Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 594 326
  • 68 312
Ajatelkaa. Eilen sekä toissapäivänä ja sitä edellisinä päivinä olisin voinut vain aukaista Brazzersin, mutta sen sijaan halusin lukea hieman Wikipediaa ja tietoja sellaisista jutuista, kuin Musta surma sekä Espanjantauti. Ehkä se on joskus ihan hyväkin lukea tuollaisesta? Espanjantauti oli tappanut alle 30-vuotiaita ja lauantaina täytän itse 29 vuotta. En oo ikinä ollut mikään historiantietäjä, mutta joskus haluaa vain aukaista Wikipedian ja lukea sieltä jotain. Tutustuin käsillä olevaan aiheeseen myöskin Wikipedian kautta, koska en ymmärtänyt mikä juttu on kyseessä ja halusin vähän lukea tietoja koronaviruksesta. Ehkä se punaisena oleva kartta siinä pysäytti miettimään eniten ja se kun näin ne kaikki maiden nimet joihin koronavirus on levinnyt. Virus pitää tappaa, niin punainen väri katoaa kyllä ajan kanssa.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Rainbowin maissimurot oli Kaaren Prismasta lopussa, mutta muuten sain ostettua kaiken mitä olin hakemassakin. Kävi vielä aika loistava tuuri, että tyhjänä ollutta Oatly-hyllyä täytettiin juuri silloin kun saavuin paikalle. Muuten olisin joutunut etsimään sitä toisesta kaupasta. Ja maissimuroja sai onneksi Kellogsin väreissä joten mitään en varsinaisesti jäänyt ilman.

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Huutokauppakeisarin jokainen jakso pähkinän kuoressa:

- Kyyyyyllä näillä tavaroilla pitää tonni saada, sen alle en myy

- Tavaroista ei voi maksaa kuin 150e

- No 700e, sen alle en myy

***tähän väliin toteamus että nyt jää kaupat tekemättä***

- Ei ei perkale vie pysty, nostan 170e

- No tehdään kaupat sillä hintaa sitten

***loppukommentit***

- Oon ihan tyytyväinen 170 euroon

- Nyt tehtiin hyvät kaupat, noilla ei voi tulla tappiota!

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mä olen niin tuleva Ayres. KHL, varokaa! Voitto% 100! Kurri, saa suorittaa.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mä pistin ukon karanteeniin kun se hilluu tuolla ulkomaailmassa jossain töissä muka. Saa elää tuolla autotallissaan alakerrassa ihan rauhassa kun minä olen kontakteja välttämässä täällä yläkerroksissa. Joo, hiljaista on... rauhallista. Ei ole vielä koronaa näkynyt. Telkkaria katselen, teen käsitöitä ja lueskelen kirjoja.

No okei, vitsailin. Miehen kanssa jatketaan ihan normaalia eloa vaikka hän käy töissä kaupungissa (etätyöt ei mahdollisia ja vielä hommia riittää) ja minä olen etätöissä kotona koronan takia. Ei tässä vielä ole (mielestäni) syytä mihinkään suurempaan huoleen. Mutta joo katsellaan...

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tasan 36, ei vissiin vielä tarvitse suunnitella hautajaisiaan. Ei sen puoleen, että edes tuntuisi mitenkään kipeältä - piti testata kuumemittari, kun ensimmäistä kertaa vuosikausiin hankin siihen patterin.

Pitäisiköhän sitä kasvattaa koronatukka, kun on kuontalo jo muutenkin "olisi pitänyt käydä kuukausi sitten parturissa"-kunnossa. Vai tukea paikallista yrittäjää ja käydä parturissa?

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kirjoitan tähän ketjuun näistä nukkumisvaikeuksistani kun tuo Yöketju on hautautunut jonnekin ja kun kirjoitan tähän ketjuun niin ihmisillä on mahdollisuus myös kommentoida viestiäni niin halutessaan ja myös päivällä. Yöketjuunhan ei saisi periaatteessa kirjoittaa kuin aikavälillä 24-06.

Eli nukkumisvaikeudet. Tai pikemminkin heräämisvaikeudet. Sen ajan minkä nukun niin nukun kyllä todennäköisesti hyvin ja sikeästi mutta yöunet ovat nyt kolmena viime yönä jääneet vajaiksi. Nukahtaminen on venynyt minulle poikkeuksellisen paljon. Tai normi-ihmiselle nyt mitään ole kun saan unen päästä kiinni joskus 22 aikaan. Heh, mutta kun olen tottunut nukahtamaan yleensä jo 20-21 aikoihin. Ja sitten kun olen herännytkin kahtena viime aamuna jo neljältä aamulla. Vaikka voisin periaatteessa nukkua vaikka puolitoista tuntia pidempään.

Alkaa ärsyttämään jo kun en nuku yössä kuin sellaiset 5-6 tuntia ja herään tosi aikaisin. Sekä väsymystä on varmaan jonkin verran kertynyt. Luulen että tämä johtuu nyt siitä jonkin asteisesta ahdistuksesta jonka tuo korona kokonaisuudessaan on saanut aikaan. En nyt sinänsä vieläkään kai pelkää koronaa, muuta kuin työkokeilupaikkani ja tuntemieni riskiryhmiin kuuluvien ihmisten vuoksi. Mutta ahdistaa jotenkin nämä kiellot ja rajoitukset joita on tullut nyt aika paljonkin sekä se että niillä on myös paljon negatiivista vaikutusta myös minun ja minun läheisteni elämään. Ymmärrän kyllä fraasin että terveys edellä mennään ja nämä rajoitukset varmasti koskettaa nyt miljoonia muitakin suomalaisia.

Minulle pahimmat rajoitukset ja kiellot ovat nyt varmaan olleet se että noiden myötä ja koronan itsensä takia urheilumaailma on nyt täysin seis. 71-vuotiasta isäänikään en kai nyt saa nähdä välttämättä aikoihin livenä ja tuonne kuntoutuskeskukseenkaan ei saa tehdä nyt vierailuja. Tapaamaan sinne tuttuja, pelaamaan biljardia ja käymään tiistaisin teemakahvilassa. Ja sitten on tietenkin myös monia muita kieltoja jotka myös minua koskettaa.

Ja sitten tämä ahdistaa kun tätä koronaa nyt tulee jatkuvalla syötöllä, ja minä vielä olen seurannut hyvinkin aktiivisesti sitä uutisointia ja keskusteluja täällä keskustelupalstalla. Pitäisi kai vähentää noiden uutisointien ja keskustelujen seuraamista. Jos se vähentäisi tätä ahdistusta.

Vähän pelkään että en ole ainut ihminen Suomessakaan jolla on samanlaisia fiiliksiä. Tämä on vaikeaa aikaa nyt ja tietenkin sitä ahdistusta ja elämää vaikeuttaa myös se että elämme nyt kai myös melko epävarmaa aikaa. Ei tiedä miten tuo korona etenee Suomessa ja maailmalla sekä tuleeko näitä kieltoja lisääkin vielä.

Mutta kai tämä tästä? Töissä käyn nyt sinnikkäästi enkä jää pienestä viasta pois töistä. Jos se vika siis ei ole flunssa. 5-6 tunnin yöunet eivät ole nyt syy jäädä pois töistä vaikka niitä huonosti nukuttuja öitä on nyt monta tullut jo peräjälkeen. Olenkin tähän ketjuun kirjoittanut jo aiemmin että työ on nyt erityisen tärkeää. Siellä on mukavaa kun elämä työpaikalla on vielä suht normaalia. Kahvitaukokeskustelut ovat välillä kyllä koronaan liittyviä ja joitakin rajoituksia sinnekin on jo tullut.

Sekä syöjämäärä oli eilen jo pudonnut siitä normi 50-60:sta yhteisessä ruokasalissa vain kolmeenkymmeneen. Sekä kun tuolta kuskataan myös ulkopuolelle vanhuksille ruokaa niin vanhukset ovat kai entistä herkemmin soitelleet tällä viikolla että voitteko tuoda sitä ja tätä. Olemme tulkinneet että vanhukset pelkäävät jonkin verran ja eivät uskaltaneet enää maanantainakaan liikkua kotinsa ulkopuolella. Tosin enäähän he eivät edes periaatteessa saa liikkua kodin ulkopuolella.

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
@Sämppäri saatana. Sun syy, että en pystynyt hallituksen tiedotustilaisuutta katsomaan normaalisti. Näin mielessäni kokoajan Sannan lateksipuku päällä, ruoska kädessä ja sträppäri lantiolla sidottuna. Oisin varmaan runkannutkin, mutta olin salilla, niin en kehdannut.

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Tuonne korona-ketjuun nyt ei mene hullukaan, mutta minkä helvetin takia Terveyden ja Hyvinvoinnin Laitos julkaisee koko ajan näitä ennusteitaan tyyliin "3 miljoonaa suomalaista sairastuu ja 8% pystytään järjestämään tehohoitopaikka. 176 000 kuolee."

Voihan se olla, en ole asiantuntija. Nyt luku on 359 kpl. Mutta voisivat pitää turpansa kiinni.

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@Sämppäri saatana. Sun syy, että en pystynyt hallituksen tiedotustilaisuutta katsomaan normaalisti. Näin mielessäni kokoajan Sannan lateksipuku päällä, ruoska kädessä ja sträppäri lantiolla sidottuna.
Vähän samaa vikaa mullakin ollut, kun ton suosikkijoukkueen näin. Mutta on meillä vaan ihana pääministeri. Ei voi muuta sanoa, kun siitä tälläisiä fantasioita pystyy vetämään hyvillä mielin.

Glove

Jäsen
Temptation Island ei sentään petä. Kaiken muun on korona vienyt meiltä! Kai meidän setämiehet tätä myös katsoo?
En katso.

nyt vähän jurppii kun täällä peiton alla tulee kuuma. Makuuhuoneen patteri on nollassa ja olohuoneen patteri ykkösellä ja silti tää kämppä on turhan lämmin. Mistähän sekin johtuu?

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Vähän samaa vikaa mullakin ollut, kun ton suosikkijoukkueen näin. Mutta on meillä vaan ihana pääministeri. Ei voi muuta sanoa, kun siitä tälläisiä fantasioita pystyy vetämään hyvillä mielin.
Ite siinä edessä kontillaan, spanielin silmät selällään armoa anelemassa, mutta niin vaan ruoska heilahtaa perseelle ja kohta sträppäri tunkeutuu kyselemättä luukulle ja itku silmissä sanoo, kiitos valtiatar.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Olen tässä miettinyt... No siihen on ollut aikaa. Olen ollut kotosalla sen jälkeen kun maanantai-aamuna hain suojavarustuksessa (jonka poltin kun tulin kotiin ;-)) läppärin yms. töistä. No ei ihan ole ollut kotosalla kun olen käynyt kävelyllä ja juoksemassa metsissä ja teillä. Ei ole näkynyt vanhuksia kuten Hiljaa ja Annia (nimet muutettu) ulkoiluttamassa koiraa. En usko että se johtuu valtiovallan ohjeista vaan siitä ettei ole yhtä aikaa oltu ulkona. Niin sitä mietin että kuinka kauan olen täällä kotona ennen kuin lähden ihmisten ilmoille... kuukausi, kaksi. Mieheni kuitenkin käy päivittäin (vielä) töissä. Olen perusterve... Ei kai nupin sekaisin olemista lasketa oikeaksi perussairaudeksi. Ensi viikolla on nuppitohtori. Ehkä sinne voi mennä ettei pidetä edesvastuuttomana. No ehkä se perutaan että voi hoitaa koronoita. Saa nyt nähdä. No kotosalla ollaan, ruokaa riittää ja seksiä saadaan. Mikäs hätä tässä on? Vessapaperia on...

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Korona on tietysti ikävä asia, mutta on siitä seurannut jotain hyvääkin. Jatkoajan keskustelupalsta nimittäin kukoistaa! NHL-puolella @Viljami84 johdolla vedellään vanhoja drafteja uusiksi, @mikko600 järjestää jalkapallon ystäville todellisia klassikoita live-seurantoineen ja @mailanmittaaja aloitti Liigan playoffit kenonumeroilla! Aivan uskomatonta settiä. Liiga- tai KHL-osioita en seuraa, mutta ihan varmasti niissäkin joku nero vääntää karanteenin aiheuttaman tylsyyden takia jotain yhtä huikeaa. Kiitos COVID-19! Karanteeni ja poikkeustila 2020 nevö foget!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy