Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 315 617
  • 66 798

444

Jäsen
Minullakin ollut kovassa käytössä tuo HPK-mestaruusmuki sen jälkeen kun ostin sen viime syksynä yhdessä lätkämatsissa fanikaupasta. Valitettavasti vain runsas käyttö ja kahvin juonti on jättänyt rumatkin jäljet kuppiin. Eikä siihen ainakaan näytä auttavan tuo pyykinpesuaineella pesu välillä. Ehkä joku täällä tietää jonkin toisen kikan jolla voisi valkoisen kahvimukin saada taas täysin puhtaaksi?

Olen kyllä myös huuhdellut aina käytön jälkeen kupin vedellä mutta ei sekään ole liiemmin auttanut.

Kahvit minä keitän siitä Lidlin halpakahvista. Eihän se kovin kaksista maultaan ole mutta kyllä sen alas saa kurkusta nieltyä kun siihen makuun tottuu. Ja onhan se halpakahvi sitten myös halpaa. Siinäkin tulee kuukaudessa ainakin 4 euroa säästöä kun ostaa sitä Juhlamokan sijaan. Ja laskee että minullakin menee kahvia 2 pakettia/kuukausi.

Ehkä tässä vielä voisi kahvitkin keitellä? Kun ajattelin tänään valvoakin hieman myöhempään.

Tänään oli kiva juttu kun löysin vihdoin tuon Paon viidennen tuotantokauden. Se löytyi Viaplaysta. Vaikka paljonhan sarjan taso laski jo niiden 4 tuotantokauden aikana mutta ihan silkasta mielenkiinnosta silti haluan katsella vielä tuon vitoskaudenkin. Vai onko niitä tehty jo useampiakin kausia?
Kokeile ruokasoodaa. Kippaa ruokalusikallinen kupin pohjalle ja sen verran (vähän) vettä, että saat siitä tahnamaisen seoksen. Sillä hinkkaat kevyesti (käsin tai sienellä) ja johan lähtee kaikki rottaa pienemmät irti mukista. Myös ihmesieni voisi auttaa, mutta ruokasooda on niin halpaa, että sillä lähtisin putsaamaan. On muuten erittäin kätevä yleispuhdistusaine ja saahan sillä närästyksenkin kaikkoamaan, jos on Renniet ynnä muut lopussa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Minullakin ollut kovassa käytössä tuo HPK-mestaruusmuki sen jälkeen kun ostin sen viime syksynä yhdessä lätkämatsissa fanikaupasta. Valitettavasti vain runsas käyttö ja kahvin juonti on jättänyt rumatkin jäljet kuppiin. Eikä siihen ainakaan näytä auttavan tuo pyykinpesuaineella pesu välillä. Ehkä joku täällä tietää jonkin toisen kikan jolla voisi valkoisen kahvimukin saada taas täysin puhtaaksi?

Olen kyllä myös huuhdellut aina käytön jälkeen kupin vedellä mutta ei sekään ole liiemmin auttanut.

Kahvit minä keitän siitä Lidlin halpakahvista. Eihän se kovin kaksista maultaan ole mutta kyllä sen alas saa kurkusta nieltyä kun siihen makuun tottuu. Ja onhan se halpakahvi sitten myös halpaa. Siinäkin tulee kuukaudessa ainakin 4 euroa säästöä kun ostaa sitä Juhlamokan sijaan. Ja laskee että minullakin menee kahvia 2 pakettia/kuukausi.

Ehkä tässä vielä voisi kahvitkin keitellä? Kun ajattelin tänään valvoakin hieman myöhempään.

Tänään oli kiva juttu kun löysin vihdoin tuon Paon viidennen tuotantokauden. Se löytyi Viaplaysta. Vaikka paljonhan sarjan taso laski jo niiden 4 tuotantokauden aikana mutta ihan silkasta mielenkiinnosta silti haluan katsella vielä tuon vitoskaudenkin. Vai onko niitä tehty jo useampiakin kausia?

Sillä ns. taikasienellä saat puhtaaksi nopeasti, kuten Ishmael tossa jo mainitsikin. Niitä saa ihan normikaupoista muutamalla eurolla.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Vitsit sikseen ja hommiin... Kiinanasterit odottaa kouluttamista ja nurmikkokin pitäisi kalkita... ja kompostikin vaatii huomiota (eli kuiviketta ja pientä kääntämistä).
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tämä päivä on ollut sekä Netflixin että Viaplayn katselua että nukkumista. Yhteensä olen nukkunut päiväuniakin tänään varmaan puolentoista tunnin verran. En yhteen kyytiin vaan olen välissä ollut hereillä ja katsellut televisiota.

Justiin tällainen kiva rötväilypäivä ollut. Olen katsellut sekä Frendejä että Paon viidettä tuotantokautta. Läheskään koko aikaa en pysy Paon katselussa kärryillä että mitä siinä oikein tapahtuu. Mutta siitä huolimatta, mielestäni tuo vitostuotantokausi on kyllä parempi kuin mitä ne muutama edellinen tuotantokausi. Nyt tuossa on taas jännitystä eikä ole sellaista väljähtänyttä toimintaa.

Huomenna sitten taas töihin. Nopeasti nämä kolme vapaapäivää taas menivät. Tämä koronakin on aiheuttanut sen ettei tässä oikein voi olla kuin kotonaan mutta onneksi minulla riittää katseltavaa kyllä noissa suoratoistopalveluissa. Ei aika käy pitkäksi.

Minulla on vielä ensi viikko töissä kuuden tunnin työpäiviä mutta sitten sitä seuraavalla viikolla tuntimäärä kasvaa. Minulla on ainakin viikon verran kahdeksan tunnin työpäiviä, seitsemästä kolmeen.

Kokeillaan vähän kuinka jaksan tehdä kahdeksan tunnin työpäiviä. Ja mielestäni sitä on nyt hyvä testatakin, sillä varsinaisessa palkkatyössäkin joutuisin tekemään vähintään 8 tunnin työvuoroja todennäköisesti. Nyt kun olen työkokeilussa niin onhan sitä työn tekoa sitten hyvä kokeilla monelta eri kantilta. Taukojenikin määrä sitten kasvaa samalla kahdesta kolmeen.

Kaksi ja puoli kuukautta minulla on vielä tuota työkokeilua jäljellä. Enempää en kai voisi edes ainakaan samassa paikassa työkokeilua tehdä vaan tuo on aika lailla maksimi? Jatkossakin on kyllä jo vähän puhuttu. Minulla olisi joku kesäloma heinäkuun puolivälistä alkaen ja sitten työt jatkuisivat sen palkkatuen avulla samassa mestassa.

Olisihan se hienoa jos saisi oikein palkkatyötäkin joko tuolta samasta paikasta tai sitten jostain muualta, mutta yhä keittiöalalta. Palkkatyön saaminen voi kyllä nyt olla taas hankalampaa näinä aikoina. Mutta se olisi selkeää eteenpäin menemistä taas kuntoutuksessani.

En olekaan melko pitkään aikaan ennen tätä kirjoittanut mitään kuntoutumisestani enkä siitä kuntoutuspaikasta. Toki tähän vaikuttaa sekin etten ole kahteen kuukauteen tuonne paikkaan päässytkään edes kun sielläkin on vierailukielto. Mutta juu, nyt nautin vielä lopusta vapaastani.

Ja sellainen lisäys vielä, että jos hyvin jaksan niin tuosta 8 tunnin työvuoron kokeilusta tulee pitempiaikaisempi. Voihan tuo 8 tunnin työvuoro alkuun tuntua raskaaltakin sillä siitä on kuitenkin aikaa jo noin kuusi vuotta kun olen viimeksi niin pitkiä työpäiviä tehnyt.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ei ole nyt oikein mitään kirjoitettavaa tähän ketjuun.

Sekin on mikä tahansa asia ja täten oli pakko kirjoittaa.
Näissä tilanteissa pitää kirjoittaa että "Tissit" ja linkata joku kiva aiheeseen liittyvä kuva.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Aika vaikeaa muuten nyt hahmottaa että se on kevät jo aika pitkällä ja kohta on kesä. Ennen nämä on hahmottanut jääkiekon avulla. Kun runkosarja päättyy ja playoffsit alkaa niin alkaa kevät myös hiljalleen.

Liigan finaaleista on sitten jo vielä lyhyempi aika kesään. Ja kun MM-kisat alkaa niin kesään on enää vain vähäsen. Kun MM-kullan kohtalo ratkeaa niin sittenhän nykyään kesä on jo aivan oven takana. Kun MM-kisatkin pelataan hiukan myöhemmin kuin ennen.

En minä tiedä luonnosta niin paljoa että voisin siellä olevien merkkien avulla tiedostaa kuinka lähellä se kesä on. En tunne kukista kuin harvan ja valitun sekä linnuista en sitäkään vertaa. En osaa luonnon avulla laskea kuinka pitkä aika kesään on. Lähinnä sen on aina laskenut lätkäkauden mukaan. Mutta nyt kun lätkää ei pelata niin onko piirun verran hankalampaa hahmottaa missä kohtaa kevättä ja kesää mennään?
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Pakko sen verran kysästä että onko väärin nussia lasteni äitin siskoa? Heitin vellit väärään nurkkaan?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Pakko sen verran kysästä että onko väärin nussia lasteni äitin siskoa? Heitin vellit väärään nurkkaan?
Tekisi mieli antaa mieshali ja kolmet peräkkäiset yläviitoset. Alfa. Oman pojan mutsilla ei valitettavasti ole siskoja ja nykyisen vaimon sisko on susiruma.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Pakko sen verran kysästä että onko väärin nussia lasteni äitin siskoa? Heitin vellit väärään nurkkaan?
No oletko yhä yhdessä lastesi äidin kanssa? Tai jonkun muun kanssa? Jos et niin mikäs siinä.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Tekisi mieli antaa mieshali ja kolmet peräkkäiset yläviitoset. Alfa. Oman pojan mutsilla ei valitettavasti ole siskoja ja nykyisen vaimon sisko on susiruma.

Se oikein kerjäs keppiä. Ei saa kuulemma huhuilla siirrosta.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
No oletko yhä yhdessä lastesi äidin kanssa? Tai jonkun muun kanssa? Jos et niin mikäs siinä.

En ole enää yhdessä hänen armonsa kanssa. Kipurahoja maksan hänelle edelleen joka KK. Ei pääse kato unohtumaan todellisuus.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Katellut tässä Viasatilta tätä World Cup finaalia vuodelta 1996.

Vaikka sitä kasvoi lapsuutensa näitä jääkiekkoilijoita seuraten, niin ei sitä enää muista minkälaista hakkaamista ja sotimista tuo peli oli tuohon aikaan. Ei ole ollenkaan semmoista pelikirjalätkää, mitä nykyään. Peli oli periaatteessa vain pelkkää täysillä ja laput silmillä koohottamista, sekä sinne tänne säntäilyä. Lähes kaikki pelaajat oli paljon nykyistä raskastekoisempia ja brutaalimpia. Hakattiin mailalla, hakattiin nyrkeillä. Ja pleksit ei joustaneet yhtään. Tuohon aikaan on ihan varmasti tullut aivan helkkaristi aivovammoja, joista ei pahemmin hiiskuttu. Vähän päänsärkylääkettä naamaan ja takaisin kaukaloon.

Niin ne ajat vain muuttuu jääkiekossakin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Katellut tässä Viasatilta tätä World Cup finaalia vuodelta 1996.

Vaikka sitä kasvoi lapsuutensa näitä jääkiekkoilijoita seuraten, niin ei sitä enää muista minkälaista hakkaamista ja sotimista tuo peli oli tuohon aikaan. Ei ole ollenkaan semmoista pelikirjalätkää, mitä nykyään. Peli oli periaatteessa vain pelkkää täysillä ja laput silmillä koohottamista, sekä sinne tänne säntäilyä. Lähes kaikki pelaajat oli paljon nykyistä raskastekoisempia ja brutaalimpia. Hakattiin mailalla, hakattiin nyrkeillä. Ja pleksit ei joustaneet yhtään. Tuohon aikaan on ihan varmasti tullut aivan helkkaristi aivovammoja, joista ei pahemmin hiiskuttu. Vähän päänsärkylääkettä naamaan ja takaisin kaukaloon.

Niin ne ajat vain muuttuu jääkiekossakin.
Jos nyt katsoo pelkästään USA:n jengiä niin melkosia rymistelijöitä oli tiimi täynnä. Chelios ja Hatcherit pakissa. Hyökkäämässä mm. Deadmarsh, Guerin, Konowalchuck, LeClair (ja se kuti tällä veljellä!), Otto ja Tkachuk.

Kanadalla pakissa Jovanovski, Foote, Blake, Odelein (Tämä oli kyllä yllätysveto!) ja ehkä kovin kaikista, Scott Stevens. Ketjuissa mm. Shanahan, C. Lemieux, Primeau, Linden, Fleury, Graves...

Aikamoista ihmiskuulaa oli kentällä. Tota Odeleinin valintaa kyllä ihmeteltiin monessakin mediassa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
@Johnny B. Goode

Jepa. Ja lisätään vielä se ehkä kaikkein kovin kuula tuohon listaasi, eli Eric Lindros.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
@Johnny B. Goode

Jepa. Ja lisätään vielä se ehkä kaikkein kovin kuula tuohon listaasi, eli Eric Lindros.
Ha, toki toki. Meinas unohtua. Sääli että otti taklauksillaan ja tappeluillaan omaan kuulaankin myös aika paljon damagea. Ei paljoa omaa päätäänkään suojannut kun ajeli menemään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös