Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 318 643
  • 66 802

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mä olen salaa Ilvesfani. Tai en nyt enää niin salaakaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Millonkohan Mäntylän Tuukka on tulossa taas Stadiin?

Tästä viestistä voisi helposti muovailla (heh) sellaisen viikon pelikiellon arvoisen sepustuksen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mä olen salaa Ilvesfani.
Älä huoli. Oikeasti me kaikki ollaan.

Ilvekset on kyllä hienoja elukoita ja niitä liikkuu täälläkin päin. Olen kerran nähnyt (ehkä) kun oltiin ystävän kanssa iltahiihtolenkillä. Oltiin aika häh... oli kuutamo, hiihdettiin hiljaa metsässä ja yhtäkkiä mäen alla (oltiin itse mäen päällä) hiipi ilves(?) ladun yli metsään. Olen kissaihmisiä joten kyllä kunnioitan meidän suurta kissapetoa ja toivon että kanta pysyy elinvoimaisena.
Tamperelainen jääkiekkojoukkue ei kyllä sytytä...
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulipa mieleeni Ilveksestä, että vuosi 2020 on ensimmäinen vuosi ainakin helvetin pitkään aikaan, kun HIFK:lla, Ilveksellä ja TPS:llä on yhtä aikaa joukkueet niin lätkän kuin futiksen korkeimmalla sarjatasolla. Muita molemmissa lajeissa ainakin joskus menestyneitä seuroja ei ole tainnut ihan lähihistoriassa olla.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tulipa mieleeni Ilveksestä, että vuosi 2020 on ensimmäinen vuosi ainakin helvetin pitkään aikaan, kun HIFK:lla, Ilveksellä ja TPS:llä on yhtä aikaa joukkueet niin lätkän kuin futiksen korkeimmalla sarjatasolla. Muita molemmissa lajeissa ainakin joskus menestyneitä seuroja ei ole tainnut ihan lähihistoriassa olla.
Se ihmetyttää, että pienemmillä paikkakunnilla pitää olla eri seurat eri lajeihin. Tai no joo, sillä tavalla saadaan enemmän toimitusjohtajia ja urheilujohtajia ja muitakin johtajia...

Olen ajatellut, että täällä Joensuussa ihan hyvin Jokipojat ja Kataja ja Jippo ja JoMa voisi yhdistyä yhden johdon alle. Mitä vittua sitä kilpaillaan katsojista näillä selkosilla, jos kaikki olisi samaa puljua niin kaikki olisi kotiinpäin. Säästäisi toimistokuluissakin. Ja kaikki puhaltaisi yhteen hiileen kaupungin palloilukulttuurin puolesta, eikä yrittäisi kampittaa toisiaan tai nokitella. Junnujakin helpottaisi, voisi helpommin kokeilla eri lajeja kun kaikki ois samaa seuraa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tulipa mieleeni Ilveksestä, että vuosi 2020 on ensimmäinen vuosi ainakin helvetin pitkään aikaan, kun HIFK:lla, Ilveksellä ja TPS:llä on yhtä aikaa joukkueet niin lätkän kuin futiksen korkeimmalla sarjatasolla. Muita molemmissa lajeissa ainakin joskus menestyneitä seuroja ei ole tainnut ihan lähihistoriassa olla.
Joo pitää varmaan mennä 2000-luvun alkuun kun Jokerit oli pääsarjassa sekä jalkapallossa että jääkiekossa. Itse asiassa vuonna 2000 olivat hopealla molemmissa lajeissa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Joo pitää varmaan mennä 2000-luvun alkuun kun Jokerit oli pääsarjassa sekä jalkapallossa että jääkiekossa. Itse asiassa vuonna 2000 olivat hopealla molemmissa lajeissa.
Jokerit jalkapallojoukkueena oli suunnilleen yhtä uskottava kuin Mamba rock-yhtyeenä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo pitää varmaan mennä 2000-luvun alkuun kun Jokerit oli pääsarjassa sekä jalkapallossa että jääkiekossa. Itse asiassa vuonna 2000 olivat hopealla molemmissa lajeissa.
Niin no, se tietty... Mutta tuo FC Jokerit tuntui sen verran toisen seuran päälle maalatulta jutulta, että tahallani unohdin... Varmaankin Reipas on sitä edellinen esimerkki, vaikkei nyt hirmu suurta menestystä nauttinutkaan ainakaan lätkän puolella.

Silloin vuosituhannen alussahan nähtiin myös kausi jolloin HIFK ja Jokerit pelasivat yhtä aikaa Ykköstä. Taisi olla HIFK:n konkurssia edeltänyt kausi ja joukkueet löytyivät taulukon eri päistä, mutta HIFK vei muistaakseni keskinäisen herruuden voitolla ja tasapelillä. Millaisia tapahtumia mahtoivatkaan olla? Itse en vielä silloin seurannut.

Se ihmetyttää, että pienemmillä paikkakunnilla pitää olla eri seurat eri lajeihin. Tai no joo, sillä tavalla saadaan enemmän toimitusjohtajia ja urheilujohtajia ja muitakin johtajia...
...ja kun päällemaalaamisesta puhuttiin, niin olen joskus miettinyt Oulun tilannetta. Futiksessa on menestys kiertänyt vuosikymmenet ja Veikkausliigassa ja sen edeltäjissä on käynyt ties mitä yrittäjää lähinnä kehnolla menestyksellä. Jo valmiiksi "muoviseura" AC Oulu brändätään FC Kärpiksi ja profit... Lajiniilot varmasti repisivät pelihousunsa, mutta ovat kuitenkin vähemmistä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minusta ne lajiniilot voisi vaikka haistaa vitun joutessaan.

Minulla on lapsia ja töiden puolesta tunnen paljon lapsia. Aika moni haluaisi kokeilla eri lajeja, kunnes se oma löytyy. Usealla homma tyssää siihen, kun ei ole eri seuroille maksaa jäsenmaksuja ja pelireissumaksuja ja muita maksuja. Pakko keskittyä yhteen lajiin, ja jos ei heti natsaa siinä niin eihän ne höperöt ohjaa vaikkapa futiksesta korikseen, ne vie vaan peliajan ja sanoo että heippa. Miun pojalleni kävi näin. Pelasi Jipon junnuissa, oli vähän kuin Jamie Vardy. Teki maalin aina kun oli paikka. Viimeisessä pelissään ennen loukkaantumistaan teki kolme, 12-vuotiaana. Sitten murtui käsi. Kipsin kun sai pois, ei tullut enää näyttöpaikkaa. Jäi penkille, vittuuntui, lopetti. Siinä kun olisi ollut vaikka joku Jokipoikien junnuvalmentaja ottamassa kopin heti, että tule meille...

Lajit taistelee keskenään, kukaan ei voita. Eniten häviää junnut.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kävin eilen ja toissapäivänä ensimmäisiä kertoja levyostoksilla. Ensin toissapäivänä musiikkidivarissa ja eilen levykaupassa koulun jälkeen. Suoritin molemmissa putiikeissa tarkat etsinnät sopivien levyjen löytämiseksi. Etsiminen oli kuitenkin kaiken sen arvoista.

Punamustan huoneeseen tuli Kissin "Creatures of the Night", AC/DC:n klassikkoteos "Highway to Hell", Whitesnaken "1987", Mötley Crüen esikoisalbumi "Too Fast for Love", Deep Purplen paluukiekko "Perfect Strangers", Toton kokoelmalevy "Africa: The Best of Toto" sekä Judas Priestin "Turbo". Kaikkien löytyminen valikoimasta veti iloiseksi, mutta Priestin ja Crüen kiekkojen löytyminen oli todella mukava yllätys. Onneksi haltuuni sujahti edes yksi Crüen albumi.

Seitsemän levyä siis. Maksoivat yhteensä vähän päälle 50 euroa, mutta nyt pöydällä seisoo kokonainen kasa erinomaista rock-musiikkia mainoksettomassa muodossa. Asennan isän kanssa huoneeseeni toimivan soittimen tässä lähiaikoina. Sitten voin luukuttaa näitä kultakimpaleita mieleni mukaan. Too Fast for Love, sinä olet nyt minun!

Eilinen päivä oli muutenkin kokonaisuutena mukavan onnistunut. Tunnen rohkeuteni ja esiintymishalujeni vain kasvavan. Tiedossa on vielä tukuttain hauskanpitoa ja hymyilyttäviä hetkiä. Nyt kirjaimellisesti kokosininen yövaatetus yllä itsenäisyyspäivän kunniaksi. Paljon onnea ja menestystä 102-vuotiaalle sinivalkoisen Suomen tasavallalle!
Ihan hyvä levykattaus. Olisin voinut ostaa tuon nipun vuonna 1987, jolloin olin 14 vee. Paitsi että Highway To Hell mulla oli jo silloin, samoin Perfect Strangers (vertaa nimikkobiisiä Led Zeppelinin Kashmiriin!) ja Turbo. Totoa mulla ei koskaan ole ollut eikä tule. Kissin levy on lopultakin aika paska, se on heviä. Kiss ei ole alkujaan heviä. Kissin paras levy on edelleen se eka.

Whitesnaken 1987 oli mulle yksi suurimpia pettymyksiä ikinä. Rakastan David Coverdalen ääntä. Mies lauloi Deep Purplen hienolla levyllä Burn, ja perusti sittemmin Whitesnaken, jonka Lovehunter, Ready An’ Willing ja Come an’ Get It olivat loistavia albumeita. Mulla oli kovat odotukset tohon 87-levyyn, mutta se paljastui tylsäksi geneeriseksi paskaksi, paitsi Still of the Night, joka oli tylsää Led Zeppeliniä kopioivaa geneeristä paskaa.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kävin eilen ja toissapäivänä ensimmäisiä kertoja levyostoksilla. Ensin toissapäivänä musiikkidivarissa ja eilen levykaupassa koulun jälkeen. Suoritin molemmissa putiikeissa tarkat etsinnät sopivien levyjen löytämiseksi. Etsiminen oli kuitenkin kaiken sen arvoista.

Punamustan huoneeseen tuli Kissin "Creatures of the Night", AC/DC:n klassikkoteos "Highway to Hell", Whitesnaken "1987", Mötley Crüen esikoisalbumi "Too Fast for Love", Deep Purplen paluukiekko "Perfect Strangers", Toton kokoelmalevy "Africa: The Best of Toto" sekä Judas Priestin "Turbo". Kaikkien löytyminen valikoimasta veti iloiseksi, mutta Priestin ja Crüen kiekkojen löytyminen oli todella mukava yllätys. Onneksi haltuuni sujahti edes yksi Crüen albumi.

Seitsemän levyä siis. Maksoivat yhteensä vähän päälle 50 euroa, mutta nyt pöydällä seisoo kokonainen kasa erinomaista rock-musiikkia mainoksettomassa muodossa. Asennan isän kanssa huoneeseeni toimivan soittimen tässä lähiaikoina. Sitten voin luukuttaa näitä kultakimpaleita mieleni mukaan. Too Fast for Love, sinä olet nyt minun!

Eilinen päivä oli muutenkin kokonaisuutena mukavan onnistunut. Tunnen rohkeuteni ja esiintymishalujeni vain kasvavan. Tiedossa on vielä tukuttain hauskanpitoa ja hymyilyttäviä hetkiä. Nyt kirjaimellisesti kokosininen yövaatetus yllä itsenäisyyspäivän kunniaksi. Paljon onnea ja menestystä 102-vuotiaalle sinivalkoisen Suomen tasavallalle!
Kyllä se konkreettinen levy kädessä ihailtavana ja soittimella kuunneltuna on parasta. Ostitko lp- vai cd-muodossa? Itse olen sitä ikäluokkaa kun cd-levy oli hieno ja uusi keksintö, joten aloitin levykokoelman kartuttamisen niillä ja sillä tiellä olen jatkanut. Vähän huolettaa että vinyylit ovat syrjäyttämässä cd:n ja jonain päivänä Malkkisen cd-hyllyyn ei enää saa täytettä. Siinä vaiheessa varmaan vinyyleihin siirryttävä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
on Toton "Africa" ja "Mushanga"... niin paljon minulle merkitsevää musiikkia. Tuntuu juhlalta. Ja väsyttävältä. Unettaa... unettaa kuin pientä oravaa.
No tämän ymmärrän, onhan Toto siellä kolmen maailman unettavimman yhtyeen palkintopallilla. Tylsyyden multihuipentuma. Ne kaksi muuta muuten ovat Bon Jovi ja Scorpions. Paitsi Scorpionsilla on yksi hyvä biisi, Lovedrivella (-79). Coast to Coast. Miksi juuri se on hyvä? No koska se on instrumentaali, siinä ei Klaus Meine laula.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jätkä dissaa minkä kerkee, mutta heh, mä jatkan uuden persoonan luomista. Olisi mukavaa olla tulevaisuudessa luotettava ystävä, kohtalaisen alkoholiton kaveri, taitava soittaja, edes jollain tasolla tunnettu henkilö ja mikä parasta: vastuullinen sekä läheinen mies ja perheenisä. Saavuteltavia asioita on siis enemmän kuin papereita pöydällä. Kohta numero neljä, se tunnettu henkilö, saa pian ensimmäisen askeleensa. Minua haastateltiin eilen Ässistä hieman ennen Padan pelin alkamista. Tiistaina on edessä myös yksi uusi vaihe. Sen tarkoituksena olisi vaikuttaa kaiken mainitun toteutumiseen.
En dissaa dissaamisen ilosta. Itse asiassa ajattelen olevani sulle jonkinlainen mentori, joka ohjaa pois hölmön musiikin parista kohti hyvää. Muistatko Duranit?

Näen sinussa nuoren kaverin, joka avosylin kuuntelee musiikkia mutta kaipaa hieman ohjausta. Mielelläni varoittelen sinua lankeamasta paskaan ja käännän mielenkiintoasi kohti oikeasti hyvää tavaraa.

Suomessa muuten on kaikista kovin kasaribändi ikinä. Kirjoita juutuubiin Brother Firetribe ja Break Out. Ja oikeastaan se koko False Metal -levy on loistava. Kadonnut levy, joka Van Halenin piti tehdä 1985 mutta eivät ehtineet, kun oli tää laulajahässäkkä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Van Halen on aika hauska bändi. Ne teki heti aluksi parhaan levynsä. Kakkonen on ihan ok, samoin kuin kolmas nimeltään Women and Children First. Nelonen, Fair Warning, on vaikeampi tapaus. Minä pidin, suuri yleisö ei niinkään. Mean Street... Sitten tuli Diver Down, ihan järkyttävän paska levy. Siis oikeasti, se vertautuu rockmusiikin historiassa huonoudellaan lähinnä Chinese Democracyyn ja Black Sabbathin Born Againiin. Se on oikeasti niin huono.

Halen sai kuitenkin paskansa kasaan, 1984 on ihan ok kasaripoppilevy. Ei sillä kuitenkaan ole Vanha Len kanssa enää mitään tekemistä.

Loput on soittajien pankkitilien kasvatusta. FUCK on ok, muut löysää paskaa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jotenkin se on mukava tunne kun kissa kehrää rinnan vieressä. Värisee kivasti ympäröivä alue ja tuntuu mukavalta.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Jotenkin se on mukava tunne kun kissa kehrää rinnan vieressä. Värisee kivasti ympäröivä alue ja tuntuu mukavalta.
Riippuu kissasta. Jos se on semmoinen karvainen ja nelijalkainen, niin en menisi vannomaan. Vaan jos on muuten kohtuu karvaton, mitä nyt joitain suortuvia pään alueella ja kulkee kahdella jalalla, niin tilanne saattaa olla aivan eri.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Riippuu kissasta. Jos se on semmoinen karvainen ja nelijalkainen, niin en menisi vannomaan. Vaan jos on muuten kohtuu karvaton, mitä nyt joitain suortuvia pään alueella ja kulkee kahdella jalalla, niin tilanne saattaa olla aivan eri.
Siitä karvaisesta nelijalkaisesta on kyse tällä kertaa. Kauhean lemmenkipeä kissa kyllä veljelläni. Rapsutuksia kaipaa ja pitää ääniä, joista ei ota oikein selvää. Ulos tuo raukka haluaisi, mutta parvekkeelle on vähän heikko päästää.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
@Evil Born again on hyvä levy! Ärärärärär :( Ainakin pentuna kuuntelin sitä paljon. Piruvauva kannessa ja kaikki. Ehkä pitää kuunnella uusiksi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Perinteinen itsenäisyyspäivän kinkku on jo uunissa... ollut jo pari tuntia. Puolen päivän aikaan siitä voi sitten leikellä ihanaisia siivuja... ja nam.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös