Isot onnittelut tämän ketjun avaajalle 50 000 viestin rajapyykin saavuttamisesta. Löytyykö Suomesta isompaa keskustelupalstan ketjua, josta löytyy useampi kuvakin ketjun avaajasta?
Krapulakännissä 4.6.2009 avatusta ketjusta (silloin vielä nimimerkillä PTK) on muodostunut vuosien saatossa oma instituutionsa jatkiksessa. Ketjun avausviestissä mainittu asia (joka unohtui) oli muuten muistaakseni ässäarpa voitto tai joku vastaava. Ei tuota 50k rajapyykkiä ole kuitenkaan hetkessä saavutettu ja alku on näköjään ollutkin aika hidasta kun 10 000. viesti ketjuun on kirjoitettu 31.1.2014. 20k rajapyykki on saavutettu 22.8.2017, 30k 26.3.2019, 40k 27.12.2019 ja nyt viisikymmentätuhatta viestiä täyteen 13.8.2020. Kiihtyvä tahti siis, tätä menoa satatonniakin on täynnä jo parin kolmen vuoden päästä ellei jopa aiemmin.
Tämän ketjun takia ketjun perustajasta on tullut minulle erittäin läheinen ystävä. Ei toki suoraan vaan vaati erään nuoren porilaisen välikädeksi ex-tempore tapaamiseen. Ja sen jälkeen olenkin sitten tavannut useammankin jatkikseen kirjoittelevan. Kaikki loppupeleissä tämän yhden ja ainoan ketjun ansiosta.
Vaatimattomuuttaan (ehkä ette usko mutta tämä on totta) ketjun avaaja ei halua, että häntä nostetaan jalustalle. Mutta minä haluan. Joten onnea herra
@banaaninviljelijä!
Ja näihin onnitteluihin liittyvät mukaan myös seuraavat nimimerkit (varmaan muutkin, mutta näiltä olen ehtinyt kysyä luvan tähän ja toivottavasti muistin edes merkitä kaikki):
@Punamusta,
@Rautapohkeet,
@Jomppa_Koo,
@Johnny B. Goode,
@HPL76,
@nummenkallio,
@pettter,
@Glove,
@Ollakseni,
@Gennadi,
@Leon
Ja
@redpecka saa tarjoamani oluen heti kun tulee joskus tänne Suomeen (todennäköisempää ehkä kuin minun sinne pain matkustaminen lähivuosina).