Minua ei ole kyllä tehty näin epävarman elämän elijäksi. Nyt elämäni tekee epävarmaksi töiden jatkuvuus. Nykyinen ja viimeinen työkokeilusopimus päättyy 13.7 ja nyt odottelen malttamattomasti jatkuvatko työni palkkatuenkin avulla vaiko ei.
Olin ensin siinä luulossa että 9. heinäkuuta mennessä tehdään mahdollinen sopimus jos tehdään. Mutta tänään selvisikin että silloin pomot vasta keskustelevat asiasta ja jos tarvetta, lähettävät palkkatukihakemuksen. Eli saan odottaa vieläkin kauemmin sitä että saan lopullisen sinetin tälle asialle. Ehkä? Jos se päätös ei ole sitten kielteinen.
Siis hermoja raastavaa tämä on. Jännitys, osin pelkääminen ja odottaminen. Ja tätä on vielä edessä monta päivää. No keittiön pomo on yhä sitä mieltä että palkkaamiselleni ei ole estettä kuin mahdollinen korona korkeintaan ja palkkaisi minut. Lopullisen päätöksen kuitenkin tekee paikan rouva isopomo, koko lafkan pomo. Toki keittiön päällikkö pitää palkkaamistani melko todennäköisenä koska hän puhuukin siihen malliin jatkuvasti. Minulla on kesälomaa 4-5 viikkoa ja työt jatkuvat silloin....
Jännittää! Ja toivon että jos jatkosopimus tehdään niin se olisi mahdollisimman pitkä. Sillä ei tätä tällaista epävarmaa elämää kestä joka 2-3 kuukauden välein. Alkaahan tämä ehkä näkymään jo työteossakin? Eikä välttämättä hyvällä tavalla.
Minulla on kyllä tupannut monesti käymään työasioissa negatiivisesti ja pettymyksiä on tullut monesti eli olen itse vielä aika pessimistinen asioiden ja jatkon suhteen. Ettei sieltä nyt taas lopulta tule se raha ratkaisee-päätös ja se ratkaisee siten ettei minua olisi varaa palkata. No mene ja tiedä...
Jatkan kuitenkin kesälomani odottamista. Sillä kävi miten kävi niin lomaa ajattelin silti pitää sen neljä viikkoa.