Kyse ei parahin veli Vilperi ollut suinkaan haukkumisesta! Lähinnä viittaus teikäläisen intohimoon leipomista ja jouluhömpötyksiä kohtaan. Pahoittelut!
Ai, no minä pyydän sitten vuorostani anteeksi väärinymmärrystäni. Tuo vertaus 80-vuotiaaseen mummoon ei vaan kuullostanut niin hyvältä. Tai asiaa olisi jo alun perin auttanut se että siihen olisi kirjoittanut selityksen vertaukselle.
Sillä kyllä nyt tuon selityksen kanssa ymmärrän vertauksesi paremmin. Mutta eihän sitä tarvitse olla niin iäkäs harrastaakseen intohimoisesti leipomista tai hömpöttääkseen joulusta. Tuolla Facebookin Sydämeeni joulun teen- ryhmässäkin on paljonkin samansuuntaista porukkaa ja ne ovat nuorempia kuin 80-vuotiaita. Selkeä enemmistö vaikuttaisi olevan kyllä vain naisia. Kai nämä köökkihommat on yleensä naisten puuhia ja meilläkin ne sitä olisi jos äiti vielä eläisi. Nyt nämä leipurin hommat ovat jääneet minulle ikään kuin perintönä.
Mutta olenhan minä intohimoinen leipuri etenkin joulun aikaan. Täällä on leivottu jo hannatädit, ruskeat piparit ja ässät sekä kuivakakuista maustekakku, tiikerikakku, taatelikakku ja herttoniemen kakku. En muulloin niin innokas leipuri olekaan mutta joulun aikaan sitä innostuu. Vielä olisi sitten leivottava herrasväen leivät ja bebet.
Ja joulusta olen kyllä täpinöissäni ja innoissani. En nyt tiedä onko joulu just tämän vuoden kohokohta kun oli kolmin kerroin mestaruusjuhliakin keväällä mutta iso juhla se on aina minulle ollut. Enkä häpeä tunnustaa sitä.
Täällä on myös muita vastauksia tullut eiliseen viestiini. En nyt jaksa alkaa lainaamaan kaikkia niitä viestejä mutta sanon kaikista että ymmärrän pointit ja onhan se toisaalta hauskaa kun oma kirjoitustyyli on jäänyt niin hyvin ihmisten mieliin. Hyvillä mielin tässä ollaan ja en eilistä viestiänikään kirjoittaessa niin vittuuksissani ollut.
Kunhan vain totesin miltä asiat minusta itsestäni näyttivät. Tämä nettimaailma on välillä siitä huono kun täällä ei aina tule ilmi se millä mielialalla joku viesti on kirjoitettu. Mutta kai tässä voi Jutin sanoin todeta että mennään eteenpäin!