Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 329 197
  • 66 848

Barney

Jäsen
Intistä tuli mieleen. Keskustelupalstatkin ovat kyllä jonkunlainen läpileikkaus kansasta. Täälläkin on kyllä monenlaista. No, tänne kaatopaikalle kyllä kertyy tietynlaista porukkaa, ja ylipäätään Jatkoajalla on ehkä keskimääräistä älykkäämpää (kts. mensanjasenet.fi !!) porukkaa. Fiksuudesta en niin osaa mennä takuuseen.
Vaikka on tälläkin palstalla kaikennäköistä porukkaa, niin kyllä tänne kasautuu pääosin melko fiksua porukkaa, vaikka kaikki eivät taida Mensa-kerhoon kuuluakaan. Jatkoaikaanhan on vaikeampaa saada kirjoitusoikeudet kuin käytännössä millekään toiselle palstalle. Tai ainakin ennen oli, en tiedä onko linja löystynyt viime vuosina.

Mutta tuosta intistä. Siellä oli kyllä ihan käsittämättömän tyhmää porukkaa. Jos ennen inttiä ajattelit jonkun henkilön olleen vähän yksinkertainen, niin muutaman tuolla vietetyn viikon jälkeen pidit sitä samaa tyyppiä erittäinkin normaalina. Jokainen elää kuitenkin omassa kuplassaan ja tuolla joutuu tekemisiin sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa ei tulisi vapaaehtoisesti hirveästi hengailtua. Vaikka välillä tulee jonkun niilo22:n videoille naureskeltua, niin tuolla intissä ymmärsi kyllä, että tuollaisia ihmisiä, joista ei ole käytännössä mihinkään, on Suomessakin huolestuttavan paljon. Meillä oli myös pari sellaista kaveria, joita piti varmuuden vuoksi tarkkailla vähän tarkemmin kovapanosammuntojen aikana. Noh, onneksi tuolta selvisi kuitenkin hengissä ja (ainakin melkein) järjissään pois.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Yksi parhaimmista muistoista inttiajoilta oli kun p-kaudella harjoiteltiin haavoittuneiden evakoimista. Porin Prikaatin kolmannen jääkärikomppanian takapihalla juurikin se metri lunta ja ylämäkeen raahattiin niitä raatoja täysissä vermeissä, samalla kun huoltokomppaniasta saapuneet lämärinaiset kiljuu vieressä. Kahden metrin jälkeen koko kroppa aivan hapoilla ja otsaan kasvanut kyrpä näkyi varmaan Sodankylään saakka.

Hienoja muistoja.
MInäkin olin lämäri harmaissa. Joskus vedettiin jotain nyt on taistelija saanut osuman, mitä teet tilanteessa -koulutusta. Joku meistä vuorollaan makaili siinä oli kimpsut ja kampsut päällä ja alokas tuli paikalle innosta täristen. Toinen neuvoi mitä teet ja sitten nappaat tetsareista kiinni ja vedät sitä tuohon suuntaan, no niin riittääkin jo, kohti seuraavaa rastia. Mitä siinä keuhkoamaan, rauhallisesti selostaen menee paremmin perille.

Omassa lämärikoulutuksessa mentiinkin välillä se kyrpä otsassa pitkin kaseikkoa, yleensä jotain raatoa mukana kuskaten. Olisiko sittenkin pitänyt kostaa niille koulutettaville.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Piti olla harmitonta satunnaista kivaa. Taisin astua ansaan. Huoh. Siis joo, tällä kertaa ei haittaa,päinvastoin.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
"Mitä mietit?" kysyi tuo helvetinkone jota myös puhelimeksi kutsutaan kun heräilin. Ihan kun oisin edes nukkunut.
No, puhelin: mietin ystävää, joka lauantaina vaihtoi hiippakuntaa. Mitetin sitä hetkeä kun mulle soitettiin et nyt ois sitten se hetki, tule mestalle. Mietin sitä hetkeä kun vajaa pari vuotta sitten lupasin olla lähiomainen, kun perhe sitä ei halua olla.
Mietin että olisin päässyt niin helpommalla kun oisin osannut sanoa ei. Mut onneksi en osannut. Olisin menettänyt kaksi vuotta, vaikka silloin max 6kk oli puhe. Sitkeitä ovat.

Mietin, teinkö oikein kun soitin Roopen veljelle että broidisi vaihtoi hiippakuntaa. Hän tai muu suku kun ei halunnut olla missää tekemisissä. No, soitin ja samalla ilmoitin ettei hautajaisiin ole sitten tulemista. Jos ei 20 vuoteen haluta olla tekemisissä niin tekopyhänä on turha tulla.

Mietin, että tänäänkin aurinko paistaa (ainakin jossain) ja ehkä tää tästä. Olihan tuo odotettavissa, mut silti.
 
K

Kiekkokatsoja

Olisi hyvä että mediassa tuotasiin enemmän esille juttusarjaa, tavallisista ihmisistä. Heitä on suurin osa, ja heidän arkielämästä ja ajatuksista olisi hyvä kertoa. Se on sitä enemmistön normaalielämää, jonka arkea olisi hyvä jaksaa jokaisen elää.
Tuli vaan mieleen, kun noita vähemmistöjuttuja tulee mediassa päivittäin. Tälläkertaa telkussa näkyy transukupuolisen somalialaisen haastattelu.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Olisi hyvä että mediassa tuotasiin enemmän esille juttusarjaa, tavallisista ihmisistä. Heitä on suurin osa, ja heidän arkielämästä ja ajatuksista olisi hyvä kertoa. Se on sitä enemmistön normaalielämää, jonka arkea olisi hyvä jaksaa jokaisen elää.
Tuli vaan mieleen, kun noita vähemmistöjuttuja tulee mediassa päivittäin. Tälläkertaa telkussa näkyy transukupuolisen somalialaisen haastattelu.
Uskon, että tämän lehden jutut on tarkoitettu juuri sinunlaisillesi lukijoille:

 
K

Kiekkokatsoja

Uskon, että tämän lehden jutut on tarkoitettu juuri sinunlaisillesi lukijoille:

Ei kiinnosta lehti. Tarkoitin tv mediaa. Ja sellaista, jossa ei sarjan käsikirjoitus määrää, millainen juttu pitää olla. 10-15min/henkilö, puolen tunnin jakso. 2-3 juttua siis/jakso.

No olkoot.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jumalauta että oli metsässä liukasta. Okei saappaat jalassa, mutta silti. Kaikki pinnalla olevat puunjuuret ihan jäässä ja osin maakin. Onneksi on hyvät refleksit, ni en kaatunut kuin viisi kertaa. Koirat pysy pystyssä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Eräs twitteristien alalaji vaikuttaisi olevan nämä jotain ihmiskunnan suuria ajattelijoita päivästä toiseen siteeraavat homo sapiensit.

"Laiffi on laiffii" - Muumipappa

No ei se kyllä oikeesti tuollain oo sanonut. Mutta kyllä te nää tiiätte. Ei mutta tälläinen sosiaalisen kilven kiillottaminen vaikuttaisi olevan yksi nykyajan ilmiöistä. Aina herää jotenkin epäilykset ihmisestä, jos noita on joku pakkomielle ryskyttää someen kaiken aikaa muiden ihmisten ihmeteltäväksi. Mitä enemmän ihminen tuota viisastelua someen tuuttaa, niin jotenkin tulee sellainen olo, että sitä vähemmän ihminen oikeasti noiden hienojen ajatusten mukaan oikeassa elämässä osaa elää.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Eräs twitteristien alalaji vaikuttaisi olevan nämä jotain ihmiskunnan suuria ajattelijoita päivästä toiseen siteeraavat homo sapiensit.

"Laiffi on laiffii" - Muumipappa

No ei se kyllä oikeesti tuollain oo sanonut. Mutta kyllä te nää tiiätte. Ei mutta tälläinen sosiaalisen kilven kiillottaminen vaikuttaisi olevan yksi nykyajan ilmiöistä. Aina herää jotenkin epäilykset ihmisestä, jos noita on joku pakkomielle ryskyttää someen kaiken aikaa muiden ihmisten ihmeteltäväksi. Mitä enemmän ihminen tuota viisastelua someen tuuttaa, niin jotenkin tulee sellainen olo, että sitä vähemmän ihminen oikeasti noiden hienojen ajatusten mukaan oikeassa elämässä osaa elää.

Mä tein tuollaisia joskus yläasteikäisenä. Nääkin on varmaan jotain 13-v.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Heräsin tänään jo puoli kuudelta vaikka herätys olisi ollut vasta kuudelta. Puoli tuntia siihen jäi vielä varaa nukkuakin mutta päätin bongahtaa ylös jo puolelta. Menin ajoissa jo maatekin, nukahdin varmaan iltakasin aikaan niin se selittää myös tuota aikaisin heräämistäkin.

Aamulla kun heräsin niin huomasin olevani heti melko pirteä. Taidan olla melkoinen aamuvirkku. Tykkään aamuista, etenkin viikonloppuisin kun saa rauhassa herätä edessä olevaan päivään. Olen aamuisin myös varmaan pirteimmilläni. Nämä asiat huomioiden aloinkin tosissaan miettimään pitäisikö sitä ryhtyä menemäänkin muulloinkin aikaisin aina maate ja herätä myös aikaisin. Tavallaan se aika jonka saa olla kotona valveilla niin viettäisikin sen ajan ennemmin pirteänä aamulla ennen töihin lähtöä kuin väsyneenä illalla.

Tämä tarkottaisi sitten sitä että menisi aina maate jo joskus iltaseitsemän jälkeen ja heräisi suunnilleen viideltä aamulla. Viettäisi sen yhden tunnin jonka saa tosiaan viettää kotona hereillä niin viettäisi sen illan sijasta aamulla. Tätä aloin tosissani miettimään etenkin tuon seikan vuoksi että hyvin usein elämässäni olen ollut aamuvirkku ja iltatorkku.

Täällä muuten isokin osa väestä taitaa olla iltavirkkuja? Kun on seurannut esimerkiksi yöketjua niin osaa mutulla ja ei niin mutullakaan nimetä joitakin Jatkoajan keskustelupalstan iltavirkkuja. Ja aika usein kun on katsonut viestien lähetysaikaa niin on ne lähetetty myöhään illalla tai yöllä.

Minä nyt olen olosuhteiden pakostakin tosin tällä hetkellä aamuvirkku. Pakko olisi herätä töiden vuoksi jo viimeistään puoli seitsemältä aamulla. Tosin olen koko tämän hetkisen työkokeilujakson aikana herännyt jo viimeistään kuudelta aamulla. Minulla on päivätyö pelkästään, kasin ja iltapäivä kahden välillä olen töissä. Niin pakostakin sitä on tottunut olemaan aamuvirkku. Ja tuo rytmi jää sitten päälle hyvin usein viikonlopuksikin. Sunnuntaina saan jo hieman pidempään nukuttua mutta lauantaisin herään jo siinä kuuden-seitsemän aikaan ja se ärsyttääkin.

Minulla olisi ollut mahdollisuus tosiaan nukkua puoli tuntia pitempäänkin aamulla mutta tykkään siitä kun saan katsella aamulla jo Salatut elämät ennakkoon samalla kun juon aamukahvit, siitä on tullut sellainen traditio. Ja sitten tykkään hiljakseen herätä siihen kulloiseenkin päivään. Siksi olen tykännyt herätä jo tuntia ennen töihin lähtöä. Mutta nyt tosissani mietin että pitäisikö sitä alkaa heräämään vielä aikaisemminkin. Joskus viideltä aamulla?

Olen kuitenkin huomannut tosiaan sen että olen tosi väsynyt illalla mutta hyvinkin pirteä aamulla. Voisi olla ihan fiksua alkaa pidentään kotona olo aikaa aamuisin sitten.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hämmästyttävän tarkasti kyllä toteutunut Kuudes päivä -elokuvan tulevaisuudenvisio. Isot litteät televisiot, videopuhelut, itse ajavat autot, omituinen naistenmuoti, Arskan vanheneminen, kaikki ovat toteutuneet jos ei nyt ihan prikulleen niin melkein.

Toisaalta sitten ne suihkarikopterit, sädepyssyt ja ihmisten kloonaaminen ehkä ei, mutta hei, elokuva on 20 vuotta vanha. Ei kaikkea voi arvata oikein.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Se mahtava tunne kun yöllä herää sikeästä unesta ja ensin paniikinomaisesti uninen katse hakeutuu kelloon ja se näyttää tyyliin klo 1.30 ja voi vaan kääntää kylkeä ja jatkaa unia vielä useamman tunnin.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Rikoin nilkkani viime viikolla ja jouduin ottamaan saikkua pari päivää, koska ei kyennyt autoa ajamaan. Tai olisi pystynyt, mutta auto ei pahemmin olisi tykännyt varmaankaan pelkästään ykkösvaihteella ajelemisesta. Kytkimen käyttö kun muuttui mahdottomaksi nilkan kipeyden takia. Nyt on sitten orastavaa flunssaa. En halua taas jäädä kotiin toimettomana makaamaan. Enkä kylläkään kehtaa ottaa jälleen loppuviikosta saikkua. Alkaa hieman epäilyttämään, jos joka perjantain on pois.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Oot @Punamusta varmaani vuotta vanhempi kun kummityttö. Hän tanssii wanhoja viikon kuluttua ja kummisetäsetämieskin pääsee katsomaan. Hitto. Vastahan se Levillä paskoi housuunsa ja huusi ”pyyhkimään” eikä miettinyt jotain meikin sävyä mikä sopii pojan kravattiin.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Jäivät tanssit väliin, vaikka eräs tyttö pyysi partneriksi pari kuukautta aikaisemmin, ellen muista väärin. Katselin sitten salin eturivissä muiden menoa. Jos joskus vedän kunnon kieppeet daamin kanssa, teen sen mielelläni hieman yksityisemmin kuin koulutapahtumassa. Tämä on toki vain oma pieni ajatukseni.
Jummarran hjuvin veliseni. Silloiselle tyttöystävälle tuo oli niin iso juttu, et piti itsekin vähän - siis kunnolla - panostaa.
En mä vieläkään tajua mikä tossa on se juttu, mut sen nuoren miehen haluan tavata. Ilman haulikkoa.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olisi hyvä että mediassa tuotasiin enemmän esille juttusarjaa, tavallisista ihmisistä. Heitä on suurin osa, ja heidän arkielämästä ja ajatuksista olisi hyvä kertoa. Se on sitä enemmistön normaalielämää, jonka arkea olisi hyvä jaksaa jokaisen elää.
Tuli vaan mieleen, kun noita vähemmistöjuttuja tulee mediassa päivittäin. Tälläkertaa telkussa näkyy transukupuolisen somalialaisen haastattelu.

Harmittavasti "tavallisten" ihmisten elämä vaan on aivan saatanan tylsää ja henkilöt auttamatta liian heikkoja tarinankertojia.

Eihän oikeesti ketään kiinnosta jonkun perusmasan työviikon kuvailu ja valitus kun muija tehny taas lötköjä perunoita, loppuajan se kertoisi kuinka ryyppäsi ja nai 25v sitten ihan eläimen lailla. Kuvailun viimeistelee 15v sitten tapahtuneen etelänloman hotellin pyyhkeiden morkkaaminen ja eteläisten ruokien vähäperunaisuuden ihmettely.

Veikkaan ettei tuommoisille juttusarjoille ole menekkiä ja sen takia ei tehdä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Intistä tuli mieleen. Keskustelupalstatkin ovat kyllä jonkunlainen läpileikkaus kansasta. Täälläkin on kyllä monenlaista. No, tänne kaatopaikalle kyllä kertyy tietynlaista porukkaa, ja ylipäätään Jatkoajalla on ehkä keskimääräistä älykkäämpää (kts. mensanjasenet.fi !!) porukkaa. Fiksuudesta en niin osaa mennä takuuseen.
Mun mielestä täällä kyllä tuntuu olevan aika paljon sitä internetissä roikkuvaa porukkaa. Voin tietty olla väärässäkin, mutta onhan täällä keskustelukin kyllä aika sellaista väittelevää, mitä netissä huomaa, mutta ei tosielämässä.
 
K

Kiekkokatsoja

Harmittavasti "tavallisten" ihmisten elämä vaan on aivan saatanan tylsää ja henkilöt auttamatta liian heikkoja tarinankertojia.

Eihän oikeesti ketään kiinnosta jonkun perusmasan työviikon kuvailu ja valitus kun muija tehny taas lötköjä perunoita, loppuajan se kertoisi kuinka ryyppäsi ja nai 25v sitten ihan eläimen lailla. Kuvailun viimeistelee 15v sitten tapahtuneen etelänloman hotellin pyyhkeiden morkkaaminen ja eteläisten ruokien vähäperunaisuuden ihmettely.

Veikkaan ettei tuommoisille juttusarjoille ole menekkiä ja sen takia ei tehdä.
Onhan se niinkin.
Kyllä tonne telkkuun voisi poikkeavien ihmisten vastapainoksi, laittaa tavis ihmisiäkin. Tulisisi näkökulmaa, myös enemmistöstäkin. 10-15min pätkäkuvauksiin tuskin mahtuu kovin paljoa ruikutusta, elämän kurjuudesta. Ja luulen että harva sitä siten tekisikään. Luulen myös, että oikein tehtynä, olisi ohjelmiin katsojia, senveran mitä monille muillekin sarjoille.
Mutta joo, olkoot. Kommentoitua tuli.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Onhan se niinkin.
Kyllä tonne telkkuun voisi poikkeavien ihmisten vastapainoksi, laittaa tavis ihmisiäkin. Tulisisi näkökulmaa, myös enemmistöstäkin. 10-15min pätkäkuvauksiin tuskin mahtuu kovin paljoa ruikutusta, elämän kurjuudesta. Ja luulen että harva sitä siten tekisikään. Luulen myös, että oikein tehtynä, olisi ohjelmiin katsojia, senveran mitä monille muillekin sarjoille.
Mutta joo, olkoot. Kommentoitua tuli.

Tavallisista ihmisisistä ohjelmia? Venaas.

Televisiossa tänään mm.:

- Maaseudulta maailmalle
- Näin Norjassa
- Äitiyssokki
- Tarinoita järviltä
- Rattikärpäset
- Koko Suomi leipoo
- Rakas ostin meille kodin
- Hei me rakennetaan
- Olet mitä syöt
- Yksin kotona Suomi
- Suomen Huutokauppakeisari
- Sinkkuillallinen

jne jne.

Plus iso kasa lisää realitya tavallisista ihmisistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös