Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 342 161
  • 66 863
K

Kiekkokatsoja

Luulin että mirri ei enää tule, mutta olin väärässä. Terassilleni menin, ja alle 2 minuuttia, ja mirri tuli tyrkylle. Maukui hetken, ja oli lähellä. Oli mulla herkkupussi mukana, ja muutaman namin annoin. Sitten se oli allani, terassituolilla. Pari minuuttia ja meni nukkumaan metrin sivummalle, aurinkopedin alle. Nyt näyttää olevan täydessä unessa.
Lisäys. Herkästi tuo reagoi, vaikka nukkuu. Otin siitä kuvan, niin kipitti alleni. Siis tuolin alle. Siinä sekä purisee, että nukkuu. Kyllä on luottavainen elukka. "Paskiainen" kissamaiseen tapaan haluaa leikkiä, kun on selällään. Jos mahasta rapsutan, niin sitten tulee kynttä ja hammasta. No mirrit on tollasia. Ja viikossa-kahdessa, pienet leikin jäljet lähtee käsistä.
Vielä on lämmin, kun paistaa. Ja tähän ei juurikaan tuule.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil

Glove

Jäsen
Hitto, viimeinkin saatiin homma maaliin asti. Huomenna vielä pieni asiointikäynti ja sitten kaikki on hoidettu. Ei mennyt kuin 7,5 kk.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Eihän näitä voi suoraan verrata keskenään mutta kyllä minä paljon enemmän viihdyn tuolla nykyisessä työpaikassani kuin aikoinaan ollessani työtoiminnassa tai tekemässä sen kuntoutuskeskuksen kuntouttavia keittiöhommia.

Melkein vieläkin alkaa etomaan kun muistelen noita vuoroja työtoiminnassa tai kuntoutuslaitoksessa. Ei sen tylsempää voi enää mikään ollakaan? Tai voi varmasti, mutta koitan painottaa sitä kuinka tylsänä ja mielenkiinnottomana minä pidin noita vuoroja.

Nykyisessä työpaikassani viihdyn paljon, paljon paremmin. Toki nyt saan kunnon palkkaakin mutta uskallan väittää että viihtyisin paremmin nykyisessä työpaikassani kuin noissa esille tuomissani muissa hommissa vaikka palkka olisi yhtä pieni tai olematon kaikissa työhommissa.

Nykyisessä työpaikassani on toimintaa ihan eri lailla ja se on se iso juttu. Jumalauta kun inhosin tuota kuntouttavaa työtoimintaa ja noita kuntouttavia työvuoroja. Just etenkin sen takia kun ne olivat niin helkkarin tylsiä hommia. Eivät olleet ollenkaan minun juttuni. Ei edes ne kuntouttavat työvuorot vaikka ne tehtiinkin keittiössä myös.

Elämäni on mennyt nyt kivasti eteenpäin ja toivottavasti entiseen ei tarvitse enää palata. Tai siihen entiseen työelämään minä palaan mieluusti. Mutta se mitä tapahtui vuosina 2014-2018 niin toivottavasti siihen ei enää tarvitse palata.

Ja varmaan eteenpäin olen mennyt tuolla työpaikallanikin kun vastuu- ja tehtäväalueet koko ajan kasvavat. Ensi alkuunhan olin vain apulainen salaattihommissa mutta nyt taas tänään tein salaattivuoron kokonaan yksin.

Ja ihan hyvin meni. Parannettavaakin toki jäi kuten sämpylöiden ja leipien leivonnassa mutta uskon kun saan kokemusta siitäkin työstä niin alan senkin homman klaaraamaan paremmin ja jännitys kaikkoaa. Sekä työskentelyni voisi olla siistimpää mutta siihenkin varmaan kokemuksen karttuminen auttaa.

Mutta vastuuta saan koko ajan lisää tuolla työpaikalla ja tehtävätkin kasvavat. Ensin olin vain salaattiapulainen, sitten aloin auttelemaan välillä myös pääkokkia. Nyt teen yksinäni jo salaattivuoroja, minua perehdytetään iltavuorojenkin tekijäksi. Ja alan duunaamaan myös töitä viikonloppuisin. Päättelen että ihan hyvin on mennyt kun uskaltavat antaa minulle lisää vastuuta ja työtehtävien määrä kasvaa.

Mutta en muista olenko täällä koskaan maininnut just tuon kuntouttavan työtoiminnan ja noiden kuntouttavien työvuorojen helkkarinmoisesta tylsyydestä. Työvalmentajalleni aikoinaan näistä ainakin mainitsin ja painotin että en kovin mielelläni enää palaisi näihin hommiin ja hän tuumasi minun olevan tekijä mies. Tarkoittaen varmaan sitä just että eihän noissa hommissa juuri sitä toimintaa ollut. Vaan istuttiin paikoillaan ja purkitettiin jotain suklaapalloja.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luulin että mirri ei enää tule, mutta olin väärässä. Terassilleni menin, ja alle 2 minuuttia, ja mirri tuli tyrkylle. Maukui hetken, ja oli lähellä. Oli mulla herkkupussi mukana, ja muutaman namin annoin. Sitten se oli allani, terassituolilla. Pari minuuttia ja meni nukkumaan metrin sivummalle, aurinkopedin alle. Nyt näyttää olevan täydessä unessa.
Lisäys. Herkästi tuo reagoi, vaikka nukkuu. Otin siitä kuvan, niin kipitti alleni. Siis tuolin alle. Siinä sekä purisee, että nukkuu. Kyllä on luottavainen elukka. "Paskiainen" kissamaiseen tapaan haluaa leikkiä, kun on selällään. Jos mahasta rapsutan, niin sitten tulee kynttä ja hammasta. No mirrit on tollasia. Ja viikossa-kahdessa, pienet leikin jäljet lähtee käsistä.
Vielä on lämmin, kun paistaa. Ja tähän ei juurikaan tuule.

Kissoilla on tutkitusti nopeimmat reaktiot eläinkunnassa kun unesta pitää pamahtaa yhtäkkiä täysin hereille ja olla valmiina toimimaan. Ne kyllä kuulee melkein kaiken vaikka vaikuttaisivatkin olevan unessa. Vatsa ja korvat ovat joillain kissoilla niitä alueita että tulee varmasti hampaista jos koskee. Toiset ei sitten taas välitä vaikka miten niitä rapsuttelee.
 

redpecka

Jäsen
Kissoilla on tutkitusti nopeimmat reaktiot eläinkunnassa kun unesta pitää pamahtaa yhtäkkiä täysin hereille ja olla valmiina toimimaan. Ne kyllä kuulee melkein kaiken vaikka vaikuttaisivatkin olevan unessa. Vatsa ja korvat ovat joillain kissoilla niitä alueita että tulee varmasti hampaista jos koskee. Toiset ei sitten taas välitä vaikka miten niitä rapsuttelee.
En ole tällaiseen tutkimukseen törmännyt, mutta ihan varmasti on nopeet refleksit noilla kissumirreilläkin. Kuten koirilla: nukkuvat toinen korva (sierain) auki ja ovat heti tappovalmiudessa kun posteljooni tulee. Kuten se sanonta "nukkua koiran unta", kai siinä on perää - sätkähtää pydeen pienimmästäkin kolahduksesta.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole tällaiseen tutkimukseen törmännyt, mutta ihan varmasti on nopeet refleksit noilla kissumirreilläkin. Kuten koirilla: nukkuvat toinen korva (sierain) auki ja ovat heti tappovalmiudessa kun posteljooni tulee. Kuten se sanonta "nukkua koiran unta", kai siinä on perää - sätkähtää pydeen pienimmästäkin kolahduksesta.

Tästä tutkimuksesta kuulin kun katselin jotain National Geographin dokumenttia kissoista. Näin ne siinä väittivät ja onhan nuo nyt aina valmiina jos jossain jotain kolisee tai rapisee.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Miksi ihmeessä mun kynnet kasvaa nykyisin ihan järjetöntä vauhtia? Mitä enemmän ikää, sen nopeammin tuntuvat kasvavan, eikä ainoastaan tunnu, vaan myös näkyy. Menee vallan hermot tähän tahtiin.
 

redpecka

Jäsen
Tästä tutkimuksesta kuulin kun katselin jotain National Geographin dokumenttia kissoista. Näin ne siinä väittivät ja onhan nuo nyt aina valmiina jos jossain jotain kolisee tai rapisee.
Koskikohan tuo siis näitä meidän lemmikki kesykissoja vai kisueläimiä ylipäätään (leijonat, pantterit ym)?

Reflekseissä kissat /kissaeläimet ovat nisäkkäistä - jos muka esiintyisin tässä vaikka kokemusasiantuntijana - sähäköitä mönttejä lukuunottamatta niitä ylisyötettyjä karvisia +15kg.

Ehkä matelijat biittaa nämä katit mut helppohan niillä kun ei olla nisäkäs ja kieli toimii ihan toiseen tahtiin. Tarvii ekstrahifihidastusta jotta nähdään miten se heinäsirkka päätyi liskon sisään.
 

redpecka

Jäsen
Miksi ihmeessä mun kynnet kasvaa nykyisin ihan järjetöntä vauhtia? Mitä enemmän ikää, sen nopeammin tuntuvat kasvavan, eikä ainoastaan tunnu, vaan myös näkyy. Menee vallan hermot tähän tahtiin.
Kyllähän kynsistä kuten tukasta on vanhemmalla iällä vain pelkkää harmia, hirvee duunaaminen ja puunaaminen että kehtaa edes kaupassa käydä.

Minäkin joudun harva se päivä peilin edessä keritä (keritseä?) fledaa kun kasvaa ja kasvaa. Ja skegge, sekin vielä! Ei jaksais.

E: Tai voihan tukalla ja parralla tosin naisia saada. Mutta olen kuullut, että kaljutkin saavat naisia. Hyvä luonne olisi kai hyvä olla olemassa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Fysioterapeutti, liikuntatieteen maisteri, PT Johanna Landtman heitti Efter Niossa venyttelyn bussin alle ja peruutti yli.

Kerran armeija-aikana, kun olimme pelaamassa sählyä, eräs aktiivijalkapalloilija kysyi skapparilta, eikö ennen pelejä pitäisi venytellä.

Vastaus oli: "Venyttely on se, että ruvetaan pelaamaan!"
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koskikohan tuo siis näitä meidän lemmikki kesykissoja vai kisueläimiä ylipäätään (leijonat, pantterit ym)?

Reflekseissä kissat /kissaeläimet ovat nisäkkäistä - jos muka esiintyisin tässä vaikka kokemusasiantuntijana - sähäköitä mönttejä lukuunottamatta niitä ylisyötettyjä karvisia +15kg.

Ehkä matelijat biittaa nämä katit mut helppohan niillä kun ei olla nisäkäs ja kieli toimii ihan toiseen tahtiin. Tarvii ekstrahifihidastusta jotta nähdään miten se heinäsirkka päätyi liskon sisään.

Kyllä tuo taisi koskea ihan kaikkia kissaeläimiä. Onhan noilla refleksit kunnossa ja monta kertaa on meidänkin katti keikkunut vaikka missä, mutta eipä se pahemmin ole putoillut mistään. Kovia sällejä.
 

Glove

Jäsen
Miksi ihmeessä mun kynnet kasvaa nykyisin ihan järjetöntä vauhtia? Mitä enemmän ikää, sen nopeammin tuntuvat kasvavan, eikä ainoastaan tunnu, vaan myös näkyy. Menee vallan hermot tähän tahtiin.
Nyt olet täysin väärässä. Ei sun kynnet kasva vaan sun sormet kutistuu. Kynnet pysyy samankokoisina, mutta sormien kutistuessa ne näyttävät isommilta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös