Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 430 089
  • 67 194

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Mullakin oli semmonen kuiva kausi päällä. Monta päivää, jopa. Sitten vetäsin eilen tumut. Nyt sitten on herkkyyskrapula ja haaveilen @Iisoppi :n tekemistä tyynyistä. Tein vaimollekkin tuhdin aamupalan ja olin että anteeks, ei tänään kun max. 20 kaliaa.
Ennen vappua oli kuukaus kuivaa ja nyttemmin 10pv. Jännän äärellä tässä siis jälleen, kun ekaa Ipaa tunnustelen, että kuinka kauan se taas ulkoilututtaa reppua täydennysten haussa. Vaimosta on hyvä pitää siinä sivussa huolta, ni saattaa siitä vielä jotenkin kostuakkin. Ja @Iisoppi sta ja tekemisistäänhän täällä varmaan haaveilee vähintään joka toinenkin joka ei sitä vaan myöntäisi. Iisoppilaisuus varmaan ansaitsisi ihan oman ketjunsa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
No niin, nyt saatte puukottaa selkään! Ei vaan, ei se ole edes selkään puukottamista koska tiedän mitä tästä seuraa... Join kolme kylmää Sandelsia tänään, promilleja oli 5,3 prossaa kussakin. Mutta hei, nousi se vähän päähän mutta osasin lopettaa sentään kolmen tölkin juomisen jälkeen. Ja menen kohta ajoissa maate.

Ehkä sekin vaikutti siihen päähän nousemiseen että en ollut kolmeen vuoteen alkoholia juonutkaan. Mutta nyt pyrin oikeasti pitämään tämän juomisen tasapainossa. Se on se juttu, tasapaino!

Nyt ainakin osaan lopettaa juomisen tähän kolmeen olueeseen. Minun piti salassa juoda mutta perkele, Jatkoaikalaiset ansaitsee tietää minun juomisestani. Ei välttämättä muut. Ja join vain kolme 0,5 litran olutta. Huomenna kuitenkin vielä duuniin.

Heitän jossain välissä syväanalyysiä elämästäni. Siihenhän te olette tottuneet. Joo, ihmeen paljon nämä oluet nousi kyllä päähän. Mutta sen sanon että paljon on tullut koettua tässä elämässä ja elämä on ollut värikästä. Ja pohjallakin ollaan käyty mutta nyt suunta on ylöspäin!

Jos en töitä saa tuolta nykyisestä työkokeilupaikasta niin on minulla hyvät edellytykset saada töitä muualta nyt kun töitä olen jo aika pitkään taas tehnyt. Ja alkoholilla en todellakaan ajatellut vajota takaisin sinne mistä ponnistin takaisin ylös.

Kaikki mielenterveyskuntoutujat eivät edes nouse pohjalta takaisin ylös vaan vässykköinäkin jäävät jo nuorena eläkkeelle. Mutta minä olen taistelija, aina ollut. Ja nousen täältä vielä ylös!

Ja olen rehellinen, yhteensä 1,5 litraa meni alas tänään Sandelssia vahvuudeltaan 5,3 prosenttista. Kenellekään muulle en uskalla edes kertoa tästä mutta te Jatkoaikalaiset ansaitsette rehellisyyttä ja avoimuutta. Arvaan mitä tästä kyllä seuraa, joten anteeksi edes.

Pelkäsin vähän tuleeko antabusreaktiota mutta ei tullut. Mutta pidän itse kovana juttuna sitä että juominen oikeasti loppuu tähän kolmeen olueeseen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Juu, ja unohtui sanoa tuosta edellisestä viestistä että jos ei muuten niin sitten katkolle tai pariksi yöksi tuonne kuntoutuslaitokseen jossa asuin. Siksi ajaksi että antabus-kuuri aloitetaan uudelleen.

Se antabus oli kuitenkin lääke joka tehosi minuun aika hyvin. Jos en siis osaa olla erossa alkomaholista. Mutta kyllä uskon vakaasti että osaan käyttää alkoholia taas kohtuudella. Kun elämäkään ei ole niin paskaa kuin muutama vuosi sitten.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Pelkäsin vähän tuleeko antabusreaktiota mutta ei tullut. Mutta pidän itse kovana juttuna sitä että juominen oikeasti loppuu tähän kolmeen olueeseen.
Hieno homma että olet ns. vapautunut, mutta älä hyvä veli vedä alkoa jos sulla on vielä antabusta elimistössä. Aika outoa ettei ole tullut reaktiota. Tiedän tapauksia jossa antabuksen lopettamisesta on viikkoja ja silti rupeaa pää punottaan ja sydän hakkaan. Uskon kyllä että osaat pitää juomisen hallinnassa, mutta tosiaan toi antabus elimistössä ja alkoholi on todella huono yhdistelmä. Saako kysyä millon lopetit sen antabuksen?
 

Kheldaur

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Leijonat, (Saipa).
Ei liity mihinkään, mutta aivan sama, pakko avautua. Katselen Netflixin 'Se toinen Missy'- elokuvaa ja ai jeesuksen jenkkakahvat että voi olla paska elokuva. Tämä saa voimaan fyysisesti pahoin. Tekee mieli puukottaa itseään silmiin ja viiltää reisivaltimot auki. En suosittele, en todellakaan. Onneksi on kaljaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@Johnny B. Goode Lopetin antabuksen käytön sunnuntaina 3. toukokuuta. Eli noin kaksi viikkoa on siitä aikaa.

Soitin apteekkiin nimettömänä ennen kuin menin ostaan alkoholijuomat ja siellä sanottiin että 1-2 viikkoa on se antabuksen vaikutusaika. Että onhan se siinä rajoilla. Mutta antabusreaktio tulisi kai 1-2 tunnin kuluessa juomisesta että olisi pitänyt kai jotain jo tapahtua jos on tapahtuakseen?

Ja pelon takia olin melkein koko ajan sängyllä ja kännykkä oli vieressä.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
No voi sun kilin kassit! @vilperi Älä lähde sinne!

Hyvällä tiellä oot ollut elämäsi kuntoon saamiseksi. Ja nyt mitä viikko pari antabuksen lopetuksen jälkeen juot kaljaa. Ei kuulosta hyvältä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mutta antabusreaktio tulisi kai 1-2 tunnin kuluessa juomisesta että olisi pitänyt kai jotain jo tapahtua jos on tapahtuakseen?
Siis juu, kyllähän se tulisi nopeasti se reaktio kait jos olsi tullakseen. Hyvä ettei tullut. Toi on ihan hyvä homma että uskallat ottaa sen muutaman bissen, mutta älä sitten ota enempää. Sanoitkin että pääsit fiiliksiin jo noista. Hyvä. Ja ei sitten lanttiakaan niihin pelikoneisiin, veli Vilperi!
 
Veljeni touhuja kun on tullut seurattua, niin sanoisin, että alkoholistille jokainen kalja voi olla liikaa. Ensin se on se yksi tai kaksi saunakaljaa ehkä jopa kuukauden ajan, mutta lopulta se on taas se perus kori kaljaa ja väkevät päälle. Mitä hyötyä saat @vilperi noista muutamasta alkoholijuomasta? Tiedät kumminkin hyvin, mihin se sinun tapauksessasi voi johtaa. Ehkä uskot, että paremmin hallussa oleva elämäntilanne auttaa hallitsemaan myös alkoholin juontia, mutta entinen (oikeasti ikuinen) alkoholisti voi vajota samaan kuoppaan uudestaan ja uudestaan oli tilanne mikä tahansa.
 

Glove

Jäsen
Kävin lenkillä, saunoin, söin, join pari lonkeroa. Elämä hymyilisi, jos se penteleen Seat olisi kunnossa. Huomenna saa sitten kikkailla joukkoliikenteessä kun menen hakemaan tyttöä junalta. Toki voisin kävelläkin, mutta mun tuurilla huomenna sataa vähintäänkin vettä.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Nyt @vilperi se antabus naamaan heti aamusta. Ei toi nyt oikeesti hyvältä vaikuta, ku oot oikein pohtinu että nimettömänä soittelet apteekkiin, ja sittemmin heti otat ku saat luvan. Ihmettelin jo tuonnempana, kun kirjoittelit, että sulle sanottiin antabus pois. Eihän sitäkään tarvis päivittäin ottaa vaan vaikka joka toinen. Sit sä jo kuvittelet, että katkolle jne. jos niikseen eli karkais käsistä. Ei ihan terveitä aatoksia. Toi on jo karkaamassa.

Joo ei pahalla vaan palstarakkaudella. Mikä minä tässä olen mitään mistään enempiä tietämättä...nalle kädessä.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
@Czescku hitto tässähän ihan koheni omatunto omia sekaisin oleviin unirytmejä kohtaan, nyt kun kerroit mihin aikaan bansku oli heräillyt tänään... Itse siis tosiaankin nukuin viime yönä univelkojani pois ja heräsin jossain klo 15 jälkeen torkuttuani sellaiset päälle kolmetoista tuntia..

Pitihän tällainen harvinainen unimäärä hyödyntää ihan konkreettisesti. Kävelin Kannelmäestä Konalan kautta Pitäjänmäelle ja sieltä Haagan kautta takaisin omille kotiseuduille.
 

redpecka

Jäsen
Pieni värikynä on ihan asiallista, kunhan taustalla on totuus.
Juu, värikynää tulee välillä käytettyä, eihän tässä mitään dokumenttia tehdä. Mutta sekin on vähän taitolaji että missä ja miten käyttää. En tiedä olenko aina onnistunut omissa värityksissäni, mutta tarkoitus on, että se olisi sellaista harmitonta ja ehkä jopa selvästi tunnistettavaksi tarkoitettua, eli sellaista kieliposkessa paisuteltua hyväntahtoista liioittelua. Siis silloin kun värittelee.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tekisi mieli kirjoittaa taas jostakin mutta pää lyö tyhjää! Voi olla että Crowmoor-tölkin avaaminen ei varsinaisesti tule boostaamaan mun luovaa ajattelua. Tai mistä minä tiedän, oon mä välillä ihan hyviä jopa runojakin rustannut pienessä sievässä! Antaa yön näyttää keksinkö jotakin..
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Tuosta kesätyttökisasta tulikin mieleen että viime vuonna sen pistänyt käyntiin näköjään @Breeze Harbour joten pistähän se pystyyn saman tien. Itse pistin puumakisan käyntiin jo ajat sitten.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tuosta kesätyttökisasta tulikin mieleen että viime vuonna sen pistänyt käyntiin näköjään @Breeze Harbour joten pistähän se pystyyn saman tien. Itse pistin puumakisan käyntiin jo ajat sitten.
Katos vaan, olinkin jo unohtanut että sain idean pistää kesätyttö 2020 -kilpailun pystyyn toukokuun ensimmäisellä viikolla kunnes @Moderaattorit antoivat mulle banaania ja sen aikana tuo sitten unohtui mielestä sen sileän tien. Banaaniviljelijä tästä jo tiesikin, siis ette te modet vaan @banaaninviljelijä itse.

Kiitos Czescku! Tuo taitaakin olla mulle sitten se tämän yön projekti kun ei tuo runosuoni anna mulle nyt oikein muuta kuin sitä kuuluisaa tyhjää...
 

redpecka

Jäsen
Minä muuten kirjoitan sen verran että me suunnitellaan @banaaninviljelijä n kanssa maailmanympärysmatkaa jokusen vuoden päähän. Aika vielä vähän avoin mutta se tulee toteutumaan ja tulee tänne oma ketju sitä varten sitten joskus kun reissuun pääsemme (varmaan lähellä viisikymppisiämme).
Tämmöinen olisi hienoa kkontenttia. Jatkoajan omat madventuresit - aamuraporttia jostain samoan alkuasukaskylistä..
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Nyt alkaa vähän vaikuttaa että olet ihastunut tähän @Iisoppi -tyttöön...
Tässä olis nyt ehkä kaikkien aikojen mahkut Salkkari-tyyliselle draamalle jatkoajan sisällä. Mansesterin kiimainen Setämies ihastuu lahtelaiseen iisoppiin, matkustaa tämän luokse Lahteen, tapaavat siellä ystävinä, "juttuja" tapahtuu ja pian molempien puolisot ovat aivan hiilenä ja draamankaari on sellainen että edes Shakespeare ei olisi pystynyt kirjoittamaan.

Make it happen guys!

Älkää nyt jumankauta oikeasti kuitenkaan! Molemmat ovat ymmärtääkseni onnellisesti naimisissa niin ei sitä kannata hyvää juttua mennä internetin takia pilaamaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Täällä on kirjoitettu jo paljonkin huolehtivaisia viestejä minulle. Mikä on varmasti ymmärrettävää ja odotettuakin. Olen saanut myös yv:tä eilisen känniviestini jälkeen.

Te olette saaneet minut ajattelemaan ja tuntemaan piston sydämessäni. Onhan se niin että minä olen mokaamassa tämän kokeilun elää ilman antabusta heti tykkänään. Ja eihän nuo eiliset puuhani hyvältä kuullosta. Ne kolme alkoholillista olutta olisi ihan hyvin voinut korvata joko alkoholittomalla oluella tai limulla. Se alkoholittoman oluenkin maku on kuitenkin lähes sama kuin alkoholillisen.

Oikein nukkumisestakaan tule nyt mitään kun kierin vain oman tunnon tuskissa. No sain onneksi sentään nelisen tuntia nukuttua että jaksan just ja just töissä tänäänkin.

No jos nyt en ihan vielä sitä antabusta taas ota vaan oikeasti olen tarkkana tuon alkoholin käytön kanssa. Oma tavoite oli kokeilla jos olisi mahdollisuus käyttää alkoholia silloin tällöin. Eikä olla ihan absolutisti. Vaikka onhan se kyllä niin että alkoholisti on aina alkoholisti.

Pelkään kyllä itsekin paljon sitä että munaan tämän noususuhdanteen elämässä alkoholilla taas. Vaikka haluaisinkin luottaa itseeni. Tiedän kuitenkin että jos ja kun on riippuvaisuutta niin saattaa hallinta lähteä taas herkästi käsistä.

Nyt elämä on kuitenkin menossa oikeaan suuntaan eli ylöspäin. Ja en haluaisi vajota takaisin pohjalle. Sellaista elämää en enää halua.

No, olin eilen illallakin sentään jokaisessa viestissäni täysin rehellinen. Kerroin myös juomamääräni rehellisesti.

Ja sanokaa nyt tyhmälle että haiseeko nuo eilen ottamani oluet kuinka pitkään hengityksessä?
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hitto kauppakassi löytyi pakastimesta. Miks mä sen sinne oon pistänyt. Maidot jäässä jne. No ei mun vaan frendin. Se alkoi sätkiä niin lähti lanssilla. Joo ei kannata lopettaa ryyppäämistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös