Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 596 115
  • 68 324

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Lucky Lukekin lopetti joskus ja alkoi heinänkortta vieroituksissaan puree. Jolly Jumper sanoikin tästä jotenkin nasevasti joskus jotain. Toivottavasti Luken lakko on kumminkin pitänyt kun tuskin näinä päivinä enää sarjakuvissa blaadata saisi.
Viimeisimmässä lukemassani Lucky Lukessa kaupungin pormestari pisti itse sikariksi ja samanlaisesta hienosta lootasta tarjosi Luckylle heinänkortta, Lucky kieltäytyi ja sanoi yrittävänsä lopettaa senkin.

(1)
  • Tykkää
Reactions: npc

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Löytyykö ketään, jonka mielestä Turhapuro-leffat on oikeasti hyviä?

Eikä nyt lasketa mukaan mitään lapsuusajan nostalgia muistoja tmv.

(1)
  • Tykkää

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Uuno Turhapuro armeijan leivissä on omalla tavallaan hyvä. Jollain tasolla ainoa joka on jokseenkin kestänyt aikaa, lähinnä se menee sellaisena inttihuumorina.

Joo kyllä tämä paras tästä leffasarjasta on, mutta rehellisyyden nimissä se ei ole vielä paljon se.

No on siinä sentään Ulla Taalasmaa ja Ensio Itkonen sivuroolissa.

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Ilmeisesti @banaaninviljelijä on pitänyt minua kuin poikanaan, @Czescku kummipoikanaan ja @Breeze Harbour pikkuveljenään. Jatkoaika-perheestä jää puuttumaan enää äiti. Oma valintani tuohon rooliin olisi @Iisoppi, joka ihmettelee meikäläisen tapaan kasveja ja luontoa.

Eikös sulla ole vielä @Johnny B. Goode pervoja puhuvana setänä, joka ilmaantuu aina kutsumatta sukujuhliin juomaan viinaa (vaikkei sitä olisikaan tarjolla), puhumaan rivoja ja puristelemaan perseitä?

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Juon viinaa ja kuuntelen Oasista. Ministä paikattiin tänään rengas. Rakas Mini on taas kunnossa.

(1)
  • Tykkää

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
On kyllä käsittämätöntä, miten rakas tuosta autosta on tullut. Mini on kolmas ihan oma autoni, sitä ennen oli muutama vanhempien omistama auto, Mersuja ja ranskalaisia. Mutta tuntuu siltä että näiden itse omistamien autojen kanssa rakkaus vain syvenee. Foordi ja Volvo olivat rakkaita molemmat, mutta luulen, että Mini on silti rakkaampi. Ja näiden autoon kiintymisten piti olla naisten juttuja.

npc

Jäsen
Jep, Maarit Salin. Tekisipä paluun vielä sarjaan!

Ai että on mukava katsoa tällaisia vanhanajan puumia. Itte olisin lassena vienyt ton jo kämpille.

Se mitä tänä koronakeväänä olen nyt ottanut tubesta tsalkkarit haltuun niin ihmettelen miksi kaikilla tytöillä on niin pienet tissit. Tämä antaa vääriä signaaleja aa katsojille ja bee koekuvauksiin hakeville naisen aluille. Mutta jos olet +40 roolihahmoinen henkilö sinulta odotetaan isoja rintoja. Vai oonko tehnyt väärät päätelmät. En ole tsalkkari asiantuntija.

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
On kyllä käsittämätöntä, miten rakas tuosta autosta on tullut. Mini on kolmas ihan oma autoni, sitä ennen oli muutama vanhempien omistama auto, Mersuja ja ranskalaisia. Mutta tuntuu siltä että näiden itse omistamien autojen kanssa rakkaus vain syvenee. Foordi ja Volvo olivat rakkaita molemmat, mutta luulen, että Mini on silti rakkaampi. Ja näiden autoon kiintymisten piti olla naisten juttuja.
Tästä tuli ihan dokumenttikin joskus, siinä vaan muistaakseni se mies osoitti rakkauttaan muiden autoja kohtaan.

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Salkkareista puheen ollen, alkuaikojen Ismo ei välttämättä menisi läpi tänä päivänä.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Piti sitten IFK:n voiton kunniaksi käydä hakemassa pienet keskiviikkotissuttelut. Kolme olutta (värisuora Stadin Panimoa) ja siideri, niin ei tästä kai mene ihan rappiolle vielä. Strongbow oli tarkoitus ottaa, mutta Lidlissä oli vain tyhjä laatikko siinä kohtaa, niin poimin jonkun vissiin Lidlin oman tuotteen. Hyvi vittu kun pahaa, makeat siiderit on saatanasta ja tämä vielä huono sellainen. Onneksi on vielä yksi olut jäljellä tuon jälkeen.

Sentencediä olen kuunnellut aika vähän, mutta tämähän on ihan hyvää kakkaa.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Oikeasti vituttaa ihan saatanasti. Vuosi sitten olin Stuttgart-Zürich-Como-Milano-Venetsia turneen vaiheessa Milano. Nyt olen Malminkartanossa.

Ja vittunaamakirja muistuttaa tästä koko ajan.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
(1)
  • Tykkää
Reactions: Moto

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Mitä tarkoitat? Hakkasi toki lapsensa, mutta elokivissa aina sattuu ja tapahtuu.

Lähinnä tulee mieleen se rasismi ja homofobia niiltä ensimmäisiltä vuosilta. Tarkoitan siis, että varmasti monet pahoittaisivat mielensä. Nykyään kun mieli pahoitetaan kaikesta. Ei ollut Ipillä kovin avoin suhtautuminen omien arvojensa vastaisiin henkilöihin.

Toisaalta puolen, varsin realistinen hahmo siinä suhteessa. Ipi oli menettänyt vaimonsa (näin siis luuli. Ennen kuin tuli se paska juonenkäänne, että Liisa onkin elossa.), ja joutui sitten yksinhuoltajaksi. Eihän se homma sitten kaikilta osin luonnistunut, kun Kalle ja Miia olivat hieman liberaalimpia tapauksia, ja Ismo ei konservatiivisista näkemyksistään tinkinyt.

Ismon poika osoittautui homoksi, joka oli omaa arvomaailmaa vastaan, oma tytär kuoli nuorena aivokasvaimeen, ja vaimokin oli (oletettavasti) kuollut. Ei kai ihme, että Ismo oli mikä oli. Ei se toki naisten ja lasten hakkaamista oikeuta, ja rasismi taitaa olla perua vaan hahmon osalta siltä ajalta, kun tummaihoisiin suhtauduttiin nihkeämmin.

Ehkä alkuvuosien Ismo menisikin läpi nykypäivänä. Näyttäisi sen kontrastin, miten arvot ja ajat ovat muuttuneet.

En ole ensimmäisten vuosien Salkkareita katsonut aikoihin, ja sarjan katsomisen lopetin vuosia sitten. Perustan siis kaiken kirjoittamani omaan muistiini. Tulkaa ihmeessä korjaamaan, jos olen väärässä.

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Olen tykästynyt ihan täysin The Graham Norton Show nimiseen sarjaan. Tiedä kuinka monta jaksoa eri vuosilta olen tässä katsonut viimeiseen 3 kuukauteen kun tuon löysin, mutta kohtuu monta. Huikeita vieraita ja Graham on jäätävän hyvä työssään.

Nick Neim

Jäsen
Olen tykästynyt ihan täysin The Graham Norton Show nimiseen sarjaan. Tiedä kuinka monta jaksoa eri vuosilta olen tässä katsonut viimeiseen 3 kuukauteen kun tuon löysin, mutta kohtuu monta. Huikeita vieraita ja Graham on jäätävän hyvä työssään.
Joitain pätkiä myös katsellut, kokonaiset jaksot on jäänyt välistä. Täytyy myöntää, että monia aika hyviäkin tarinoita on tullut vastaan, ja mielelläänhän noita kyllä katselee. Täytyisi varmaan joskus katsella kokonaisia jaksojakin.

Onhan esimerkiksi tämä Will Smithin pätkä ihan kultaa nuoruusmuistoille:

Toki unohtamatta Carltonia...

npc

Jäsen
Lähinnä tulee mieleen se rasismi ja homofobia niiltä ensimmäisiltä vuosilta. Tarkoitan siis, että varmasti monet pahoittaisivat mielensä. Nykyään kun mieli pahoitetaan kaikesta. Ei ollut Ipillä kovin avoin suhtautuminen omien arvojensa vastaisiin henkilöihin.

Toisaalta puolen, varsin realistinen hahmo siinä suhteessa. Ipi oli menettänyt vaimonsa (näin siis luuli. Ennen kuin tuli se paska juonenkäänne, että Liisa onkin elossa.), ja joutui sitten yksinhuoltajaksi. Eihän se homma sitten kaikilta osin luonnistunut, kun Kalle ja Miia olivat hieman liberaalimpia tapauksia, ja Ismo ei konservatiivisista näkemyksistään tinkinyt.

Ismon poika osoittautui homoksi, joka oli omaa arvomaailmaa vastaan, oma tytär kuoli nuorena aivokasvaimeen, ja vaimokin oli (oletettavasti) kuollut. Ei kai ihme, että Ismo oli mikä oli. Ei se toki naisten ja lasten hakkaamista oikeuta, ja rasismi taitaa olla perua vaan hahmon osalta siltä ajalta, kun tummaihoisiin suhtauduttiin nihkeämmin.

Ehkä alkuvuosien Ismo menisikin läpi nykypäivänä. Näyttäisi sen kontrastin, miten arvot ja ajat ovat muuttuneet.

En ole ensimmäisten vuosien Salkkareita katsonut aikoihin, ja sarjan katsomisen lopetin vuosia sitten. Perustan siis kaiken kirjoittamani omaan muistiini. Tulkaa ihmeessä korjaamaan, jos olen väärässä.
Niin, katsoin satunnaisia jaksoja silloin kun sarja alkoi ja nyttemmin siis tubesta klippeinä katellut jotain. Ei kai tuossa Ismon hahmossa mitään ole ikinä ollut etteikö voisi tänä päivänä moista hahmoa luoda ja näyttää. Ainahan se kontrasti täytyy luoda. Ja tässäkin oli pitkä henkilön kasvukaari kun mies käy läpi itselleen vaikeaa asiaa ja lopulta kivasti tulee sinuiksi asian kanssa.

Voin kuvitella kun ala-asteilla on vuosituhannen vaihteessä välitunnilla pohdiskeltu että miten se ismo on niin tyly kun se ei hyväksy kallea vaikka kalle on niin ihqu. Sitten kun se joskus hyväksyy poikansa niin koko Salkkari-maailma itkee mukana. (Minä en tiedä missä vaiheessa tuollainen on tapahtunut, mutta uusimmissa klipeissä tuntuvat olevan oikein lämpimissä isä-poika -väleissä.)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy