Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 319 333
  • 66 806
Tänään oli hieno keli touhuta ulkona puiden kanssa. Ei ollut liian lämmin, mutta kuitenkin hyvän hien siinä sai päälle. Pian onkin jo kaksi täyttä pinoa saatu pinottua. Neljä yhteensä. Huomasin jo hyvissä ajoin sen että vielä on pilkottava lisää, koska nuo nykyiset ei riitä täyttämään kolmatta pinoakaan täyteen. Ja hyvä niin, onpa sitten tekemistä ja kesä vasta tulossa joskus.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tänään oli hieno keli touhuta ulkona puiden kanssa. Ei ollut liian lämmin, mutta kuitenkin hyvän hien siinä sai päälle. Pian onkin jo kaksi täyttä pinoa saatu pinottua. Neljä yhteensä. Huomasin jo hyvissä ajoin sen että vielä on pilkottava lisää, koska nuo nykyiset ei riitä täyttämään kolmatta pinoakaan täyteen. Ja hyvä niin, onpa sitten tekemistä ja kesä vasta tulossa joskus.
Danny D olisi hoitanut tuonkin homman jo moneen kertaan. Munallaan.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Aina kun joku Jatkoaikalaista kertoo löytäneensä jonkun kivan elintarvikkeen, kohta tulee joku kertomaan kuinka kotona tehdään parempaa ja ainekset ovat yksinkertaisia. Pitää vain ensin metsästää liha, metsäkanojen munat etsiä pesistä, maito kerätä hirveltä ja sitten etsiä villiviljaa. Ruoka valmistetaan kuparisissa astioissa ja vedeksi kelpaa vain tunturipuron vesi.
Aina ja aina. Usein toki löytyy niitä jotka on niin ollakseen, muttei osaa nähdä kokonaisuutta viestisteistä.
 

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Tuossa edessä muutaman metrin päässä on naapurin aita. Siinä päällä seisoi koirasfasaani vielä pari minuuttia sitten. Seisoskelee siinä useasti. Luultavasti ajattelee sen olevan korkeutensa (noin 1,8 metriä) ansiosta mainio paikka niin ääntelylle kuin ympäristön tarkkailemiseen. Fasaanikoirashan tuppaa köököttämään samalla kun räpyttelee siipiään. Hieno otus. Olen aina pitänyt fasaanista. Koiras on myös komean kirjava.

Onhan se komea otus, mutta onko pakko tehdä niitä itsemurhasyöksyjä auton alle?
Sama rusakoiden sun muiden pitkäkorvien, aina saa ajaa turvajänön perässä vähintään puol kilsaa
 

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Eipä ihminen tai eläin itsekään mahda mitään tälle. Menevät kun menevät ja ihminen autoineen joutuu kärsimään.
No ei mahda ei, mutta ei se kivaa ole ajaa päälle. En fasaanin päälle ole osunut, mutta jäniinin joskus teilasin. Pahimmalta tuntui kun ajoin kissan päälle, sillä oli kuiteskin nimi.

Auto nyt on pienin murhe ainakin itelle tossa vaiheessa, eipä nyt niin paljoa vahinkoa saa
 

Glove

Jäsen
No ei mahda ei, mutta ei se kivaa ole ajaa päälle. En fasaanin päälle ole osunut, mutta jäniinin joskus teilasin. Pahimmalta tuntui kun ajoin kissan päälle, sillä oli kuiteskin nimi.

Auto nyt on pienin murhe ainakin itelle tossa vaiheessa, eipä nyt niin paljoa vahinkoa saa
Minulla on joku taito osua lintuihin. Toki yhden supinkin kanssa on autoni keula tehnyt tuttavuutta. Mutta linnut. Luulin keskellä soratietä olevaksi kiveksi, mutta osoittautui kuoviksi. Höyheniä jäi konepellin reunan alle. Tien laidalla oli lokkeja. Kaikki muut lähti lentämään poispäin, mutta se yksi tyhmä lensi Fordin tuulilasiin. Ei vahinkoa autolle, linnusta ei tietoa. Sama Ford, peltoaukealla juoksee yhtäkkiä tielle kaksi kurkea. Satasesta jarrutus, mutta osui. Jäi tielle kitumaan ja pakkohan se oli lopettaa. En kerro miten. Niin ja oli sitten vielä se yksi kettu, joka tuli tienlaidan heiniköstä suoraan etupyörän alle.
 

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Minulla on joku taito osua lintuihin. Toki yhden supinkin kanssa on autoni keula tehnyt tuttavuutta. Mutta linnut. Luulin keskellä soratietä olevaksi kiveksi, mutta osoittautui kuoviksi. Höyheniä jäi konepellin reunan alle. Tien laidalla oli lokkeja. Kaikki muut lähti lentämään poispäin, mutta se yksi tyhmä lensi Fordin tuulilasiin. Ei vahinkoa autolle, linnusta ei tietoa. Sama Ford, peltoaukealla juoksee yhtäkkiä tielle kaksi kurkea. Satasesta jarrutus, mutta osui. Jäi tielle kitumaan ja pakkohan se oli lopettaa. En kerro miten. Niin ja oli sitten vielä se yksi kettu, joka tuli tienlaidan heiniköstä suoraan etupyörän alle.
Joo nyt kun sanoit niin joskus löysin jonkun pikkulinnun Hiacen syyläristä, en tiiä ajoinko ite sen sinne.

Tänään meinäs joku pyöräilevä rouva väkisin ajaa alle, pariskunnan mies pysähtyi risteykseen, rouva paahtoi vaan yli. 10-tie, satasen rajotus ja ei kun eteen. Oli äiän ilme aika mitä vittua nainen taas
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ai että, muistatteko sen fiiliksen, kun saitte ensimmäistä kertaa mopokortin omiin käsiin. Se oli avain vapauteen täältä metsän keskeltä. Aamulla mopo käyntiin ja kouluun, koulun jälkeen kylille pyörimään ja kaasuttelemaan. Sitten sitä viritystä melkein joka päivä. Kumpi on tärkeämpää, hyvä kiihtyvyys vai huippunopeus? Kaikesta piti myös kilpailla kavereiden kanssa, liikennevaloista viivat tai sitten kumpi saa ensin keulittua kilvelle.

Hienoja aikoja.
 

Glove

Jäsen
Ai että, muistatteko sen fiiliksen, kun saitte ensimmäistä kertaa mopokortin omiin käsiin. Se oli avain vapauteen täältä metsän keskeltä. Aamulla mopo käyntiin ja kouluun, koulun jälkeen kylille pyörimään ja kaasuttelemaan. Sitten sitä viritystä melkein joka päivä. Kumpi on tärkeämpää, hyvä kiihtyvyys vai huippunopeus? Kaikesta piti myös kilpailla kavereiden kanssa, liikennevaloista viivat tai sitten kumpi saa ensin keulittua kilvelle.

Hienoja aikoja.
En koskaan saanut mopoa, mulla oli kuulemma ihan hyvä polkupyörä. Katkera? Ehkä hieman kun serkkupoika kulki ensin mopolla, sitten kevarilla ja viimein jollain 650 kuutioisella Suzukilla. Ei pysyny pyörällä perässä. Olisi se ollut mukavampi mennä mopolla futisreeneihin se reilu kymmenen kilometriä kuin polkea se mennen tullen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ai että, muistatteko sen fiiliksen, kun saitte ensimmäistä kertaa mopokortin omiin käsiin. Se oli avain vapauteen täältä metsän keskeltä. Aamulla mopo käyntiin ja kouluun, koulun jälkeen kylille pyörimään ja kaasuttelemaan. Sitten sitä viritystä melkein joka päivä. Kumpi on tärkeämpää, hyvä kiihtyvyys vai huippunopeus? Kaikesta piti myös kilpailla kavereiden kanssa, liikennevaloista viivat tai sitten kumpi saa ensin keulittua kilvelle.

Hienoja aikoja.
En ole koskaan omistanut mopoa saati mopokorttia. Ei meidän Setämiesten nuoruudessa mitään korttia mopottimeen tarvittukaan. Mopot oli muutenkin junttien ja tulevien amisten juttu...
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En koskaan saanut mopoa, mulla oli kuulemma ihan hyvä polkupyörä. Katkera? Ehkä hieman kun serkkupoika kulki ensin mopolla, sitten kevarilla ja viimein jollain 650 kuutioisella Suzukilla. Ei pysyny pyörällä perässä. Olisi se ollut mukavampi mennä mopolla futisreeneihin se reilu kymmenen kilometriä kuin polkea se mennen tullen.
Mä maksoin osan omasta mopostani ja isä suurimman osan. Kevaria mun ei oikeen ikinä tehnyt mieli hommata. Yhdellä kaverilla oli joku laiska duke ja sitä oli kiva härnätä, kun mopo kiihty perkeleesti nopeampaa. Kyllä se sitten vähän kovempaa kulki, kun se sillä vauhtiin pääsi.
Minun ikäluokassa mitään mopokortteja ollu. Honda Monkeyllä oli kyllä kiva rullailla menemään :)
Eiks toi mopokortti tullut pakolliseksi vasta joskus 90-luvulla? Vai jopa myöhemminkin?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kerran nöyrryin ajamaan serkkujen mopoa. Uimarannalle mentiin ja tuntui että serkku polki vieressä fillaria hampaat irvessä. Lopulta annoin sen mennä ensin ja voitin. Mummolassa myös kerran mopoilin. Joku leikkas siinä kiinni enkä tiedä voitinko mä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ai että, muistatteko sen fiiliksen, kun saitte ensimmäistä kertaa mopokortin omiin käsiin. Se oli avain vapauteen täältä metsän keskeltä. Aamulla mopo käyntiin ja kouluun, koulun jälkeen kylille pyörimään ja kaasuttelemaan. Sitten sitä viritystä melkein joka päivä. Kumpi on tärkeämpää, hyvä kiihtyvyys vai huippunopeus? Kaikesta piti myös kilpailla kavereiden kanssa, liikennevaloista viivat tai sitten kumpi saa ensin keulittua kilvelle.

Hienoja aikoja.
Joo, ei mullakaan mitään korttia ollut, kun ei sellaista tarvittu. Suzuki S1 oli alla. 14,5 vuotiaana sen sain ja olihan se hienoa mennä esim. hiekkamontulle hyppimään sen kanssa. Tyttöjäkin oli toisinaan kyydissä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
En oo koskaan ajanu mopolla. Enkä (ehkä) aja.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joo, ei mullakaan mitään korttia ollut, kun ei sellaista tarvittu. Suzuki S1 oli alla. 14,5 vuotiaana sen sain ja olihan se hienoa mennä esim. hiekkamontulle hyppimään sen kanssa. Tyttöjäkin oli toisinaan kyydissä.
Ainiin pitikin vielä laittaa, että kyllähän se on sataprosenttinen fakta, että mikään ei kiihota teinityttöjä niin paljon, kuin tehariderpi (Gilera)
 

Glove

Jäsen
Oon ajatellu hommata prätkän itselleni 50 v lahjaksi. Saa nähdä, miten tämä maailma etenee, tuskin sitä työttömänä on mihinkään menopeleihin varaa, hyvä, että saa auton pidettyä ajokuntoisena. Ehkä tämä korona joskus loppuu ja joku ottaa ihmisiä töihinkin eikä vain irtisano ja lomauta.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
1985 syntyneet ovat ensimmäinen mopokorttia tarvinnut ikäluokka. Tuon sai halukkaat suorittaa koulussa. Koskaan en ole mopolla ajanut. Autolla olen ajanut kymmenen metriä mökkitiellä 12-vuotiaana. Eipähän ole koskaan tarvinnut toimia kuskina esimerkiksi festarireissuilla vaan aina olen saanut känniääliöidä takapenkillä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Ainiin pitikin vielä laittaa, että kyllähän se on sataprosenttinen fakta, että mikään ei kiihota teinityttöjä niin paljon, kuin tehariderpi (Gilera)

Ainiin pitikin vielä laittaa, että kyllähän se on sataprosenttinen fakta, että mikään ei kiihota teinityttöjä niin paljon, kuin tehariderpi (Gilera)
Oon ajatellu hommata prätkän itselleni 50 v lahjaksi. Saa nähdä, miten tämä maailma etenee, tuskin sitä työttömänä on mihinkään menopeleihin varaa, hyvä, että saa auton pidettyä ajokuntoisena. Ehkä tämä korona joskus loppuu ja joku ottaa ihmisiä töihinkin eikä vain irtisano ja lomauta.
Eiku tehariderpi (Gilera) alle vaan. Mä oon katellu enemmän pappatuntureita, ihan Pekkona polkisi
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
1985 syntyneet ovat ensimmäinen mopokorttia tarvinnut ikäluokka. Tuon sai halukkaat suorittaa koulussa. Koskaan en ole mopolla ajanut. Autolla olen ajanut kymmenen metriä mökkitiellä 12-vuotiaana. Eipähän ole koskaan tarvinnut toimia kuskina esimerkiksi festarireissuilla vaan aina olen saanut känniääliöidä takapenkillä.
Jaa niinkö se meni. Muistelisin et lähellä oli et ois saanu prätkäkortin ajokortin ajettua, milloin se muuttui? 96?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös