Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 344 447
  • 66 865
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Olipa kiva pikku visailu, kiitokset @Hols Nilgerssön

En olisi kyllä kekannut tuota puuttuvaa valtioo ikinä.

No, luetelkaas valtioita, jotka tarkoittavat jotain jossain muodossa suomeksi.

Aloitan vaikka adjektiivilla: Norja
Ollos hyvä vaan, harmi että päättyi hivenen antiklimaattisesti lopulta.

Puola
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Nauru

Lasketaanko Korea?
 

Glove

Jäsen
Laitetaanpa illan ratoksi toinenkin.

Viisi semmoista, joissa sekä maan nimi, että pääkaupungin nimi ovat suomen kielen sanoja?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Löytyykö jopa viis... Vallettassakin on kaks ällää...
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Onks tässä vielä joku kompa että Suomi/Helsinki lasketaan mukaan...

En siltikään keksi sitä viidettä.
 

redpecka

Jäsen
Eli valtioita, jotka nimetty suomen sanojen mukaan, tähän mennessä niiden neljän imperatiivin lisäksi:

Norja, Puola, Nauru, Korea(t), Turkki...

En tiedä onko noita edes enempää.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Täällä on runsaasti mustarastaita ja tiaisia. Linnut on kiehtovia ja kirjavia otuksia. Fasaanejakin esiintyy.
Minulla on nyt aikaa seurata lintuja kun olen jatkuvasti kotosalla. Musta- ja räkättirastaita täällä pyörii maassa syömässä ja mustarastaat laulaa lurittelee iltaisin. Tiaiset kartoittaa pönttöjä ja ehkä joillain on jo munat munittu. Puukiipijä on ollut uusi tuttavuus, on kierrellyt tuota yhtä mäntyä jonka näen keittiönikkunasta. Ehkä se liikkuu muuallakin mutta en näe. Fasaaneja olen nähnyt vain Helsingissä ja Hämeenlinnassa. Ne on varmaan jotain kaupunkilintuja eikä viihdy maalla. Siis ne on tänne joskus ns. istutettu kartanoherrojen saaliiksi. Nyt viihtyvät ihan hyvin kaupunkiympäristöissä.
 
Punaiset muinaishirviökortit kirjahyllyssä ovat lapsuuteni. Kaikin puolin upeita kortteja: täynnä hyvää tietoa, nokkelia sanavalintoja, mainioita värejä sekä tarkkoja plus värikkäitä kuvituksia. Jos tuo pino menee koskaan ikinä hukkaan, murrun kyyneliin. Sitä pinoa ei voi korvata millään tavalla.

Minun lapsuuteni oli täynnä tilattuja/ostettuja jääkiekkolehtiä kansioiden välissä. Jääkiekkolehti oli kova sana ala-asteella. Kerran kuukaudessa ilmestyi postilaatikkoon. Monta kertaa sattui niin hienosti, että lehti ilmestyi perjantaina. Ei malttanut ikinä odottaa, että koulupäivä loppuisi ja pääsee postilaatikon kautta kotiin. Koko viikonloppu meni lehteä lukiessa ja kuvia katsoessa. Suurin osa lehdistä on tallessa, uskallan väittää. Mutta varmasti jokunen lehti on jo kadonnutkin. Vanhemmat tilasivat minulle tuota lehteä useamman vuoden ajan. Paksut kansiot tuli noista koottua. Sitten jossain vaiheessa kävi niin ikävästi, että vanhemmat olivat lopettaneet lehden tilaamisen minulta salaa ja ymmärsin tilanteen siinä vaiheessa kun lehteä ei enää ilmestynyt vaikka sitä aina kovasti odotin ja toivoin.. :(

Toinen hyvä lätkälehti oli tietysti NHL-lehti nimeltään Pro Hockey. Irtonumeroita ostin monta kertaa kaupasta. Niitäkin kertyi iso määrä. Salaa toivoin, että vanhemmat alkaisi tilaamaan minulle sitäkin, mutta se taisi mennä joko niin että oli valittava jomman kumman lehden väliltä tai sitten en uskaltanut ehdottaa Pro Hockeyn tilaamista :D
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Saarivaltio on tosiaankin kyseessä.
Pohdin vaan et ootkohan sä ollut samalla fanireissulla mitä minä tällä/viimekaudella. Siellä nimittäin oli yhtenä kysymyksenä tismalleen sama...
 

redpecka

Jäsen
Minun lapsuuteni oli täynnä tilattuja/ostettuja jääkiekkolehtiä kansioiden välissä. Jääkiekkolehti oli kova sana ala-asteella. Kerran kuukaudessa ilmestyi postilaatikkoon. Monta kertaa sattui niin hienosti, että lehti ilmestyi perjantaina. Ei malttanut ikinä odottaa, että koulupäivä loppuisi ja pääsee postilaatikon kautta kotiin. Koko viikonloppu meni lehteä lukiessa ja kuvia katsoessa. Suurin osa lehdistä on tallessa, uskallan väittää. Mutta varmasti jokunen lehti on jo kadonnutkin. Vanhemmat tilasivat minulle tuota lehteä useamman vuoden ajan. Paksut kansiot tuli noista koottua. Sitten jossain vaiheessa kävi niin ikävästi, että vanhemmat olivat lopettaneet lehden tilaamisen minulta salaa ja ymmärsin tilanteen siinä vaiheessa kun lehteä ei enää ilmestynyt vaikka sitä aina kovasti odotin ja toivoin.. :(

Toinen hyvä lätkälehti oli tietysti NHL-lehti nimeltään Pro Hockey. Irtonumeroita ostin monta kertaa kaupasta. Niitäkin kertyi iso määrä. Salaa toivoin, että vanhemmat alkaisi tilaamaan minulle sitäkin, mutta se taisi mennä joko niin että oli valittava jomman kumman lehden väliltä tai sitten en uskaltanut ehdottaa Pro Hockeyn tilaamista :D
Olihan tuo jännää, jännää aikaa kun ei ollut nettiä, tai ainakaan sellaisia nettisivuja joilta jotain lätkäjännää löytäisi. Itse tyydyin ostamaan irtonumerona syksyisin sen Liiga-ennakkomakasiinin. Lisäksi tietysti kävin viikoittain kirjastoissa lukemassa Veikkaajaa ja aina kerran kuudessa kuukaudessa siellä oli joku pieni huhu pienestä tsaipastakin ja sen pari riviä luki tuhanteen kertaan.

Yksi esimerkki: Richardin kadun kirjasto, Veikkaaja: Tenkrat jättää HPK:n ja siirtyy SaiPaan... No ei toteutunut. Tällä palstalla joku hoopeekoo sanoi, että peruuntuneista treideistä hämäläiset sitten sanoivat että ottakaa tuo yks machulda. Tiedä mikä totta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös