Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 317 889
  • 66 802

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Hieno viesti, hyvin sanottu. Olet siis historian opettaja, siistiä. Kirjoitin historian syksyllä ja sain C:n. Koetta edeltänyt päivä, ilta, yö ja nukkumiseen valmistanut rauhoittumiskuvio olivat raskaita, mutta yleissivistys, minähän en koskenutkaan kirjoihin, oli riittävällä tasolla tuomaan kokeesta 57 pistettä. M olisi tarvinnut 66 pistettä, no ainakin tuli kirkkaalla erolla C. Olisi mielenkiintoista olla teikäläisen opetuksessa.

Silmiä särkee ja päässä pyörii. Nyt saunaan.
No mie olen ihan tavallinen luokanopettaja, mutta mulla oli erikoistumisaineena historia eli siitä on iso määrä opintoviikkoja väännetty.

Miun kirjoitusten aikaan historiaa ei kirjoitettu erikseen, vaan se oli osa reaalikoetta. Siinä oli historia, uskonto, fysiikka, kemia, maantieto ja biologia. Sai vastata kymmeneen kysymykseen ihan mistä halusi. Muistaakseni minäkin sain C:n, kun en paljon lueskellut. Ystäväni Mikon kanssa ryypättiin ja pelattiin biljardia Kaatrahovissa koko lukuloma.

Ruotsista kirjoitin kaikkien, eniten minun, ihmetykseksi C:n. Suomesta ja Englannista tietenkin ne pakolliset laudaturit.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
En tiedä miten pisteytys menee nykyisin, mutta ainakin vuonna 1992 englannissa paras pistemäärä oli 299. Löin sitten kaverini Samin kanssa vedon, että kumpi saa enkusta paremmat. Kossupullosta lyötiin. Kun tulokset tuli, Sami tuuletti. 293. Mie näytin omani. 297. Hyvältä maistui kossu.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ei ole mitään mielikuvaa pisteistä, mutta L tuli englannista, äidinkielestä ja reaalista. Reaalissa historiasta taisin kirjoittaa neljään kysymykseen, yhden maantiedosta ja uskonnottomana yhden uskonnosta, siitä kun oli hyvä käyttää luovaa kirjoittelua.

Matikasta ja ruottista tuli M:t. Tämä siis aikaa ennen E:tä, äikästä ei varmastikaan olisi tullut L:llää jos ois tuo E ollut käytössä.

Jokohan sitä keittelisi iltateet.
 

ace

Jäsen
No mie olen ihan tavallinen luokanopettaja...

En sinua tunne henk koht, etkä sinäkään minua. Noin samaa ikäluokkaa ollaan ja välillä ehdottomuutesi vituttaa ihan täysillä. Kuitenkin arvostan jos ja kun edelleen on luokanopettajia, jotka opettavat lapsille miten asiat kuuluisivat olla.

Varmasti et sitä yhtä jyrkästi tee kuin täällä, mutta toivon ja uskon että sinun kouluttamistasi lapsista tulee hyviä kansalaisia.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
En sinua tunne henk koht, etkä sinäkään minua. Noin samaa ikäluokkaa ollaan ja välillä ehdottomuutesi vituttaa ihan täysillä. Kuitenkin arvostan jos ja kun edelleen on luokanopettajia, jotka opettavat lapsille miten asiat kuuluisivat olla.

Varmasti et sitä yhtä jyrkästi tee kuin täällä, mutta toivon ja uskon että sinun kouluttamistasi lapsista tulee hyviä kansalaisia.
Aina pyrin siihen, että oppilaistani tulisi hyviä kansalaisia. Rohkaisen heitä lukemaan ja kyseenalaistamaan. Ehdottomuuteni täällä on mitä on, en minä ole samanlainen atk:ssa kuin siviilissä. Tai olen tavallaan, mutta eri puolet korostuvat. Ja poikkeuksetta oppilaideni vanhemmat ovat diggailleet meiningistäni. Aika usein olen kuullut, että olen paras opettaja kyseisen nilviäisen peruskoulu-uralla. Nää jää mieleen, tietää että ei ole tehnyt turhaa työtä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiintoista, miten 1900-luvulla vuosikymmenet tuntuvat jotenkin selkeämmiltä. Nyt ei edes tunnu siltä, että on vuosikymmen vaihtumassa (tähän-väliin-jotain-matemaattista-diibadaabaa-että-vuosikymmen-vaihtuukin-vasta-2021). 2000-luku on vain 2000-luku.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mitäh? Onko enää kaksi yötä jouluun? Tässä vois vaikka ruveta koristeita laittelemaan... Muutaman tontun jos johonkin virittelisi...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis luuletteks te että mä huvikseen oon ryypännyt kakskyt vuotta? Ehei. Tieteen ja tutkimuksen nimissä. Viimeisin tieto kaduilta, ringistä, puun juurelta, sillan alta. Mä oon dokumentoinut kaiken. Valitettavasti loppuiltoja en muista. Etsivä lähityökin on mennyt lankaan. Poliisi ja ensihoito myös. Talonmiehet ja vartijat. Virkavalta ja miliisi. Päihdepoli ja oikeuslaitos. Ulosottomies ja verovirasto. Esimiehet ja ex-muijat. Mä oon salainen agentti. Peitetehtävissä. Undercover of the night. Tiedätteks te sen biisin. James Bond. Maxwell Smart. Nikke Knatterton. Meitsi.

Mä oon kokemusammattilainen. Spesiaali expertti. Learned from the streets. Sheriffin tähti rintaan. Natsat olkapäille. Stipendi kouraan ja diplomi seinälle. Kutsu linnan juhliin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Aika usein olen kuullut, että olen paras opettaja kyseisen nilviäisen peruskoulu-uralla. Nää jää mieleen, tietää että ei ole tehnyt turhaa työtä.

Pakkohan se on sanoa, ettei kyseinen nilviäinen joudu yhä syveneviin ongelmiin. Portsarit ja luokanopettajat, nuo kehutut.

Tiedoksi lukijoille: ylläolevissa virkkeissäni huumori ja ns. asia sekoittuvat ja se on ihan lukijan pääteltävissä, mikä mitäkin on. Vihjeeksi annan, että toinen virke on ns. asiaa enemmän kuin ensimmäinen. Alkaako avautua?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Onhan se niin, että Yoko Ono sai Lennonista parhaat puolet esiin. Miten hyvä levy Sometime in New York City onkaan! Tässä ei enää pidätellä. Lennon nyt muuten oli kusipää, ihmisenä siis.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Mitäs nyt on tekeillä? Vai onko mitään, jos ihan pohtimisen ilosta pohdit...

Jos muutan Helsinkiin opiskelemaan, alan semi-kannattaa Jokereita ja IFK:ta. Jos osoitteena on Tampere, teen saman varmaankin Ilveksen kohdalla. Mutta kun Ässät saapuu kylään, revin kaiken sinisen ja vihreän pois punaisen patapaidan päältä. Surprise, motherfuckers!
Pohtimisen ilosta.
Äläkä saatana ala semikannattamaan mitään joukkuetta vain siksi, että muutat paikkakunnalle. Perkele.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Miksi vitussa minä olen minä ja miksi minä en koskaan opi?
Tämäpä vasta hyvä kysymys. Jos ottaisin joskus virheistäni opiksi ilman kunnon potkua persuksille, niin nytkään en olisi varmaan tässä tilanteessa missä olen. En ole katkera, otan täysin vastuun omista perseilyistäni, mutta olisihan mun koko elämänpolku varsin erinäköinen jos ottaisin edes kerran opiksi helpoimman kautta.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Oli mulla tähän ketjuun jotain positiivistakin sanottavaa. Olin eilen viettämässä alkoholin sävyttämiä pikkujouluja. Ilta oli kaiken kaikkiaan miellyttävä ja sain kotiin päästyäni nukutuksi peräti 10 tuntia. En edes muista milloin viimeksi olo on ollut näin freesi ja levännyt?! Ja jouluaattoon on enää kaksi yötä aikaa. Nopeesti se aika menee perkule!
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Tämäpä vasta hyvä kysymys. Jos ottaisin joskus virheistäni opiksi ilman kunnon potkua persuksille, niin nytkään en olisi varmaan tässä tilanteessa missä olen. En ole katkera, otan täysin vastuun omista perseilyistäni, mutta olisihan mun koko elämänpolku varsin erinäköinen jos ottaisin edes kerran opiksi helpoimman kautta.
Juuri näin.
Montako olutta 43v vanha juoppo voi ostaa loiventamiseen, että ei taas lipsahda kännäämisen puolelle? 10?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Onhan se niin, että Yoko Ono sai Lennonista parhaat puolet esiin. Miten hyvä levy Sometime in New York City onkaan! Tässä ei enää pidätellä. Lennon nyt muuten oli kusipää, ihmisenä siis.
Sanattomaksi vetää. Olen siis sanaton.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Juuri näin.
Montako olutta 43v vanha juoppo voi ostaa loiventamiseen, että ei taas lipsahda kännäämisen puolelle? 10?
Auts. Mä oon pystynyt tähän ikään saakka pitämään juomiseni ns. keskivertoaikuisen tasolla. Kaveriporukassa voi välillä mennä vähän enemmän ja vapaaviikonloppuna mun on yleensä saatava se yksi Fosters. En oo kuitenkaan ikinä itsekseni kotona ryypiskellyt. Olen luonteeltani sosiaalinen seuraihminen, joten mitä parempi seura ja mitä hauskempaa, sitä enemmän menee alkoholiakin. Oon myös herkkä luonne, joten jos koitan lääkitä ahistusta tai stressiä alkoholilla, niin useimmiten pienikin alkoholiannos vain pahentaa sitä vallitsevaa fiilistä entisestään. Kokeiltu on, ei toimi.

Kaveerasin kuitenkin reilu parisen vuotta itseäni pari vuotta nuoremman alkoholismiin taipuvaisen nuoren jätkän kanssa. Hänen seurassa tuli viime vuonna tehtyä jotain mitä en ole koskaan muulloin tehnyt eli juotua ns. taju kankaalle. Vituiksihan sekin meni. HSL-kortti hukkui jonnekin kotimatkalla, naarmutin puhelimen näytön, enkä osannut neljältä aamulla kaivaa edes avaimia taskusta. Nilkkakin vihoitteli pari päivää tuon jälkeen kun tuli kaaduttua baarista lähettyä.

Mut hei, kyllä mäkin osaan toistaa samoja virheitä, vaikkei ne omalla kohalla alkoholiin liitykään. Ja vituttaahan se kun tietää toimivansa vastoin järkeä ja tekee sen silti, koska vanhat rutiinit ja ajatusmallit jyllää niin vahvasti.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
En oikein ymmärtänyt lapsena miten jouluna voi syödä itsensä ähkyyn... sellaisesta ruuasta. Ei se minusta niin ihmeen herkullista ollut eikä sitä nyt ihan hirveästi voinut syödä. Lusikallinen porkkalaatikkoa ja rosollia, pari lasimestarin sillisiivua, yksi kinkkusiivu (kylmänä), yksi peruna ja pari lihapaistin lihaa... Ei tuosta nyt ähkyyn tule. Lanttulaatikkoa enkä imelämuusia en syönyt ja muuta ei ollut tarjolla joulupöydässä savossa munmolassani.. tai oli todella hapanta ruisleipää (ei jatkoon).
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Oletko myös erityisherkkä? Se oli 2-3 vuotta sitten muotia. Mä oon kovis.
No kaipa mä olen. Tietty tuollakin voidaan tarkoittaa niin montaa eri asiaa, joten ennen kuin käsität tämän toteamuksen väärin niin tarkennan hieman taustoja ja miten mun herkkyys näkyy mussa.

Ei, en ole enää pitkään aikaan ottanut itseeni jos joku etenkään mulle tuntematon ihminen puhuu musta ikävästi. En ole herkkänahkainen tai helposti haavoitettavissa sanoilla. Ja sekin juontaa juurensa pitkälti mun lapsuudesta ja miten paljon paskaa musta puhuttiin peruskouluvuosinani. Kun sut on yläasteella lähes tulkoon yritetty kiusata hengiltä ja oot kuitenkin selvinnyt siitäkin kärsimyksestä "voittajana", niin ei sitä enää oikein osaa ottaa pahempaakaan sanallista vittuilua itteensä.

Nykyään tiedän niin vahvasti kuka olen ja millainen mun kuuluu olla, etten osaa menettää yöuniani kenenkään negatiivisista kommenteista. Ja kun mulla on lapsesta saakka ollut tää luonteenlujuus ja olin jo silloin enemmän joukosta erottuja kuin porukkaan sopeutuja. Toki lapsena se heijastui lähinnä negatiivisesti, kun mun oli vaikea luoda kaverisuhteita koulussa, missä mun omiin oloihin hakeutumista pidettiin yleensä 'kehitysvammaisuutena'. Todellisuudessa en vain luottanut kouluympäristössä kehenkään.

Siinä lyhykäinen backstory, sitten itse aiheeseen eli miten olen herkkä? Kun olen itsekseni, saatan tirauttaa kyyneleen tai pari tietyn biisin tai elokuvan surullisessa kohdassa. Mulla on paljon taiteellisia visioita ja toivon löytäväni joku päivä rohkeuden tuoda niitä vielä laajempaan tietoisuuteen.

Mä myös aistin vahvasti tunnetiloja ihmisissä ja tämän olen perinyt äidiltäni. Tästä ominaisuudesta on monesti ollut mulle hyötyä, kun on pitänyt vaikkapa katkaista välit johonkuhun jolla on ollut muhun negatiivinen vaikutus. Monesti tää mun aistikkuus on kuitenkin myös vaikeuttanut mun omaa elämää, etenkin sillon kuin aistin mun läheisissä stressiä tai jännitettä, nuo fiilikset kun ovat melko tarttuvaista sorttia kun olet fyysisesti samassa tilassa.

Kun olin nuorempi, mua ärsytti Suomen kulttuurissa se, että täällä miehen odotetaan olevan jäyhä viilipytty ja toteemi joka ei kotonakaan näytä tunteitaan muille. Kun meihin luodaan edelleen paineita millaisia meidän odotetaan olevan ja miten näymme muille, niin ei mikään ihme miksi juuri täällä on niin paljon alkoholismia ja mielenterveysongelmia.

Nykyisin hymyilen ajatukselle että mun ei tulisi mukamas näyttää tunteitani. Luojan kiitos se ei ole kuitenkaan täällä meillä päin mikään laki, vain syvälle suomalaisuuteen painautunut mielikuva suomalaisesta miehestä. Jos haluaa aloittaa muutoksen, täytyy itse olla se muutos.

Mä oon herkkä ja kovis, molempia oikeista kohdista.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Nykyisin hymyilen ajatukselle että mun ei tulisi mukamas näyttää tunteitani.
Tottakai pitää tunteet näyttää! Tässä hyvä esimerkki. Lainaan tähän Bloodhound Gang -nimistä ameriikkalaista ajatushautomoa:

 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Tottakai pitää tunteet näyttää! Tässä hyvä esimerkki. Lainaan tähän Bloodhound Gang -nimistä ameriikkalaista ajatushautomoa:


Hah! Hyvä kun tarkensit, että kyseessä on amerikkalainen ajatushautomo. The Bad Touchin video on tullut nähtyä vuosien mittaan niin moneen kertaan ja kun tuo on kuvattu Euroopassa, niin jotenkin olin tämän takia aina olettanut että Bloodhound Gang olisi ollut brittiläisbändi. Slangikorostukset kun muutenkaan harvoin tulevat yhtä vahvasti ilmi musiikissa. Tässä sun linkkaamassasi biisissä tuo jenkkimurre tosin tulee sitten jo melko vahvasti esille. Hyvä biisi tämäkin!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös