Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 299 989
  • 66 709

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Oikeasti vituttaa ihan saatanasti. Vuosi sitten olin Stuttgart-Zürich-Como-Milano-Venetsia turneen vaiheessa Milano. Nyt olen Malminkartanossa.

Ja vittunaamakirja muistuttaa tästä koko ajan.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
(1)
  • Tykkää
Reactions: Moto

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Mitä tarkoitat? Hakkasi toki lapsensa, mutta elokivissa aina sattuu ja tapahtuu.

Lähinnä tulee mieleen se rasismi ja homofobia niiltä ensimmäisiltä vuosilta. Tarkoitan siis, että varmasti monet pahoittaisivat mielensä. Nykyään kun mieli pahoitetaan kaikesta. Ei ollut Ipillä kovin avoin suhtautuminen omien arvojensa vastaisiin henkilöihin.

Toisaalta puolen, varsin realistinen hahmo siinä suhteessa. Ipi oli menettänyt vaimonsa (näin siis luuli. Ennen kuin tuli se paska juonenkäänne, että Liisa onkin elossa.), ja joutui sitten yksinhuoltajaksi. Eihän se homma sitten kaikilta osin luonnistunut, kun Kalle ja Miia olivat hieman liberaalimpia tapauksia, ja Ismo ei konservatiivisista näkemyksistään tinkinyt.

Ismon poika osoittautui homoksi, joka oli omaa arvomaailmaa vastaan, oma tytär kuoli nuorena aivokasvaimeen, ja vaimokin oli (oletettavasti) kuollut. Ei kai ihme, että Ismo oli mikä oli. Ei se toki naisten ja lasten hakkaamista oikeuta, ja rasismi taitaa olla perua vaan hahmon osalta siltä ajalta, kun tummaihoisiin suhtauduttiin nihkeämmin.

Ehkä alkuvuosien Ismo menisikin läpi nykypäivänä. Näyttäisi sen kontrastin, miten arvot ja ajat ovat muuttuneet.

En ole ensimmäisten vuosien Salkkareita katsonut aikoihin, ja sarjan katsomisen lopetin vuosia sitten. Perustan siis kaiken kirjoittamani omaan muistiini. Tulkaa ihmeessä korjaamaan, jos olen väärässä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Olen tykästynyt ihan täysin The Graham Norton Show nimiseen sarjaan. Tiedä kuinka monta jaksoa eri vuosilta olen tässä katsonut viimeiseen 3 kuukauteen kun tuon löysin, mutta kohtuu monta. Huikeita vieraita ja Graham on jäätävän hyvä työssään.
 

Nick Neim

Jäsen
Olen tykästynyt ihan täysin The Graham Norton Show nimiseen sarjaan. Tiedä kuinka monta jaksoa eri vuosilta olen tässä katsonut viimeiseen 3 kuukauteen kun tuon löysin, mutta kohtuu monta. Huikeita vieraita ja Graham on jäätävän hyvä työssään.
Joitain pätkiä myös katsellut, kokonaiset jaksot on jäänyt välistä. Täytyy myöntää, että monia aika hyviäkin tarinoita on tullut vastaan, ja mielelläänhän noita kyllä katselee. Täytyisi varmaan joskus katsella kokonaisia jaksojakin.

Onhan esimerkiksi tämä Will Smithin pätkä ihan kultaa nuoruusmuistoille:





Toki unohtamatta Carltonia...
 

redpecka

Jäsen
Lähinnä tulee mieleen se rasismi ja homofobia niiltä ensimmäisiltä vuosilta. Tarkoitan siis, että varmasti monet pahoittaisivat mielensä. Nykyään kun mieli pahoitetaan kaikesta. Ei ollut Ipillä kovin avoin suhtautuminen omien arvojensa vastaisiin henkilöihin.

Toisaalta puolen, varsin realistinen hahmo siinä suhteessa. Ipi oli menettänyt vaimonsa (näin siis luuli. Ennen kuin tuli se paska juonenkäänne, että Liisa onkin elossa.), ja joutui sitten yksinhuoltajaksi. Eihän se homma sitten kaikilta osin luonnistunut, kun Kalle ja Miia olivat hieman liberaalimpia tapauksia, ja Ismo ei konservatiivisista näkemyksistään tinkinyt.

Ismon poika osoittautui homoksi, joka oli omaa arvomaailmaa vastaan, oma tytär kuoli nuorena aivokasvaimeen, ja vaimokin oli (oletettavasti) kuollut. Ei kai ihme, että Ismo oli mikä oli. Ei se toki naisten ja lasten hakkaamista oikeuta, ja rasismi taitaa olla perua vaan hahmon osalta siltä ajalta, kun tummaihoisiin suhtauduttiin nihkeämmin.

Ehkä alkuvuosien Ismo menisikin läpi nykypäivänä. Näyttäisi sen kontrastin, miten arvot ja ajat ovat muuttuneet.

En ole ensimmäisten vuosien Salkkareita katsonut aikoihin, ja sarjan katsomisen lopetin vuosia sitten. Perustan siis kaiken kirjoittamani omaan muistiini. Tulkaa ihmeessä korjaamaan, jos olen väärässä.
Niin, katsoin satunnaisia jaksoja silloin kun sarja alkoi ja nyttemmin siis tubesta klippeinä katellut jotain. Ei kai tuossa Ismon hahmossa mitään ole ikinä ollut etteikö voisi tänä päivänä moista hahmoa luoda ja näyttää. Ainahan se kontrasti täytyy luoda. Ja tässäkin oli pitkä henkilön kasvukaari kun mies käy läpi itselleen vaikeaa asiaa ja lopulta kivasti tulee sinuiksi asian kanssa.

Voin kuvitella kun ala-asteilla on vuosituhannen vaihteessä välitunnilla pohdiskeltu että miten se ismo on niin tyly kun se ei hyväksy kallea vaikka kalle on niin ihqu. Sitten kun se joskus hyväksyy poikansa niin koko Salkkari-maailma itkee mukana. (Minä en tiedä missä vaiheessa tuollainen on tapahtunut, mutta uusimmissa klipeissä tuntuvat olevan oikein lämpimissä isä-poika -väleissä.)
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään on sitten todennäköisesti tuomiopäivä. Noin niin kuin leikkisästi todettuna. Tänään on 9.7 ja on päivä jota olen odottanut jo melko pitkään.

Tänään ei ala vielä kesälomani vaan tänään keittiön emäntä keskustelee sihteerin ja koko työkokeilupaikkani pomon kanssa muun muassa minun jatkostani. Ja jos pomo antaa myönteisen päätöksen niin lähtevät myös hakemaan palkkkatukirahoitusta minua varten.

Ei helkkari, kun on tulossa jännittävä päivä. Toivon todella että saan jatkaa tuolla paikassa. Että olisi työ mihin palata myös loman jälkeen. Kovastihan keittiössä on puhuttu usein siihen malliin että jatkoni olisi selviö mutta isoin pomo tekee lopullisen päätöksen. Ja kai se on lähinnä enää klassinen rahakysymys? Muuten homma onkin kai aika selkeä.

Ja sitten heti huomenna, eli yhden yön ja kahden työvuoron jälkeen kesälaitumelle! Lomaakin olen odottanut paljon ja on kivaa kun se vihdoin alkaa. Viihdyn kyllä työssänikin mutta onhan loma aina loma.
 

Glove

Jäsen
Joku urpo tuli ajelemaan trimmerillä tuohon mun ikkunan alapuolelle seittemän aikaan. Oisin toki voinut nukkua pitempään, mutta eihän siinä metelissä pystynyt. Huono alku päivälle, jospa kääntyisi parempaan.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Joku urpo tuli ajelemaan trimmerillä tuohon mun ikkunan alapuolelle seittemän aikaan. Oisin toki voinut nukkua pitempään, mutta eihän siinä metelissä pystynyt. Huono alku päivälle, jospa kääntyisi parempaan.

Aikoinaan kun kerrostalon ekassa kerroksessa asuin niin huoltoyhtiö teki samaa. Kerran kun sitten meni hermot ja soitin firmaan niin ne perkeleet aloitti seuraavalla kerralla puoli tuntia aiemmin ja hinkkasivat mun ikkunan alla vartin jolloin päristimellä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Oot mukava ihminen enkä usko olevani väärässä.
Sanotaan näin etten ole paha ihminen. Mukavuus on kyllä vähän ristiriitainen käsite minun kohdalla... ja on jotenkin kokijan, kuulijan käsissä. Töksähtävä ja varsin suora puhetyylini koetaan välillä ilkeänä ja hyökkäävänä. Kevyttä rupattelua hallitsen hyvin heikosti... Usein olen vain hiljaa. Ne jotka tuntee minut kunnolla tietää että olen omanlaiseni mutta välittävä ihminen kuitenkin. Heidän seurassaan olen melko rento enkä vaikuta niin umpimieliseltä. Ne, jotka ei minua kunnolla tunne, tapaavat usein lyhyesti vastaavan, töksähtelevän hahmon joka vastailee yksisanaisesti eikä varsinkaan katso silmiin. He voivat pitää minua ylimielisenä tai jopa outona.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mukava tulla tänne palstalle, kun ei tarvitse pelätä, onko tullut ahdistavaa yksityisviestiä tai tägätty johonkin huolen nostattavaan viestiin. Aina ei näin ole ollut ja toivottavasti ei ole jatkossakaan. Vähän toki pelottaa kertoa tämä, ettei tästä sitten aiheudu mitään, esimerkiksi seuraavalla sekoilukierroksella joskus syyskuussa tai elokuun lopulla. Sitä lähinnä toivoo, että jättäkää minut rauhaan. Niin itsekäs on ihminen. Meinasin sanoa hyvästit tälle palstalle vappuna, kun todella tuntui että henklökohtainen turvallisuus on uhattuna, mutta eihän sitä malttanut.
 

Nick Neim

Jäsen
Palstalla on näemmä nimimerkit @Roger ja @Remy jotka ovat viettäneet aikamoista hiljaiseloa.

Tämä avautui siitä, kun tuolla yhdessä ketjussa yritettiin tägäillä nimimerkkejä @Roger Moore ja @Remy Martin, mutta tägäilyt jäivätkin etunimien asteelle.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Miten kielitaitoisia porukkaa täällä on? Eli taittuuko suomen, ruotsin ja/tai englannin lisäksi jotain muita ja kenties eksoottisiakin kieliä?

Itsehän en osaa edes sitä ruotsia.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Mukava tulla tänne palstalle, kun ei tarvitse pelätä, onko tullut ahdistavaa yksityisviestiä tai tägätty johonkin huolen nostattavaan viestiin. Aina ei näin ole ollut ja toivottavasti ei ole jatkossakaan. Vähän toki pelottaa kertoa tämä, ettei tästä sitten aiheudu mitään, esimerkiksi seuraavalla sekoilukierroksella joskus syyskuussa tai elokuun lopulla. Sitä lähinnä toivoo, että jättäkää minut rauhaan. Niin itsekäs on ihminen. Meinasin sanoa hyvästit tälle palstalle vappuna, kun todella tuntui että henklökohtainen turvallisuus on uhattuna, mutta eihän sitä malttanut.

Voe kuule. Ymmärrän täysin.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Miten kielitaitoisia porukkaa täällä on? Eli taittuuko suomen, ruotsin ja/tai englannin lisäksi jotain muita ja kenties eksoottisiakin kieliä?

Itsehän en osaa edes sitä ruotsia.
Jonkun verran osaan tuota toista naapurin kieltä, mutta ruostuu ruostuu. Sama saksan kanssa. Eikä toi Ruotsikaan kovin hyvin taitu, vaikka siellä elämäni neljä ensimmäistä vuotta vietinkin.
 
Miten kielitaitoisia porukkaa täällä on? Eli taittuuko suomen, ruotsin ja/tai englannin lisäksi jotain muita ja kenties eksoottisiakin kieliä?

Itsehän en osaa edes sitä ruotsia.

No scenejäkin kun katsoo, niin en ymmärrä mitä ne puhuu ja puhe tulee liian nopeasti, omalla kohdallani siis. Moni muu ymmärtää varmasti. Jonkun pitäisi aina sceneä katsellessani olla vieressä suomentamassa minulle, että mitä siinä sanottiin. Ja sit just kun ei ole tekstitysmahdollisuutta.

Koulussa ruotsista vapautus ja englantia opiskelin mukautettuna versiona.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös