Olen pistänyt viime aikoina merkille että minäkin olen alkanut unohtelemaan asioita. Esimerkiksi töissä tullut muutamakin sellainen tilanne vastaan että olen tajunnut unohtaneeni jonkin asian. Tänään piti laittaa lukkoon yksi ovi, mutta arvatkaa vain muistinkos?
Salaattinurkkauksessa työskennellyt työntekijä unohti kai ensin itse laittaa lukkoon oven ja huikkasi minulle sitten siltä ovelta että laitatko tämän oven lukkoon? Minä vastasin joo, mutta vasta äsken kotonani hokasin että niin se vain unohdin lukita.
No, onneksi ovi ei ihan ulko-ovi ole ja kukaan ei pääse sisälle sen takia että ovi on jäänyt lukitsematta. Siksi näenkin niin että tuskin tuosta kannattaa ilmoittaa minnekään, etenkään kun keittiölläkään ei enää ketään ole töissä tähän aikaan. Ovesta pääsee vain keittiölle sisälle. Mutta oven takana on kyllä sen verran paljon tavaraa ettei siitä kukaan vanhus pääse keittiölle.
No, tuskin tuo oven lukitsematta jättäminen kovin vakava asia on? Taas vaan yksi osoitus siitä että olen alkanut unohtelemaan asioita. Kaikki me olemme ihmisiä, teemme virheitä mutta ärsyttäähän ja osin huolestuttaahan tuollainen.