Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 697 420
  • 68 118

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sitten joka aamuiseen traditioon. Kissa haluaa katsoa luonto-ohjelmia, joten katsomme luonto-ohjelmia.

Liitteet

• Screenshot_20191224-091246_Gallery.jpg
    Screenshot_20191224-091246_Gallery.jpg
    392,8 KB · kertaa luettu: 242
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Sitten joka aamuiseen traditioon. Kissa haluaa katsoa luonto-ohjelmia, joten katsomme luonto-ohjelmia.
Mä oikein nään ajatuskuplan sun kätzin päällä kun se zuumaa tota persettä: "Yeah, biaatch, drag dat fine aaazz ova hea. I'mma ram dat aazz so hard u not gonna s(h)it for a week. Yeeei, dada says merry christmAzz!"

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nurtsin vois leikata tosijjaa.

K

Kiekkokatsoja

Ajattelin pian mennä pienelle kävelylle. Jouluatto on yksi vuoden tylsimmistä päivistä, kun ei oo tekemistä. Tosin se on kai joulun yksi tarkoituskin.

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitähän sitä tekis tänään. Akka lähtee päivällä sukuloimaan. Mua ei kiinnosta lähteä joten jään kotiin. Kylpyamme, samppanjalasi, kynttilät ja kynsilakka maybe? Anyone?

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Minä vääntäydyin eilen pojan kanssa eri paikkakunnalle, ex-vaimon tykö viettämään joulua. Tänään yksin kotiin illasta taas möllöttämään.

Suosikkijoukkue
Mitähän sitä tekis tänään. Akka lähtee päivällä sukuloimaan. Mua ei kiinnosta lähteä joten jään kotiin. Kylpyamme, samppanjalasi, kynttilät ja kynsilakka maybe? Anyone?
Mä tuun illalla, sen verran kovat houkuttimet laitoit. Shampanjalasilla ei tehdä samaa kuin kaksi tyttöä ja kuppi.

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä tuun illalla, sen verran kovat houkuttimet laitoit.
Se paholainen on kerinny jo tulla himaan iltaan mennessä, eikä se saattas ymmärtää jos löytäs minut herra banaaninvuljelijän kanssa samasta kylvystä kynttilänvalosta.

Shampanjalasilla ei tehdä samaa kuin kaksi tyttöä ja kuppi.
Mä oon vähän fiksannu tota variaatiota. Mietihän skenaarioo missä kuppi olisikin piilossa. Keittiön pöydän alla. Niimpä. Irstasta.

Suosikkijoukkue
Se paholainen on kerinny jo tulla himaan iltaan mennessä, eikä se saattas ymmärtää jos löytäs minut herra banaaninvuljelijän kanssa samasta kylvystä kynttilänvalosta.

Mä oon vähän fiksannu tota variaatiota. Mietihän skenaarioo missä kuppi olisikin piilossa. Keittiön pöydän alla. Niimpä. Irstasta.
Aina voi sanoa, että tämä ei ole sitä miltä tämä näyttää. Tämä on paljon pahempaa. Vilkaise vaimo keittiön pöydän alle.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mä oon nähny ainakin sata elämäntaidon opetusleffaa missä mies bongaa muijansa toisen naisen kanssa vaahtokylvystä. Se äjjä pääsee aina messiin ja ollaan tosi hyvässä sovussa. Nyt eletään nykyaikaa, niin miks ei tää vois toimia toisinkin päin?

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Minulla on vahva tunne, että jotenkin niin se asia miehillekkin opetetetaan.

No niin. Tämäpä tässä. Minä kun muistelen ettei sitä edes opetettu, se oli jo ymmärretty. Katsottu nääs töllöstä Izvestijaa ja MM-kisoja. Luettu lehteä.

Kenelle teistä on opetettu paitsio? Minulle ei. Ei se geeneissä osaaminen kuitenkaan ollut, joten kai jonkinlainen kiinnostus lajiin toi myös selville, että mikä vittu se paitsio on.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Suoritin juuri markettireissun, jossa sisätilaloissa huomasin, että siellähän on Alko. Muistin olevani aikuinen, noin periaatteessa, ja menin Alkoon. Asiallisesti ostin 0,2 L Jägermaisteria ja desin Fernet Brancaa. Siinä mun joulunajan juomat jahka ilta koittaa.

Sieltä marketista en sitten ostanut mitään. Mietin, että miksi minä sinne edes menin.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
On näissä jouluaatoissa kyllä aina oma erityinen tunnelmansa. Ainakin täällä ollut lapsesta lähtien. Tekisi mieli jopa sanoa että taianomainen tunnelmansa. Sitä voisi kuvitella että jouluaatto on vain yksi päivä muiden joukossa mutta ei se ihan niin ole.

Jouluaatto on yksi vuoden parhaimpia päiviä, melkein joka vuosi. Tänä vuonna on kyllä tosiaan ollut mestaruusjuhliakin keväällä joten ihan helposti ei voi sanoa tällä kertaa että tämä on vuoden kohokohta mutta onhan jouluaatto merkityksellinen päivä.

En osaa nyt kuvailla jouluaaton erityistä tunnelmaa. Jos jollain sanoilla sitä yrittäisin kuvailla niin olisivat sanat tyyliin jännittävä, rauhallinen, mutta kuitenkin riemukas, tunnelmallinen ja lämminhenkinen. Jouluaatossa tunnelmaa nostattavat lasten jännitys ja innokkuus. Sitä pystyi seuraamaan esimerkiksi Joulupukin Kuumaa linjaa katsellessa ja kun siskon poika oli täällä äsken pari tuntia kylässä. Siitäkin vähän huokui sellainen levottomuus ja jännitys. Pojan klopilla on ikää 8 vuotta.

Jouluaaton tv-ohjelmat ovat pääsääntöisesti jouluaiheisia. Ja äsken katselin sen Tonttukoulunkin viimeisen osan YLE Areenasta. Siinä oli aikoinaan kyllä pirun hyvä joulukalenteri, yksi parhaimmista tv:ssä esitetyistä joulukalentereista. Vaikka olikin ruotsalaista tuotantoa kai? Ainakin siinä puhuttiin ruotsia. Vähän ehkä pliisut loppuratkaisut ja juonen käänteet mutta hienosti toteutettu ja hyvää näyttelijätyötä. Tykkäsin paljon tuosta lapsena aikoinaan ja nyt vielä aikuisenakin.

Sitten jouluaaton tunnelmaa jouluiseksi nostattavat myös päivän lehdet jotka ovat täynnä jouluaiheisia juttuja. Joulumusiikki ja koristeet sekä jouluiset sisustukset. Ja tietenkin tunnelmaa luo myös ruoka ja muut herkut. Sitten monesta ihmisestä huokuu jouluina sellainen lämminhenkisyys ja sydämellisyys. Siihen olen tottunut lapsesta lähtien. Minä olen aina elänyt onnellisen joulun onnekseni ja tottunut siihen että ihmiset ovat hyvällä tuulella jouluna. Näin ei varmastikaan kyllä ole aina? Mutta minulle ei ole koskaan 35 vuoden aikana jouluna tullut vastaan pahantuulinen ihminen.

Jouluaatto on yksi vuoden parhaimmista päivistä. Voin sen taas jo sanoa tänäänkin tähän asti näetyn ja koetun perusteella ja vielä on päivän varmasti parhaimmat hetket edessäpäin kuten joulusauna, juhlapäivällinen ja lahjojen avaamiset.

Isän luona on jouluisin myös niin pirun kaunista, tunnelmallista ja kodikasta. Viihdyn ja toivottavasti tekin viihdytte siellä missä ikinä olettekaan joulua viettämässä.

Nick Neim

Jäsen
No voi saatana. Heräsin näemmä 10 minuuttia liian myöhään, kun ehti lähikauppa menemään kiinni. Kait sitä joutuu lähteä ajelemaan pidemmälle, kun kaapit ammottavat tyhjyyttään.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
The Big Bang Theoryn viimeinen kausi on hyvä ollut tähän saakka noin 10 jakson jälkeen ja miten musta tuntuu että hyvänä jatkuu edelleen.

Suosikkijoukkue
En edes oikein pidä jouluruuista, mutta johtuen varmaan pitkästä hyvästä juomisesta ja huonosta syömisestä johtuen riipasen kaksi lautasellista pöperöä kitusiin ja nyt pierettää hyvin ja nukuttaa. Ehkä aika päivän toisten päiväunien. Illaksi ehkä kotiin ja joulusalille käymään. Kotimatkalla saatan ostaa mottipäisen kasan olutta.

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Jouluaterialla huoltiksen terdellä käytiin, ja ihan syömäkelvotonta pizzaa tuli "nautittua" siellä. Mukava oli kuiteskin istuskella ja ihmetellä maailmaa.

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Varmasti kaikkia kiinnostaa niin kirjoitan silti miten jouluni meni:

Aamulla ylös. Kissan kanssa luonto-ohjelmia. Napa täyteen riisipuuroa ja piirakoita ---> päiväunille. Päiväunilta kun heräsin, läksin punttisalille. Salilta kun tulin, söin navan täyteen ja kävin päiväunille. Herättyäni kävin sytyttämässä kynttilät mutsin ja faijan haudoille ja vähän fiilistelin pimeellä hautausmaan tunnelmaa muutenkin. Sieltä himaan --> napa täyteen evästä ja sänkyyn makaamaan telkkaria katsellen.

Normi joulu sanos Matti Näsä. Viinan juontiin ei jaksanu ku väsyttää tää syöminen.

Suosikkijoukkue
@Sämppäri minä söin ensiksi paljon ja puoli tuntia sitten tulin salilta. Ja kuten uhkailun aiemmin, että saatana kotimatkalla ostaa olutta, niin niin tein. Nyt avasin yhden oluen ja katson töllöä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy