Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 277 590
  • 66 549

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Teikäläinenhän loi itselleen jo markkina-arvon. Ei muuta kun sopantekoon.
Arvasin, että heti alkaa tulemaan tarjouksia. No mikäs siinä voin laittaa lahjapaketissa tulemaan. Lahjaa ei sitten voi palauttaa takaisin mulle, jos (kun) keitto leviää lattialle, kun avaat lahjan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Haravointi on itseasiassa tylsintä pihahommaa mitä tiedän. Siksi ekan satsin (puolet lehdistä pudonneet) vedänkin aina ruohonleikkurilla ja tokan satsin vasta haravoin.
Haravointi, hyi helvetti. Pihassa joku neljä vaahteraa. Niiden lehtiä sai haravoida joku neljä kertaa syksyn aikana. Muutenkin useampi sata neliötä haravointi aluetta pihalla. Ei napannut hirveästi. Tonttia hehtaaria, mutta kaikkea ei voinut edes haravoida.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Lauvantai jäi taa. Edesmenneen Porin päivän kunniaksi veellä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ryhdyin muistelemaan, mikä musiikki soi radiossa silloin kun sain ajokortin. Elettiin siis syksyä -91, ja mulla oli autossa myös kaseettisoitin, mutta aika usein kuuntelin autossa Radiomafiaa, joka oli silloin erittäin hyvä kanava. Etenkin nautin useista hienoista ja älykkäistä puheohjelmista, jotka kanavauudistuksen myötä tietenkin lakkautettiin tai siirrettiin Radio Suomen aamuöihin ensin ja lopetettiin vasta vähän myöhemmin. Näin varmistettiin se, että puhevammaiset teinit saavat taatusti tarpeeksi lukea Iltasanomia ääneen radiossa, ja oikeasti päteville ammattitoimittajille voidaan antaa lopputili.

No, kuitenkin. Muistelisin, että silloin kun pääsin auton rattiin soi aika usein Uukakkosen Mysterious Ways, Siekkarien Onnellinen päivä, Peppersin Give It Away, Metallican mustan levyn biisit, Nirvana, REMin Losing My Religion, joku Bryan Adamsin balladi ja Pistepirkkojen Birdy. Mitä radio soitti, kun sinä pääsit ensimmäistä kertaa autoradion kapteeniksi?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minä muuten ajelin ensimmäistä autoani, Datsun Sunny vm 1980, kun kuulin ensimmäistä kertaa Oasista. Tämä oli ennen ensimmäisen levyn julkaisua eli varmaan 1994 alkuvuodesta, ja paikka oli Joensuun Hukanhauta. Autoradiosta alkoi pauhaamaan Supersonic, ja höristin korviani. Muistan ajatelleeni, että eihän tässä mitään uutta ole mutta röyhkeällä asenteella vedetään. Ja tämä oli ennen kuin olin nähnyt edes kuvaa bändistä, en tiennyt niistä mitään. Se ättityydi vaan kajahti ämyreistä ihan saatanan isolla. Kuuli heti, että näistä tulee jotain.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oasis tulee täälläkin ensimmäisenä mieleen ensihetkistä itsenäisenä autokuskina. Definitely Maybe + Whatever nauhoitettuna 60 minuutin C-kasetille. Kortti kyllä tuli joitain kuukausia ennen kuin nuo ilmestyi, mutta oli välittömästi ensimmäinen mielleyhtymä.

Radiokanavista soi useimmiten Kiss FM, joka oli silloin vielä aika hyvä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Autokasetteja mulla oli silloin vuonna 91 muutama, jotka sitten kului ihan käyttökelvottomiksi. Yhdellä ysikymppisellä oli Peer Gyntin eka ja Backseat. Sitten oli Kelpo Poikien kasetti. ZZ Topin itseäänitelty kokoelma. Led Zeppelinin Remasters. Rolling Stonesin Steel Wheels.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kasetteja olisi varastossa ainakin jätesäkillinen. Mitään priimaa siellä ei luultavasti ole, mutta pitäisi joskus käydä läpi.

Suosittelen Yle Suomelta kuultavaa Huoltamokasettien iltaa, juontajana Olli Haapakangas. Nostalgiaa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mie ajelin kesän 2005 Postin autolla pitkin Outokummun maaseutua. Oikeasti ihan landereitti. Viisi kilometriä. Pysähdys laatikolla. Viisi kilometriä. Pysähdys. Mulla oli Siwan muovipussi täynnä kasetteja, kuuntelin niitä sen kesän ajellessani ja tutkin mitä niissä on. Oli kaikkea. Olavi Virrasta Acceptiin, Zappasta Dave Lindholmiin, Isaac Hayesista Kissiin ja Adam & The Antsista Kraftwerkiin. Oli riemukasta löytää musaa, jota en edes muistanut äänittäneeni!
 

444

Jäsen
Niinpä, ehkä ensi vuonna... jos ei tule korona ja nappaa. Olen pahoillani ja hyvin sorry näistä sinun henkisistä haavoista joita nyt kannat kun et päässyt meidän herkkupatojen äärelle ja talkootöihin Iisopin&miehen pihalle. Toivottavasti pääset tästä yli ja raaputat omaa pihaa innolla... ;-)
Teikäläisen kokkauksia olisi ilo maistella.
Miten kellekään voi tulla sanasta ”herkkupadat” ensimmäisenä ruoka mieleen?
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Volter Kilven - Alastalon salissa on huomisesta lähtien saatavilla äänikirjana YLE areenassa.


En aio kuunnella. Kerran koitin lukea tämän, mutta sadan sivun jälkeen totesin ettei pysty.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Volter Kilven - Alastalon salissa on huomisesta lähtien saatavilla äänikirjana YLE areenassa.


En aio kuunnella. Kerran koitin lukea tämän, mutta sadan sivun jälkeen totesin ettei pysty.
En ole lukenut, mutta olen kuullut että tuo opus saa Päätalonkin tiiliskivet tuntumaan konekiväärin tulinopeudella kiitävältä tykitykseltä. Wikipedia tietää kertoa että veli Volter on saanut mm. mahdutettua episodin jossa isäntä kävelee salin perällä olevalle hyllylle ja valitsee sieltä itselleen sopivan piipun, tiiviisti noin seitsemäänkymmeneen sivuun.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
En ole lukenut, mutta olen kuullut että tuo opus saa Päätalonkin tiiliskivet tuntumaan konekiväärin tulinopeudella kiitävältä tykitykseltä. Wikipedia tietää kertoa että veli Volter on saanut mm. mahdutettua episodin jossa isäntä kävelee salin perällä olevalle hyllylle ja valitsee sieltä itselleen sopivan piipun, tiiviisti noin seitsemäänkymmeneen sivuun.
Olipahan Härkäniemen isännällä ainakin aikaa valita sopiva piippu itselleen. Toivottovasti tuli tehtyä hyvä valinta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jaaha, jos sitä lähtisi vielä vähän kävelylle ja katsomaan sieniä. Vähän on jalat väsyksissä kun tuli sitä mökille menevää polkua (jyrkkä mäki) rampattua kun joku saatana (minä) meni unohtamaan mökin avaimen autoon ja se piti hakea. Eikä ollut eka kerta kun mökille tullaan ilman avainta. Vuosien perinne takana koko suvulla...
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kiva päivä 2. Gennadi ja nummis olivat täällä. Punis on juonut tänään kaksi annosta alkoholia. Me setämiehet toki enemmän. On tuo punämusta kyllä fiksu nuori mies

Hauska oli viikonloppu, vaikka kahden päivän turnaus alkaa olla nykyään maksimi. Meillä setämiehillä menee rutiinilla, mutta kyllä ne parhaat pelivuodet ovat jo takanapäin. Sen sijaan Puniksen ikäisellä ne parhaat pelivuodet ovat vasta edessä.

Puhun siis tietenkin jääkiekosta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kuinkahan monet ranteet vedetään tai on jo vedetty auki kuunnellessa tuota uutta Veikkauksen mainosta jonka mukaansatempaavasta audioraidasta vastaa aina niin suloiselta kuulostava taiteilija Numminen?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuinkahan monet ranteet vedetään tai on jo vedetty auki kuunnellessa tuota uutta Veikkauksen mainosta jonka mukaansatempaavasta audioraidasta vastaa aina niin suloiselta kuulostava taiteilija Numminen?
Eikö kaikki suomalaiset ole kasvatettu kuuntelemaan Mauri Anteron musiikkia? "Herra Huu" omalle sukupolvelle, "Jänikset maailman kartalle"seuraavalle jne?
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Kuinkahan monet ranteet vedetään tai on jo vedetty auki kuunnellessa tuota uutta Veikkauksen mainosta jonka mukaansatempaavasta audioraidasta vastaa aina niin suloiselta kuulostava taiteilija Numminen?
Minä olin niin suruton poika, että kuuntelin kyseisen rallin ja pari muutakin Mauri Anteron kiekaisua Spotifysta, kuten klassikon Munat jäi vetoketjun väliin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Minä olin niin suruton poika, että kuuntelin kyseisen rallin ja pari muutakin Mauri Anteron kiekaisua Spotifysta, kuten klassikon Munat jäi vetoketjun väliin.
Vieläköhän Gommi ja Pommi villitsevät juhlakansaa vai joko eläinystävämme ovat vetäytyneet keikkalavoilta?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös