Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 309 570
  • 66 756

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ringissä joku oli ostanut 500e maksavan kännykän, osamaksulla tosin, mutta miten tuli mieleen se Lapinlahden lintujen sketsi, missä ne lauleskeli junassa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ringissä joku oli ostanut 500e maksavan kännykän, osamaksulla tosin, mutta miten tuli mieleen se Lapinlahden lintujen sketsi, missä ne lauleskeli junassa.
Melkoista roskasakkia. Kuka muka ostaa alle tonnin puhelimen? Ei ainakaan meidän ringistä kukaan.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Pitkästä aikaa matkustan tänään onnibussilla. Huomannut että eikö ihmiset oikein ymmärrä kun he ovat ostaneet lipun bussiin niin samalla on valittu istuinpaikat. Porukka säntäilee bussissa edes takaisin. Kun tulin bussiin joku istui jo valmiiksi minun paikallani. Pyysin kohteliaasti että voisiko hän siirtyä. Siirtyi mukisematta yhden penkin taakse. Heti kun tämä neitonen oli istunut alas tuli toinen mies paikalle ja ilmoitti että nyt istutaan hänen paikalla. Mikä siinä on niin vaikeeta ettei voi mennä istumaan siihen paikkaan joka on merkitty lippuun?
 

Jerppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Äsken oli työhaastattelu, meni todella hyvin mutta kaatui ruotsinkielen osaamattomuuteen. Loppuviikosta tulee soittoa että pääseekö jatkohaastatteluun. Mahdollisuudet varmaan meni ton ruotsin takia, mutta aina on hyvä toivoa. Ärsyttää.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pitkästä aikaa matkustan tänään onnibussilla. Huomannut että eikö ihmiset oikein ymmärrä kun he ovat ostaneet lipun bussiin niin samalla on valittu istuinpaikat. Porukka säntäilee bussissa edes takaisin. Kun tulin bussiin joku istui jo valmiiksi minun paikallani. Pyysin kohteliaasti että voisiko hän siirtyä. Siirtyi mukisematta yhden penkin taakse. Heti kun tämä neitonen oli istunut alas tuli toinen mies paikalle ja ilmoitti että nyt istutaan hänen paikalla. Mikä siinä on niin vaikeeta ettei voi mennä istumaan siihen paikkaan joka on merkitty lippuun?
Kaverini kertoi juuri tähän vastauksen. Nämä paikanvaihtajat ostavat kuskilta lipun, jolloin ne ei saa istumapaikkaa. Eli ne vaeltaa penkiltä toiselle. Loiset.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Äsken oli työhaastattelu, meni todella hyvin mutta kaatui ruotsinkielen osaamattomuuteen. Loppuviikosta tulee soittoa että pääseekö jatkohaastatteluun. Mahdollisuudet varmaan meni ton ruotsin takia, mutta aina on hyvä toivoa. Ärsyttää.
Ei muuta kuin uutta matoa koukkuun ja ainahan voit mennä kansalaisopistoon kieltä oppimaan. Ei tämä nyt lopulta, kun oikein aletaan auki perkamaan, ole kiinni kuin omasta aktiivisuudesta. Hyvää päivänjatkoa ja alkanutta viikkoa.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Kaverini kertoi juuri tähän vastauksen. Nämä paikanvaihtajat ostavat kuskilta lipun, jolloin ne ei saa istumapaikkaa. Eli ne vaeltaa penkiltä toiselle. Loiset.
Kiitoksia tiedosta. Tämä oli ihan uutta tietoa minulle
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ei muuta kuin uutta matoa koukkuun ja ainahan voit mennä kansalaisopistoon kieltä oppimaan. Ei tämä nyt lopulta, kun oikein aletaan auki perkamaan, ole kiinni kuin omasta aktiivisuudesta. Hyvää päivänjatkoa ja alkanutta viikkoa.

Ruotti on helppo kieli. Sellaista lasten englantia. Minäkin olen osannut yksivuotiaasta alkaen. Tää suomi sen sijaan on vittumainen kieli. Tosin on vittumaisia sen puhujatkin. Mii laiki. Vähän nyt sekava viesti.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Toisilla työviikko alkoi tästä päivästä ja toisilla kuten minulla se taas päättyi tähän päivään. Jotkut onnelliset ovat kyllä tämän viikon syyslomallakin. Mutta joka tapauksessa, erittäin kivaa kun työputki päättyi taas ja huomenna on edessä vapaapäivä. Tällä kertaa olin töissä perjantain, viikonlopun ja nyt maanantain, sitten jäin taas vapaalle. Tosin tälläkään kertaa ei ole edessä kuin yksi vapaapäivä, sitten on kolme työpäivää ja viikonloppu taas vapaana. Tällä viikolla on yhteensä siis peräti kolme vapaapäivää.
 

444

Jäsen
Nykyajan kätevyys ihastuttaa. Verkossa on Google, Wikipedia, tietosanakirjoja, sanakirjoja, YouTube, massoittain sähköisiä artikkeleita ja verkkolehtiä. Tietoa on saatavilla erittäin nopeasti. On helppo oppia uutta pelkästään viettämällä aikaa puhelimella. Katsoin tovi sitten useamman videon Mötley Crüesta. Nopea, sähköinen tietomaailma on nykyajan ehdoton vahvuus. Vaikka olisi ollut kivaa elää 80-luvulla, oli riittävän hyvä onni syntyä 2000-luvulla. Nuorilla aivoilla on kaikki käden ulottuvilla muutamien askelten päässä. Ei olisi ollut menneinä vuosikymmeninä.
Siis käyttääkö joku intterwepsiä muka johonkin muuhun kuin kissavideoihin ja eri kanavilla kinasteluun?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tänään on todella hiljainen urheilupäivä. Viikonlopun tykityksen jälkeen joutunee keksimään jotain hyödyllistä tekemistä. Yksi SHL-peli, muuten ei taida länsimaisissa palloilusarjoissa tapahtua oikein yhtään mitään. Snookeria joo, mutta sielläkin ollaan ihan alkukierroksilla vielä.
 
Ruotti on helppo kieli. Sellaista lasten englantia. Minäkin olen osannut yksivuotiaasta alkaen. Tää suomi sen sijaan on vittumainen kieli. Tosin on vittumaisia sen puhujatkin. Mii laiki. Vähän nyt sekava viesti.
Ruotsi on sellasta köyhän miehen tanskaa. Ne jotka ei oppinu, muutti salmen yli Skåneen ja niistä loput heikkolahjasemmat vielä pohjoisemmaksi.

Oltiin Vaasassa pari vuotta sitten katsomassa Brøndbyn peliä. Tanskalaiset kaverit totes että ei toi suomi vaikealta kuullosta. Piruparat luuli rantaruåttia suomeksi.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Melkoista roskasakkia. Kuka muka ostaa alle tonnin puhelimen? Ei ainakaan meidän ringistä kukaan.

Puhelimet on niin last season joka tapauksessa, ja niiden valmistus täysin kestävän kehityksen tavoitteiden vastaista. Jos sulla on tonni irtonaista rahaa niin lahjoita sademetsien suojeluun ja uiguuri-seksuaalivähemmistöjen ihmisoikeustaistelun tukemiseen.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ruotti on helppo kieli. Sellaista lasten englantia. Minäkin olen osannut yksivuotiaasta alkaen. Tää suomi sen sijaan on vittumainen kieli. Tosin on vittumaisia sen puhujatkin. Mii laiki. Vähän nyt sekava viesti.

Onneksi oon osannut suomea lapsesta saakka. Ihan mahdoton ajatus opetella uutena tuollaista kieltä viisinetoista sijamuotoineen. Menikö tuo komitatiivi (vai mikä se oli) edes oikein? Ei näitä taivutusmuotoja osaa edes natiivit puhujat, joten miten joku ulkomaalainen voisi koskaan oppia.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen täällä kirjoittanut jonkin verran noista työpaikkani iltavuoroista joita myös minä olen ruvennut tekemään tässä hiljattain. Nyt huomenna minulla on vapaapäivä mutta keskiviikkona on sitten taas vuorossa iltavuoro. Ja minua jo hiukan huolettaa etukäteen tuo iltavuoro. Olen vähitellen oppinut tekemään noita iltavuoroja ja apunani minulla on myös ollut jonkin aikaa keittiön emäntä. Ne talon tavat ja systeemit tulivat vähitellen tutuiksi minulle vaikka niissäkin vielä riittää opeteltavaa.

Mutta nuo talon tavathan menivät ainakin kahdeksi viikoksi melko isoltakin osalta uusiksi tässä viime viikolla kun talosta löytyi se koronatapaus. Ja näitä uusia, väliaikaisia systeemejä en ole vielä todellakaan kovin hyvin oppinut. Suurin muutos on varmaan ollut se että talon ruokasalissa ei syö nyt kukaan asukkaista vaan kaikki ovat siinä karanteenissa ja päivät pitkät pelkästään huoneissaan. Ja ruoat kuskataan kakkoskerrokseen muutamallakin kärryllä. Iltavuorolainen on vastuussa etenkin päiväkahvista, päivällisestä ja iltapalasta. Jo normaalistikin osa ruoasta kuskattiin ylös kärryillä mutta nyt kärryjä ja kuskattavia astioita on paljon enemmän. Ja varmaan tässä, tiskaamisessa sekä ruoan laitossa on ne isoimmat mahdolliset kompastuskivet ja opettelemisen paikat.

Yksi muutos on myös se että astiathan tulee nykyään sitten kärryiltä kaikki kerralla siinä lähellä iltapäivää tiskiin. Ennen kun niitä pestiin vähitellen sitä mukaa kun tiskiä tuli niin nyt kaikki tiskit tulee kerralla. Tämäkin on muuttanut toimintatapoja keittiöllä. Ja tämäkin voi toisaalta vaikeuttaa iltavuoroakin entisestään.

Huolettaa kuinka tulen pärjäämään. Ruoka minulle kyllä tehdään valmiiksi mutta jännittää kuinka selviän tiskeistä ja noista kärryjen laitosta. Keittiön emäntäkin on tämän viikon syyslomalla joten hän ei ole minua nyt auttamassa. Saattaa ollakin että joudun jäämään kaiken lisäksi myös yksin nyt ensi kerran näin pitkäksi ajaksi. Aamuvuorolaiset lähtevät siinä kahden aikaan, ehkä ja minä jään sitten aikavälille 14-18 yksin? Jos sitten kukaan sydämellinen ihminen ei suostu jäämään muutamaksi tunniksi auttamaan minua.

No ei näitä kai liikaa kannata etukäteen pohtia ja pelätä. Pitää nauttia nyt ansaitusta vapaasta. Ja olen myös huolen aiheestani sanonut perjantaina suoraan keittiön emännälle joten voihan sieltä tulla jotain apuja vielä. Ainakin tuo ruoka eli kasvissosekeitto tehdään minulle valmiiksi. Ja kuulemma vaikeita asioita nämä uudet systeemit ovat kaikille opittaviksi.

Töissä myös vähän harmitusta aiheuttaa tuo kun en osaa tehdä oikeita määriä salaatteja vaan niitä menee usein pienet määrät biojätteeseen. Lauantaina tein ylöskin kahdet salaattiastiat täyteen salaattia, niistä jäi puolet syömättä. No sunnuntaina sitten tein vähemmän salaattia ja niitä oli sitten liian vähän. No, sunnuntaina minulle jäi kylmiöön kyllä samaa salaattia ylimääräisenä notkumaan ja ajattelin että laitan siitä sitten lisäystä jos loppuu jostain pisteeltä kesken. Mutta eihän kukaan tietenkään silloin sanonut mitään kun asioihin olisi voinut noinkin hyvin vaikuttaa vaan vasta sitten lopuksi.

Tänään tein sitten salaattia taas enemmän. En ollut enää näkemässä paljon sitä salaattia jouduttiin heittämään pois kun olin jo lähtenyt kotiin kun kärryt tulivat keittiöön takaisin mutta luulen että tällä kertaa salaattia heitettiin sitten taas pois. Kun siellä yläkerroksessa olevia ruokia ei yleensä edes säilytetä jos niitä jää.

Jokseenkin vaikeita asioitahan nämä on. Hyvä tietenkin että salaattia menee, sehän on terveellistä. Mutta tarvittavan salaattimäärän arviointiin vaikuttaa melko moni asia, kuten sekin kuka on jakamassa ruokaa. Helpointa ehkä olisi että jaettaisiin aina ruokaa sama annosmäärä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Huomenna on (etä)vapaapäivä. Voisi vaikka haravoida pihaa jos ei sada. Kyllähän tuolla on vielä koivuissa lehtiä ympäri tonttia. Mutta se mikä on poissa nyt, on vähemmän haravointia ensi kerralla. Piha on kyllä sateiden jälkeen osittain melkoista kuraa. Siellä voi saapas luistaa ja lentää perseelleen kosteaan ruohoon. Täytyy varoa askeleitaan siis pihalla... ja varmaan muutenkin.
 

p_3ksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL, Jukurit
Kyllähän tää muutaman viikon kesäloma tekee gutaa, aijai!

Jos ei muuta keksi niin aina pieni reippailu tuolla keskellä korpea eväiden kera ja luonnon ääniä kuunnellessa saa ajatukset tästä perseruttokoronasta muualle. Suosittelen.
 

Glove

Jäsen
Aamupuuro syöty, mitähän sitten seuraavaksi? Kaveri kyllä kyseli viikonloppuna joutaisinko klapintekotalkoisiin, mutta ei siitä ole sen jälkeen mitään kuulunut.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ruokkiiks etsivä lähityö teidätkin aina välillä? Kiitti.
Ei sentään. Mut eilen kun oli konttoripäivä, niin duunimatkalla steissin kerjäläismummo anto kaks euroo. Sain Mäkkäristä burgerin. Nam.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös