin luonnollista ja pettymykset elämässä opettavat ja ohjaavat meitä eteenpäin kohti parempia aikoja.
Sun täytyy
@Punamusta jossain vaiheessa vain omaan tahtiisi omaksua ja tulla sinuiksi sen kanssa että kukaan meistä täällä ei ole täydellinen mutta kaikki me ollaan silti riittävän hyviä sellaisina kuin olemme. Jossain vaiheessa et toivon mukaan enää vaadi itseltäsi täydellisyyttä, vaan yrität vain aina parhaasi ja tiedostat että se on enintä mihin kukaan meistä pystyy. Se on silloin myös tarpeeksi ja silloin säkin riität.