Nyt kun olen tarpeeksi hehkuttanut kesälomaani niin on syytä huomata sekin että lomanihan on vasta alussa. Reilu viikko sitten lähdin töistä lomille ja nelisen viikkoa on lomaa vielä jäljellä. Ja kaiken kukkuraksi ensimmäinenkään viikko ei ollut ohjelmaltaan aivan sitä mitä sen piti olla vaan viikon sisältö jäi hieman vajavaiseksi.
Ensimmäisen viikon pitikin olla viikko jolloin matkailen Hämeenlinnassa ja sen lähiseuduilla. No, hyvinhän tuo tavoite toteutui mutta oli tarkoitus reissata ensimmäisellä viikolla myös Iittalassa, Riihimäellä ja tehdä Hopealinjan miniristeilyaluksella risteilyreissu Visavuoreen. No nämä kaikkihan jäivät tekemättä tai sitten odottamaan myöhempää ajankohtaa.
Ensimmäisellä viikolla tulikin käytyä siellä Linnajazzeilla, Tiirenkosken tehtaalla, Apparalla, Hauholla, Aulangolla ja Aulangon kylpylässä sekä isäni luona Hattulassa ja tehtyä reissu Forssaan. Onkin osoittautunut siksi että tuossa olikin ihan riittävästi ohjelmaa jo yhdelle viikolle. Ja vaikka moni paikka oli entuudestaan jo varsin tuttu niin silti ne taas sykähdyttivät kauneudellaan kuten Appara, Aulanko ja osin myös Forssa. Monelle täällä nuo nimet eivät tosin sano mitään, kaiketi.
Vaikkei ensimmäinen viikko ollutkaan ennalta laaditun pelikirjan kaltainen täysin niin silti se oli varsin kiva ja toiminnallinen. Sisälsi paljon nättejä maisemia ja paikkoja. Ja sain otettua melko runsaasti tosiaan hyviä kuvia. En nyt mikään ammattilainen ole kuvien otossa mutta silti kun katselen läpi sitä Instagramiinkin lataamaani kuvaparhaimmistoa alkulomasta niin kyllä se kaunista katseltavaa on.
Ja kun loma on vasta alussa ja olen jo nyt näin lumoutunut ja innostunut Suomen luonnosta ja noista upeista maisemista niin en maltakaan odottaa esimerkiksi ensi viikon Naantalin reissua. Kuinka onnessani olen tuolla reissulla kauniiden maisemien vuoksi jos kaikki muut menee edes kohtalaisesti. Naantalissa en mene sinne Muumimaailmaan nyt sitten mutta sen sijaan tulen osallistumaan tunnin mittaiselle opastetulle kävelyreitille Kultarannan puutarhassa ja risteilen pois Naantalista Turkuun höyrylaiva Ukko-Pekan kyydillä.