Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 594 258
  • 68 312

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Taidan muuttaa nimimerkkini. Uusi olisi AseJaRuusu. Jos tällä viestillä on sata tykkäystä vuorokauden päästä niin vaihtoon menee. No tuskin on. Juju olisi siinä, että 101 tykkäystä olisi väärä määrä.
Voiko tälle viestille antaa negatiivisia tykkäyksiä?

K

Kiekkokatsoja

Tänne ei tullut mirriä vaan Punamusta. Katsotaan kuka ehtii tänne seuraavaksi.
Itse vahvasti tavoittelen sitä, että mirri tulee ensin.
Onkos kukaan katsonut Austin Powers leffaa. Siinä sanoi jotenkin niin, että Japanissa mies tulee aina ensin, ja nainen ehkei ollenkaan.

Kissimirristä puheenollen, niin on se tossa poukkoillut mummon, ja jonkin muun paikan väliä. Nyt on ollut hiljaista, mutta vastapa tulin lenkiltä.

K

Kiekkokatsoja

Kävi pihalta hakemassa yrttejä ruokaani. Tuossa se mirri oli oven takana. Ei se wonkaillut juurikaan sisään, joten se puoli taisi olla jo tyydytetty.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Monikulttuurinen jääkiekko-ottelu.

Liitteet

• Screenshot 2020-09-25 at 22.14.33 - Edited.png
    Screenshot 2020-09-25 at 22.14.33 - Edited.png
    105,1 KB · kertaa luettu: 275

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään on siis perjantai... Ok. Huomenna on meillä pienimuotoiset talkoot. Käytiin tänään miehen kanssa kaupassa ostamassa talkoosyötävää ja -juotavaa. Jotain taisi Alkostakin tarttua mukaan. Huomenna siis haravoidaan, tyhjennetään kasvihuone ja kasteluvesipaljut, "käännetään" kasvimaa ja komposti, haetaan rasiin kaadetut puut hakkuupaikalle... ja mitä muuta nyt keksitään. Ja illalla saunotaan.

K

Kiekkokatsoja

Vahvasti vaikuttaa siltä, että poikkeuksellisen vahvaa arskaa pukkaa taivaalta, seuraavat kaksi päivää. Lupailee +20 ja pilvetöntä/lähes pilvetöntä. Luulen että olen näinä kahtena päivänä runsaasti ulkona.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
ITSE

Sanalla on vastineita kaikissa muissa sukukielihaaroissa paitsi samojedissa, esimerkiksi karjalan itše, vatjan ize, viron ise, pohjoissaamen ieš, ersämordvan, mansin is 'varjo, henki' ja hantin is 'sielu, henki, elämä'. Sanan alkuperäiseksi asuksi on rekonstruoitu *iće tai iśe.

Ugrilaiskielten sanavastineiden merkitys osoittaa, ettei itse alun perin ole ollut refleksiivipronomini vaan substantiivi, jonka merkitys lienee ollut 'varjo' tai 'varjosielu'. Muutos on ymmärrettävä sitä taustaa vasten, että ihmisen sielun on aikoinaan uskottu asuvan hänen varjossaan, jolloin varjo on tavallaan edustanut ihmisten henkistä minää. Suomen kirjakielessä itse on esiintynyt Agricolasta ja kaikista samanaikaisista käsikirjoituksista alkaen.

SKES 1955: itse, UEW 1988 79-80; SSA 1992 itse; Jussila 1998 itse, Häkkinen 2004 itse.

Tästä voimme päätellä, että itseni mielestä -lausuma tarkoittaa "sieluni mielestä".
Oikeasti.

Jos haluat kirjoittaa hyvää suomea, vältät sanaa itse. Jos mieleesi tulee kirjoittaa että itse, mieti kävisikö sen tilalle sana minä.

Itse olen sitä mieltä...
Ai ihan itse? Ettei käsistä pitäen autettu?

Minä olen sitä mieltä...

Itseni mielestä...
Itsesi? Oikeasti? Mitä kieltä tuo on?

Minun mielestäni...

Ihan turhaan pelätään sanaa minä. Minä olen ainakin mieluummin minä kuin joku saatanan itse. Minun sieluni on minun sieluni, piste. Ei mikään itse. Ainahan voi vetää jotain saatanan eskimoiden vänkytystä tähän, mutta minä olen minä. Ja pidän itsen viljelijöitä vähän höntteinä.

Moro @Evil

Siekin täällä taas. Kiva kun olet paikalla. Aika paljon toistelen näitä samoja kyssäreitä, mut laitetaan tylsyyden piikkiin. Mieluummin oon notkunut täällä Jatkiksessa viime aikoina kuin missään pokesivuilla. Alanko kyllästymään vai onks se sitä että oon tajunnut et turha katsoa jos fiilis puuttuu kokonaan siitä jutskasta? Kattoo aina silloin kun himot iskee ja pitää olla täysillä mukana siinä jutussa.

Se kyssäri: Mitä kuuluu sinne Joen Suuhun näin tähän aikaan yöstä?

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Voiko olla tylsempää kysymystä kuin että mitä kuuluu. Pakko vastata tylsimmällä vastauksella. Eipä ihmeitä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy