Onko liian aikaista uhrata ajatuksia joululle? Joulun viettotavat on ainakin tänä vuonna vielä hyvin epävarmoja. Monet aiemmat joulut olen viettänyt isäni luona lapsuuden kodissani ja se onkin ollut ainoa ajankohta vuodessa kun olen siellä oikein yötä ollut.
Nyt koronan ja töidenkin vuoksi on hyvin epävarmaa vielä miten joulun tulen viettämään. Nyt kun olen opetellut töitä tekemään myös viikonloppuisin niin voi hyvinkin olla että minulle lankeaa jouluna myös jokin työvuoro. Voi ollakin että olen yksin joulun tänä vuonna koska töiden ja koronan takia voi olla huono ajatus mennä käymään isän luona.
No, tämä on kyllä varmaan liian aikaista miettiä vlelä joulua sen enemmän. Mutta toisaalta joulukoristeitakin saa varmaan vielä hetken aikaa edullisemmin kuin sitten siellä joulukuussa?
Täytyisi käydä läpi joulukoristevarasto ja katsoa mikä toimii ja mikä ei. Ja hommata mahdollisesti uudet koristeet rikki menneiden tilalle. Olen katsellut myös asunnossani että tuossa olisi hyvä paikka tekojoulukuuselle ja sellaisenkin olen tänä vuonna aikeissa hankkia. Oikeaa kuusta en sentään hanki etenkin siitä tippuvien neulasten takia.
Tässä muutama sananen joulusta jo nyt. Mutta tosiaan, aika epävarmaa on vielä se kuinka joulun tänä vuonna vietän.