Pari tapausta äskeiseltä salireissulta.
Liikennevalot. Valot punaisena autoille ja kevyelle liikenteelle. Siinä on pari 9-11 (arvio) vuotiasta tyttöä, jotka selvästi empivät josko uskaltaisi mennä. Meille vaihtuu valot vihreiksi, niin mitä tekee mun edessä olevan auton kuski. Viittoilee tytöille, että menkää vaan. Siis ohjaa niitä menemään punaisia päin kun samaan aikaan autoille on vihreä ja viereisellä kaistalla autoa menee eteenpäin. No hermo petti ja menin repimään oven auki, niin sieltä paljastuikin arviolta 80-vuotias kuski. Löin oven kiinni samantien ja annoin olla. Huusin tytöille, että älkää ikinä menkö punaisia päin.
Ei tässä vielä kaikki.
Salin jälkeen kauppaa ja katsoin listaa ja totesin, että paljon kamaa, mutta kori riittää. Kori tulikin täyteen ja oli suoraan sanoen väärä arvio. Anyway jonotin kassalla, niin joku innokas työntekijä alkaa mua väkisin ohjaamaan itsepalvelukassalle. Suullisesti ohjaamaan "tänne voi tulla myös maksamaan". Sanoin, että sen verran ostoksia etten viitsi kun menee sähläämiseksi ilman liukuhihnaa. Mutta ei uskonut kun nätisti sanoin. Jatkoi vaan painostamista, kunnes mulla meni hermot ja kas kummaa, se olinkin minä kuka keräsin tuomitsevat katseet lopulta itseeni, vaikka koko tilanne eskaloitui työntekijän takia.
Jos haluaa välttyä kusipäisyydeltä, niin kannattaa pysyä kotona.