Olo oli hetken aikaa vittuuntunut ja kirjoitin siitä myös tuonne Vitutusketjuun, mutta sen jälkeen aloin kelaamaan... Haluanko oikeasti särkeä tämän hyvän tunnelman jollain turhan päiväisellä vitutuksella?
On kuitenkin ensimmäinen vapaapäivä kolmesta vapaasta menossa ja tunnelman pitäisi olla katossa. On myös menossa itsenäisyyspäivä ja joulu on jo ovella, niin pitäisi mielenkin olla hieman iloisempi. No oikeasti kaikki varmaan vain johtuu tuosta väsymyksestä. Taas, mutta tällä kertaa väsymys ei johdu huonosti nukutusta yöstä vaan siitä että söin itseni melkein ähkyyn sen kuntoutuslaitoksen pikkujouluissa.
Ei nyt muuten todellakaan mitenkään erikoiset pikkujoulut. Mutta tarjottavat oli taas tosi hyviä. Suorastaan rakastan riisipuuroa ja sitä nyt olen saanut syödä tällä viikolla jo kahdesti. Maanantain puurojuhlissa ja nyt pikkujouluissa. Lisäksi oli joulutorttuja, joulupullia, joulutäytekakkua, jouluglögiä ja joulukahvia. No ei vaan, ei kaikessa nyt ollut etuliitettä joulu kunhan hain huomiota. Mutta oli siellä vaikka mitä syötävää ja hyvää oli.
Minä olen nyt osallistunut noihin kuntoutuslaitoksen pikkujouluihin jo neljänä vuotena peräkkäin ja joka kerta olen myös ollut juhlissa visailuvastaavana. Tällä kertaa jäi visailuista ihan ok maku suuhun. Ei kait ne kysymykset liiankaan vaikeita ollut kun paras joukkue sai 16 pistettä 21 maksimipisteestä ja huonoin joukkue myös keräsi yli puolet maksimipistemäärästä. Huonoimman joukkueen pistesaldo oli jotain 11 pistettä. Lisäksi olin ostanut vielä kolmet suklaakonvehtirasiat kolmen hengen voittajajoukkueelle. Olin visailuja ennen toivonut että jakautuisivat kolmen hengen tiimeihin. Just tämän palkinnon takia.
Pikkujoululahjankin sai juhlaan viedä. Hintahaitari oli noin 3-5 euroa. Hintahaitari ei nyt kovin iso ollut ja olikin haasteellista ostaa jotain ajatuksella ja jotain omaperäistä sillä hinnalla enkä siinä nyt varmaan kovin hyvin onnistunutkaan. Lopulta lahjakseni valikoitui lähileipomosta rusinapullapitko. Hinta kyllä ylitti 90 sentillä tuon viiden euron mutta tuskin se nyt haittasi. Ehkä siitä pitkosta iloa on lahjan saajalle. AInakin kuului kommenttia heti lahjan saannin jälkeen, että tuleepas hyvät tuoksut tästä pitkosta.
No joo, se on itsenäisyyspäivä. Minä en tätä päivää juhli ja vietä tänä vuonna mitenkään erikoisesti. Ruokanakin oli vain nuudeleita ja jotain chilimausteisia kanapullia tai jotain. Lapsuuden muistan hyvin kun itsenäisyyspäivinä oli tapana että äiti kokkasi lipeäkalaa ja muutenkin oli parempaa ruokaa tarjolla. Lapsuudessa itsenäisyyspäivät olivat kyllä muuten pitkäveteisiä päiviä kun odotti sitä edessä olevaa joulua ja toivoi että itsenäisyyspäiväkin olisi mahdollisimman nopeasti ohi.
Olikos jopa niin että itsenäisyyspäivänä oli pitkälti sama fiilis kuin helatorstaina. Silloin jopa toivoi että olisi koulua silloin vapaapäivän sijasta että päivä kuluisi nopeammin ohi ja tulisi nopeammin loma ja joulu.
Ja eilen olin lätkäpelissä. Pitkästä aikaa minäkin olin katselemassa livenä lätkää. Ostin pelistä myös vuoden ensimmäisen joululahjan kun ostin isälleni HPK:n saunamittarin. Isälläni kun on oma kotitalo ja siinä sauna, on kerännyt toisinaan ainakin saunamittareita ja puhuu aina niistä mikä mittari on mistäkin saatu tai hommattu, isä seuraa myös HPK:n pelejä. Katselee esimerkiksi Telian tunnuksillani lähes jokaisen HPK:n pelin niin ostin hänelle sitten sen lämpömittarin.