Tämä päivä on ollut sekä Netflixin että Viaplayn katselua että nukkumista. Yhteensä olen nukkunut päiväuniakin tänään varmaan puolentoista tunnin verran. En yhteen kyytiin vaan olen välissä ollut hereillä ja katsellut televisiota.
Justiin tällainen kiva rötväilypäivä ollut. Olen katsellut sekä Frendejä että Paon viidettä tuotantokautta. Läheskään koko aikaa en pysy Paon katselussa kärryillä että mitä siinä oikein tapahtuu. Mutta siitä huolimatta, mielestäni tuo vitostuotantokausi on kyllä parempi kuin mitä ne muutama edellinen tuotantokausi. Nyt tuossa on taas jännitystä eikä ole sellaista väljähtänyttä toimintaa.
Huomenna sitten taas töihin. Nopeasti nämä kolme vapaapäivää taas menivät. Tämä koronakin on aiheuttanut sen ettei tässä oikein voi olla kuin kotonaan mutta onneksi minulla riittää katseltavaa kyllä noissa suoratoistopalveluissa. Ei aika käy pitkäksi.
Minulla on vielä ensi viikko töissä kuuden tunnin työpäiviä mutta sitten sitä seuraavalla viikolla tuntimäärä kasvaa. Minulla on ainakin viikon verran kahdeksan tunnin työpäiviä, seitsemästä kolmeen.
Kokeillaan vähän kuinka jaksan tehdä kahdeksan tunnin työpäiviä. Ja mielestäni sitä on nyt hyvä testatakin, sillä varsinaisessa palkkatyössäkin joutuisin tekemään vähintään 8 tunnin työvuoroja todennäköisesti. Nyt kun olen työkokeilussa niin onhan sitä työn tekoa sitten hyvä kokeilla monelta eri kantilta. Taukojenikin määrä sitten kasvaa samalla kahdesta kolmeen.
Kaksi ja puoli kuukautta minulla on vielä tuota työkokeilua jäljellä. Enempää en kai voisi edes ainakaan samassa paikassa työkokeilua tehdä vaan tuo on aika lailla maksimi? Jatkossakin on kyllä jo vähän puhuttu. Minulla olisi joku kesäloma heinäkuun puolivälistä alkaen ja sitten työt jatkuisivat sen palkkatuen avulla samassa mestassa.
Olisihan se hienoa jos saisi oikein palkkatyötäkin joko tuolta samasta paikasta tai sitten jostain muualta, mutta yhä keittiöalalta. Palkkatyön saaminen voi kyllä nyt olla taas hankalampaa näinä aikoina. Mutta se olisi selkeää eteenpäin menemistä taas kuntoutuksessani.
En olekaan melko pitkään aikaan ennen tätä kirjoittanut mitään kuntoutumisestani enkä siitä kuntoutuspaikasta. Toki tähän vaikuttaa sekin etten ole kahteen kuukauteen tuonne paikkaan päässytkään edes kun sielläkin on vierailukielto. Mutta juu, nyt nautin vielä lopusta vapaastani.
Ja sellainen lisäys vielä, että jos hyvin jaksan niin tuosta 8 tunnin työvuoron kokeilusta tulee pitempiaikaisempi. Voihan tuo 8 tunnin työvuoro alkuun tuntua raskaaltakin sillä siitä on kuitenkin aikaa jo noin kuusi vuotta kun olen viimeksi niin pitkiä työpäiviä tehnyt.