Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 315 999
  • 66 798

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tottahan toki, KooKoon menestystäkään ei olla vielä kuulutettu kirkossa. Joukkueen suunta on kuitenkin täysin oikea. Oliko se pisteputki 16 vai 17 ottelun mittainen, muistaisin lukeneeni... herranpieksut sentään mitä menoa. Kouvolassa on varmasti antoisaa käydä peleissä nykyisin.

16 ottelua ja kiitos kysymästä, on antoisaa!
Mutta, kuten todettua, mitään ei ole vielä saavutettu. Tavoite on pikkuhiljaa siirtynyt sielä runkosarjan 10. paikasta suoran pudotuspelipaikan kautta pleijareiden kotietuun. Hurjimmat puheet liikkuu jo mitalin tavoittelussa, mikä on toisaalta ihan oikein. Saa ny nähdä miten käy kunhan tää harjoituskausi ennen tosipelejä on taputeltu, että missä ollaan ja miten sitten käy.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Äidin siunaustilaisuus olisi perjantaina. Olen tässä yrittänyt miettiä, että onko mulla nyt kaikki asiat sen suhteen hoidettuna? Yksi puhelu mun pitää vielä soittaa, eikä sen lisäksi pitäisi olla muuta. Ellen sitten ole mokannut ja unohtanut jotain.

Tsempit. Itse juuri sanoin heipat sukulaiselleni. Älä mieti, et mitään kovin oleellista ole voinut unohtaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos delaa vaikka päihteisiin alta viiskymppisenä ja jotkut surkuttelee nuorta ikää niin eikö ne mieti sitä millään kertoimella? Toi ikähän on muiden vuosissa. Ei nynnyt ehkä hoksaa tai tiedä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hyvää yötä ja näkemisiin! Olen ihan poikki ja valmis petiin. Kiitos, näkemiin ja muita juttuja.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Hyvää yötä ja näkemisiin! Olen ihan poikki ja valmis petiin. Kiitos, näkemiin ja muita juttuja.
Ja taas kerran brassaillaan sillä että on harrastettu seksiä. Vittu.
 

julle-jr

Jäsen
Jos delaa vaikka päihteisiin alta viiskymppisenä ja jotkut surkuttelee nuorta ikää niin eikö ne mieti sitä millään kertoimella? Toi ikähän on muiden vuosissa. Ei nynnyt ehkä hoksaa tai tiedä.
Ihmisellä on erilaisia elämänvaiheita. Opitaan ryömimään, konttaamaan ja kävelemään, sitten jo kohta päästään hiekkalaatikolle ja muihin leikkeihin. Pian sen jälkeen aletaan mahdollisesti harrastaa urheilua ja mennään kouluun jne.

Mikäli urheilu-ura ei urkene liian vakavaksi, on railakas päihteiden käyttö aivan luonteva seuraavaksi kokeiltava tapa elää. Siinä vaiheessa usein opiskellaankin jotain ja siihen oheen varmasti jokaiselle kiinnostuneelle löytyy se itselle sopiva aines ja käyttötapa.

Vaikka päihdevuodet luonteva yksi elämänvaihe onkin, on vähintään yhtä luontevaa siirtyä siitäkin taas seuraavaan vaiheeseen. Esimerkiksi valmistua johonkin järkevään ammattiin ja perustaa perhe ja alkaa kartuttaa varallisuutta mikäli näkee sen tarpeelliseksi.

Ihmisillä, jotka vetävät vielä aikuisinakin kaksin käsin päihteitä, ei riitä rohkeus siirtyä oman ikävaiheensa normaaliin elämään ja he ovat siten kaikin puolin surkeita tapauksia ja nynnymäisyyden ilmentymiä. Jos vielä menee delaamaan päihteisiin, niin kyllä sitä jollain tavalla sääliä tai surkutella voi. Vaikka maailma ei heidän poistumisesta huononisikaan. Harmillista on tietenkin se, jos syy päihteisiin pakenemiselle ei ehdi ikinä selvitä, eikä näin ollen asiaa voida korjata ennen hiippakunnan vaihdosta.

Yhteenvetona siis, railakas päihteiden käyttö voi hyvin kuulua johonkin elämänvaiheeseen, kuten hiekkalaatikkoleikitkin, mutta ei sinne hiekkalaatikolle kannata loppuiäksi jäädä möyrimään.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka päihdevuodet luonteva yksi elämänvaihe onkin, on vähintään yhtä luontevaa siirtyä siitäkin taas seuraavaan vaiheeseen. Esimerkiksi valmistua johonkin järkevään ammattiin ja perustaa perhe ja alkaa kartuttaa varallisuutta mikäli näkee sen tarpeelliseksi.
Mikä siinä on luontevaa. Tarve tehdä niin kuin muut, vaikka ei halua eikä nykymaailmassa onneksi ole tarvettakaan.

Olkaa rohkeita ja uskaltakaa olla oma itsenne! Siltikin, vaikka ä-ä-äiti käski tehdä pienenä näin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mikä siinä on luontevaa. Tarve tehdä niin kuin muut, vaikka ei halua eikä nykymaailmassa onneksi ole tarvettakaan.

Olkaa rohkeita ja uskaltakaa olla oma itsenne! Siltikin, vaikka ä-ä-äiti käski tehdä pienenä näin.

Olen työskennellyt päihteidenkäyttäjien parissa niin pitkään, että tämä sinun esiintuoma ajatusmaailma on hyvinkin tuttu. Yhteistä monille elämänsä päihteen ympärille rakentaneiden puheille on tuo vapaus. Yhteistä on myös se totaalinen näkökyvyttömyys sille, miten ahtaan vankilan on itselleen niistä pulloista kasannut. Aika monen siitä suosta väljemmille vesille rimpuilleen olen myös kuullut puhuvan silmien avautumisesta yms. Että miten nauroivat oravanpyörässä juokseville - kunnes tajusivat olevansa itse se orava.

Maailma on vaikee kohdata selvin päin ja sitä vaikeammaksi se muuttuu, mitä kauemmin pakenee.

Päihdeongelmaisena tuo "vapaus"-mantra on tuttu minullekin. Vittu mitä paskaa. Raittiina olen ollut vapaampi kuin koskaan kännissä. Mitä tulee pettteriin, luulenpa, ettei hän pääse vankilastaan enää pois ellei sitten päädy sellaiseen tilanteeseen, ettei voi juoda vaikka pariin kuukauteen ja sitä kautta monien notkahdusten jälkeen pääsee kuiville. Tai sitten löytyy puoliso. Tai uskonto. Tässähän ne vaihtoehdot olivatkin. Joka tapauksessa päihdekuntoutukseen menee vuosia. Sanon nyt näin vähän karusti, koska eihän tuolle näytä menevän enää jakeluun jos yrittää kiltillä tyylillä neuvoa. Mitä olen kuullut, niin pettter oli joskus mukava ihminen.

Toisaalta voihan sitä juoda itsensä hengiltä. Ei sitä kukaan ole estämässä. Ja rahaahan hänellä juomiseen ja "kaverien" juomisen rahoittamiseen näyttää olevan, eikä perhettä, lapsia. Sitä se on kun on vapaa.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
On vittumainen tauti tämä lentsu. Pari kuukautta raapii nokkaa niin johan punottaa niinku terskan nuppi. Kehtaa edes ihmisten ilmoille mennä.
 

Nick Neim

Jäsen
Jos miettii sitä ihan oikeaa oravanpyörää, niin onhan se tavallaan aika karua touhua, kun pitää aina kelailla, että mistä sitä viinaa saa tällä kertaa lisää. Meillä nynnyillä on eri elämänvaiheita milloin oravakin poistuu toisinaan pyörästä, mutta ringissä se oravana oleminen taitaa olla ihan päivittäistä. Sekö on sitä paljon kuulutettua vapautta, kun jokin sanelee jatkuvasti ja päivittäin rytmiä?

Jos se näyttää oravalta, kuulostaa oravalta ja kaiken lisäksi haisee oravalta, niin silloin se on orava. Ja pysyy oravana, vaikka kuinka väittäisikin kaikkia muitakin oravaksi.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Huomasin just, että mulla on perseessä reikä. Onkohan se ollu kauan? Ollaankohan töissä naureskeltu selän takana?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Huomasin just, että mulla on perseessä reikä. Onkohan se ollu kauan? Ollaankohan töissä naureskeltu selän takana?
Tämä on melko yleistä. En ole vielä törmännyt tyyppiin jolla ei ole perseessä reikää.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Täällähän aletaan lämpenemään taas. Eikö Anus ole nimenomaan latinan kieltä? Tunnetaan myös nimellä kakkonen. Ei siis patakakkonen eikä Jaakko Kolmonen. Tarkkuutta näihin.
 

abianos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset
Vaan ka oletteko koskaan törmänneet reikään, jolla on perse!? No, velmut, oletteko? Kertokaa jo! Miksi pimitätte tietonne!?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös