Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 320 547
  • 66 811

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen humalassa malminkartolaisessa baarissa.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Meidän mökille taas tervetullut on vähäpukuinen nuori nainen, ujostelematon ja kursailematon. Isot tissit ja ajeltu alapää plussaa. Tyhjästä yläpäästä miinuksia. Näillä mennään, tervetuloa.
Missä se sun mökki on ja montako akkaa mun pitää rontata mukana?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Minä olen ollut kolmen naisen kanssa mökillä nyt pari päivää. Ei ole paneskeltu kun ollaan kavereita. Ja yksi niistä on mun serkku.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten lepäät?
Otan illalla vaan neljä tuoppia. Eilenkin kyllä puolittain lepäsin. Aamulla kolme ja illalla viis tuoppia. Nyt ei tarvinnut aamulla.

Edit. Parina edellisenäkin päivänä jotenkin alitajunta vei mut tonne yhteen baariin, missä ne lopettaa myymisen pari tuoppia aiemmin. Ja muutenkin oli perjantai ja tytöt ympärillä ihmeissään mikä tää yks on. Ei ole kivaa. Tottuneet limudiskoihin. Niissä mennään känniin ilman että ollaan humalassa.
 
Viimeksi muokattu:

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Vaihdettiin vaimolle uus auto pari viikkoa sitten. Vanha ajettiin ns. tarkoituksella loppuun eikä viimeiseen 5 vuoteen käytetty penniäkään huoltoihin. Annettiin se liikkeeseen vaihdossa katsastamattomana romuna ja saatiin 500 euroa.

Apurunko melkein poikki molemmilta puolilta ruostevaurioiden takia. Kaikki pyöränkaaret umpiruosteessa ja maalit lähteneet isolta alueelta. Kytkin aivan loppu. Merkkivaloja palaa kuin 80-luvun diskossa.

Niin se on vaan 2 viikkoa myöhemmin nettiautossa myynnissä huippusiistinä, täydellisellä huoltokirjalla, ruosteettomana ja juuri katsastettuna.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Vaihdettiin vaimolle uus auto pari viikkoa sitten. Vanha ajettiin ns. tarkoituksella loppuun eikä viimeiseen 5 vuoteen käytetty penniäkään huoltoihin. Annettiin se liikkeeseen vaihdossa katsastamattomana romuna ja saatiin 500 euroa.

Apurunko melkein poikki molemmilta puolilta ruostevaurioiden takia. Kaikki pyöränkaaret umpiruosteessa ja maalit lähteneet isolta alueelta. Kytkin aivan loppu. Merkkivaloja palaa kuin 80-luvun diskossa.

Niin se on vaan 2 viikkoa myöhemmin nettiautossa myynnissä huippusiistinä, täydellisellä huoltokirjalla, ruosteettomana ja juuri katsastettuna.
Autot kokevat välillä jobbareilla ilmestyskirjamaisia ylösnousemuksia. Mitä mahtaisi tapahtua, jos tekisit tuosta rikosilmoituksen, koska petoksen yrityshän tuon on oltava. Ei tietty sinua kohtaan, mutta tiedät taustat.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Autot kokevat välillä jobbareilla ilmestyskirjamaisia ylösnousemuksia. Mitä mahtaisi tapahtua, jos tekisit tuosta rikosilmoituksen, koska petoksen yrityshän tuon on oltava. Ei tietty sinua kohtaan, mutta tiedät taustat.
Auto jäi vaihdossa isoon ketjuun, en tiedä mitä sen jälkeen tapahtui vai tapahtuiko, mutta nyt sitä myy yksityinen ihminen. Kuvien perusteella kaaret on kyllä ammattilainen "korjannut" mutta niitä alustan ruosteita ei niin vain korjata. Ja täydellinen huoltokirja loppuu muistaakseni vuoteen 2013.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Auto jäi vaihdossa isoon ketjuun, en tiedä mitä sen jälkeen tapahtui vai tapahtuiko, mutta nyt sitä myy yksityinen ihminen. Kuvien perusteella kaaret on kyllä ammattilainen "korjannut" mutta niitä alustan ruosteita ei niin vain korjata. Ja täydellinen huoltokirja loppuu muistaakseni vuoteen 2013.
Okei, tässä on tapahtunut jo vaikka mitä välissä. Suomessa ei ole varmaan yksikään auto myyty ilman täydellistä huoltokirjaa. Aikoinaan jätin vaihdossa vanhan relluni, johon oli jo pari vuotta sateet tulleet sisälle ja huollot oli tehty sitä mukaan, kun jotain hajosi (pl. säännölliset öljynvaihdot), mutta niin vaan ketjuliike myi sitä täydellisellä huoltokirjalla. Tietty se on helppoa, kun omasta takaa löytyy leimasin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään on se päivä kun lähden reissuun. Noin kahdeksalta aamulla bussi lähtee kohti Turkua ja minä sen bussin mukana. Taas täytyy Turun kautta kulkea että pääsen Raumalle mutta eri vaihtoehtoja tutkiessani niin osoittautui tämä Hämeenlinnasta Turkuun ja sieltä Raumalle reitti halvimmaksi vaihtoehdoksi.

Tänään olikin aikainen herätys. Herätyskelloni oli soimassa jo viideltä. Lähden kävelemään kohti bussiasemaa jo puoli seitsemältä niin siksi halusinkin herätä näin aikaisin. Lähden varmuuden vuoksi kävelemään jo aikaisin kohti bussiasemaa niin ehdin sitten varmemmin ajoissa perille.

Täällä kotona hermostuttaa se että muistanko sulkea kaikki laitteet ja vetää johdot irti seinistä mutta täytyy lopuksi taas tehdä tarkintakierros ja käydä kriittiset alueet läpi.

Odotukset reissua kohtaan alkavat olemaan aika korkealla. Ja usein olen reissuillani ja Raumankin reissuillani viihtynyt. Rauma vaikuttaa olevan paikka jossa minun on suht helppo viihtyä. Tämä ei todellakaan ole siis ensimmäinen reissuni Raumalle vaan ennen tuli siellä käytyä porukoiden kanssa Silakkamarkkinoillakin ja yövyttyä jo silloin tällä samalla Poroholma-nimisellä leirintäalueella kuin nytkin. Tuon jälkeen leirintäaluetta on vain uudistettu erittäin paljon.

Jos pitäisikin listata uudistuksia järjestykseen niin olisi tämä Poroholman leirintäalueen uudistaminen aika kärkisijoilla. Silloin viimeksi kun Poroholmassa vuonna 2013 kävin niin tervehdin silloin jo suurella ilolla ja osin yllätykselläkin kuinka paljon kyseistä leirintäaluetta oli kehitetty. Yksi onnistuneimpia kehittymisiä mitä minä olen saanut elinaikanani todistaa. Ja silloin jo ajattelin ohikulkiessani että olisi kiva varmaan yöpyä mökin sijasta tuossa Augustin majatalossakin (pitsihuvilassa) ja nyt tulen siinä sitten yöpymään kokonaisen viikon.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Lähden varmuuden vuoksi kävelemään jo aikaisin kohti bussiasemaa niin ehdin sitten varmemmin ajoissa perille.
Tässä on jotain niin kaunista bubismia. Olisi vielä pitänyt jatkaa, että jos lähden myöhemmin, niin olen perillä sitten myöhemmin.

Hauskaa Rauman reissua! Jos alkaa Rauma viikossa kyllästyttämään, niin tee päiväretki Poriin. Ei siellä tosin mitään ole.
 

julle-jr

Jäsen
Okei, tässä on tapahtunut jo vaikka mitä välissä. Suomessa ei ole varmaan yksikään auto myyty ilman täydellistä huoltokirjaa. Aikoinaan jätin vaihdossa vanhan relluni, johon oli jo pari vuotta sateet tulleet sisälle ja huollot oli tehty sitä mukaan, kun jotain hajosi (pl. säännölliset öljynvaihdot), mutta niin vaan ketjuliike myi sitä täydellisellä huoltokirjalla. Tietty se on helppoa, kun omasta takaa löytyy leimasin.
Miten itse asiassa tarkalleen ottaen määritellään sanapari "täydellinen huoltokirja"? Onko se vihkonen silloin täydellinen, jos siitä ei puutu yhtään sivua?
 

julle-jr

Jäsen
Minä miellän sen niin, että vihkosta löytyy jokaisen huolto-ohjelman mukainen määräaikaishuolto.
Niin minäkin. Mutta sitä vaan tarkoitin, että onko jokaisella oikeus mieltää se haluamallaan tavalla. Esimerkiksi toi meidän kolmevuotiaan Muumipeikko-tehtäväkirja voi olla täydellinen, vaikka siinä ei ole vielä yhtään merkintää. Kaikki sivut kuitenkin löytyy. Eri asia sitten jos sitä kutsuttaisiin täydellisesti täytetyksi tehtäväkirjaksi.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Niin minäkin. Mutta sitä vaan tarkoitin, että onko jokaisella oikeus mieltää se haluamallaan tavalla. Esimerkiksi toi meidän kolmevuotiaan Muumipeikko-tehtäväkirja voi olla täydellinen, vaikka siinä ei ole vielä yhtään merkintää. Kaikki sivut kuitenkin löytyy. Eri asia sitten jos sitä kutsuttaisiin täydellisesti täytetyksi tehtäväkirjaksi.
Todennäköisesti jostain riitatapauksesta löytyy joku ennakkopäätös mitä tarkoittaa täydellinen huoltokirja. Voihan sitä vaikka sanoa, että huoltokirja ei ole täydellinen, koska en pidä sen väristä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Pistettiin päräyttäen tuohon nyt eka satsi mehua "höyrystymään". Pakkasesta otettiin sinne aiemmin kerätyt kypsät punaherukat (yksi pensas kypsyy paljon muita aiemmin) ja viime vuotisia vattuja (mausteeksi). Ja eilen kerättiin viitisen litraa pensaista. Ei ole kyllä kypsiä kuin yläoksissa. Täällä pitää kyllä odotella vielä vähän aikaa seuraavaa maijallista kun on vielä vähän raakoja niin suuri osa marjoista ettei toinna kerätä. Jokos muilla alkaa olla marjat kypsyä että pääsee mehua keittelemään?
 
Auto jäi vaihdossa isoon ketjuun, en tiedä mitä sen jälkeen tapahtui vai tapahtuiko, mutta nyt sitä myy yksityinen ihminen. Kuvien perusteella kaaret on kyllä ammattilainen "korjannut" mutta niitä alustan ruosteita ei niin vain korjata. Ja täydellinen huoltokirja loppuu muistaakseni vuoteen 2013.
Isommat ketjuthan myyvät jobbareille kilohintaan kerralla monta käytännössä 0e arvoista autoa. Näitä jobbarit sitten puunaavat rypsiöljyllä yms aineilla kiiltävämmiksi ja pistävät myyntiin jollain 3000e hintalapulla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös