Täällä sitä ollaan taas, hengissä ja hieman pirteämpänä kuin eilen. Minun piti jo eilen illalla kirjoitella fiiliksiäni tänne ketjuun mutta olin jo illalla niin väsynyt että en jaksanut enää mietteitäni kirjoittaa. Nyt olen tosiaan hieman taas pirteämpi, kun sain viime yönä jälleen nukuttua jotain 7 tuntia jo.
Jos ei äidin ja veljen menehtymisten jälkeisiä sairauslomiani oteta huomioon niin olen nyt ollut ja tulen olemaan tämän ja viime viikon aikana pois töistä tuplasti sen verran mitä aiemman työhistoriani aikana olen ollut yhteensä pois töistä. Näiden kahden viikon aikana sairauslomapäivieni määrä tulee olemaan yhteensä kuusi päivää, kun aiemmin olen yhteensä ollut töistä pois sairaustapauksien takia muistikuvieni mukaan vain jotain kolme päivää.
Eihän tämä todellakaan kivaa ole olla pois töistä. Nyt kun piti vielä antaa näyttöjä työkokeilussa mahdollista työkokeilun jälkeistä jatkoakin ajatellen. Minulla on mahdollisuus siihen että saan jatkaa samassa paikassa työkokeilun jälkeenkin ainakin palkkatuella, mutta tällainen sairauslomakierre taitaa nyt nakertaa sitä hyvää ja luotettavaa kuvaa jonka muuten pyrin antamaan itsestäni. Mutta ehkä nyt on kuitenkin tärkeämpää pistää itsensä kuntoon, terveys ennen kaikkea!
Tällainen runsas poissaoleminen töistä on tosiaan minulle ollut aika harvinaista. Jos jotain hyvää haetaan tästä kaikesta niin nyt lääkäri on oikein todistanut työkyvyttömyyteni eikä tarvitse pelkällä omalla ilmoituksella olla pois töistä. Nyt ehkä minua uskotaankin paremmin kun on lääkärin kirjoittamaa mustaa valkoisella tilastani, eikä tarvitse sitä murehtia niin paljoa spekuloidaanko jollain laiskottelullani tai muuta vastaavaa. Ja eilen kun ilmoitin aamulla työpaikalle että en jaksaisi huonosti menneen yön takia tulla tänäänkään töihin niin oltiin siellä jo aika närkästyneitä äänestä päätellen. Olikin toisaalta onni että lääkäri kirjoitti sairauslomaa minulle eilen jo eilisestä päivästä lähtien.
Sitä painotan että töissä nyt mielummin olisin ja ikävä tilannehan tämä nyt on. Tätä aiemmin kun ne sairauslomapäivät tällä ja viime viikolla ovat menneet ihan sumussa. Todella väsyneessä mielentilassa. Kun jos en ole saanut yölläkään nukuttua niin en sitten juurikaan päivälläkään. Kun en ole saanut unta päivälläkään. Mutta ehkä nyt se nukkuminen alkaa vähitellen sujumaan lääkkeidenkin avulla.
Sairauslomaa sain tämän ja huomisen päivän vielä. Torstaina pitäisi sitten mennä taas töihin ja jälleen perjantai olisi vapaapäivä. Että aika lyhyeksihän tämä työviikko nyt jäi. Olen kyllä ehdottanut jo että kun nämä kaksi viikkoa ovat olleet tällaisia niin minun työkokeiluani jatkettaisiin. Nyt kun sen piti päättyä tammikuun puolivälissä, niin sitä jatkettaisiin reilulla viikolla jos tämä sopisi sekä työkokeilun järjestävälle taholle eli Varmalle että myös työkokeilupaikalle.
Sain tosiaan eilen lääkäriltä myös lähetteen kilpirauhastesteihin. Minulla on välillä ollut nuo arvot kohollaan, äidilläni ja äitini puoleisessa suvussa on muutenkin ollut kilpirauhasen vajaatoimintaa ja tämä kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa myös unettomuutta. Toisaalta olisi hyvä että sieltä unettomuuden taustalta löytyisi jokin selkeä sairaus jonka voi kuitenkin lääkkeillä saada kuriin. Toisaalta taas melko vakavaahan tuollainenkin olisi, että en nyt tiedä.
Tässä on nyt vain se että verikokeissa pitäisi käydä joku päivä ennen kello kymmentä ja varmasti mahdollisimman nopeasti. Niin nopeasti en kuitenkaan saa aikaa että pääsisin käymään testeissä jo sairauslomani aikana vaan kokeet menisi taas työpäivän aamun päälle osittain. Onko tietoa saako töistä olla pois verikokeiden takia? Mielelläni nyt en töistä olisi taas pois, mutta tuo tilanne huomioiden niin ei taida paljon vaihtoehtoja jäädä. Kun verikokeita taidetaan ottaa vain arkisin ja olen aina arkisin töissä.
Ja unilääkkeeksi sain viikon ajaksi tuollaista lääkettä kuin Dormix. Sitä otan viikon ajan yksi tai kaksi tablettia illassa. Riippuen miten se tehoaa minuun.
Jos olen sairauslomalla ollut niin olen yleensä ollut vain kotona. Eilen osallistuin kuitenkin puurojuhliin tuolla kuntoutuslaitoksessa. Menin sinne kun just ja just jaksoin, ja koen että on ihan hyvä että tässä tilanteessa on päivällä jotain pientä aktiviteettia niin uni tulee paremmin kenties ja ei tarvinnut olla yksin kotona murheineenkaan. Lisäksi kun ei minulla kuitenkaan mitään tarttuvaa sairautta ole.
Puurojuhlassa sai erinomaista puuroa ja muutkin tarjottavat olivat hyviä. Ihmisbingon jätin väliin tällä kertaa, kun olin kaksi aiempaa samanlaista bingoa tuolla voittanut niin päätin että nyt on jonkun muun vuoro voittaa. Heh, heh. Ja olin sen verran väsynyt etten jaksanut osallistua. Olin kuitenkin hengessä mukana. Ihmisbingohan eroaa aika paljon tavallisesta bingosta, en nyt jaksa alkaa selostamaan miten mutta tuon ihmisbingon voittaminen vaatii kyllä muutakin kuin tuuria.