Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 427 494
  • 67 159
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Mikähän siinä on, aina kun autolla ajaa vähän pidempää matkaa, alkaa penis nostamaan uljasta päätään. Onkohan se tuo tärinä kun laittaa punttiin vibaa.
Niin, sitä vaan, että koskas me sinne Seinäjoelle? Ihan vaan sillä, että onko sun autossa jotain erikoista, koska ei mulla vaan, mutta olisihan se ihan kiva.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vitusta...

Vittuhan on suomalaisen kansanperinteen mukaan ollut todella tärkeä myyttisiä voimia omaava taikavekotin, jollainen oli vähintään kolme lasta synnyttäneellä naisella. Vitulliset naiset mm. astuivat lattialle laitetun vastasyntyneen yli alaruumis paljaana, jotta vauva saisi vitun suoman suojauksen. Kun karja päästettiin keväällä laitumelle, kiipesi vitullinen nainen navetan oviaukkoon alaruumis paljaana, ja karja juoksi tämän jalkojen välistä laitumelle saaden vitun antaman suojan.

Vitun sisältämiä voimia toki käytettiin muuhunkin kuin hyvän tekemiseen. Naapuririidoissa saatettiin esimerkiksi naapurin kalanpyyntivälineet manata vitun avulla.

Aiheesta löytyy mielenkiintoista kirjallisuutta, kuten myös muista vanhoista uskomuksista.

Seuraavassa lisää aiheesta:
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
*ittumaista luettavaa ?
Pääsee niistä kokeista ja kouluista läpi lukemattakin.
Pääsee pääsee. Tässä on yksi esimerkki. Ei välttämättä hyvin arvosanoin mutta pääsee läpi. Jälkikäteen mietittynä jos vähän enemmän olisi panostanut, niin paremmat paperit olis tullut, Mutta olisko sillä sitten ollut mitään merkitystä. Mene ja tiedä. Mutta kaikki muut asiat kuin lukeminen kiinnosti enemmän, oikeastaan koko lukion ja yläasteen.

Jostain syystä muuten munkin muistiinpanot oli täynnä kirkkoveneitä. Täälläkin muutama toveri kärsinyt samasta ongelmasta. Mikähän lie syynä moiseen?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jostain syystä muuten munkin muistiinpanot oli täynnä kirkkoveneitä. Täälläkin muutama toveri kärsinyt samasta ongelmasta. Mikähän lie syynä moiseen?
Ei minulla vaan mitään kirkkoveneitä ilmestynyt papereihin. Minun muistiinpanot oli lähinnä täynnä kukkasia ja erilaisia koukeroita ja sokkeloita... taisi niissä jokunen kissakin olla. Välillä jäi itse muistiinpanot tekemättä ja luento kuulematta kun mietin omiani ja piirtelin samalla mitä ihmeellisimpiä viivasokkeloita ja kuvioita.
 
K

Kiekkokatsoja

Pääsee pääsee. Tässä on yksi esimerkki. Ei välttämättä hyvin arvosanoin mutta pääsee läpi. Jälkikäteen mietittynä jos vähän enemmän olisi panostanut, niin paremmat paperit olis tullut, Mutta olisko sillä sitten ollut mitään merkitystä. Mene ja tiedä. Mutta kaikki muut asiat kuin lukeminen kiinnosti enemmän, oikeastaan koko lukion ja yläasteen.

Jostain syystä muuten munkin muistiinpanot oli täynnä kirkkoveneitä. Täälläkin muutama toveri kärsinyt samasta ongelmasta. Mikähän lie syynä moiseen?
En osaa sanoa.
Niin no itse en piirrellyt niitä veneitä, enkä muitakaan sarjakuvia.
Nykyisin sentään teen muistiinpanoja tarvittaessa. Jos palaverissa tai lyhytkoulutuksessa on asioita, mitä pitää muistaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Pian tulee 30 vuotta mittariin ja listasin 30 biisiä omilta elinvuosiltani siten että vuodesta 1990 alkaen vuoteen 2019. Yhdeltä artistilta siis vain yksi biisi ja vielä siten että kyseisen biisin on pitänyt tulla kyseisenä vuonna ulos, eli esim. vuonna 1990 AC/DC:n Thunderstruck ja 1991 Gunnareiden You Could Be Mine jne. Oli ihan hauska tehtävä. Menisi itse asiassa tuonne avautumisketjuunkin, mutta vuodelta 1993 oli hankala löytää mitään sellaista mikä uppoaisi omaan musiikkimakuun hyvin.

Tein myös toisen listan missä on 31 biisiä eli vuodelta 2020 on saatu myös kappale mukaan.
 
K

Kiekkokatsoja

Ei minulla vaan mitään kirkkoveneitä ilmestynyt papereihin. Minun muistiinpanot oli lähinnä täynnä kukkasia ja erilaisia koukeroita ja sokkeloita... taisi niissä jokunen kissakin olla. Välillä jäi itse muistiinpanot tekemättä ja luento kuulematta kun mietin omiani ja piirtelin samalla mitä ihmeellisimpiä viivasokkeloita ja kuvioita.
Tuollaista toisinaan harrastan, jos on palaveri pitkittynyt, eikä siellä mitään tärkeää asiaa ole. Tai jos on jokin "turhanpäiväinen" koulutus.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vitun sisältämiä voimia toki käytettiin muuhunkin kuin hyvän tekemiseen. Naapuririidoissa saatettiin esimerkiksi naapurin kalanpyyntivälineet manata vitun avulla.

Kyllä vihamiehen tai vittumaisen naapurin omaisuuden mulkuttaminenkin voi joskus tuottaa suurta mielihyvää. Enkä siis tarkoita tässä mitään seksuaalista mielihyvää..
 

Glove

Jäsen
Pitäähän nyt paperiin jotain piirtää tai sitten vaikka taitella niitä. Esimerkiksi lääkärissä kun ilmoittautumisautomaatti sylkee käteen sen tulosteensa, sitä voi taitella sillä aikaa kun odottaa lääkäriin pääsyä. Ainakin nuo TK:n ilmoittautumislaput voi taitella niin, että niihin tulee taitoksista 128 ruutua. Pitäs varmaan opetella tekemään origameja...
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pian tulee 30 vuotta mittariin ja listasin 30 biisiä omilta elinvuosiltani siten että vuodesta 1990 alkaen vuoteen 2019. Yhdeltä artistilta siis vain yksi biisi ja vielä siten että kyseisen biisin on pitänyt tulla kyseisenä vuonna ulos, eli esim. vuonna 1990 AC/DC:n Thunderstruck ja 1991 Gunnareiden You Could Be Mine jne. Oli ihan hauska tehtävä. Menisi itse asiassa tuonne avautumisketjuunkin, mutta vuodelta 1993 oli hankala löytää mitään sellaista mikä uppoaisi omaan musiikkimakuun hyvin.

Tein myös toisen listan missä on 31 biisiä eli vuodelta 2020 on saatu myös kappale mukaan.
Tein omiin nelikymppisiin aivan samanlaisen operaation, musanörttinä listojen laatiminen on aina mielenkiintoista. Paljasta nyt vielä mikä oli se 1993 biisisi?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tein omiin nelikymppisiin aivan samanlaisen operaation, musanörttinä listojen laatiminen on aina mielenkiintoista. Paljasta nyt vielä mikä oli se 1993 biisisi?
Ekalle listalle pääsi Sir Elwoodin Hiljaisten Värien biisi Viimeisellä Rannalla. Tokalle listalle sitten AC/DC:n Big Gun.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä vihamiehen tai vittumaisen naapurin omaisuuden mulkuttaminenkin voi joskus tuottaa suurta mielihyvää. Enkä siis tarkoita tässä mitään seksuaalista mielihyvää..
Mitä noi jotkut vihamiehet on? Mä oon ennenkin kuullut että joillakin on jotain tuollaisia. Ja tota mielihyväjuttua en ehkä ymmärtänyt.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Käyn tutustumassa Mikkelin yöelämään. Lauantaina Lappeenrantaan voittamaan SaiPa. Sunnuntaina takaisin kotiin.

No niin, nyt on iso pyörä päällä! Saints of Los Angeles soimaan ja radalle.

Olen ollut kerran molempien kaupunkien yöelämässä. Ei kannata hilata odotuksia ihan mastoon asti. Mikkelissä olin kesällä, torin ympäristö oli ihan jees ja joku kattoterassi kiva.

Lappeenrannassa olin kylmänä talviyönä yli 10 vuotta sitten. Silloin oli paikka nimeltä Monrepos tai jotain, joka olikin kyllä melkoisen kiimainen katiska. Be careful out there.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Vastaus boldaukseen numero kaksi: pitää itse päästä näkemään mikä meno oikein on.

En olekaan koskaan ollut Porin yössä, joten en osaa verrata noita kotikaupunkiisi. Olen kyllä saanut maistiaisia Porin yöstä. Muutama vuosi sitten kävin duunireissulla Porissa. Yövyin jossain hotellissa, jonka alakerrassa oli Amarillo. Oli kesäinen keskiviikko, ja ne runkut luukutti jotain jytkemusiikkia läpi yön.

Piti aamulla mennä asiakkaalle, muuten olisin mennyt imuroimaan viinaa sinne. Kyllä setää vitutti.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Älkää puhuko vitusta, alkaa vaan panettamaan, sanoisi Vares - Yksityisetsivä-elokuvan se toinen rikollinen (IFK-paitainen jantteri, Tatsuo vai Tetsuoko sen nimi oli).

Meinasin kirjoittaa jotain tänne mutta ärsyttävin mainos-ketju oisi ehkä sopivampi sille.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Lunta lunta enemmän lunta... Tänään ajattelin sitten laskea mäkeä jos se nyt luistaisi kun tuossa aiemmin vielä otti kiviin kiinni tuossa meidän tiellä ja toisessa mäessä sitten varvut hidastaa vauhtia. No joo, eihän mäenlasku nyt ihan aikuisten hommaa ole vaan enemmänkin lasten juttu mutta jos kerran kokeilisi... Ja jos oli kivaa niin voisi laskea toisenkin kerran.
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Lappeenrannassa olin kylmänä talviyönä yli 10 vuotta sitten. Silloin oli paikka nimeltä Monrepos tai jotain, joka olikin kyllä melkoisen kiimainen katiska. Be careful out there.
Sehän oli sellainen paikka, että jos sieltä lähti ilman keski-ikäistä yksinhuoltajaa pois, niin portsari laittoin invalidimerkin rintaan.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Sehän oli sellainen paikka, että jos sieltä lähti ilman keski-ikäistä yksinhuoltajaa pois, niin portsari laittoin invalidimerkin rintaan.

Kyllä, juuri tätä tarkoitin. Oli kyllä alan paikka.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihailen ihmisten kekseliäisyyttä. Itse en pysty edes keksimään mitä tänä iltana laittaisin ruoaksi.

Linkki YLE:n sivuille juttuun sähköveitsestä.
Kuule ihan näin kun on perjantai, niin haepa pizzaa. Ja siinä kassalla hyräilet "miksei aina voi olla perjantai, pizzaperjantai". Tai älä mitään hyräile, vaan laula niinkuin laulaisit väinämöisen suohon.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Älkää puhuko vitusta, alkaa vaan panettamaan, sanoisi Vares - Yksityisetsivä-elokuvan se toinen rikollinen (IFK-paitainen jantteri, Tatsuo vai Tetsuoko sen nimi oli).

Sekundarosvot Tetsuo Sinkkonen (Kari Hietalahti) ja Hillosilmä-Munck (Pekka Valkejärvi) elokuvassa joka perustuu Reijo Mäen Keltainen Leski - dekkariin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Auto ja alkoholi on suomalaisille hieman verrattavissa toisiinsa. Jos ei nauti alkoholia, saa ihmettelyä seurueelta. Jos ei ole ajokorttia, saa yhtälailla vääntää rautalangasta.
Kannattaa muuttaa kaupunkiin. Mistä sitä edes tietää kellä frendillä on joku ajokortti? Passin tietää siitä että käy ulkomailla tai onhan nykyään joillakin se joku toinenkin kortti.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Kannattaa muuttaa kaupunkiin. Mistä sitä edes tietää kellä frendillä on joku ajokortti? Passin tietää siitä että käy ulkomailla tai onhan nykyään joillakin se joku toinenkin kortti.

Olen täällä Turku-nimisessä kaupungissa aika iät ajat asunut ja yhtä usein törmään tuohon. Itsellä juu tuo henkilökortti (ei passia ollenkaan), siksi sitä oudoksuntaa saan.
 
Viimeksi muokattu:

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänä viikonloppuna voitan Eurojackpotin tai Loton päävoiton. Lupaan lahjoittaa viidelle lempi jatkoaikalaiselle miljoonat mieheen. Tämän lisäksi teen paljon hyvää rahoilla. Autan köyhiä ja sairaita suurimmalla osalla rahoista. Itselleni jätän sen verran, että elän sillä loppuelämäni ja saan käyttää 4000e kuukaudessa loppuelämäni ajan, joka on arviolta noin 40 vuotta. Eli vähän alle 2 miljoonaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös