Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 594 854
  • 68 316

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En mäkään muista niistä illoista loppujenlopuks mitään. Sen eufoorisen alkufiiliksen ennen muistin menettämistä kun muistaa, niin se kantaa taas seuraavaan kertaan. On kai sitä aina hauskaakin ollut, kun ei oo turpaan tai porttikieltoja tullut.
Aamulla sellainen outo olo, varmaan oli hauskaa, muistais vaan jotain. Sitten kun menee vaikkapa päiväkohotukselle, niin aivan oudot tyypit naureskelee ja juttelee mukavia. No, hyviä kokemuksiahan tällä pallolla haetaan. Ja hyvää menoa muutenkin!

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuo @Evil kertoma tarina avaa muuten hyvin noiden joidenkin kuulapäiden mielenmaisemaa. Käydään nimenomaan sen pienen henkilön kimppuun porukalla. Vittu mitä raukkiksia. Olispa joku vaahtosammuttimen kokoinen Isiksen itsemurhapommittaja Abdul kävellyt tuolloin Joensuun katuja. Siinä ois kuulapäätä lentänyt palasina ympäriinsä.

Joo ei siinä. Helsinkiinhän noita alkoi sitten virrata enemmissä määrin myös. Jonkun dokkarin katoin myös joskus, kun Joensuun skinit muutti porukalla Helsinkiin.

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aamulla sellainen outo olo, varmaan oli hauskaa, muistais vaan jotain. Sitten kun menee vaikkapa päiväkohotukselle, niin aivan oudot tyypit naureskelee ja juttelee mukavia. No, hyviä kokemuksiahan tällä pallolla haetaan. Ja hyvää menoa muutenkin!
Juuri tämäkin. Aamulla heräät vielä pikku sihneessä, nii mikäs sen mukavempaa on, kun lähteä takasin ihmisten kanssa juttelemaan ja kiskomaan keskiketterää pubiin. Tässähän on ihan ikävä jo tuota baarielämää.

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Joensuussa ja sitä ennen puoli vuotta Outukummussa tuli asusteltua ja opiskeltua 1999-2001. Kyllä sieltä jäi ihan kivat muistot. Mukavaa ja jännää oli äänituotannon opiskelijana heilua siinä heidän rock-skenessään ja notkua Kerubissa. Sopiva määrä keikkoja katsomon puolella ja töissä, studiointia, Ilosaaret ja muut. Jotenkin tänne Kotkaan sitten kuitenkin palasi, vaikka hain jatko-opintoihinkin. Ennen Joensuuta heiluin Porvoossa harkkarina mediataitelijoiden joukossa oikeita töitä paossa ja sielläkin olisi ollut optio mahdollisesti jäädä kaupunkiin ottamaan ensi askelia taiteen parissa. Olin kamalan kiinnostunut kuvaamisesta ja leikkaamisesta. Ei ollut ballseja kuitenkaan tehdä sitä ratkaisua. Tienhaarat ovat kyllä mielenkiintoisia näin jälkikäteen miettiä, että olisiko se toinen polku ollut parempi. Useimmiten olisi ollut, mutta olen ajatellut niinkin, että olisiko mun elämään silloin tulleet ne hienot ihmiset, joita nyt pidän todella tärkeinä.

Paras junamatka ikinä oli matkustaa Kotkasta ensin Kouvolaan ja sitten hypätä sieltä festarijunaan Joensuuhun. Joka vaunussa hirveät bileet ja raflavaunussa myös.

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Eva Wahlström. Tanssii kuin perhonen, pistää kuin ampiainen. Onko selkeämpää viittausta nyrkkeilyyn? Kroppa on timmiä urheilijan mallia, ja mitäs se tänään lauloikaan? Bang bang, I shot you down.
Ajattelin alkuun myös näin, mutta tiesi Jannen hajufiksaation ja sanoi olevansa nykyään lähes kaikkialla tyrkkynä. Ewa ei sitä tee.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tuo @Evil kertoma tarina avaa muuten hyvin noiden joidenkin kuulapäiden mielenmaisemaa. Käydään nimenomaan sen pienen henkilön kimppuun porukalla. Vittu mitä raukkiksia. Olispa joku vaahtosammuttimen kokoinen Isiksen itsemurhapommittaja Abdul kävellyt tuolloin Joensuun katuja. Siinä ois kuulapäätä lentänyt palasina ympäriinsä.

Joo ei siinä. Helsinkiinhän noita alkoi sitten virrata enemmissä määrin myös. Jonkun dokkarin katoin joskus, kun Joensuun skinit muutti porukalla Helsinkiin.
Kyllähän muutama niistä bongasi neekerismiehen Ykin grillillä. Olisiko niitä viisi ollut. Hyökkäsivät porukalla kimppuun. Tämä musta heebo ei kuitenkaan ollut afrikkalainen hernekeppi vaan yliopistolla hengaileva Amerikan veijari, ex-marine jolla oli vähän lähitaistelukoulutusta. Alta minuutin kuulapäät oli niitetty kenttään, siinä ketarat ojossa kuorsasivat. Ja tummahipiäinen herra jatkoi ateriointiaan kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
On tullut juostua baareissa vuosikymmenet, mut silti en vaan kyllästy. Se fiilis ku istut siihen tiskille, otat kylmän huurteisen, musiikki soi ja näät erilaisia ihmisiä ja juttelet eri ihmisten kanssa, se viehättää mua. Saa nähdä millon kyllästyy vai kyllästyykö koskaan. En oo koskaan vetäny kalsarikännejä ilman ryyppyseuraa.
Enpä tiiä. Tuona Evilin kertomana aikana, myös baarit oli baareja. Vedettiin röökiä sisällä ja porukkaa riitti, jukeboxi soi.
Ehkä sitä moni vanhemmiten ei vaan enää jaksa enää. Mukavampi kotisohvalta nautiskella.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onks tää muilutuspaku semmonen, mihin voi tehdä tilauksia myös skinheadien ulkopuolella? Meinaan, mua on alkanu vituttamaan tuo yläkerran adonis.

Muilutuspaku varataan silloin, kun tiedetään tuon Noelia mätkineen vatipään nimi ja osoite. Toki matkalla voidaan hoitaa muitakin keikkoja, jos aikatauluun sopii. Sopivaa hintaa vastaan onnistuu kaikki. Haluatko kaverin takaisin fileinä vai ihan jauhelihana?

Ja joo, nimimerkki @nummenkallio ei ole väkivaltainen, ei missään määrin, mutta tuo Noelin historia Suomessa harmittaa vain niin äärettömästi.

Onhan se perseestä. Eipä mennyt kuin parit kylkiluut kuitenkin vaan poikki. Mustelmia ja haavoja sitten siitäkin edestä. Toinen puoli päästä turposi umpeen. Kaveri, joka tuli läheisestä baarista auttamaan (tosin valitettavan myöhään), kertoi että olin jo poistuville natseille huutanut perään että takaisin laiskurit, työ jäi kesken, toisella silmällä näkee vielä!

Minä olisin tuon jälkeen muuttanut kaupungista pois. Vaikka toki tiedän, ettei se ole aina niin yksinkertaista. Olen kuitenkin asunut suomalaiskaupungeista Kouvolassa, Turussa, Helsingissä, Lahdessa, Lappeenrannassa ja Mikkelissä, ja tämän lisäksi olen viettänyt paljon aikaa Porissa, joten sekin ehkä joukkoon laskettakoon, mutta ikinä en ole tuollaista joutunut kokemaan. En ikinä. Jotain pieniä myllyn yrityksiä on tullut, mutta mistään ei ole lähtenyt mitään sen suurempaa.

Snägäri- ja yöelämätappelut ovat jotain niin vastenmielistä.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minä olisin tuon jälkeen muuttanut kaupungista pois.
Ei kotikaupungista muuteta pois. Varsinkaan tuollaisen jälkeen. Jäin, ihan vittuillakseni. Pian natsit jo muutti pois, tai rauhoittuivat muuten. Ei ole ollut tuon jälkeen mitään kahnausta, 25 vuoteen. Olin itsepäinen, ja oikeassa.

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toki matkalla voidaan hoitaa muitakin keikkoja, jos aikatauluun sopii. Sopivaa hintaa vastaan onnistuu kaikki. Haluatko kaverin takaisin fileinä vai ihan jauhelihana?
Ei tartte ku leikata mulkku veks ja työntää se sen akan pilluun ja ommella se nahkakukkaro kiinni. Easy homma. Loppuu se ainainen paneminen. Ei täällä pysty ees runkkaamaan rauhassa.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toivon, että on Ewa. Ihan vitun kuuma kissa muutenkin ja tuon ohjelman mukaan osaa laulaa. Tekee Nykäset, mutta paremmin.

Entä Heinäpää. Sopiiko Tommi Korpela?
Ei ole. Ilkka Alanko. Mainitsi tänään, että voisi eestin kielelläkin vetää, ja Ilkkahan on asunut Virossa jo pitkään. Myös 30 vuotta tien päällä viittaa samaan suuntaan.

Ja se kana on Viivi Pumpanen.

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aloin muuten miettimään. Oon viettänyt aika monen kaupungin yöelämässä aikaa elämäni varrella. Ja siis monta monta kertaa. Tuhansia tuhansia kertoja, mutta koskaan ei ole tullut mitään miekkamittelöitä. Pari kertaa oon naistenhakkaajaa napauttanut turpaan omasta halustani, mut siis en oo koskaan joutunut siihen asemaan, et joku ois vaikka käyny kimppuun tai koittanu vartavasten vittuilla. Tai sit oon ollu nii kännissä, etten oo vaan älynny.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei kotikaupungista muuteta pois. Varsinkaan tuollaisen jälkeen. Jäin, ihan vittuillakseni. Pian natsit jo muutti pois, tai rauhoittuivat muuten. Ei ole ollut tuon jälkeen mitään kahnausta, 25 vuoteen. Olin itsepäinen, ja oikeassa.

Ymmärrän. Vaikka kotikaupunkiin jääminen voi olla välillä aika vaikeaa. Olen sen nähnyt. Kotisijoilleen jääneillä ihmisillä on omat aika kovatkin tuskansa. Itsellekin teki tosi tiukkaa lähteä silloin armeijan jälkeen pois kotikulmilta, mutta myöhemmin olen ollut siitä tosi tyytyväinen. Kääntöpuolena on toki ollut se, ettei enää kunnolla kotiudu minnekään. Se koti leijailee jossain.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aloin muuten miettimään. Oon viettänyt aika monen kaupungin yöelämässä aikaa elämäni varrella. Ja siis monta monta kertaa. Tuhansia tuhansia kertoja, mutta koskaan ei ole tullut mitään miekkamittelöitä. Pari kertaa oon naistenhakkaajaa napauttanut turpaan omasta halustani, mut siis en oo koskaan joutunut siihen asemaan, et joku ois vaikka käyny kimppuun tai koittanu vartavasten vittuilla. Tai sit oon ollu nii kännissä, etten oo vaan älynny.
Haha, en minäkään ole koskaan joutunut reissatessani mihinkään nahinoihin. En Helsingissä, en Turussa, en Tampereella, Jyväskylässä, Oulussa, Rovaniemellä... En edes ulkomailla. Vaan kotipuolessa ehkä sen yhden kerran olin liian luottavainen. Eihän täällä mitään satu...

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Haha, en minäkään ole koskaan joutunut reissatessani mihinkään nahinoihin. En Helsingissä, en Turussa, en Tampereella, Jyväskylässä, Oulussa, Rovaniemellä... En edes ulkomailla. Vaan kotipuolessa ehkä sen yhden kerran olin liian luottavainen. Eihän täällä mitään satu...
Jotkut on taas niitä, kun keräävät ongelmia puoleensa. Tiiän yhen jätkän joka sai aina jotain taistelua aikaseks, ku se lähti dokaamaan. Ja aina se sai turpaansa. Joka viikonloppu. Töissä aina mietittiin maanantaiaamuna, et oiskohan se tää maanantai kun se ei tule naama ruvella töihin viikonlopun jäljiltä. No tais semmonenkin ihme pari kertaa sattua. Oli kuulemma joutunut putkaan jo hyvissä ajoin.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ymmärrän. Vaikka kotikaupunkiin jääminen voi olla välillä aika vaikeaa. Olen sen nähnyt. Kotisijoilleen jääneillä ihmisillä on omat aika kovatkin tuskansa. Itsellekin teki tosi tiukkaa lähteä silloin armeijan jälkeen pois kotikulmilta, mutta myöhemmin olen ollut siitä tosi tyytyväinen. Kääntöpuolena on toki ollut se, ettei enää kunnolla kotiudu minnekään. Se koti leijailee jossain.
No, minä olin asunut jo kolmella eri paikkakunnalla kun aloitin peruskoulun. Kaikkineen olen ollut lähes kymmenen eri kunnan kirjoilla. Joensuussa kuitenkin olen asunut valtaosan aikuiselämästäni, eli 1992-1996 ja 2002->. Kai tämä jo koti sitten on. Paitsi en tunne olevani erityisen joensuulainen, olen rantakyläläinen. Nurkkapatriootti. Ei mulla ole tuon Joensuun keskustan kanssa ollut paljoakaan tekemistä viimeiseen viiteentoista vuoteen. Pari kertaa kuussa käyn kirjastossa, ja paljon muuta asiaa ei tuonne kylille ole.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jotkut on taas niitä, kun keräävät ongelmia puoleensa. Tiiän yhen jätkän joka sai aina jotain taistelua aikaseks, ku se lähti dokaamaan. Ja aina se sai turpaansa. Joka viikonloppu. Töissä aina mietittiin maanantaiaamuna, et oiskohan se tää maanantai kun se ei tule naama ruvella töihin viikonlopun jäljiltä. No tais semmonenkin ihme pari kertaa sattua. Oli kuulemma joutunut putkaan jo hyvissä ajoin.
Mulla on tällainen tuttava. Se on sotajalalla perheensä kanssa, sukulaisten, kavereiden, tuntemattomien... Ja aina se on sen toisen osapuolen vika. Kaikki on häntä vastaan. Kerran sanoin sille, että kuules Mika (nimi ei muutettu), voisikohan sulla olla omassa asenteessasi jotain korjattavaa. Ei kuulemma ole, muut on salaliitossa.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sit kun tää korona helpottaa, niin varaan lennot Londoniin. Pallokorvien luokse täytyy päästä. Ja Chelsean peliin. Ikävä on kova. Pallokorvamaa on hieno maa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy