Joensuussa ja sitä ennen puoli vuotta Outukummussa tuli asusteltua ja opiskeltua 1999-2001. Kyllä sieltä jäi ihan kivat muistot. Mukavaa ja jännää oli äänituotannon opiskelijana heilua siinä heidän rock-skenessään ja notkua Kerubissa. Sopiva määrä keikkoja katsomon puolella ja töissä, studiointia, Ilosaaret ja muut. Jotenkin tänne Kotkaan sitten kuitenkin palasi, vaikka hain jatko-opintoihinkin. Ennen Joensuuta heiluin Porvoossa harkkarina mediataitelijoiden joukossa oikeita töitä paossa ja sielläkin olisi ollut optio mahdollisesti jäädä kaupunkiin ottamaan ensi askelia taiteen parissa. Olin kamalan kiinnostunut kuvaamisesta ja leikkaamisesta. Ei ollut ballseja kuitenkaan tehdä sitä ratkaisua. Tienhaarat ovat kyllä mielenkiintoisia näin jälkikäteen miettiä, että olisiko se toinen polku ollut parempi. Useimmiten olisi ollut, mutta olen ajatellut niinkin, että olisiko mun elämään silloin tulleet ne hienot ihmiset, joita nyt pidän todella tärkeinä.
Paras junamatka ikinä oli matkustaa Kotkasta ensin Kouvolaan ja sitten hypätä sieltä festarijunaan Joensuuhun. Joka vaunussa hirveät bileet ja raflavaunussa myös.