Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 355 630
  • 66 888

redpecka

Jäsen
Minusta maailman kauneimmat ihmiset tulevat jostain Afrikan kainalosta. Niillä on aivan ylivertainen fysiikka koko meidän ihmiskunnassamme, taipuu vähän joka lähtöön. Naiset ovat sellaisia notkeita gepardeja, miehet kimmoisia ja vetreitä kun pantteri. Ajatelkaa joku 180 cm pitkä tummahipiäinen koristyttö... muhkeat kiinteät reidet, notkee takamus, isohkot tissit... Ja miehissä sellainen leveäharteinen alfa, ehkä rastoissa jotain ihme korsia tai muita koristeita, kiinteät vatsalihakset...

Brassitytöt myös upeita. Kuten kaikki jotka halutessaan jaksavat treenata bebansa hyväksi kuten vaikka ihan joku suomalainen voimistelija tai twerkkaaja. Laiskat ihmiskunnan jäsenet sitten ottaa implantteja sun muuta ei-ei-juttua.

Mutta nämä ovat tällaisia ulkomuotoasioita ja kaikista paras ihmisessä on se jos se on kiva ja mukava..
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jaahas, enää tämä viikonloppu ja sitten työt jälleen kutsuvat. Supernopeasti meni ainakin se viiden viikonkin kesäloma. Hieno kesäloma oli, ja olennaisen olen kirjoittanut tännekin jo Rauman reissulta palatessani. Niin sanotusti akut täyttyivät taas virralla ja jaksaa varmasti painaa sitten jonkin aikaa, läpi arjen.

Kesälomalla oli sopivassa suhteessa tosiaan sitä menoa ja meininkiä sekä lepoa ihan vain kotona. Ei ollut pelkkää reissaamista vain. Työt ehdin unohtamaan kesäloman aikana, eipä tullut paljoa töitä ajateltua loman aikana mikä on tietenkin tarkoituskin. Mutta lomalla oli myös ihan kiva määrä reissaamista ja menoa sekä meinkiäkin. Sitä mitä työaikana ei välttämättä ehdi ja jaksa olla edes viikonloppuisin.

Mutta loppuvat ne pitkätkin lomat, joskus. Ja nyt sitten ahdistaa, hermostuttaa ja jännittää töiden jatkuminen. Ylipäänsä on tosiaan hienoa että on työt jotka jatkuvat loman jälkeenkin. Niin kuin jo todettua aikoja sitten, ei ole montaa kertaa minulla ollut tilannetta että samat työt jatkuvat lomajakson jälkeen.

Mitä uutta voisi kehitellä arkeen? Voisi löytää sen saman energiasammon kuin moni muukin ja jaksaa arkipäivisinkin työvuorojen jälkeen enemmän. Sitä olen jo monet vuodet ihmetellyt että kuinka moni muu jaksaa painaa työvuorojen jälkeenkin vielä niin paljoa menemään? Myös ihmiset jotka ovat myös minun tavoin fyysisessä työssä. Minulla arki-illat jäävät kovin lyhyiksi ja olen melko väsynyt aina työvuorojen jälkeen. Tähän voisi tulla muutosta, saisi arki-illoistakin laadukkaampia? Ettei elämä olisi vain arjet töitä ja viikonloput relaamista vaan olisi sitä mukavaa actionia jo arki-illoissakin.

Palkka-asia on myös sellainen mielenkiintoinen asia. Paljonko tulen tienaamaan nyt kun aloitan oikein palkkatyöt. Tuleeko käteen jäämään kuukaudessa lopulta yhtään enempää kuin työkokeilussakin vai viekö ulosotto kaiken ylimääräisen? No, hyvinhän minä toisaalta olen pärjännyt noilla työmarkkinatuella, asumistuella ja toimeentulotuella koska on jäänyt säästöönkin vielä hyvinkin rahaa. Ja hyvähän sekin on että nyt saattaa mennä enemmän ulosottoon rahaa sillä pääseepähän sitten vähitellen eroon niistäkin veloista.

Ja normaalisti sitä olisi nytkin syksyn vähitellen saapuessa taas innoissaan. Syksy on minulle merkinnyt aina uuden alkua. Koulut ja työt alkavat, urheilukaudet alkavat. Nyt kuitenkin kaikkea leimaa epävarmuus koronan takia, joten ei tässä tiedä oikein miten ajatella. Täytyy seurata isolla mielenkiinnolla nyt Pallokerhonkin pelejä kun niitä on seurattavana mutta ihan yhtä innoissaan tässä ei syksyn tulosta osaa olla kuin ennen. Kun ei oikein tiedä mitä onkaan vielä edessä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kirjoitin toiseen ketjuun näin:

jyväskyläläislähtöisestä.

Toisinaan mietin, miltä tuollaiset sanat mahtavat näyttää muuta kuin suomea äidinkielenään puhuvien silmin.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kirjoitin toiseen ketjuun näin:

jyväskyläläislähtöisestä.

Toisinaan mietin, miltä tuollaiset sanat mahtavat näyttää muuta kuin suomea äidinkielenään puhuvien silmin.
Meillä oli joskus muutama vuosi sitten työharjoittelussa britti. Hänen mielestään suomen kielen sanoista ihmeellisin oli lämpimämpi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Toisinaan mietin, miltä tuollaiset sanat mahtavat näyttää muuta kuin suomea äidinkielenään puhuvien silmin.
Yksi skotti kertoi että suomen kieltä kun kuunteli niin ihmetteli kun... seksi sitä seksi tätä... että kyllä te olette kovaa porukkaa kun seksistä puhutaan jatkuvasti. Ihmiset tulee iloiseksi, vihaiseksi, surulliseksi jne... ihan hyvä ihmiseksi...
 
Viimeksi muokattu:

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Brittikaverit sanoivat että suomi kuulostaa heidän korvaansa joltain keksityltä siansaksa-kieleltä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Brittikaverit sanoivat että suomi kuulostaa heidän korvaansa joltain keksityltä siansaksa-kieleltä.
Kerran eräs FC Hämeenlinnan brassivahvistuksen vaimo kommentoi, että hänestä (muistaakseni portugalinkielisenä) suomi kuulostaa englannin ja espanjan sekoitukselta.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ai että oli hieno kirjoitus:


Itse olisin toivonut vielä enemmän ja vielä ilkeämpää, kun aihe oli niin herkullinen. Ihan perushyvää Lehtolaa, mutta parempaakin on nähty.

Tämä oli kyllä helmi:

Joskus on ihmisen myös lennettävä voidakseen pyöräillä, ja siksi me vihreät emme moralisoi omaa lentämistämme niin paljon kuin maalaisten autoilua.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Triviakysymys:

Kuka suomalainen on edustanut FC Barcelonaa ja Helsingin IFK:ta?
 
K

Kiekkokatsoja

Menossa yleisurheilun sm kisat, jossa kukaan ei laittanut Kortettakaan kumoon.
Aikanaan suomen suurin sadomastinen tapahtuma oli jääkiekon SM sarja.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS

jatu

Jäsen
Suosikkijoukkue
alhaalta ponnistavat
Miks mä kuuntelen 10 vuotta ja siitä vanhempia biisejä, muutamaa lukuunottamati? Menis tyhmien kysymyksien tai känni ketjuun, mut täytyy tännekki saada sormenjälki.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös