Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 342 306
  • 66 863

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ankka lanmen sala liito tenori: suomenkielinen lähetys Ruotsi-ottelusta on Areenassa resoluutioltaan maksimissaan 720 px, mutta ruotsinkielinen 1080 px. P.S. Saatana tätä backspace-bugia. Liekö sama RKP:n myyrä taustalla, ettei salaliitosta voisi kirjoittaa.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Aamulla kuuntelin pitkällä kävelyllä uusimpia Kiveen hakatut jaksoja.

Yleltä löytyy paljon laatuohjelmia, vaikka se(kin) monen hampaissa on.
 
K

Kiekkokatsoja

Menin terassille. Mirri juoksi puskista luokseni.
Vonkasi sisään, en suostunut. Mirri siirtyi alleni, eli terassituolini alle jossa istuin. Se kai yritti nukkua. Pian sillä vitutti, kun sisäänpääsyä ei tullut, ja ryhtyi raapimaan jalkojani. Kielsin, ja se lopetti. Tuossa se mirri on taas allani. Jaa nyt siirryi toisen tuolin alle. Näyttää nukkuvan.
Lisäys. Ei nukkunutkaan. Meni sittenkin mirrin nuolennaksi. Sitten se tollo meni märälle nurmikolle. Märkä mirri, no olkoot. Ei enää sisälle. Menkööt kotiinsa.
Lisäys 2. Jos perseeni nostan terassituolilta, mirri juoksee jalkoihin, ja vonkaa sisälle. Viivytystaistelu menossa. Tai meen sisälle, kun huvittaa. Mirri jää ulos, eikä oo herkkupäivä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No lasketaan. Mie olen kirjoittanut kiitettävän aineen Tuntemattomasta sotilaasta lukematta kirjaa ja näkemättä edes yhtään leffaversiota alusta loppuun. Analysoin kuulemma Linnan kielenkäyttöä ja murteidentuntemusta harvinaisen kypsästi lukion ekaluokkalaiseksi.
Mä tein kuudennella luokalla kirja-arvostelun kirjasta, jota ei ollut olemassakaan.

Kirjailijan nimi, kirjan nimi, juoni ja kaikki keksin päästäni siltä istumalta, tehtävä oli myöhässä ja olin kertonut maikalleni että kirja on luettu, maikka sanoi että sen oppitunnin aikana tuo arvostelu on kirjoitettava kaikkien niiden joilta se on vielä palauttamatta.

Minähän kirjoitin ja sain ihan hyvät maininnat siitä, onneksi opettaja ei pyytänyt kirjaa nähtäväksi tai mitään sellaista. Vuonna 1993 ei onneksi faktojakaan ihan tuosta vaan googlailtu.

Sellainen kaveri minä silloin olin, aika ketku.
 
K

Kiekkokatsoja

Terassilla on vieläkin hyvin lämmintä, jos paistaa.
Ja yks tollo mirri loikkaa jostain aina kerjuulle, jos menen ulos. Ilmeisesti päivät päivystää, joko mun, tai naapurin mummon terassilla.
Tyttö mirri näkyy olevan, huomasin kun se nuoli itseään.
Saa nähdä kuinka pitkään se jaksaa kytätä? Ainakaan pieni sade, tai märkä nurmikko, ei sitä haittaa.
 

redpecka

Jäsen
Terassilla on vieläkin hyvin lämmintä, jos paistaa.
Ja yks tollo mirri loikkaa jostain aina kerjuulle, jos menen ulos. Ilmeisesti päivät päivystää, joko mun, tai naapurin mummon terassilla.
Tyttö mirri näkyy olevan, huomasin kun se nuoli itseään.
Saa nähdä kuinka pitkään se jaksaa kytätä? Ainakaan pieni sade, tai märkä nurmikko, ei sitä haittaa.
Nää on kivoja nämä sinun mirritarinat. Toivottavasti tässä saagassa on onnellinen loppu eikä sitten kun olet saanut kaikki mirrifanit seuraamaan tapahtumia tapahdu jotain ikävää.

Millanen tää kyseinen mirri on? Perus lyhytkarvainen maalaiskissa vai jotain muuta?
 
K

Kiekkokatsoja

Nää on kivoja nämä sinun mirritarinat. Toivottavasti tässä saagassa on onnellinen loppu eikä sitten kun olet saanut kaikki mirrifanit seuraamaan tapahtumia tapahdu jotain ikävää.

Millanen tää kyseinen mirri on? Perus lyhytkarvainen maalaiskissa vai jotain muuta?
No en kissoista paljoa tiedä. American curl lyhytkarvainen, näytti samalta, kun googlasin kuvan. Raitoja on.
 

redpecka

Jäsen
No en kissoista paljoa tiedä. American curl lyhytkarvainen, näytti samalta, kun googlasin kuvan. Raitoja on.
Googlasin netistä mirrien kuvia. Onko tämä mirrisi joku tämmöinen peruskatti kenties?
 

Liitteet

  • mirri.PNG
    mirri.PNG
    224,8 KB · kertaa luettu: 100

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ollut tämän viikonlopun "yksin" kotona, kun vaimo ollut Imatralla. Yksin lainausmerkeissä, koska koirat. Täytyy sanoa, että ihan kliffaa on ollut, vaikka en ole tehnyt mitään, en yhtään mitään. No koirien kaa tietenkin touhunnut ja tänään siivosin ja vaihdoin lakanat, ni toisen on kiva tulla kotiin. Mutta noin muuten vain ollut ja chillaillut netflixiä ja viaplayta katsellen. Ladannut akkuja ja hyvää tehnyt.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Ollut tämän viikonlopun "yksin" kotona, kun vaimo ollut Imatralla. Yksin lainausmerkeissä, koska koirat. Täytyy sanoa, että ihan kliffaa on ollut, vaikka en ole tehnyt mitään, en yhtään mitään. No koirien kaa tietenkin touhunnut ja tänään siivosin ja vaihdoin lakanat, ni toisen on kiva tulla kotiin. Mutta noin muuten vain ollut ja chillaillut netflixiä ja viaplayta katsellen. Ladannut akkuja ja hyvää tehnyt.

Yleensä mies vaihtaa lakanat vain eräästä syystä mutta tämä oli vitsi.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Höh, mulla ei TV- yhtäkkiä toimi. Tai toimii muuten paitsi että kanavat ei näy, ja vaikka yritän niitä asentaa niin tulee vaan että "0 kanavaa löydetty." Kyllä tuo keväällä vielä hyvin pelasi kun viimeksi sitä katoin. Onko täällä ketään tekniikan taitajaa joka osaisi neuvoa?
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Höh, mulla ei TV- yhtäkkiä toimi. Tai toimii muuten paitsi että kanavat ei näy, ja vaikka yritän niitä asentaa niin tulee vaan että "0 kanavaa löydetty." Kyllä tuo keväällä vielä hyvin pelasi kun viimeksi sitä katoin. Onko täällä ketään tekniikan taitajaa joka osaisi neuvoa?
Kokeile palauttaa tehdasasetukset telkkariin ja asenna kanavat sitten uudestaan.

E: Olettaen että se antennijohto on siis kunnossa.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Höh, mulla ei TV- yhtäkkiä toimi. Tai toimii muuten paitsi että kanavat ei näy, ja vaikka yritän niitä asentaa niin tulee vaan että "0 kanavaa löydetty." Kyllä tuo keväällä vielä hyvin pelasi kun viimeksi sitä katoin. Onko täällä ketään tekniikan taitajaa joka osaisi neuvoa?
Vaihda antennikaapeli.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen

Mustanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Vanha/entinen työkaveri soitti oli n. 100% kännissä. Puheet oli jokseenkin sekavia ja tivasi olenko edelleen hänen ystävänsä ja välitänkö hänestä. Kysyi miksi en mene käymään hänen luonaan, kun hän tässä lähellä mökillään. Lisäksi tarinaa tuli myös salaimen läpi, mitä en tietenkään voinut tulkita. Ei ymmärtänyt mitään puhetta ja nimikin taisi unohtua, kelle oli soittanut.
Ei ole vuoteen ollut yhteydessä selvinpäin, tai edes pikku hiprakassa, aina järkyttävässä muusissa. Minä soitin äijälle keväällä, että mites se mökki homma? Ei käynyt silloin, kun ei saanut selvänä kerrottua koska on sielä mökillään. Nyt on soitellut useammin ja aina täysin lärvit. Ehkä en pyhäiltana lähde jonkun juoppohulluuden partaalla roikkuvan herran seuraksi. Löin luurin korvaan. Nyttemmin harmittaa, kun on tehty yhdessä hommia ympäri Suomen ja ryypättykkin yhdessä merkittävän runsaasti. Tuli sellainen fiilis, että tämä kaverin tarina ei pääty hyvin. Vittuako minä sitä lähden paapomaan, ei se ryyppäämistä minun pyynnöstä lopeta. Jos huomenna soitan, niin on ihan saamarin vaivautunut ja hekottelee että kylläpäs taas lipsahti. Edellyttää, että on saanut rännin poikki. Helvetin helvetti.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Vanha/entinen työkaveri soitti oli n. 100% kännissä. Puheet oli jokseenkin sekavia ja tivasi olenko edelleen hänen ystävänsä ja välitänkö hänestä.
Tiedän tyypin... Rasittavaa saada kännisoittoja jossa itketään elämän kurjuutta ja mietitään miksi kaikki menee niin pieleen. Vaikka selvinpäin kaikki on ihan hienosti ja elämä tuntuu sujuvan. Ehkä se totuus on siinä välissä. Enkä yleensä vastaa puhelimeen kymmenen jälkeen jos tämä kaveri soittaa... Yleensä silloin kun mies on työmatkalla (eli on yksin kotona ja on aikaa miettiä ja juoda vähän viiniä).
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Pidän tänään viikottaisen vapaapäiväni kun on luvattu sateeton päivä. Voin sitten käydä sitten vaikka puolukassa. Niitäkin pitäisi vielä kerätä kun ei tässä säät ja muut hommat ole oikein suosinut puolukan poimintaa.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pidän tänään viikottaisen vapaapäiväni kun on luvattu sateeton päivä. Voin sitten käydä sitten vaikka puolukassa. Niitäkin pitäisi vielä kerätä kun ei tässä säät ja muut hommat ole oikein suosinut puolukan poimintaa.
Voitkin sitten tehdä lihakeiton jälkkäriksi puolukkapiirakan rahkapohjalla.
 

SgtMarkov

Jäsen
Pidän tänään viikottaisen vapaapäiväni kun on luvattu sateeton päivä. Voin sitten käydä sitten puolukassa.

Kaksi Iisoppia yritti mennä puolukkaan mutta toinen ei mahtunut?

Työkaverin kanssa puhuttiin äsken omista muinaisista peruskouluajoista ja siinä muistoihin nousi mm. se, miten helvetin kapeakatseisia tai osaamattomia sen ajan opettajat olivat.

Esimerkkeinä englannin tunnilta, kun opeteltiin maiden nimiä englanniksi. Jostain syystä koulun tehtäväkirjassa Romania oli käännetty muotoon Rumania, ja kun kokeessa kirjoitin sen muotoon Romania, se tuomittiin vääräksi vastaukseksi. Jos sen olisi tarkastanut mistä tahansa muualta, se olisi juuri noin. Mutta ilmeisesti soveltaminen oli silloiselle kielten opettajalle täysin vieras käsite.

Ja toinen matikan tunnilta, kun en ymmärtänyt jotain laskukaavaa, niin opettajan ratkaisu oli ensin piirtää sama kuvio isommilla numeroilla ja sen jälkeen osoittaa sitä kovempaa etusormellaan.

Myöhemmin mulle vasta selvisi, että opettaja tuskin tajusi sitä tehtävää itsekään koska osasi kirjoittaa sen auki ainoastaan sillä ainoalla tavalla, joka siihen opettajan tehtäväkirjaan oli laitettu.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Vanha/entinen työkaveri soitti oli n. 100% kännissä. Puheet oli jokseenkin sekavia ja tivasi olenko edelleen hänen ystävänsä ja välitänkö hänestä. Kysyi miksi en mene käymään hänen luonaan, kun hän tässä lähellä mökillään. Lisäksi tarinaa tuli myös salaimen läpi, mitä en tietenkään voinut tulkita. Ei ymmärtänyt mitään puhetta ja nimikin taisi unohtua, kelle oli soittanut.

Mä oon jo pidemmän aikaa tehnyt niin etten vastaa puhelimeen jos vaarana on känniavautuminen. Jos on oikeeta asiaa niin silloin yleensä tulee viesti tai muu yhteydenotto.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös